Huoli-ilmoituksen teko naapurin pariskunnasta, jotka jo eläkeläisiä. Penkovat roskiksia ja mies kerjää naapureilta ruokaa.
Nainen jo 76v ja joutunut eläkkeelle 57-vuotiaana juomisen takia ja mies rikosten vuoksi joutui aikaisemmin eläkkeelle, kun sitä ei työssä katsottu suopealla silmällä. Ovat poliisin tuttuja kumpikin häiriökäyttäytymisen vuoksi. Saattaavat liikkua kaupungin keskustassa aamutakit päällään.
Kommentit (12)
Nainen on enemmän humalassa viikottain ja istuvat yleensä yhdessä maassa ja polttavat tupakkaa ja suunnittelevat tulevaisuuttaan. t.ap
Porvoon toimisto on tänään suljettu, käy maanantaina.
Voi, voi.
Luuletko että sossu auttaa, kun kaikki ruokapalvelut ynnä muut ovat maksullisia. Jos ei ole rahaa, millä palveluista maksaa, niitä ei saa.
Toki jos eivät ole hakeneet toimeentulotukea, niin sitä voisivat sitten järkätä.
Toki, jos on todella sekaisin, että kohta jo kulkee alasti kaupungilla, niin sitten varmaan ruvetaan hankkimaan laitospaikkaa....
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi.
Luuletko että sossu auttaa, kun kaikki ruokapalvelut ynnä muut ovat maksullisia. Jos ei ole rahaa, millä palveluista maksaa, niitä ei saa.
Toki jos eivät ole hakeneet toimeentulotukea, niin sitä voisivat sitten järkätä.
Toki, jos on todella sekaisin, että kohta jo kulkee alasti kaupungilla, niin sitten varmaan ruvetaan hankkimaan laitospaikkaa....
Tai jos on rahan käyttö aivan hunningolla, voisivat asettaa virkaholhoojan tai edunvalvojan, joka huolehtii että rahaa on ruokaan käytössä.
Mutta yleensä jos ihminen on järjissään, annetaan hänen tehdä itse elämänsä valinnat...
Jonkun olisi syytä tehdä kiireesti huoli-ilmoitus aloittajasta itsestään...
Laita ilmoitus vain menemään, niin pian viedään pois etkä näe niitä enään koskaan.
Kannattaa tehdä huoli ilmoitus. Saattavat tarvita tuettua laitosasumista päihdeongelmaisille.
Olen heistä jo yhdet ilmoitukset tehnyt. t.ap
Voi niitä ilmoituksia tehdä, mutta ainakaan Helsingissä ei omien kokemusten mukaan ketään kiinnosta. Minun naapurini oli esimerkiksi niin huonossa kunnossa alkoholismin takia, että koko kuusi kerroksinen rappukäytävä haisi alituiseen todella vahvasti ulosteelta. Huoli-ilmoitukia tehtiin useampia, mutta mitään käytännön vaikutusta niillä ei ollut, ja lopulta kyseinen naapuri menehtyi yksin asuntoonsa.
Kuolkoot pois, ei tule ikävä.