Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lastentarhanopettajat kestävät sitä ulkona seisoskelua ulkoleikeissä?

Vierailija
18.07.2017 |

Joka päivä ties kuinka monta tuntia. Älkää vain sanoko, että joku nauttii siitä? Jos nauttii, perustelut? Kaamos, räntä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina mukavaa ole,mutta pääsäntöisesti nautin ulkoilusta.Niin ja en ole lastentarhanopettaja vaan ryhmäavustaja.

Vierailija
2/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ois itsekään uskonut, mutta se on ihan kivaa. Varustekysymys lähinnä ja ne päivät kun ei jostain syystä ulos pääse on aika raskaita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne perustelut unohtui.Saa raitista ilmaa,kevät aurinko,sade säällä lasten riemun katsominen,kun saavat läträtä ja tehä lälli leikkejä...

Vierailija
4/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne perustelut unohtui.Saa raitista ilmaa,kevät aurinko,sade säällä lasten riemun katsominen,kun saavat läträtä ja tehä lälli leikkejä...

Kuka esi koululainen siellä kirjoit taa?

Vierailija
5/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona olo on parasta aikaa havainnoida lapsia.Heidän sosiaalisia taitojaan, roolejaan, leikkitaitojaan, motorisia taitoja ja myös puheen kehitystä.

Tuskin kukaan räntäsateista nauttii, mutta yleensä päiväkodissa työskentelevät hallitsevat sopivan vaatetuksen (kuten varmasti muutkin paljon ulkona työssä/kotona olevat).

Vierailija
6/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän voi kiskoa tupakkia ja juoruilla samalla leppoisasti.

Vierailija
7/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kakaroiden kanssa olen pari kertaa päivässä leikkipuistoissa, ollut viimeiset 4 vuotta. Ihan kivaa se on. Saa raitista ilmaa, aurinkoa, vähän liikuntaa, ja lapset ovat paremmalla tuulella kuin sisällä ollessa. Toki kesäaikana on miljoona kertaa kivempi ulkoilla kuin loskassa, mutta kun on sopivat varusteet niin kyllä kaikki kelit menee.

Vierailija
8/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa se on. Kamala pissahätä tulee aina vaikka kuinka kävisi vessassa ennen ulkoilua, tylsää on ja sitten se kuraisten vaatteiden riisumisrumba hiestä märkänä..

Vierailija
9/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin ulkoilusta ihan omienkin lasteni kanssa. Päiväkodissa kun olin harjoittelussa, ulkoiluhetket olivat parasta työssä. Ei siellä ole pakko vain paikallaan pönöttää, vaan voi kierrellä katselemassa lasten puuhia ja osallistuakin leikkeihin. Eniten minua tuon harjoittelun jälkeen ihmetytti, miten kenenkään korvat kestävät sitä melutasoa, joka sisällä vallitsee ylisuurissa ryhmissä. En ole erityisen herkkä äänille ja minusta lasten kuuluukin pitää ääntä, mutta päiväkodin meteli oli kyllä korviaraastavaa. Kävi ihan sääliksi lapsia kun sellaisessa joutuvat päivänsä viettämään.

Vierailija
10/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kakaroiden kanssa olen pari kertaa päivässä leikkipuistoissa, ollut viimeiset 4 vuotta. Ihan kivaa se on. Saa raitista ilmaa, aurinkoa, vähän liikuntaa, ja lapset ovat paremmalla tuulella kuin sisällä ollessa. Toki kesäaikana on miljoona kertaa kivempi ulkoilla kuin loskassa, mutta kun on sopivat varusteet niin kyllä kaikki kelit menee.

Omien lasten kanssa on eri asia kuin palkollisena ja pakkorytmien mukaan toimiminen.

Vierailija
11/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alalla, mutta voisiko yhtenä selityksenä olla, että siitä maksetaan palkkaa?

Vierailija
12/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien lasten kanssa on eri asia kuin palkollisena ja pakkorytmien mukaan toimiminen.

En minä näe siinä merkittävää eroa. Kummassakin tapauksessa lasten kanssa oleminen on oma valinta. Ei ketään väkipakolla päiväkotiin töihin laiteta.

Vierailija
13/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona olemisesta tulee hyvä olo, se antaa energiaa päivään, auriko ja raitis ilma on ihanaa ja tekee hyvää. Tämä ei pedagoginen vastaus ole, mut työkavereiden kanssa jutellessa aika myös hurahtaa tosi nopeasti, toki ensi sijaisesti lapsia pitää valvoja ja olla siellä heitä varten.

Vierailija
14/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä näe siinä merkittävää eroa. Kummassakin tapauksessa lasten kanssa oleminen on oma valinta. Ei ketään väkipakolla päiväkotiin töihin laiteta.

Ei vai? Kuntouttavan työtoiminnan nimikkeellä ryhmäavustajaksi laitetaan.

Omien lasten kanssa saa itse päättää milloin mennään ulos ja kuinka pitkäksi aikaa ja mihin puistoon jne.

Vierailija
15/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tiedä onko ulkona seisoskelu niin paha verrattuna siihen että monet joutuu joka päivä istumaan tuntikausia jossain meluisassa avokonttorissa. Ainoana vaihteluna käynti kahviautomaatin luona.

Vierailija
16/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin perhepäivähoitajana omien lasteni ollessa pieniä. Ulkoilut oli ihan parasta. Keksimme hauskoja leikkejä ja minä olin ihan täysillä mukana. Lasten kanssa parasta onkin juuri se, että he houkuttelevat aikuisestakin sen lapsen esiin. Lapsen, joka osaa nauttia mitä eriskummallisimmista ja pienistä asioista.

Nyt, kun olen ulkona lastenlasteni kanssa, katsovat ohi kulkevat ihmiset meitä hymyillen. Tuotamme ilmeisesti heillekin iloa sillä, olen edelleen täysillä mukana lasten leikeissä ja hassutteluissa. Lapsenmieli on siis tallella vieläkin.

Pukeutumiskysymyshän tämä on. Ihan rankkasateella emme ulkoilleet, mutta tihkussa kylläkin. Lumimyrskyt olivat parasta:)

Vierailija
17/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma ilma. Ei ulos ei pakkasilla. Näin lapseni päiväkodissa aikanaan.

Vierailija
18/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin jos juttuja riittää. Usein puhutaan siitä mitä lapset ovat kertoneet kotona tapahtuneen. Monta kertaa on naurettu porukalla makeita nauruja, mitä on kuultu lasten suusta.

Vierailija
19/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin perhepäivähoitajana omien lasteni ollessa pieniä. Ulkoilut oli ihan parasta. Keksimme hauskoja leikkejä ja minä olin ihan täysillä mukana. Lasten kanssa parasta onkin juuri se, että he houkuttelevat aikuisestakin sen lapsen esiin. Lapsen, joka osaa nauttia mitä eriskummallisimmista ja pienistä asioista.

Nyt, kun olen ulkona lastenlasteni kanssa, katsovat ohi kulkevat ihmiset meitä hymyillen. Tuotamme ilmeisesti heillekin iloa sillä, olen edelleen täysillä mukana lasten leikeissä ja hassutteluissa. Lapsenmieli on siis tallella vieläkin.

Pukeutumiskysymyshän tämä on. Ihan rankkasateella emme ulkoilleet, mutta tihkussa kylläkin. Lumimyrskyt olivat parasta:)

Perhepäivähoitajanakin on kuitenkin melkoisen eri asia ulkoilla lasten kanssa kuin päiväkodin työntekijänä, palkallisena tai ilmaissellaisena.

Vierailija
20/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvät sadevarusteet teillä on? Miten pukeudutte kun vettä sataa kaatamalla ja tuuli vihmoo vettä päin vaatteita? Meillä ei ole työn puolesta mitään sadevarusteita joten jokaisella on mitä kaapista löytyy. Vaikka on vettähylkivät ulkoilupuvut niin kyllä ne rankassa vesisateessa aina jossain vaiheessa päästävät veden läpi ja sitten saa palella märissä vaatteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän