Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttosi, nettosi ja mihin rahat kuluvat

Vierailija
19.07.2017 |

Tehdään taas vertailuketju siitä, minkälaisilla tuloilla ihmiset täällä pärjäävät ja mihin rahat kuluvat. Annetaan myös säästö- ja budjetointivinkkejä. Kertokaa siis bruttonne, nettone, alue ja budjettinne.

Minä aloitan:

- Brutto 3450 e/kk
- Netto 2420 e/kk

Budjettini:
Menot (maksan puolet yhteisistä kuluista)
- Laina + vastike ja vesi 680 e
- Ruoka- ja talouskulut 350 e
- Sähkö 20 e
- Bussikortti 106 e
- Auto (velaton) n. 240 e
- Kotivakuutus 8 e
- Lääkkeet 20 e
- Terveydenhoito n. 40 e
- Puhelin ja netti 29 e
- Sanomalehti 35 e
- Kuntosali 30 e
- Hieronta 35 e
- Vaatteet 100 e
- Huvit 80 e
- Muut 70 - 80 e
Yhteensä n. 1843 euroa/kk
Säästöön jää n. 577 euroa/kk

Säästöt menevät kodin korjaus- ja uusimistöihin, matkusteluun ja ns. lapsenhoitotilille, jolla varaudumme tulevaisuudessa tuleviin vanhempainvapaista koituviin tulonmenetyksiin. Vielä ei siis ole lapsia, mutta lähitulevaisuuden suunnitelmissa kyllä. Näin eteläisessä Espoossa. Koen tulevani toimeen erittäin hyvin, koska on varaa pitää autoa, käydä salilla ja hieronnassa, ulkonakin syömässä joka kuukausi. Jatkossa varmaan säästöosuus pienenee, jos ja kun asuntolainan korot hiljalleen nousevat ja rahaa käytetään myös lapseen. Tarvittaessa nuo omat vaate-, kuntosali- ja hierontakulut voi aina painaa lähes nolliin.

Mun budjettivinkki on, että pitää esimerkiksi ruoka- ja talousrahoille omaa erillistä tiliään, jolta maksetaan kaikki yhteisen talouden yleiset ostokset. Näin noihin tavallisiin asioihin ei mene vahingossa enemmän rahaa kuin mitä on ajatellut. Lisäksi palkkapäivänä maksan AINA ensimmäiseksi kaikki laskut pois tai, jos eräpäiviin on vielä aikaa, siirrän niihin menevän summan pois käyttelytililtä säästötilille. Säästän joka kuukausi myös pienen summan matalan riskin rahastosalkkuun. Sen korko ei ole iso mutta kuitenkin enemmän kuin tavallisella säästötilillä.

N. 29

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (39v DI) näin;

Brutto 8500€

Netto n. 5100€ (+kilsat ja päivärahat)

Puolet lainanlyhennyksestä OKT -1500€

Visa-lasku (ruoka, vaatteet, junalippu, bensat, ravintolat) -2000€

3 lasta, paljon matkustelua, en katso hintoja joten jonkin verran ns tuhlausta. Miehellä hyvät tulot, kuitenkin n. 30% alemmat kuin minulla. Lapsilla edullisia harrastuksia, joihin menee yhteensä n. 200€/kk

Säästöön jää yksin minulle joka kk 1000€-1500€, säästän kakkosasuntoon

Vierailija
62/77 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä bruttoa, koska tuloni koostuu: opintotuki ( teen palkatonta harjoittelua kesän ), opiskelijan as. tuki ja tt-tuki. Yhteensä 1100 netto. Vuokra 688e.

Alle 500e jää siis vuokran jälkeen.

Matkakortti 55e /kk. Ruoka ja pesuaineet, netti ja puhelin. Siihen se menee. Ei jää säästöön.

Ehkä elokuussa asti.tuki on enemmän, opiskelijat siirtyy yleisen as.tuen piiriin.

Päätöstä ei ole vielä tullut.

Pärjään, kun niukasti elelen. Vaatteita en osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti te saatte noin paljon palkkaa?

Vierailija
64/77 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto £5000

Netto £3500

Asuminen £1200

Muut laskut £200

Matkat £150

Ruoka £450

Muu menot £1000

Säästöön £500

Asumme Lontoossa, palasin juuri äitiyslomalta töihin ja mies jäi lapsen kanssa kotiin toistaiseksi, minä maksan kaiken tällä hetkellä. Summat pyöristetty lähimpään viiteenkymppiin.

Vierailija
65/77 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Ansiosidonnaista saan brutto 1150e, josta käteen n.950e.

Tästä maksan

Vastike 390

Sähkö 150

Puhelin 15

Luottokorttilyhennys 100

jolloin jää n. 300e. Tämä menee kaikki ruokaan ja lisäksi joudun ostamaan sitä luotolla noin 300 eurolla per kuukausi.

Mies maksaa asuntolainan, auton kulut, lasten harrastukset ym. Lapsia siis kaksi. Lapsilisät menee miehelle.

Vierailija
66/77 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pankin palvelumaksu 6,40 euroa/kk"

Kuka ihme tuollaisia enää nykyään maksaa??

Minä olen tuo kirjoittaja ja minulle ainakin maksaa pankkipalvelut. Tähän kuuluu verkkopankkitunnukset ja debit-kortti. Ilman verkkopankkitunnuksia elämä olisi melkoisen vaikeaa.

Ainakin tässä pankissa on halvin paketti, joka minulle on saatavilla. 27-vuotiaaksi oli maksuttomat pankkipalvelut.

En tiedä muista pankeista, en ole jaksanut  tutustua, kun pankkia olen vaihtamassa aikaisintaan silloin, kun pääsen veloista eroon.

Vierailija
67/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

Brutto 2500

Netto 1900

Lapsilisä 200

= 2100

Menot:

Rahan siirto taloustilille (Täältä menee ruoka, sähkö, vakuutukset, netti. Laitamme molemmat tuon n. 40%-50% tuloistamme tänne): 900e. 

Bussikortti 50e

Sitten jos on luottokorttia käytetty niin sen maksut, mutta ei nyt suuria summia. 

Auto on, mutta käytämme sitä todella harvoin. Siitä ei ole lainaa ja vakuutukset eivät ole kovin suuria. Mies ne  taitaa maksaa. Itse tankkaan ehkä 30e kerran kahdessa kuukaudessa. 

Harrastuksia ei tällä hetkellä ole. Toinen lapsi harrastaa jalkapalloa ja se on maksettu jo alkuvuodesta pois ja toinen muskaria, joka ei taida olla kuin muutaman kympin lukukausi. Itse käyn töissä salilla. 

Vierailija
68/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot:

Brutto 2500

Netto 1900

Lapsilisä 200

= 2100

Menot:

Rahan siirto taloustilille (Täältä menee ruoka, sähkö, vakuutukset, netti. Laitamme molemmat tuon n. 40%-50% tuloistamme tänne): 900e. 

Bussikortti 50e

Sitten jos on luottokorttia käytetty niin sen maksut, mutta ei nyt suuria summia. 

Auto on, mutta käytämme sitä todella harvoin. Siitä ei ole lainaa ja vakuutukset eivät ole kovin suuria. Mies ne  taitaa maksaa. Itse tankkaan ehkä 30e kerran kahdessa kuukaudessa. 

Harrastuksia ei tällä hetkellä ole. Toinen lapsi harrastaa jalkapalloa ja se on maksettu jo alkuvuodesta pois ja toinen muskaria, joka ei taida olla kuin muutaman kympin lukukausi. Itse käyn töissä salilla. 

Ja siis tietty asuminen menee tuolta taloustililtä myös :) Puhelinkuluja ei ole, työnantaja maksaa. 

N29

Vierailija
69/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto vuodessa n. 5000e

Netto vuodessa n. 5000e (veroprosentti on 0)

Rahaa kuluu vuodessa

Kasvispainotteinen ruoka n. 4400 euroa, tästä maksan puolet eli 2200e

Vastike, hoitovastike, vesi, kaasu, sähkö, kotivakuutus n. 4000e vuodessa, tästä maksan puolet eli 2000e

Puhelinliittymä (jonka kautta netti tietokoneelle) on n. 240e vuodessa

Vuodessa jää käteen siis n. 560e muuhun. Käytän myös sijoitussäästöjä, kun tarve on, mutta aika lailla nuukasti tulee elettyä kun kaikkea minulla jo on ja tosi harvoin tarvitsee mitään hankkia. En välitä matkustelusta enkä maksullisesta viihteestä, en käy ravintoloissa.. kyllä sitä elelee mukavasti :) Ja ainahan voisi tehdä enemmän töitä sitten jos tarve vaatii, toistaiseksi vapaa-aika on kyllä kivempaa.

terveisiä tutuille jotka tunnistaa!

Niin ja mitä oikein teet päivät pitkät, jos käyt aika vähän töissä etkä käytä rahaa ruuan lisäksi mihinkään, mikä maksaa? Ootko jossain vapaaehtoistyössä mukana? Käyt kavereilla kylässä? Lenkillä? Kirjastossa? Ihmisellä kuitenkin n. 15 valveillaolotuntia käytettävänään joka päivä. Rupesi oikein kiinnostamaan!

Ap

Miksi pitäisi aina "tehdä" jotain? Mitä sinä teet viikonloppuisin? Minulla on suunnilleen samanlaista, kuin olisi 2 viikonloppua viikossa. Välillä on päiviä, jolloin roikun tuntitolkulla netissä. Silloin vähän puuduttaa kyllä, ja tulen kärttyiseksi.

Vierailija
70/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOP

Vierailija
71/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka n.5000e, netto n.3300e. Lisäksi kahdesta lapsesta elatusmaksut ja lapsilisät 1000e

Pakolliset menot sisältäen asumiskulut, auton, valuutukset ja harrastukset jne n.2000e/kk ja elämiseen jää suunnilleen saman verran.

Vierailija
72/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8200/5000. Kaikki menee elämiseen eikä riitäkään.

Vierailija
73/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka 3400 netto 2400. Lapsilisät n. 450 ja elarit 500. Eli tulot n 3350.

Asuminen (laina ja vastike) 1100

Sähkö n. 70-200kk (mökin lämmitys talvella nostaa laskua mutta en halua että homehtuu)

Auto ehkä 350 bensalleen ( Autosta ei ole lainaa. pakko pojan harrastuksen ja muistisairaan äitini asioiden hoidon vuoksi sekä mulla on perintömökki)

Julkinen liikenne 200

Vakuutukset n. 200/ kk(sis. mökin)

Hesari 25/kk (katkaisen ja otan uuden tarjouksen..)

Lasten puhelinlasku sis netin 60/kk

Loppu menee ruokaan ja säästöön jää mitä jää. Jos jää. Mökistä en luovu, on mummoni talo ja hyvin rakas paikka.

Vierailija
74/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 4000, netto 2500. Asuntolaina 600, ruoka & hygienia ja kodintarvikkeet 400. Sähkö, vakuutukset, netti kanavapaketti yms. 350. Polttoaine 200-300, auton huoltoon varaan satasen luokaa. Vaatteet yms. Satasen luokkaa. Eli säästöön jää n. 700 kuussa.

Vierailija
75/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

Brutto 2415-2800€ (riippuu paljonko teen viikonloppuvuoroja)

Netto 1700-1900€

Menot:

Asuminen 300€

Taloustili 325€ (puolison kanssa yhteinen, täältä ostetaan ruuat, perus kodintarvikkeet, maksetaan ulkona syömiset)

Puhelin 22€

Bussikortti 60€

Vakuutukset 20€

Kaikleen muuhun menee kuukaudessa noin 300€. Säästöistä suurin osa menee tällä hetkellä ASPlle, lisäksi karttuu matkarahasto ja "vauvarahasto".

Vierailija
76/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 2080

Netto 1650

Auto 250 + bensa vaihtelevasti

Laina+luottokortti 180

Puhelin 20

Vakuutukset 209 (3kk välein)

Vuokra 250

Loput rahat meneekin sitten aina elämiseen eli lähinnä ruokaan. Auto vie rahaa aivan liikaa.

Vierailija
77/77 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientilallinen, 6ha peltoa,160ha metsää.

Sato 18 miljoonaa grammaa a 2e/gramma. Kuluttajahinta kuulemma 20e/gramman paikkeilla. Satoa myydään 100kg satseissa. Vero 0%.

Metsätuloja, 0e (en halua metsäkoneita lähelle, itseasissa koko metsä ja tila aidattu. Kannatan luonnonsuojelua katos)

Menoja:

Lahjoja poliisille 2miljoonaa

Rahan kierrätyskuluja 2 miljoonaa

Leluja. autoja jne sisäfilettä ja naisia  5 miljoonaa

Maatalousmenoja 5.000e

Pörssiin eli säästöön semmoisen 25 milliä vuodessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan