Onko olemassa ihmisiä jotka eivät tykkää musiikista?
Siis yhtään minkäänlaisesta musiikista? Vihaavat musiikkia tai eivät vaan nauti sen kuuntelusta ollenkaan?
Jos on, niin mikä tuollaiseen sitten mahtaa olla syynä?
Kommentit (48)
Olen miettinyt tätä oman poikani kohdalla. Hän on 11-vuotias eikä hän osaa sanoa lempiartistiaan, hän ei kuuntele musiikkia ollessaan itsekseen. Ei myöskään koskaan kommentoi musiikkia hyväksi tai huonoksi, ainoastaan kieltää laittamasta musiikkia soimaan, vaikkei edes tiedä, millaista musiikkia esim radiosta tulisi. Toisaalta hänestä on joskus hauskaa pimputella sähköuruilla ja tykkää tanssimisesta, mutta tuntuu, että niissä ei ole se musiikki ollenkaan ratkaisevaa, vaan se oma tekeminen.
Kyllä minulla musiikki on lähinnä yhdentekevää. En ainakaan mitään suurta nautintoa siitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ääniyliherkkä ja musiikin kuuntelu alkaa helposti ärsyttämään. Siksi kuuntelen musiikkia harvoin. Mutta en voi sanoa etten pidä ollenkaan musiikista, kyllä minä pidän. En vain tykkää kuunnella sitä usein.
Jännää miten eri tavalla ääniyliherkätkin reagoivat. Itselläni on paha ääniyliherkkyys ja mieluiten olisin täydessä hiljaisuudessa, mutta koska kaupungissa kerrostalossa ei ole käytännössä koskaan hiljaista, kuuntelen jatkuvasti musiikkia, joka peittää ne häiritsevät äänet. Ulkonakin olen aina kuulokkeet korvilla. Mutta ymmärrän tuon, että musiikki voi myös olla helposti ärsyttävää, itse pidän monenlaisesta musiikista, mutta sellaista, josta en pidä, en kerta kaikkiaan kestä kuulla lainkaan. Ja kyllähän se jatkuva taustamusiikki rasittaa vaikka se olisikin hyvää musiikkia. Yöt nukun korvatulpat korvissa ja esim. kirjaa lukiessa joudun myös laittamaan tulpat korviin, koska silloin musiikki häiritsee keskittymistä.
Mielenkiintoista että ääniyliherkkyys ei siis esiinnykkään kaikkien äänien kohdalla, vaan vain sellaisten äänien kohdalla, joista et pidä? Saako tuolla jo lääkärintodistuksen?
Komppaan!
En minäkään jaksa kuunnella musiikkia muualla kuin töissä ja autossa, minulle se on loppujen lopuksi yhdentekevää.
Minä en pidä musiikista ollenkaan. En vapaaehtoisesti kuuntele sitä ollenkaan.
En autossa enkä kotona.
En voi ymmärtää ihmisiä joiden pitää taukoamatta kuunnella sitä mölinää.
Tykkään monenlaisesta musiikista, mutta työni on niin meluisaa että usein haluan olla vain hiljaisuudessa.
Jännää miten eri tavalla ääniyliherkätkin reagoivat. Itselläni on paha ääniyliherkkyys ja mieluiten olisin täydessä hiljaisuudessa, mutta koska kaupungissa kerrostalossa ei ole käytännössä koskaan hiljaista, kuuntelen jatkuvasti musiikkia, joka peittää ne häiritsevät äänet. Ulkonakin olen aina kuulokkeet korvilla. Mutta ymmärrän tuon, että musiikki voi myös olla helposti ärsyttävää, itse pidän monenlaisesta musiikista, mutta sellaista, josta en pidä, en kerta kaikkiaan kestä kuulla lainkaan. Ja kyllähän se jatkuva taustamusiikki rasittaa vaikka se olisikin hyvää musiikkia. Yöt nukun korvatulpat korvissa ja esim. kirjaa lukiessa joudun myös laittamaan tulpat korviin, koska silloin musiikki häiritsee keskittymistä.