Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kiva" mökkiviikonloppu tulossa

Vierailija
19.07.2017 |

Ollaan menossa kavereiden kanssa mökille. Tai no niin. Kavereiden ja "kavereiden". Tosissaan luulin, että matkaan on lähdössä meidän kaveriporukkaa, mutta nyt tulee myös kaverin miehen kavereita. En tosiaan viihdy vieraiden ihmisten kanssa saunassa tai edes ruokapöydässä. Lisäksi tän miehen kaverit on reilusti meitä vanhempia ja ns "snobeja". Litkivät viiniä ja golffaavat. Lauantai päivälle ovat varanneet golfin jollekin läheiselle kentälle.
Oltiin ottamassa meidän koira mukaan, mutta nyt en uskalla kun joku muukin ottaa koiransa. Kuulemma tulee toisten koirien kanssa toimeen, mutta en luota. En pysty yhtään rentoutuun jos pitää koko ajan kytätä jonkun toisen koiria. Nyt sitten on kamala järkkääminen minne saan koiran hoitoon, kun en voikaan ottaa mukaan kuten luulin.
Toinen asia on se, että "emäntä" on suunnitellut ruoat, kysymättä keneltäkään mitään. Ekana iltana burgerit ja toisena pulledporkia. Salaattia sentään lisäksi. Aika raskasta ruokaa, en yleensä syö sellaista, enkä ole tottunut siihen, että joku päättää mun puolesta mitä syön koko vkl. La ja su päivällä on kuulemma jotain "nopeaa". "Emäntä" kyseli erikoisruokavaliot, mutta ei ilmeisesti aio huomioida mitenkään sitä, etten fanita mitään mättöä vaikka sen hyvin tietää. Omat juomat on otettava, mutta silti tuli toive, että tuodaan skumppapullo kaikille. Itse en juo mitään missä on hiilihappoja, niin tuntuu tyhmältä viedä sitä muille.
Olin varautunut siihen, että saadaan nukkua päämökissä ja nyt kun kyselin, niin ilmeisesti kaveri miehineen nukkuu siinä sillä verukkeella, että saavat aamulla laitella aamupalat jne. Haluaa kuulemma keittää kahvit silloin kun itse herää, eikä odotella milloin vieraat heräävät. Tekisi mieli jättää väliin koko reissu, kun nyt jo paha mieli.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin! Pilaat vaan muiden illan. Miten voi edes olla noin hankalaa! Totta hitossa sitä voi viedä omat ruuat ja juomat mukanaan. Oletko jotenkin vähä-älyinen tai jotain? Ihme että tuollaista maanvaivaa kutsutaan ylipäätään yhtään mihinkään.

Vierailija
42/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jää kotiin. Eroa miehestäsi ja luovu koirastasi. Kaikki voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä. Huomaatteko että tämä ap kirjoittaa just samalla tavalla kun ammattivalittaja tällä palstalla??! Siis se joka paljastui

Apkin kirjoittaa samalla tavalla, heti pisteen perään ja pienellä. Ja tommonen ärsyttävä tyyli vänistä kaikesta. Mitäs muuten sinne kolariin kuuluu? Ja nuohooja-miehellesi?

Vierailija
44/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen sitten ilmeisesti itsekin tosi outo tyyppi, koska ymmärrän ap:ta TÄYSIN. Jos on ruoka- ja juomarajoitteita, niin etenkin vieraassa seurassa on tosi ärsyttävää syödä, ja vielä jos joku toinen päättää ruoat (jotka ei ole itselle sopivia). En minä halua selitellä ruoansulatus- ja suolistovaivojani ihan tuntemattomille ihmisille, ja hyvin todennäköisesti joku ihmettelisi, miksi minä tekisin omat ruoat. Ei siis voisi "salaa" syödä jotain ihan eri ruokaa. Kokisin myös epämiellyttävänä, että minun pitäisi ostaa muille alkoholijuomaa jota en itse edes joisi. Ja tähän vielä päälle mahdolliset huonot nukkumaolosuhteet ja stressi koiran hoitopaikasta (tai siitä, miten se tulee toisen koiran kanssa toimeen)...

Joo ei kiitos, en todellakaan lähtisi, koska eihän tuo kuulosta yhtään HAUSKALTA reissulta, vaan siltä, joutuisit vain "selviytymään". Käytä koiran hoitoa tekosyynä, ja jää pois reissusta. 

Ostaa alkoholia muille ? Tuliaistoiveen skumppapullon saa kympillä, teitä on kaksi aikuista (?)  menossa  mökkiviikonloppuun...

Vierailija
45/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitushan nyt on Ihan selkeästi provo. Surullisinta on mielestäni, että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Puolitoista vuotta sitten olin yhden kaverini ja kaverin poikaystävän kanssa yhteisen ystävämme syntymäpäiväjuhlilla, ystävän vanhempien mökillä.

Ensiksi mainitsemani kaveri meni jossain vaiheessa yksin yläkertaan mököttämään. Kaikki jouduimme etsimään häntä ympäri mökkiä ja pihaa, ja kun hänet löydettiin hän suostui selittämään vain poikkikselleen, missä oli vika. Kaveri ei kuulemma ollut saanut tarperksi parisuhdeaikaa _kaveriporukan_ mökkiiviikonloppuna ja oli suuttunut myös juuri siitä, että ei päässyt poikaystävänsä kanssa kaksin saunaan vaan oli miesten ja naisten saunavuorot. Tilanneä korjaantui sillä, että kaveri jäi sitten loppuillaksi viettämään parisuhdeaikaa poikkiksensa kanssa mökin yläkertaan, kun muut pitivät hauskaa alakerrassa ja pihalla.

Ihmettelen yhä, että jos haluaa viettää parisuhdeviikonlopun, miksi lähtee kaverien kanssa yhdessä mökille?

Vierailija
46/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sun koira ihan kunnossa jos se stressaa joka asiasta? Vieraasta paikasta, vieraista hajuista, yksin jäämisestä, kiinni olemisesta, muista koirista? Onpa hankala otus!

Vaikka -millainen isäntä, sellainen koira.

Vierailija
47/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne miehet ovat sinkkuja, ja heidät tuodaan teille näytille, jotta te järjestäisitte heidät yhteen omien sinkkukavereidenne kesken?

Ehkä ne miehet ei oo sinkkuja. Kaverisi on järkännyt heille mahdollisuuden saada kerrankin nuorta...

Vierailija
48/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, arvasin ettei ymmärretä. Mun koira pelkää vieraita koiria, pelkäessåän voi käyttäytyä agressiivisesti, haukkuu jos toinenkin koira haukkuu, joutuisin pitään koiran kiinni, siitä se stressaantuu myös jos ei saa haistella ja kulkea ulkona, tai sitten joutuisin istumaan mökissä koiran kanssa, koska se stressaa jos on yksin vieraassa paikassa, siis sisällä yksin. Vkl siis pilalla jos otan koiran mukaan.

Joku kysyi ikää, olen 30v. Ja meillä tarkoitin, että minulta ja mieheltä ei kukaan kysynyt, että sopiiko muidenkin koirien tulla mökille. Oletan että kysytään jos ensin luvataan että saadaan ottaa oma koira mukaan.

Ja kutsu oli jotain tyyliin "tervetuloa meidän mökille päivänä xxx. Tarkoitus on viettää mukava vkl kavereiden kesken. Ilmoitathan erityisruokavaliot "niinalle"." Tai jotain sinne päin, en enää muista. Tästä syystä luulin, että ollaan tutulla porukalla. Ja meitä on tulossa joku 15 ihmistä, siihen mahtuu aika monta vierasta.ap

Sellainen emäntä, sellainen koira..

Vierailija
49/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on ihan kunnossa, arka vaan ja siksi reagoi. Eikä ole tottunut kököttämään yksin missään mökissä vaan pyörimään ihmisten kanssa, mutta ei onnistu jos joku tuo oman koiransa jota minun koirani pelkää. Joutuisin olemaan miehen kanssa koko illan koiran seurana. Ja jotenkin kuvittelin, että vieraana saisin päättää missä nukutaan ja juuri tämä päämökki olisi paras koiran kanssa, koska on tilavin. Alkoholiasia ottaa päähän koska en itse tosiaan juo mitään kuohuviiniä, varsinkaan puolikuivaa. Ja periaate, että pyydetään tuomaan jotain tiettyä juomaa jota muut juovat, mutta itse en. Ja edelleen, jos kysytään erikoisruokavalioita ja emäntä tietää, että syön kevyesti, niin miksi ihmeessä on tarjolla jotain mättöä? Päivän ruokakin "tarkentui " kalakeittoon, enkä voi sietää kalaa.ap

Vierailija
50/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää suosiolla pois, jos mikään ei kelpaa, ei liha, eikä kala, eikä kuohari.

Mutta anna miehesi mennä mukaan - saa kerrankin hyvää ruokaa ja juomaa ja seuraa!

Vierailija
51/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on ihan kunnossa, arka vaan ja siksi reagoi. Eikä ole tottunut kököttämään yksin missään mökissä vaan pyörimään ihmisten kanssa, mutta ei onnistu jos joku tuo oman koiransa jota minun koirani pelkää. Joutuisin olemaan miehen kanssa koko illan koiran seurana. Ja jotenkin kuvittelin, että vieraana saisin päättää missä nukutaan ja juuri tämä päämökki olisi paras koiran kanssa, koska on tilavin. Alkoholiasia ottaa päähän koska en itse tosiaan juo mitään kuohuviiniä, varsinkaan puolikuivaa. Ja periaate, että pyydetään tuomaan jotain tiettyä juomaa jota muut juovat, mutta itse en. Ja edelleen, jos kysytään erikoisruokavalioita ja emäntä tietää, että syön kevyesti, niin miksi ihmeessä on tarjolla jotain mättöä? Päivän ruokakin "tarkentui " kalakeittoon, enkä voi sietää kalaa.ap

Arka koira ei ole kunnossa, sellainen puree.

Omistaja ihmettelee mitä teit koiralle... kävelin ohi kaupan kulkureitille löysään hihnaan yksin jätetystä koirasta. 

Jää kotiin.

Vierailija
52/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi jättää väliin kun on noin vaikeeta.

Jos ei kestä mättöä eikä tiedä mitä ruokaa saa, ottaisin mukaan jotain josta varmasti tykkään ja joka on helppo ottaa mukaan & säilyttää mökillä.. Jos ei koiraa halua /uskalla ottaa mukaan kun ei jaksa vahtia, niin toki hommattava hoitopaikka, mut sen tekisin oman rentoutumisen vuoksi.

Jotenkin oletat että kaikki menisi niinkuin sinä haluat, eikä niin että asenne kohdalleen ja todennäköisesti onkin ihan hauskaa. Tuolla asenteella pilaat kaikkien reissun.

Sori vaan, mutta ei nämä oikeasti ole noin vaikeita asioita. Parempi siis että jäät pois.

Vierailija
53/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tavallaan tuon koira-asian, kun omakaan koira ei tule kaikkien muiden koirien kanssa toimeen. Kun kuitenkaan kutsu ei ollut sillä tavalla henkilökohtainen, että olisi puhuttu että vain te tulette, ja yhtäkkiä porukkaa lappaa enemmänkin, niin ihan omaa tyhmyyttä. Näin hankalan koiran omistajana, keliaakikkona ja herkkäunisena voin kertoa, ettei tuollaiset reissut ole mullekaan helppoja. Siksi selvitän ajoissa muut tulijat, mahdolliset muut lemmikit, ruokasuunnitelmat sekä nukkumisjärjestelyt. Sen jälkeen päätän menenkö vai enkö, enkä kiukuttele muille jos omat ongelmani estävät osallistumiseni.

Vierailija
54/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuule niin mene, että vieraat päättää itse missä nukkuvat. Esim meidän mökillä minä määrään diktaattorimaisesti, missä kukin nukkuu. Meillä koiraperheet sijoitetaan tiettyyn mökkiin siksi, että meillä on koira-allergisia perheessä. Se mökki ei luonnollisestikaan ole päämökki. Päämökki pidetään koiran karvoista vapaana.

Sinähän olisit voinut ilmoittaa emännälle, että et syö kalaa. Vai oletitko senkin, että hän tietää ja muistaa?

Jää hyvä ihminen kotiisi.

Vierailija
55/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M voin lähteä sun puolesta, kuulostaa kivalle

Vierailija
56/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Olen itse aikalailla samanlainen kuin ap. Koiranikin on samanlainen. Aika usein jäänkin pois vastaavilta reissuilta, koska ei vaan kiinnosta jonkun muun täysin suunnittelema viikonloppu ruokineen kaikkineen. Mökille mennään rentoutumaan ja olemaan vapaasti. Eri asia jotkut häät tai muut juhlat.

Ota vaan ihan pokkana omat ruuat mukaan, selitä vaikka jostain dieetistä yms. Osta juomaksi jotain mitä itsekin tahdot juoda. Ottakaa molemmille koirille varoiksi jotkut pitkät hihnat mukaan jos eivät tulekaan toimeen.

Nukkumapaikkaa ei tietysti voi toisen mökillä valita, mutta eikö se ole hyvä jos te pääsette johonkin syrjemmälle?

Vierailija
57/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, arvasin ettei ymmärretä. Mun koira pelkää vieraita koiria, pelkäessåän voi käyttäytyä agressiivisesti, haukkuu jos toinenkin koira haukkuu, joutuisin pitään koiran kiinni, siitä se stressaantuu myös jos ei saa haistella ja kulkea ulkona, tai sitten joutuisin istumaan mökissä koiran kanssa, koska se stressaa jos on yksin vieraassa paikassa, siis sisällä yksin. Vkl siis pilalla jos otan koiran mukaan.

Joku kysyi ikää, olen 30v. Ja meillä tarkoitin, että minulta ja mieheltä ei kukaan kysynyt, että sopiiko muidenkin koirien tulla mökille. Oletan että kysytään jos ensin luvataan että saadaan ottaa oma koira mukaan.

Ja kutsu oli jotain tyyliin "tervetuloa meidän mökille päivänä xxx. Tarkoitus on viettää mukava vkl kavereiden kesken. Ilmoitathan erityisruokavaliot "niinalle"." Tai jotain sinne päin, en enää muista. Tästä syystä luulin, että ollaan tutulla porukalla. Ja meitä on tulossa joku 15 ihmistä, siihen mahtuu aika monta vierasta.ap

Huoh. Kyllä täällä ymmäretään, suurin osa ei vain ole sun kanssa samaa mieltä. Miksi se on muiden vieraiden kontolla, jos oma koirasi ei kestä muita koiria? Oli jo hieno ele, että ylipäätään sait luvan ottaa koiran mukaan. Sinun mielestäsi vain ja ainoastaan sinulla pitäisi olla lupa koiran tuomiseen. Miksi? Eikö ole aika selvää, että lemmikki yleensä myös rajoittaa omistajan elämää. Jos koirasi ei kestä mökillä niin vaihtoehtona on etsiä hoitopaikka tai jättäytyä reissusta kokonaan. Jos et saa koiralle hoitopaikkaa niin se on valitettavaa mutta sekään ei ole kenenkään muun ongelma. Miksi sulta olisi ylipäätään pitänyt kysyä, että saako muita koiria tulla? Sinä et omista mökkiä, etkä mitään lupia voi jaella. (:-D) Jos teillä on rajoittunut koira niin varmasti itse olisit voinut heti alkuun kysyä, että onko kenties muita koiria tulossa, jotta tiedät varmaksi miten toimit. Ymmärrän tuota vierasasiaa, en itsekään tykkäisi viettää viikonloppua osin vieraassa porukassa. Mutta tuntien itseni niin olisin jo alkuun kysynyt, että keitä mökille on tulossa. En mököttäisi ja esittäisi martytyria jälkikäteen. Mielestäni olet nyt tässä asiassa aika itsekäs. Lisäksi mitä väliä, vaikka itse et juo kuohuviinia, vaikka sen toisille toisitkin? Olet itse kuitenkin viikonlopun täyshoidossa mutta yhden kuohuviinin kustantaminen muille on ilmeisen ylivoimaista. 

Vierailija
58/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen sitten ilmeisesti itsekin tosi outo tyyppi, koska ymmärrän ap:ta TÄYSIN. Jos on ruoka- ja juomarajoitteita, niin etenkin vieraassa seurassa on tosi ärsyttävää syödä, ja vielä jos joku toinen päättää ruoat (jotka ei ole itselle sopivia). En minä halua selitellä ruoansulatus- ja suolistovaivojani ihan tuntemattomille ihmisille, ja hyvin todennäköisesti joku ihmettelisi, miksi minä tekisin omat ruoat. Ei siis voisi "salaa" syödä jotain ihan eri ruokaa. Kokisin myös epämiellyttävänä, että minun pitäisi ostaa muille alkoholijuomaa jota en itse edes joisi. Ja tähän vielä päälle mahdolliset huonot nukkumaolosuhteet ja stressi koiran hoitopaikasta (tai siitä, miten se tulee toisen koiran kanssa toimeen)...

Joo ei kiitos, en todellakaan lähtisi, koska eihän tuo kuulosta yhtään HAUSKALTA reissulta, vaan siltä, joutuisit vain "selviytymään". Käytä koiran hoitoa tekosyynä, ja jää pois reissusta. 

Tottakai kaksi samanlaisen ajatusmaailman omistavaa toisiaan ymmärtää. Ei silti tarkoita, että oikeassa olisitte. Eikö nämä ap:n ruoka"rajoitteet" olleet lähinnä sitä, että hän ei suostu syömään mättöä. Tuskin mistään allergioista oli kyse. Ap:han olisi itse voinut vaikka ehdottaa, että haluaa helpottaa emännän taakkaa ja tuoda myöskin jotakin syötävää, tehdä vaikka salaatin tai jotakin kevyempää ruokaa. Mielestäni ylipäätän hassua mennä isolla porukalla mökkiviikonlopulle ja odottaa, että itse on vain passattavana ja vielä kehtaa valittaa ruuasta. Miksi on epämiellyttävää ostaa pullo kuovuvaa, jota ei itse juo?  Jos oikeasti reilun kympin kuohuvapullo on ainut panostus viikonlopussa, niin on aika huippu, jos tätä ei edes pysty tekemään. 

Vierailija
59/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan mäkin ymmärrän ap:tä tuon koira-asian kanssa, sekä sen, että tuntuu hankalalle, jos on käsittänyt että ollaan itselle tutulla porukalla ja sitten yhtäkkiä onkin itselle ventovieraita tulossa. Mutta nämä tuntemukset on ap sun omia tuntemuksia, et voi vaatia toisia muuttamaan suunnitelmiaan siksi, että susta tuntuu hankalalta. Ruoka-asiaa en ymmärrä ollenkaan. Mikä estää ottamasta omat sapuskat? On aika röyhkeää vaatia että muiden täytyisi syödä sun ehdottamia sapuskoja. Tuolla asenteella tulee reissu olemaan ap:lle yhtä tuskaa ja toisille kiusallista. Itse todennäköisesti jäisin jo koiran takia pois.

Vierailija
60/61 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aloitus on totta, niin onko käynyt mielessä, että se sun kaverisi ehkä parhaillaan lukee tätä ketjua...? Ei ole vaikea tunnistaa. Vaikka nyt oisit vähän jotain muunnellutkin.