Maksoin yhden kolmen kympin lakanan, otin vahingossa kaksi! Apua, mitä teen
En ymmärrä miten toinen jäi ostoskoriin. Kauppaan matkaa 300 km, huomasin tämän vasta kotona. En pakatessa yhtään ajatellut, ja kotona tajusin että mitä helvettiä, enkö ostanut näitä vain kaksi. Kuitista katosin ja niin se oli. Itse asiassa kun lähdin kaupasta, myymäläetsivä tuli siihen käytävään perässä kun jälkeen päin muistelen. Luulen että kassaneiti huomasi, ja laittoi perään, mutta myymäläetsivä ei tunnistanut miksikään "varkaaksi" koska käyttäydyin normaalisti. Maksoin kortilla. Voivatko he tai poliisi selvittää kuka olin? Jos tämä olisi joku 300 euron juttu, soittaisin kauppaan, mutta voiko tämän antaa vaan olla?
Kommentit (53)
Jos tosiaan asia huomattiin ja myyjä hälytti vartijan(?) paikalle niin saattaa olla sen verran viitseliäs että selvittää kortin kautta tietosi ja pistää asian eteenpäin.
ps. näpistyksestä ei tule rikosrekisteriä, vain sakot, ja joudut toki korvaamaan sen tuotteen
Nyt sinulle tulee armeija kotiisi huomenna! He ottavat sinut kiinni sieltä ja sitten polttavat asuntosi ja sen jälkeen sinut viedään salaiseen bunkkerivankilaan Mäntyharjulle, missä sinua pidetään useita kymmeniä vuosia ja siellä on paljon ulkomaalaisia miehiä ketkä raiskaa sinua koko ajan!!!
Eikö sinua sitten ahdista epärehellisyytesi, jos jätät ilmoittamatta? Laita sähköpostia, jos soittaminen vaikeaa, niin saat mielenrauhan, Itsekin kovana jännittäjänä hoidan asiat mielummin kirjoittamalla, joten ymmärrän kyllä sinua.
Jos juttusi on totta, soita kauppaan ja kerro, mitä tapahtui. Jos et uskalla soittaa, uskallat varmaan laittaa sähköpostia, koska olet jaksanut ja uskaltanut vatvoa asiaa täälläkin. Onnittelut, että olet rehellinen!
No joskus kaupassa tuotteet on pakattu niin toisiinsa kiinni tai pinottu päällekkäin että on täysin mahdollista ottaa vahingossa kaksi, varsinkin jos ovat yksivärisiä. Itse ostin kerran tyynynpäällisen ja kun avasin sen laittaakseeni sisustyynyn niin siellä oli toinen samanlainen sisällä. Soita kauppaan jos asia stressaa sinua mutta tuskin olet ensimmæinen jolle noin sattuu.
Kyllä ne olisi sinut jo pysäyttänyt. Anna olla, maksaahan se palautuskin.
Itsellä on käynyt vastaavasti Ikean peltisen uunivuoan kanssa. Olin ottavinani yhden, meni kassan käsien kautta myös, eikä kumpikaan huomannut niitä olevan kaksi tiukasti yhdessä. Huomasin vasta alkessani tiskaamaan vuokaa. No, Ikealle ei isoa tappiota tullut, olen kanta-asiakas. Huonosti pakattu, ettei erota.
aloittaja kirjoitti:
Aloittaja täällä! Siis musta olisi oikein soittaa tai muuten ilmoittaa, mutta kun en pysty. Sellainen ahdistaa liikaa, ja mulla kestää usein kauan saada soitettua tavallisiakin puheluita, jos niitä ei ole täysin pakko hoitaa heti... Eniten tässä ahdistaa että jos pankkikorttinitietoni yhdistetään tapahtumaan, luulen nimittäin että kaupassa "huomattiin varkaus", koska myymäläetsivät tulivat suuntaani kaupan käytävällä mutta juoksivat ohi. En siis siinä vaiheessa vielä tajunnut tapahtunutta, enkä osannut yhdistää, että tulivat minun perässä.
Ymmärrän ja sympatiseeraan kanssasi, koska olen itsekin todella helposti hermostuva ihminen ja olisi varmasti todella kuumottavaa itsellenikin hoitaa tällaista asiaa puhelimitse.
Kannattaa kuitenkin punnita vaihtoehdot. Kestääkö sen puhelinsoiton tai vastaavan yhteydenoton aiheuttaman hetkellisen ahdistuksen ja pelon, vaiko jääkö päivä- tai mahdollisesti viikkokausiksi pelkäämään ja spekuloimaan sillä, onko kauppias selvittämässä henkilöllisyyttäsi ja lähettämässä "verikoiria" perääsi, kuten näytät viestiesi perusteella pelkäävän, tähän lisättynä omantunnontuskat? Itse valitsisin ensimmäisen vaihtoehdon, jokainen tekee toki omat päätöksensä. Toivottavasti asia ratkeaa, toivotan tsemppiä ja rohkeutta sinulle jos päätät asian selvittää.
Siis jos vartija tuli siihen kytikselle kun menit maksamaan, niin hän on luultavasti huomannut tilanteen mutta ei ole ollut varma tapahtuiko siinä erehdys vai ei. Tilanne tarkistetaan yleensä kameralta jälkikäteen. Kannattaisi soittaa ja jos joku soittaminen on sulle maailman vakavin asia niin voivoi. Ryhdistäydy! Kävikö siinä niin että sulla jäi kassiisi toinen?
Vierailija kirjoitti:
Jos tosiaan asia huomattiin ja myyjä hälytti vartijan(?) paikalle niin saattaa olla sen verran viitseliäs että selvittää kortin kautta tietosi ja pistää asian eteenpäin.
ps. näpistyksestä ei tule rikosrekisteriä, vain sakot, ja joudut toki korvaamaan sen tuotteen
No jaa, suoraan sanoen en usko että vaivautuisivat. Eivät saaneet kiinni ja kyseessä joku lakana, eikä esim. elektroniikkaa. Toisekseen ap on hyvin todennäköisesti vain kuvitellut myymäläetsivän juuri häntä etsimässä.
Luulen että pystyisin ottamaan yhteyttä, mutta siinä kestää. Ja sillä välin voivat selvittää omalta puoleltaan tämän. Tämä kävi siis varmaan siinä kun ostettuani toisen lakanan jäin vielä hypistelemään ja vertailemaan sitä tai sen tuottietoja muihin, ja olin siis tosi ajatuksissani. Laitoin sen ostamani kainaloon, ja kun huomasin, että pitää mennä, nappasin siitä laarista mukaani toisen enkä tajunnut, että se oma oli kainalossa. Oli siis kainalossa myös kassi, ja varmaan jotenkin en tajunnut, että siellä oli jo "ylimääräistä"... Sinänsä tällainen hajamielisyys ei ole mulle uutta, mutta näin ei ole tietääksnei käynyt koskaan...
Jos sun mies on ymmärtäväinen, niin soittaisko se sun puolesta?
Siis mitä hittoa ap, tuohan on selvä näpistys! Siis olit jo ostanut yhden tuotteen, kunnes katsoit niitä uudestaan ja nappasit toisen käsiisi ja kävelit ulos?! Sun on pakko ilmiantaa itsesi nyt.
Vartija on jotenkin huomannut tilanteen ja selvittelevät varmaankin kameralta ja maksupäätteestä korttisi tietoja ym.. Seuraavaksi poliisi ottaa yhteyttä.
Luulin että tilanne oli mennyt niin että 2 tuotetta oli vahingossa ollut hihnalla mutta kassa oli rahastanut vain yhden..(selitit sekavasti_)
Kerroin miehelle, ja hän sanoi samaa kuin täällä, eli asia hoituu kun vaan soittaa tms., mutta tietää siis nämä ongelmani. Tiedän siis hyvin, että miten pitäisi toimia, mutta en osaa ja mietin, paljonko tässä on sitä ns. miettimis- ja valmistautumisaikaa ennen kuin minut leimataan varkaaksi jossain takahuoneessa ja poliisin kirjoissa
Melko kumma juttu että et edes autoosi mennessä huomannut että sulla oli käsissä toinen tuote ja toinen kassissa. Et edes myöhemmin 300 km aikana tajunnut mitään? Taidat ollakin todella hajamielinen tapaus
No ei yhtään ole miettimisaikaa! Jos tuota aletaan tosiaan selvittämään juurta jaksain, saat valitettavasti sakot näpistyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa ap, tuohan on selvä näpistys! Siis olit jo ostanut yhden tuotteen, kunnes katsoit niitä uudestaan ja nappasit toisen käsiisi ja kävelit ulos?! Sun on pakko ilmiantaa itsesi nyt.
Vartija on jotenkin huomannut tilanteen ja selvittelevät varmaankin kameralta ja maksupäätteestä korttisi tietoja ym.. Seuraavaksi poliisi ottaa yhteyttä.
Luulin että tilanne oli mennyt niin että 2 tuotetta oli vahingossa ollut hihnalla mutta kassa oli rahastanut vain yhden..(selitit sekavasti_)
Juuri tämän takia en uskalla soittaa! Sinäkin ajattelet, että s eoli näpistys, vaikka se oli onneton vahinko. Ajattelen, että ne siellä ajattelevat noin, ja joudun vaan ns. kuseen kun "ilmiannan" itseni. Periaatteessa hyväkin että on tämä yö miettimisaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Melko kumma juttu että et edes autoosi mennessä huomannut että sulla oli käsissä toinen tuote ja toinen kassissa. Et edes myöhemmin 300 km aikana tajunnut mitään? Taidat ollakin todella hajamielinen tapaus
No niinpä!! Laitoin kamat, siis täyden olkakassin ja kaksi lakanaa (littanat paketit) autoon takapenkille, ja kun pääsin kotiin, heräsi ajatus että hetkinen, miten näitä on kaksi. J ajust tämän takia pelkään soittaa sinne.
soita huomenna ja selvitä tilanne. voit varnasti kuvitella miltö se näyttää kamerasta katsottuna?
Miksi et laita sähköpostia? Moni sitä jo ehdotti. Helpompi selittää siinä kuin soittaessa, jos painikoitkin helposti.
Aloittaja täällä! Siis musta olisi oikein soittaa tai muuten ilmoittaa, mutta kun en pysty. Sellainen ahdistaa liikaa, ja mulla kestää usein kauan saada soitettua tavallisiakin puheluita, jos niitä ei ole täysin pakko hoitaa heti... Eniten tässä ahdistaa että jos pankkikorttinitietoni yhdistetään tapahtumaan, luulen nimittäin että kaupassa "huomattiin varkaus", koska myymäläetsivät tulivat suuntaani kaupan käytävällä mutta juoksivat ohi. En siis siinä vaiheessa vielä tajunnut tapahtunutta, enkä osannut yhdistää, että tulivat minun perässä.