Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahka kutisee, kirvelee ja on täynnä rupea.. Mikä avuksi?

Vierailija
18.07.2017 |

Siis tää on ihan järkyttävää, päänahka kutisee vähän väliä aivan mielettömästi. En yksinkertaisesti pysty olemaan raapimatta välillä, päänahka ropisee tällöin olkapäille hilseenä. Päänahka on kauttaaltaan ruvella, sattuu, silti kutisee ja sitten taas raavin.

Olen joutunut leikkaamaan kynteni olemattomaksi tämän vuoksi, olen vaihtanut shampoota monesti mutta ongelma ei ole kadonnut. Päinvastoin viime aikoina tää on pahentunut ihan sietämättömäksi. Olen pessyt n. viimeisen vuoden ajan hiukseni vain kerran viikossa, koska pelkään pesemisen ja shampoolla lotraamisen kuivattavan.. En ole värjännyt hiuksiani vuosiin, koska toivoin värjäämisen lopettamisen poistavan tämän ongelman.

Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Mikä auttoi? Itken tätä päivittäin, mulla on tajuttoman ruma ja kuvottava olo enkä ole voinut tehdä aikoihin hiuksille mitään. Olen menossa reilun kuukauden päästä lääkäriin tämän kanssa, mutta odotusaika tuntuu toivottoman pitkältä.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista selukos-shampoota, se auttoi meillä.

Vierailija
2/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron. Hiero neitsytoliiviöljyä päänahkaan ihan reilusti. Anna vaik. n.10 min. Pese huolella pois. Auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt lotrata tonne esim. kortisonivoidetta, mutta päänahkaan levittäminen on mahdotonta kun kaikki rasva jää hiuksiin. Pariin otteeseen olen ollut jo ajamassa koko päätä kaljuksi, että edes näkisi, minkälainen tilanne tuolla hiusten alla on, mutta hiukseni ovat yksi suosikkiasioitani itsessäni ja lisäksi jokin sanoo, ettei se kalju, rupinen pää olisi yhtään nykytilannetta hemaisevampi......

Vierailija
4/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hydrokortisoniliuos apteekista, sellainen kylmässä säilytettävä. Tehoaa taatusti.

Vierailija
5/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese jollain apteekin rasvalla päänahka, heivaa tavalliset shampoot pois vähäksi aikaa.

Vierailija
6/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy. Sulata sitä 1/2dl, hiero lämpimänä kaikkialle päänahkaan. Anna olla niin pitkään kuin viitsit ennen pesua, ainakin muutaman tunnin. Pese huolella jollain miedolla shampoolla pari kertaa, ei hoitoainetta. Toista niin usein kuin tarvitsee.

Itse teen tämän hoidon kerran viikossa saunapäivänä. Annan öljyn vielä muhia pyyhkeen sisällä saunassa. Pesen sen pois Cien sensitive shampoolla.

Vierailija
7/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron. Hiero neitsytoliiviöljyä päänahkaan ihan reilusti. Anna vaik. n.10 min. Pese huolella pois. Auttaa.

Olen tehnyt tämän monesti, sekä oliivi- että kookosöljyllä. Kookosöljy tuntui toimivan hieman paremmin ja jätti hiukset paremman tuoksuisiksi, mutta mitään varsinaista apua kummastakaan ei ollut. Toimi kyllä mainosti hetken helpotuksena, mutta jatkuvasti tota ei millään voi tehdä, kun hiukset jää niin öljyisiksi.

Vierailija
9/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko päänahan psoriasis. Itsellä sama paitsi että ei kutise mutta pää pölisee "hilsettä " ym hiutaletta olkapäille ja paidalle aina kun harjaan ja muulloinkin. Minulla on daivobet nimistä geeliä (kallista, yli 100e purkki) mutta tehokasta. Sain reseptillä ihotautilääkäriltä. Ainut vain että hiukset jäävät käytön jälkeen geelimäisiksi eikä shampoo saa niitä puhtaan näköisiksi... Kannattaa myös käydä apteekissa kysymässä shampoota juuri tähän psoriin, olen kuullut että joillain auttaa pelkästään sen käyttö tosi tehokkaasti ! :)

Vierailija
10/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavani, jolla oli täsmälleen sama vaiva johon mikään lääke tai öljy ei auttanut, siirtyi gluteenittomaan ruokavalioon kampaajan suosituksesta ja se lopetti ruvet ja kutinan. Kampaaja oli tavannut muitakin, joilla auttoi.

Vierailija
11/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agunöljy teepuuöljy sekoitus loppuu kerrasta

Vierailija
12/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpa että kyse on tästä http://www.terve.fi/ihotaudit/seborrooinen-ekseema-eli-talikohna

Juuri peseminen shampoolla auttaa siihen ja hydrokortisoniliuos, kuten jo aiemmin neuvottiin.

Vierailija
13/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli että huuhtelet shampoon ja hoitoaineen hiuksista aina todella huolellisesti pois pesun jälkeen. Itselläni pienikin määrä päänahassa pistää ärsyttämään.

Vierailija
14/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis. Itsellä sama, todella ikävä vaiva. Helpotti heti kun sain reseptillä oikean päähän levitettävän linimentin

Vierailija
15/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt tämän monesti, sekä oliivi- että kookosöljyllä. Kookosöljy tuntui toimivan hieman paremmin ja jätti hiukset paremman tuoksuisiksi, mutta mitään varsinaista apua kummastakaan ei ollut. Toimi kyllä mainosti hetken helpotuksena, mutta jatkuvasti tota ei millään voi tehdä, kun hiukset jää niin öljyisiksi.

Hiukset eivät jää öljyisiksi, kun ne pesee huolella kahteen kertaan shampoolla. Shampoo kannattaa hieroa suoraan öljyisiin hiuksiin, ennen veden lisäämistä.

Vierailija
16/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen pesu on ehdoton. Ruvet kuivuu eikä ekseema pääse muhimaan rasvassa ja sitä kautta aiheuta kutinaa.

Vierailija
17/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilenpa että kyse on tästä http://www.terve.fi/ihotaudit/seborrooinen-ekseema-eli-talikohna

Juuri peseminen shampoolla auttaa siihen ja hydrokortisoniliuos, kuten jo aiemmin neuvottiin.

Täällä oli aiemmin ketju, jossa taliköhnää sairastanut nainen kertoi hoitaneensa sitä teepuuöljyllä hyvin tuloksin. Teepuuöljyä pistetään johonkin öljyyn ja öljy hierotaan päänahkaan. Annetaan vaikuttaa ja pestään pois. En muista tarkempia ohjeita.

Vierailija
18/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!! Voisin käydä hakemassa tota kortisoniliuosta samantien, osaako kukaan sanoa onko toi kallista ja kannattaisiko mun ottaa apteekista esim. jotkut shampoo+hoitoaine jotka olisi hellävaraisemmat tai tähän tilanteeseen soveltuvat?

Vierailija
19/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen pesu on ehdoton. Ruvet kuivuu eikä ekseema pääse muhimaan rasvassa ja sitä kautta aiheuta kutinaa.

Onko tämä totta? Pesisin super mielelläni hiuksia vaikka jatkuvasti, koska hilse ällöttää, mutta en ole uskaltanut koska olen pelännyt sen pahentavan asiaa.

Vierailija
20/88 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!! Voisin käydä hakemassa tota kortisoniliuosta samantien, osaako kukaan sanoa onko toi kallista ja kannattaisiko mun ottaa apteekista esim. jotkut shampoo+hoitoaine jotka olisi hellävaraisemmat tai tähän tilanteeseen soveltuvat?

En tiedä apteekin shampoista, mutta Urtekramilla on hyviä luomushampoita, itse käytän Urtekram ruusua. Se on todella hellävarainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän