Manuelan & Nigellan irvokkaat ruoka- ja leivontaohjelmat
Joskus aiemmin näin pätkän Nigellan kokkauksista ja silloin ihmettelin, miksi ruoka-aineiden sekoitukseen liittyvät äänet ovat siinä niin häiritsevän äänekkäitä. Siis kun eihän sillä ole mitään merkitystä ruoan onnistumisen kannalta millaista lotinaa kastike pitää kun siihen kaadetaan ainesosia.
Nyt tänään näin molempien ohjelmat ja ymmärsin, että niissä on pyritty luomaan jonkinlainen eroottinen tunnelma asianomaisten tukevien daamien kokkauspuuhien ympärille juuri äänillä ja musiikilla. Samoin ruuan maistelu valmistusvaiheessa ja loppuhuipentumana, kun ryhtyvät yksin hotkimaan valmistamiaan kaloripommeja on tehty mukamas vietteleväksi.
Melko kieroutunut ohjelmakonsepti, tai sitten aika on ajanut minusta niin pahasti ohi, että en vain ymmärrä. Kumpikin näkemäni ohjelma antoi ymmärtää, että rasvan ja sokerin syöminen on jotain äärettömän nautinnollista. Ei ole, ja lisäksi molemmat tantat joutaisivat aloittaa kuntokuurin.
Kommentit (9)
Nigella on laihtunut viime aikoina huimasti.
Ehkä ohjelmissa on tarkoitus kuvata sitä, miten juuri nämä ihmiset suhtautuvat kokkaamiseen ja syömiseen, ei niinkään luoda eroottista fiilistä katselijalle. Jotkut varmaan saavat leipomisesta ja kokkaamisesta iloa ja nautinota. Jos ei sitä itse ymmärrä, ei se tarkoita, etteikö niin voisi olla.
Satasesta vetoo että Nigellalla on paljon parempi runko kuin sulla, muutenkin äärimmäisen kaunis nainen
Tein joskus Manuelasta alotuksen tänne. En ymmärrä, miksi kokkauksesta ja leipomisesta yritetään tehdä niin eroottista. Naiset haluaa reseptejä, ei tissivakoja, huokailua, voihkintaa ja sormien nuoleskelua.
Tänään just Manuelan vieras olis maistanut vaan pienellä lusikalla taikinaa kun Manuela olis lappanut sen suuhun sitä ihan mega-annoksen. Vaati sitten vierastaan ottamaan isomman annoksen taikinaa maistettavaksi kun "eihän katsojat muuten usko että se on hyvää" - WTF ?
Ei mua ainakaan kiinnosta kuinka paljon ne sitä taikinaa kameran edessä syö. Mitä vähemmän, sen parempi pikemminkin. Manuelan ohjelma onkin vähän kopio Nigellan konseptista, mutta ei ihan niin onnistunut.
Ainoat oikeat tv-kokit on ne Patakakkosen miehet, oliko ne Vanamo ja Kolmonen. Minulla on vieläkin ikävä sitä ohjelmaa, siinä tehtiin suomalaista ruokaa.
Tinan Nordström ja Sara La Suihkukaivo ovat mun mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat oikeat tv-kokit on ne Patakakkosen miehet, oliko ne Vanamo ja Kolmonen. Minulla on vieläkin ikävä sitä ohjelmaa, siinä tehtiin suomalaista ruokaa.
Niinpä. Taisivat paistaa harakankin.
Ruoka on seksikästä.