Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin yhden kolmen kympin lakanan, otin vahingossa kaksi! Apua, mitä teen

kauhistuttaa
19.07.2017 |

En ymmärrä miten toinen jäi ostoskoriin. Kauppaan matkaa 300 km, huomasin tämän vasta kotona. En pakatessa yhtään ajatellut, ja kotona tajusin että mitä helvettiä, enkö ostanut näitä vain kaksi. Kuitista katosin ja niin se oli. Itse asiassa kun lähdin kaupasta, myymäläetsivä tuli siihen käytävään perässä kun jälkeen päin muistelen. Luulen että kassaneiti huomasi, ja laittoi perään, mutta myymäläetsivä ei tunnistanut miksikään "varkaaksi" koska käyttäydyin normaalisti. Maksoin kortilla. Voivatko he tai poliisi selvittää kuka olin? Jos tämä olisi joku 300 euron juttu, soittaisin kauppaan, mutta voiko tämän antaa vaan olla?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä kaupan kassana sanoisin kanssa, että myymäläetsivä olisi pysäyttänyt heti kaupasta poistuessa. Kassakaan ei joudu omasta pussista maksamaan, kun ei ole luettu viivakoodia koneelle. Tuskin edes muistaa tilannetta huomenna.

Ei noita lakanoita kukaan jaksa jälkikäteen selvitellä, ja valvontavideoista kaivella tilanteita. Johan se maksaisi enemmän, kuin itse lakana. Kuvan laatukin on usein sellainen, että ei niistä lakanoiden lukumääriä edes pysty laskemaan. Saati, että sieltä kymmenien/satojen asiakkaiden kuiteista saataisiin kaivettua maksusuorituksien kellonajat ja lakanoiden määrät. :D

Vierailija
42/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei todellakaan silti voi vaan pitää sitä ylimääräistä tuotetta, koska kyseessä ei ole ollut inhimillinen erehdys vaan näpistyksen kaltainen tilanne. Olet käytännössä siis varastanut toisen tuotteen. Voisit pitää tuotteen jos molemmat ois käyny kassan läpi ja kassa jättänyt toisen rahastamatta. Sinun pitää ilmoittaa tuosta kaupalle vaikka sähköpostilla heti huomenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt noin (olen uskomattoman hajamielinen ihminen). Palautin maksamatta jääneen noin 70 euron arvoisen vaatteen cm info-tiskille.

Olen iloinen, että tein niin.

(Voisin hajamielisyyttäni jäädä kiinni myös myymälävarkaudesta. Onneksi niin ei ole vielä käynyt.)

Vierailija
44/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa ap, tuohan on selvä näpistys! Siis olit jo ostanut yhden tuotteen, kunnes katsoit niitä uudestaan ja nappasit toisen käsiisi ja kävelit ulos?! Sun on pakko ilmiantaa itsesi nyt.

Vartija on jotenkin huomannut tilanteen ja selvittelevät varmaankin kameralta ja maksupäätteestä korttisi tietoja ym.. Seuraavaksi poliisi ottaa yhteyttä.

Luulin että tilanne oli mennyt niin että 2 tuotetta oli vahingossa ollut hihnalla mutta kassa oli rahastanut vain yhden..(selitit sekavasti_)

Juuri tämän takia en uskalla soittaa! Sinäkin ajattelet, että s eoli näpistys, vaikka se oli onneton vahinko. Ajattelen, että ne siellä ajattelevat noin, ja joudun vaan ns. kuseen kun "ilmiannan" itseni. Periaatteessa hyväkin että on tämä yö miettimisaikaa.

Hyvin todennäköisesti eivät vielä ajattele noin, jos ilmoitat nopeasti vahingosta ja selität, miten se on tapahtunut. Mutta aika alkaa olla kortilla, sillä luonteva aikaikkuna vahingon huomaamiseen umpeutuu pian. Jos selvität asian niin tee se jo huomenna. Ota miehesi henkiseksi tueksi soittohetkellä. 

Vierailija
45/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kukaan ei olisi huomannut tilannetta, minä en voisi pitää tuotetta ja olla hiljaa siitä koska omatunto ei antais periksi todellakaan. Siinä ei mikään puhelinsoitto voisi olla esteenä.. Voit joutua paljon kamalampiin tilanteisiin tulevaisuudessa, niin ei kannata niinkin pientä asiaa kuin soittamista pelätä.

Vierailija
46/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koreja raahataan edes kassan jälkeen enää?

Vierailija
47/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap:n kuva on siellä vartijoiden seinällä muiden varkaiden joukossa ja kohta tullaan tekemään kotietsintä. Varo!

Vierailija
48/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut siis koria, oli vaan se ostamani lakana, jonka olin laittanut kainaloon ja siis UNOHTANUT, että laitoin sen sinne. Nappasin toisen mukaan, koska epähuomiossa ajattelin sen olleen se ostamani!

Tiedän kyllä mikä tässä on oikein, mutta se soittaminen on puolipatologisesti minulle vaikeaa, ja varsinkin vaikeissa asioiss amenen lukkoon.

Vierailija
49/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaargh... kerään nyt rohkeutta laittaa viestiä. Mutta mietin vaan että uskovatko minua? Se tässä koko ajan on pelottanut.

Vierailija
50/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on maine rehellisenä kansana. Lompakko palautetaan sisältöineen omistajalle kun muualla se vain tyhjennettäisi ja heitettäisi lähimpään roskikseen. Olen pettynyt miten täällä jotkut ehdottavat ap:n jättävän asian sikseen.

Nyt ap otat itseäsi niskasta kiinni ja aamulla selvität asian! Ei se täällä vatvomalla ja harmittelemalla muutu miksikään. Näpistys on näpistys, vaikka sen tekisi huomaamatta, ja rangaistava teko.

Vierailija
51/53 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin että jumala auta... Toivottavasti et olisi tosissasi.

Vierailija
52/53 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! 😂

Itse olisin vastaavassa tilanteessa varmaan naureskellut hetken että voi luoja kun olen ollut typerä ja napannut mukaan toisenkin lakanan, mutta sen jälkeen en varmasti olisi asiaa edes muistanut hetken päästä. Kun kyse on jostain muutaman kympin lakanasta niin ei olisi jäänyt mieleen. Jos olisin kaupan pihalla huomannut niin olisin vienyt toki takaisin mutta sen jälkeen en asiaa sen kummemmin ajattelisi.

Asia hassua että joku tekee pikkujutusta näin valtavan numeron... Ei se kauppakaan yhtä lakanaa ala se tarkemmin pohtimaan tai tutkimaan. Jos ottaisivat yhteyttä niin sitten vaan sanoisit että ahaa, etpä ole pistänyt muistiisi tuollaista mutta että laitat toki rahat tilille jos he ovat tällaisen vahingon huomanneet tapahtuneen.

Vierailija
53/53 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ap, miten kävi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi