Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vie minut kahdeksi viikoksi asumaan vanhempiensa luokse

Vierailija
19.07.2017 |

Ei haittaisi, mutten ole koskaan aikaisemmin vanhempia tavannut. Mieheni perhe asuu toisella puolella maapalloa, enkä ole kyseisessä maassa koskaan käynyt. Yhteistä kieltä ei hänen vanhempiensa kanssa ole.
Alunperin maalailtiin kuvaa romanttisesta lomasta lämmössä ja hienosta hotellihuoneesta kaupungissa, mutta mieheni jätti matkan varaamisen niin viime tippaan, että ainoa kustannuksiltaan järkevä majoitusvaihtoehto on hänen lapsuuden aikainen pikkiriikkinen huoneensa vanhempien nurkissa. Lämpöä tulee olemaan noin 40 asteen pintaan ja ainoa nukkumisvaihtoehto koko kahden viikon ajalle on siinä pienessä kopissa 90 cm leveä sänky. Ja kivilattia. Ilmastointia ei ole, sillä se on liian kallis ylläpitää. Tilaa ei huoneessa matkalaukkujen aukomiselle ole, joten vaatteeni ja muut tavarani säilytän todennäköisesti koko matkan ajan suljetussa laukussa huoneen perällä. Muutenkaan en niitä ryppyjen välttämiseksi voisi minnekään tuolin selkänojalle levitellä, sillä mieheni äidillä on pakkomielle siivoamiseen ja järjestykseen.

Mieheni on maalaillut minulle kauhukuvia perheestään kaikki nämä muutamat vuodet, mitä ollaan yhdessä oltu. Hän ei tule heidän kanssaan toimeen ollenkaan, joten suomalainen ujo sieluni joutuu todennäköisesti todistamaan lähes päivittäistä huutoriitelyä. Nyt kuitenkin ilmeisesti olettaa, että olen innoissani lähdössä vanhempien luokse majoittumaan pariksi viikoksi. Ollaan matkustettu mieheni kanssa aikaisemmin kyllä, mutta koskaan en ole elämäni aikana ollut ulkomailla reissusa näin pitkään.

Olen introvertti ja tarvitsisin omaa tilaa, jotta pystyn rentoutumaan ollenkaan. Tuntemattomien luona yöpyminen ei siis ole suosikkivaihtoehtoni. Mieheni on luvannut, että tämä on tosiaan vain majapaikka yöksi ja päivät vietetään isossa kaupungissa, mutta en usko tämän tapahtuvan. En myöskään jaksaisi siinä kuumudessa olla koko ajan menossa jossain. Kaiken lisäksi tämä tuntuisi törkeältä vanhempia kohtaan, sillä he odottavat meitä kylään innolla. Mainitsinko vielä, että minulla on IBS ja erityisruokavalio? Tämä on suurin syy, miksi olisin hotellia toivonut. Mieheni suuuttui jo kerran, kun mainitsin, että nyt minun täytyy olla ekstratarkkana syömisistäni, kuinka en halua maistaa hänen kulttuurinsa ruokia ja syö sitten sitä sinun salaattiasi. Kuka nyt ei haluaisi vääntää vesiripulia tuntemattomien ihmisten kodissa lukottomassa vessassa.

Olen yrittänyt sanoa muutaman kerran kohteliaasti, että järjestely stressaa minua hieman. Olen kuitenkin innoissani siitä, että pääsen kokemaan uuden maan rakastamani ihmisen kanssa, enkä viitsisi valittaa ilmaisesta matkasta. Tiedän tämän olevan hänelle tärkeää, eikä mieheni varmasti osaa ajatella, miksi tämä minua voisi stressata. Olenko kiittämätön paskaläjä vai saanko olla kauhuissani ihan aiheesta? Minulle on tärkeää, että mieheni perhe pitäisi minusta. Kuinka jaksan pitää kulissia yllä täydessä katastrofissa kaksi viikkoa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko näitä ongelmia suomalaisen miehen kanssa? Ei. Miksi hankkia ehdoin tahdoin ongelmia?

Vierailija
42/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko näitä ongelmia suomalaisen miehen kanssa? Ei. Miksi hankkia ehdoin tahdoin ongelmia?

Joo, kaikki suomalaisten suomalaiset puolisothan rakastaa yli kaiken vierailuja appivanhemmilla ja tulee niin loistavasti toimeen heidän kanssaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on totta, etsisin jonkin huoneiston majoittumispaikaksi. Huomattavasti halvempaa kuin hotellissa. Huoneistossa pystyt todennäköisesti paremmin pitämään myös kiinni ruokavaliostasi.

Aibnb, Homeaway tms. sivustoja nyt vaan selaamaan.

Vierailija
44/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin piti olla eomanttinen unelmaloma miehen kanssa ja päädytkin tällaiseen tilabteeseen... ota vastaan ne itkupotkuraivarit ja hankkikaa hotellimajoitus ainakin toiseksi viikoksi. 2 viikkoa suolistosairaana sukulaisten luona ilman yhteistä kieltä, 2 aikuista yhden hengen sängyssä, tukalan kuuma ilman ilmastointia...

Vierailija
45/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina on tosi, niin kyllä ap olet aika sinisilmäinen. Ensinnäkin mies ei ota vatsaongelmiasi yhtään huomioon, vaan omien sanojesi mukaan loukkaantuu, jos et suostu syömään ruokaa josta mahasi menee sekaisin. Siis täh?? Normaalilla empatiakyvyllä varustettu ihminen ei tee noin. Ja jo omankin mukavuutensa vuoksi tuollainen on ihan ihmeellistä, kenestä on mukavaa kun kumppani ripuloi?? Sellaisesta, joka haluaa nöyryyttää kumppaniaan. Sitten tuo, että ap lähtee reissuun miehen rahoilla. Se nyt vaan on niin, että omat rahat ja oma lupa. Kyseessä ei siis ole se, etteikö niitä majapaikkoja olisi, vaan siitä, että ap:llä ei ole itsellä rahaa niitä maksaa. Missään tapauksessa en lähtisi tuollaiseen reissuun toisen rahoilla ja "armoilla". Tarkista nyt ainakin ne liput ja siirrä omaan puhelimeesi oma lippusi. Ja huolehdi että passi on hallussasi koko ajan. Totta kai alkeellisimmissakin oloissa selviää, kuten 39 kertoo, mutta yleensä silloin ne olosuhteet mihin ollaan menossa ovat selvillä alusta asti, eikä siten että paljastuu just ennen lähtöä että olosuhteet onkin ihan toiset, varsinkin jos matkakumppanilla on terveydellisiä rajoitteita. Kaiken kaikkiaan kuulostaa niin oudolta (miehen käytös jos kumppaniaan rakastaa ja ap:n sinisilmäisyys), että on jo hieman hankala uskoa koko juttua.

Vierailija
46/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AirBnB

Vierailija
47/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Katso itse Booking.comin sivuilta majoitus ja laita hakujärjestykseksi "hinta" niin saat edullisimman vaihtoehdon. Mies asukoon kotonaan.

En todellakaan lähtisi, kuulostaa siltä ettet sieltä enää takaisin pääse. Missä hevon kuusessa se porukka oikein asuu?

Vierailija
48/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se paikka on Lähi-Idässä, älä mene.

Afrikankin kanssa vähän niin ja näin.

Oletko varma että teillä on täällä Suomessa kaikki? Jos mies on vaikka irtisanottu sinun tietämättäsi tai tehnyt rikoksen?

Joka tapauksessa ottakaa edes toiseksi viikoksi se majoitus tai yö siellä, yö täällä. Aina jostain huone löytyy yöksi tai pariksi.

Vierailija
49/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene vain avoimin mielin. Pidät vain kiinni omasta ruokavaliostasi, älä maistele kenenkään mieliksi mitään sopimatonta. Lisäksi sanot miehellesi, että järjestää sinulle päivittäin omaa rauhaa ja tilaa. Sen hän on sinulle velkaa mokattuaan tuon majoituspaikan. Majoituksia voi järjestyä paikan päälläkin tarvittaessa.

Vierailija
50/54 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidäthän huolta, että passisi ja paluulentolippusi on omassa hallussasi koko matkan ajan!!! Vaikka mies sanoisi mitä, pidät be itse tallessa koko matkan ajan. Vetoat vaikka suomalaisiin tapoihin. Sen lisäksi huolehdit, että mukanasi on käteistä rajaa ja mieluiten myös luottokortti. Olethan nähnyt lentoliput? Että mies on varmasti ostanut molemmille myös paluuliput? Siirrä omat mobiililippusi puhelimeesi ja tulosta myös paperiset. Tädin neuvo.

Tämä on tärkeintä.

Oletteko puhuneet matkan jälkeisestä ajasta Suomessa, onko teillä yhteisiä suunnitelmia tms.? Varaa vaikka teatteriliput tai sovi ystävienne kanssa jotain viikko tai pari suunnitellun paluun jälkeen ja katso, miten mies suhtautuu. Jos ei ilahdu tai muuten sivuuttaa asian, hänellä ei välttämättä ole aikomusta palata tuolloin, puheistaan huolimatta.

Huolestuttavaa viestissäsi on ylipäänsäkin se, ettet tunnu luottavan mieheen. Huomaatko itse? Esim. tämä lauseesi kertoo sen: "Mieheni on luvannut, että tämä on tosiaan vain majapaikka yöksi ja päivät vietetään isossa kaupungissa, mutta en usko tämän tapahtuvan." Lupaileeko hän useinkin asioita, joita ei pidä? Miksi siedät sellaista?

En myöskään itse viihtyisi noin välinpitämättömän ja epäempaattisen ihmisen kanssa. Kuulostaa siltä, että miehesi ei edes halua ottaa huomioon suolistovaivojasi, eikä mukavuuttasi yleensäkään.

Kyllä me ollaan takaisin tulossa, meillä on kaikki Suomessa. Miehelläni on täällä hyväpalkkainen työkin, eikä hänellä ole halua palata kotimaahansa juuri työllisyystilanteen vuoksi. Luotan mieheeni täysin, mutta tiedän meidät. Päivän kuumimpina tunteina laiskottaisi ja olisi mukava, jos voisi vain jäädä löhöilemään, mutta mieheni kotona se ei onnistu, sillä hänen äitinsä on kotona vahtimassa päivisin kuin haukka. Tiedän, että me emme jaksa olla koko aikaa ulkona menossa, vaikka näin kovasti suunnitellaankin. Siksi olisi mukava, jos olisi jokin paikka, mihin palata rentoutumaan. Nyt kun majapaikka on sellainen, että hän itsekin sietää vain nukkua siellä yöunensa. Siksi olisi mukava, jos hotellihuone olisi edes muutamaksi päiväksi. Yksityisyydestä puhumattakaan. Tai olisi edes lukollinen vessa!

Keksi vaan se maaKIN. Jos joku tunnistaisi maasta, tunnistaisi jo tästäkin tarinasta

Vierailija
51/54 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko takaisin? Vielä naimisissa? Miten sairaus nyt?

Vierailija
52/54 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki suomalaisten suomalaiset puolisothan rakastaa yli kaiken vierailuja appivanhemmilla ja tulee niin loistavasti toimeen heidän kanssaan....

No suomalaisen miehen kanssa ei tarvi pelätä, että sut kaapattaisiin appivanhempien luo etkä enää pääsisi palaamaan kotiin....Tilanteessa olisit ilman yhteistä kieltä appivanhempien kanssa.

Vierailija
53/54 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse tsekannut niitä majoituksia vai uskotko vain miehen sanaan?

Vierailija
54/54 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, kukaan ap ei ole noin typerä. Tämä on selvä Porvoolainen.