Päänahka kutisee, kirvelee ja on täynnä rupea.. Mikä avuksi?
Siis tää on ihan järkyttävää, päänahka kutisee vähän väliä aivan mielettömästi. En yksinkertaisesti pysty olemaan raapimatta välillä, päänahka ropisee tällöin olkapäille hilseenä. Päänahka on kauttaaltaan ruvella, sattuu, silti kutisee ja sitten taas raavin.
Olen joutunut leikkaamaan kynteni olemattomaksi tämän vuoksi, olen vaihtanut shampoota monesti mutta ongelma ei ole kadonnut. Päinvastoin viime aikoina tää on pahentunut ihan sietämättömäksi. Olen pessyt n. viimeisen vuoden ajan hiukseni vain kerran viikossa, koska pelkään pesemisen ja shampoolla lotraamisen kuivattavan.. En ole värjännyt hiuksiani vuosiin, koska toivoin värjäämisen lopettamisen poistavan tämän ongelman.
Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Mikä auttoi? Itken tätä päivittäin, mulla on tajuttoman ruma ja kuvottava olo enkä ole voinut tehdä aikoihin hiuksille mitään. Olen menossa reilun kuukauden päästä lääkäriin tämän kanssa, mutta odotusaika tuntuu toivottoman pitkältä.
Kommentit (88)
Minulla oli suunnilleen vuosi sitten sama oireisto allergian vuoksi, ilmeisesti koivu oli syypäänä. lääkäri määräsi allergiapillereitä ja Betnovat scalp -nimistä ainetta. Se levitettiin päänahkaan, ja aluksi ajatus kammotti kun litku haisi puhtaalle etanolille ja sellaiselle, että varmasti kirvelisi aivan silmittömästi, mutta ei kirvellyt. Olo helpottui aika pian.
Minusta sinun tilanteesi kuulostaa siltä, että kannattaisi varata aika päivystykseen. Jos olo on sellainen, ettei oikeasti kestä olla ja tekee mieli vain itkeä (niin kuin minulla oli vuosi sitten), niin se on päivystyksen paikka se.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi hoitoaineen jättäminen kokonaan pois. Samalla selän ja olkapäiden finnit ja näppylät hävisivät. Tarvittaessa saatan käyttää jotain tukan selvittelyaineita harjatessa tai kookos,- tai oliiviöljyä jos on todella rutikuivat latvat.
Hoitoainetta ei kannata hieroa ihan päänahkaan, vaan hieman etäämmälle kohti latvoja. Ja pää alaspäin huuhtelu niin ei tule finnejä selkään!
TÄÄLLÄ TOINEN JOLLA OLI SAMANLAINEN PÄÄNAHKA. ENSIAPUU KORTISONILIUOSTA RESEPTILLÄ LÄÄKÄRILTÄ. APTEEKISTA NIZORAL SHAMPOO. ÄLÄ KÄYTÄ MUITA SHAMPOITA. TÄLLÄ SAAT PÄÄNÄHÄN KUNTOON.
Minulla on ollut samankaltaista ongelmaa ja samaan aikaan elimistössä hiivasyndrooma. Kannattaa tehdä vesilasitesti niin saat poissuljettua yhden aiheuttajan.
Minulla on ollut samankaltaista ongelmaa ja samaan aikaan elimistössä hiivasyndrooma. Kannattaa tehdä vesilasitesti niin saat poissuljettua yhden aiheuttajan.
Minulla näkyi mikrokuvauksessa kristallisoitunutta talia. Onko sekin siis hiivatulehduksen aiheuttamaa? Ja auttaako siihenkin kortisoni ja nizoral?
nizoral vaan kuivatt ja heilseilee enempi. itsellä paras shampoo ollut bio+ 1 ja 2 eli shampoo ja seerumi.
Aika törkeää mainontaa(?).
Noissa luomutuotteissa on juuri ihoa ärsyttävia ja allergisoivia aineita, mm. alkoholia, joka on myrkky, sekä hajusteita, ja etenkin eteerisiä öljyjä, jotka ovat sekä alkoholin että hajusteen sekoitusta.
Ei hyvä neuvo siis ihmiselle, jolla on hajusteallergia. Epäammattimaista.
Ja muuten, se ärsyttvä aine jonka mainitsit on natriumlauryylisulfaatti suomeksi. Englanniksi sodium lauryl sulphate. Pieleen meni siis sekin.