"Sinun pitää alentaa kriteerejäsi miehille tai jäät loppuelämäksesi yksin!"
Olen kuullut tämän aika monta kertaa. Mutta vastaukseni on silti, että miksi alentaisin? Minulls on hyvä työ jolla elätän itseni ja voin hieman hemmotellakin itseäni. Minulla on lämpimät välit ystäviini ja sukulaisiini, joten en ole yksinäinen. Minä en halua lapsia, joten aikarajaa tai kiirettä ei ole. Lisäksi nautin myös ajastani yksin, ja tarvitsisin tätä omaa aikaa parisuhteessakin, jos sellaiseen joskus päädyn. Seksiäkään en näe tarpeeksi hyväksi syyksi "tyytyä vähempään" kuin mitä haluan kumppaniltani. Monessa asiassa olen valmis kompromisseihin ja tyytymään vähempään, mutta ihmissuhde jossa minun pitäisi olla onnellinen ja uskollinen koko loppuelämäni ei ole yksi niistä.
Miksi sinkkuna olemista pidetään pahempana kuin parisuhdetta pelkän parisuhteen vuoksi? Eikö ole paljon parempi olla itsenäinen ja onnellinen kuin ottaa vaan joku "ihan kiva", ettei ole yksin?
Kommentit (65)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Naiset saavat parisuhteen edut sinkkunakin. Mies saa positiivisia miehuuden kokemuksia vain parisuhteessa.
Mitä sinä miellät parisuhteen eduiksi, jos kerran niiden saaminen ei edellytä parisuhdetta? Naisena koen hyvin kummallisena väitteen, että voisin saada parisuhteen edut sinkkunakin vain siksi, että olen nainen.
Minulle parisuhteen edut ovat niitä etuja, jotka näen parisuhteessa verrattuna sinkkuelämään. Parisuhteessa saan rakastaa ja tulla rakastetuksi ja saan jakaa elämäni, arkeni ja juhlani sen rakkaani kanssa. Koen parisuhteessa syvää kumppanuutta, sitoutumista toiseen ihmiseen ja parempaa seksiä säännöllisemmin kuin sinkkuna ikinä. Parisuhteessa minulla on joku, jonka kanssa me pidämme huolta toinen toisistamme, jos elämä potkii päähän. Toki myös sinkkuna ystävykset pitävät usein huolta toisistaan, mutta parisuhteessa tähän huolenpitoon kuuluu myös taloudellisista takapakeista yhdessä selviäminen.
Mitään näistä parisuhteen eduista en saisi sinkkuna. Nyt olisi kiva kuulla, mitä ne sellaiset parisuhteen edut ovat, joista voisin nauttia sinkkunakin, kun itselleni ei tule mitään mieleen.
Naiseen luotetaan, vaikka naisella ei olisi lapsia tai miestä. Miehen taas pitää todistaa luotettavuutensa olemalla jonkun naisen mieleen.
Nainen saa kosketella miehiä ilman seuraamuksia esim.yökerhossa, koska miehet suhtautuvat enintään hämmentyneesti huomioon; valittamista pidettäisiin pikkumaisena. Sinkkunaista myös suojellaan tuollaisessa ympäristössä eikä ole juurikaan vaaraa siitä, että joku isokokoinen ja voimakas tulisi uhittelemaan toisin kuin kilpailijaksi koetulle miehelle.
Eikä naisen edes tarvitse mennä sinne yöelämään, kun menee nettideittiin, chattiin, tinderiin tai vastaavaan sovellukseen ja koko ajan esille putkahtelee kiinnostuneita miehiä, jotka yrittävät hauskuuttaa naista ja viedä keskustelua eteenpäin niillä ehdoilla, jotka he kuvittelevat naisten kommunikoinnille asettaneen. Kehuja ja validaatiota saa todella helposti. Myös seksiä ja seuraa jos sitä haluaa.
Parisuhteen haittana naiselle on sitten se, että parisuhde rajoittaa miljoonilta muilta miehiltä saatavaa ilmaista huomiota. Toisaalta jotkut kokevat, että se yhden miehen huomio on johdonmukaisempaa ja parempaa.
Anteeksi, mutta nyt tarvitsen vähän tarkennusta. Oletatko sinä kaiketi, että parisuhteessa ollessasi sinä saisit yhtäkkiä ihan vapaasti mennä koskettelemaan vieraita naisia yökerhossa, tai mennä deittisovellukseen hakemaan kehuja ja validaatiota vierailta naisilta, jopa seksiä ja seuraa niin halutessasi? Ja että yhtäkkiä sinuun suhtauduttaisiin myötämielisesti tai enintään hämmentyneesti? Vai millä tavalla nämä ovat mielestäsi parisuhteen etuja? Etkö tiennyt, että suurimmassa osassa parisuhteita oletetaan puolisoiden sitoutuvan toisiinsa ja tuollaista kuvailemaasi käytöstä aika harva on valmis puolisoltaan sietämään?
Parisuhteen huonoksi puoleksi sitten kuitenkin mainitset sen, että se rajoittaa vierailta miehiltä tulevaa ilmaista huomiota. Toisin sanoen etuja sinun mielestäsi ovat oikeus hipelöidä vieraita vastakkaisen sukupuolen edustajia yöelämässä ja hakea kehuja ja kontakteja nettideittisovelluksissa. Huonoa mielestäsi puolestaan on vähäisempi huomio vastakkaiselta sukupuolelta.
Sorry, mutta viestistäsi saa sellaisen käsityksen, että et tiedä parisuhteesta juuri mitään, etkä edes halua parisuhdetta. Vaikutat selvästi arvostavan enemmän sinkkuelämän ja sitoutumattomuuden suomia vapauksia.
Tuota luotettavuusjuttua en myöskään ymmärtänyt ollenkaan. Millaista luotettavuutta tarkoitat ja miltä taholta saatavaa luotettavuutta tarkoitat? Ammatillisen luotettavuuden saavuttaa tekemällä työnsä hyvin ja ahkerasti ja olemalla lojaali ja luottamuksen arvoinen työtovereilleen ja työnantajalleen. Ystäväsi ja puolisosi luottavat sinuun yleensä jo oletusarvoisesti, heidän luottamusta ei tarvitse erikseen ansaita mutta sen voi kyllä menettää pettämällä heidän luottamuksensa. Yöelämässä miehiin suhtaudutaan kyllä varautuneemmin kuin naisiin, mutta en ymmärrä miten parisuhde siihen suuresti vaikuttaisi. Varsinkin jos mies haluaa yöelämässä ollessaan hipelöidä vieraita naisia, niin oletan että hän ei näille naisille kerro olevansa parisuhteessa. Jos kertoisi, se ainakin saisi hänet vaikuttamaan epäluotettavalta petturilta.
Itsekin joutunut kuuntelemaan samaa jankutusta. Ennemmin olen kuitenkin yksin kuin alan hyysäämään jotain alkkista tai mt-vaivaista vain siksi että saa olla (muiden silmissä) "niinkuin muutkin".
Ja taivaita hipovat kriteerini: *rumpujen pärinää* työpaikka ja mielenterveys kunnossa. Empaattisena ihmisenä vedän puoleeni kaikkia ongelmatapauksia??
T kiltti mies
Vela - 72 kirjoitti:
Naiset saavat parisuhteen edut sinkkunakin. Mies saa positiivisia miehuuden kokemuksia vain parisuhteessa.
Mitä sinä miellät parisuhteen eduiksi, jos kerran niiden saaminen ei edellytä parisuhdetta? Naisena koen hyvin kummallisena väitteen, että voisin saada parisuhteen edut sinkkunakin vain siksi, että olen nainen.
Minulle parisuhteen edut ovat niitä etuja, jotka näen parisuhteessa verrattuna sinkkuelämään. Parisuhteessa saan rakastaa ja tulla rakastetuksi ja saan jakaa elämäni, arkeni ja juhlani sen rakkaani kanssa. Koen parisuhteessa syvää kumppanuutta, sitoutumista toiseen ihmiseen ja parempaa seksiä säännöllisemmin kuin sinkkuna ikinä. Parisuhteessa minulla on joku, jonka kanssa me pidämme huolta toinen toisistamme, jos elämä potkii päähän. Toki myös sinkkuna ystävykset pitävät usein huolta toisistaan, mutta parisuhteessa tähän huolenpitoon kuuluu myös taloudellisista takapakeista yhdessä selviäminen.
Mitään näistä parisuhteen eduista en saisi sinkkuna. Nyt olisi kiva kuulla, mitä ne sellaiset parisuhteen edut ovat, joista voisin nauttia sinkkunakin, kun itselleni ei tule mitään mieleen.
Nainen saa kosketella miehiä ilman seuraamuksia esim.yökerhossa, koska miehet suhtautuvat enintään hämmentyneesti huomioon; valittamista pidettäisiin pikkumaisena. Sinkkunaista myös suojellaan tuollaisessa ympäristössä eikä ole juurikaan vaaraa siitä, että joku isokokoinen ja voimakas tulisi uhittelemaan toisin kuin kilpailijaksi koetulle miehelle.
Eikä naisen edes tarvitse mennä sinne yöelämään, kun menee nettideittiin, chattiin, tinderiin tai vastaavaan sovellukseen ja koko ajan esille putkahtelee kiinnostuneita miehiä, jotka yrittävät hauskuuttaa naista ja viedä keskustelua eteenpäin niillä ehdoilla, jotka he kuvittelevat naisten kommunikoinnille asettaneen. Kehuja ja validaatiota saa todella helposti. Myös seksiä ja seuraa jos sitä haluaa.
Pakko kysyä sinulta nyt vielä, että antaisitko sinä puolisosi ilman seuraamuksia kosketella vieraita miehiä yöelämässä ja mennä seuranhakusovelluksiin hakemaan kehuja, huomiota ja kaiketi jopa seksiseuraa vierailta miehiltä? Hyväksyisitkö sinä puolisoltasi moisen käytöksen edes mieltäsi pahoittamatta, ilman mitään seuraamuksia? Eikö se vähentäisi luottamustasi häneen tai panisi sinua epäilemään hänen rakkauttaan sinua kohtaan ja haluaan sitoutua juuri sinuun?
Minäkin olisin edelleen sinkku, jos en olisi minulle sopivaa kumppania löytänyt. Tää on ihan tuuripeliä, että kohdalle osuu se oikea. Johan sen kertoo erotilastot.