Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä pyynnöstä suututtamatta toista?

Vierailija
18.07.2017 |

Jos sellainen on edes mahdollista. Mies haluaisi parin kuukauden sisällä tehdä kanssani matkan ulkomaille. On innoissaan pohtinut vaihtoehtoisia kohteita. Itse en haluaisi lähteä. Ilmaisin asian miehelle sanomalla :" En nyt tiedä onko kovin tärkeää lähteä". Vastasi vihaisena lähtevänsä yksin jos yhdessä ei onnistu. Kai asia jäi tuohon, en muista mitä sanoin takaisin. Mies unohtanut koko erimielisyyden.

Ainakin nämä ovat syitä mielipiteelleni:

1) Matkustaminen on stressaavaa. Pitää jatkuvasti siirtyä paikasta toiseen, ei ole tuttua turvapaikkaa (koti) lähellä, pitää kohdata outoja tilanteita ja ihmisiä ja matkustaminen lomakohteeseen kestää kauan.

2) Matkustainen on kallista. Mies saa tehdä mitä huvittaa, mutta minusta tuntuisi pahalta tuhlata rahaa matkaan. Monta sataa euroa vaan katoaa tyhjään. Mikään elämys ei ole minulle sen arvoinen.

Matkoja olemme tehneet. Kotimaassa useita ja laivalla on käyty Ruotsissa. Pienet matkat siedän jotenkin. Mies myös matkustanut tuttujensa kanssa. Isoa ulkomaanmatkaa hän ei kuitenkaan suostu heidän kanssaan tekemään. Harmi.

En aio itse ottaa matkaa puheeksi enkä vastaa iloisena jos mies siitä puhuu. Tällä tavoin valmistelen häntä siihen etten tule mukaan. Mutta mitä sanon sitten kun mies kysyy mitä mieltä olen matkalle lähtemisestä? Mikä voisi olla paras tapa ilmaista kantani ymmärrettävästi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko miehellä ketään kaveria tai vaikka sisaruksia tai serkkuja, joiden kanssa voisi matkustaa?

Vierailija
22/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen ihmisen ei pitäisi käydä palstalla. Ottaa itsensä liian vakavasti, loukkaantuu, alkaa inttämään

Tiedän. Monta kuukautta olin poissakin täältä. Ilkeät kommentit täällä todistivat että demi on parempi paikka.

Monia muitakin herkkiä tällä palstalla on. Jatkuvasti valitusketjuja siitä että mies jätti sukan lattialle tai ihmetellään miksi joku pukeutuu "väärällä tavalla". Kilvan loukataan kanssakeskustelijoita. Kilpailuasetelma tekee poislähdöstä hankalan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen ihmisen ei pitäisi käydä palstalla. Ottaa itsensä liian vakavasti, loukkaantuu, alkaa inttämään

Tiedän. Monta kuukautta olin poissakin täältä. Ilkeät kommentit täällä todistivat että demi on parempi paikka.

Monia muitakin herkkiä tällä palstalla on. Jatkuvasti valitusketjuja siitä että mies jätti sukan lattialle tai ihmetellään miksi joku pukeutuu "väärällä tavalla". Kilvan loukataan kanssakeskustelijoita. Kilpailuasetelma tekee poislähdöstä hankalan. ap

Mikä kilpailuasetelma? Sulje vaan palsta. Parempi sinulle

Vierailija
24/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko miehellä ketään kaveria tai vaikka sisaruksia tai serkkuja, joiden kanssa voisi matkustaa?

On hänellä. Kavereiden kanssa on ennenkin matkaillut jonkin verran, jostain syystä nyt ei heidän kanssaan halua. Vaikka heidän kanssaan reissut ovat parempia, tapahtuu paljon ja saa miesporukassa olla. ap

Vierailija
25/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kilpailuasetelma? Sulje vaan palsta. Parempi sinulle

Ehkä väärä sana. Tarkoitan niitä keskusteluja kun jankataan vaikka saako lettuja syödä kesken paistamisen, vaikka ketjun aihe on ihan jokin muu. Jatkuvasti tulee puolesta ja vastaan kommentteja, halutaan niin kovasti voittaa ettei tajuta perustaa omaa ketjua väittelylle. Minulle tämä keskustelu näyttäytyy kilpailuna. Haluan saada ihmiset ymmärtämään itseäni, kirjaan vääriä luuloja. Mutta vaikeaa on tietää mitä toisen päässä liikkuu. ap

Vierailija
26/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä parisuhteessa tehdään asioita toisen hyväksi, voi olla myös sellaisia, mistä ei itse pidä.

Minä pidän matkailusta, niin raahaan miestä pidemmillä matkoilla mukana. Vihaan kävelyä yli kaiken (siis suomessa, sellaista päämäärätöntä käppäilyä ympäriinsä ilman kohdetta), mutta lähden mieheni mieliksi mukaan aina välillä. Siitä muistuikin mieleen, että on monesti pyytänyt pelaaman sulkapalloa, mutta en ole lähtenyt.. ehkäpä sitä pitäisi :)

Voit toki pitää matkailun minimissä, mutta jos lähtisit vaikka parin vuoden välein jollekkin viikon rentoutuslomalla miehesi kanssa, niin olisiko se niin paha? Pyydät miestä katsomaan jonkun edullisen, ja laitat hänet hoitamaan kaiken huolehdittavan matkaa varten, niin ettei sinun tarvitse miettiä _yhtään mitään_. Pyydä häntä myös vaikka kirjoittamaan lista, mitä tarvitsee mukaan, niin voit pakatessa keskittyä vain pakkaamiseen.

Kiitos vastauksesta!

Muuten OK mutta viikko liian pitkä aika. Korkeintaan 3 yötä voin olla poissa. Pidempään silloin jos mies käyttäisi omat rahansa siihen. En itse ole tehnyt töitä sen vuoksi että tuhlaisin rahani. Ne pitää säästää yllättäviin kuluihin.

Matkojen huono puoli myös se että kotona ei saa sen jälkeen huomiota ja läheisyyttä. Miehen pitää matkan jälkeen rauhoittua yms. ap

Vierailija
27/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kukaan sinua voi pakottaa matkustamaan tietenkään jos sitä noin verisesti vihaat. Jäi hieman epäselväksi että oletko käynyt ulkomailla? Sanoit että miehesi kanssa vain kotimaanmatkoja ja Ruotsissa laivalla.

Ehkä voisitte käydä viikonloppureissussa? Aina ei ole pakko olla kauan reissussa, pari yötä tai neljäkin yötä riittää.

Ehkäpä miehesi kanssa nauttisitkin ulkomaanmatkoista eri tavalla kuin aiemmin? Yrittäkää tehdä joku ihan "rauhallinen" reissu ettei tarvitse juoksennella ympäriinsä, istutte vaikka päivät rannalla rentoutumassa ja illalla etsitte kivan ruokapaikan. Valitkaa hyvä hotelli jossa voisit viihtyä.

Ehkä jollain tavalla miehesi on oikeassakin, jos mistään asiasta ei osaa nauttia niin jokin on vikana. Miehellesi matkustelu näyttää olevan iso asia, on surullista jos hän ei voi tehdä sitä rakkaansa kanssa.

Vierailija
28/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainkin idean miten sanon asiani. "Lähdetään jos ei käytetä minun rahojani kuin korkeintaan 100€" tai jotain. Ilmaisen kuitenkin että se maksaa joka haluaa oikeasti lähteä. ap

Vierailija
29/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia täällä. Mikä siinä on niin älyttömän vaikeaa tajuta, ettei kaikki nauti samoista asioista? Ja haukutaan tylsäksi, jos ei pidä matkustelusta. Itsekin kuulun noihin, jotka inhoaa ainakin pitkiä matkoja. Joku parin tunnin lento vielä ok, mut en tykkää lähteä mihinkään 40 asteen hellehelvettiin vaan toisen mieliksi. En nauti sellaisesta yhtään. Ei se sitä tarkoita, ettei muuten vois tehdä kivoja asioita. Täällä ihan kotimaassakin voi tehdä vaikka mitä.

Vierailija
30/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reissuhullu ja haluan nähdä maailmaa. Jos minulla olisi puoliso, joka ei haluaisi reissata niin en uskoisi, että sopisimme hyvin yhteen saatikkaa, että suhde kestäisi kovin pitkään. Minun pitää päästä reissuun vähintään kerran vuodessa ja tokihan sitä on ihana suunnitella ja sen jälkeen siitä puhua.

Vierailija
31/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä parisuhteessa tehdään asioita toisen hyväksi, voi olla myös sellaisia, mistä ei itse pidä.

Minä pidän matkailusta, niin raahaan miestä pidemmillä matkoilla mukana. Vihaan kävelyä yli kaiken (siis suomessa, sellaista päämäärätöntä käppäilyä ympäriinsä ilman kohdetta), mutta lähden mieheni mieliksi mukaan aina välillä. Siitä muistuikin mieleen, että on monesti pyytänyt pelaaman sulkapalloa, mutta en ole lähtenyt.. ehkäpä sitä pitäisi :)

Voit toki pitää matkailun minimissä, mutta jos lähtisit vaikka parin vuoden välein jollekkin viikon rentoutuslomalla miehesi kanssa, niin olisiko se niin paha? Pyydät miestä katsomaan jonkun edullisen, ja laitat hänet hoitamaan kaiken huolehdittavan matkaa varten, niin ettei sinun tarvitse miettiä _yhtään mitään_. Pyydä häntä myös vaikka kirjoittamaan lista, mitä tarvitsee mukaan, niin voit pakatessa keskittyä vain pakkaamiseen.

Kiitos vastauksesta!

Muuten OK mutta viikko liian pitkä aika. Korkeintaan 3 yötä voin olla poissa. Pidempään silloin jos mies käyttäisi omat rahansa siihen. En itse ole tehnyt töitä sen vuoksi että tuhlaisin rahani. Ne pitää säästää yllättäviin kuluihin.

Matkojen huono puoli myös se että kotona ei saa sen jälkeen huomiota ja läheisyyttä. Miehen pitää matkan jälkeen rauhoittua yms. ap

Oletko kertonut nämä asiat miehellesi? Voit lähteä reissuun max 3 yöksi, jos mies haluaa pidemmälle niin hän maksaa. Ja että senkään takia et tykkää matkustaa kun mies on niin etäinen matkan jälkeen (kuulostaa todella oudolta?). En minäkään varmaan haluaisi matkustaa jos mies murjottaisi sen jälkeen.

Vierailija
32/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sainkin idean miten sanon asiani. "Lähdetään jos ei käytetä minun rahojani kuin korkeintaan 100€" tai jotain. Ilmaisen kuitenkin että se maksaa joka haluaa oikeasti lähteä. ap

Minusta tuo on ihan ok! Onhan se nyt ihan selvä että jos toinen ei halua tuhlata rahaa matkaan niin toinen maksaa jos reissukaverin haluaa. Noin mies saa itse päättää että haluaako sinut mukaan (ja maksaa sinunkin osuutesi) vai lähteekö yksin tai kaverin kanssa.

Vierailija
33/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella tuskastuneen olosi, koska itse olen myös ihan samanlainen sun kanssa! En tunne mitään paljoa matkustamiseen ja ajatus stressaa. Muutaman kerran olen ulkomailla käynyt ja okei myönnetään että aina on ollut todella mukavaa. Mutta siltikin mielummin reissaan kotimaassa jos jossain on reissattava. Onneksi olen sinkku ja saan mennä tai olla menemättä minnekään :D Ja matkailu on todella uuvuttavaa..kun viikon on jossain etelässä tuntuu siltä, että viikko pitää toipua kotona vielä reissun jälkeen. 

Vierailija
34/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän suhteesta tule mitään

Jaa miksiköhän? Puolisoiden pitäisi olla toistensa kopioita jotta suhde onnistuisi? ap

Siksi koska sinä olet liian tylsä.

Ei halua isoa matkaa =tylsä. Näköjään joillakin on tuollainenkin mielipide. Eipä minun elämääni vaikuta. Harmi jos sinun suhteet päättyvät siihen jos toinen ei tanssi pillisi mukaan. ap

Matkan hannaaminen on tietysti tylsää, mutta suurin syy nimittää sinua tylsäksi ei ole se. Tuo uhriutuva pikanokkava asenne, jolla vastailet kertoo sinusta vielä enemmän. Olet sellainen tylsä tyyppi, jota ei jaksaisi katsella.

Vierailija
35/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän suhteesta tule mitään

Jaa miksiköhän? Puolisoiden pitäisi olla toistensa kopioita jotta suhde onnistuisi? ap

Siksi koska sinä olet liian tylsä.

Ei halua isoa matkaa =tylsä. Näköjään joillakin on tuollainenkin mielipide. Eipä minun elämääni vaikuta. Harmi jos sinun suhteet päättyvät siihen jos toinen ei tanssi pillisi mukaan. ap

Vierailija
36/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan saada ihmiset ymmärtämään itseäni, kirjaan vääriä luuloja. Mutta vaikeaa on tietää mitä toisen päässä liikkuu. ap

Tässäpä on koko kupletin juoni! Sanot, että haluat saada ihmiset ymmärtämään itseäsi. Arvaa mikä on paras tapa siihen? Rauhallinen ja kunnollinen keskustelu, ja se sinun pitää käydä miehesi kanssa. On väärin häntä kohtaan, ettet puhu inhostasi matkoja kohtaan suoraan ja rehellisesti, vaan toimit näin (lainaus sinulta): En aio itse ottaa matkaa puheeksi enkä vastaa iloisena jos mies siitä puhuu.

Olet kuin mykkäkoululainen, joka odottaa toisen lukevan ajatuksesi. Halveksit miestäsi käytökselläsi.

Sinun ei tarvitse tykätä matkoista. Sinun ei tarvitse matkustaa. Mutta sinun pitää pystyä puhumaan asiasta avoimesti, ei vihjailla kautta rantain.

Toivon, että olet trolli.

Lisäksi haluan sanoa, että miehesikin toimii väärin, jos hän ei osaa muuta kuin suuttua ja piikitellä, kun et halua matkalle. Hänenkin pitäisi osata keskustella asiasta. Jos teidän suhde toimii niin, että suututaan heti kun toinen ei tykkää jostain ehdotuksesta, niin ei se pidemmän päälle toimi.

Vierailija
37/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamattomuutta pahempi ominaisuus on ap:n pihiys, joka varmasti vaikuttaa kaikkiin elämänalueisiin kaventavasti ja elämäniloa vähentäen. Mihin sinä niitä rahoja oikein säästät?

Vierailija
38/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei huoleta se, että haluatte eri asioita vaan se, että te ette osaa kommunikoida keskenänne edes tällaisista aivan peruskauraa olevista asioista.

Jos lomasuunnitelmista puhuttaessa pitää vihjailla, kierrellä, pelätä suututtavansa toisen ynnä muuta ihmeellistä, en näe tässä suhteessa kauheasti toivoa.

Vierailija
39/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on arkena ihan OK, mutta matkalla en jaksa sitä suunnittelemattomuutta, ennakoimattomuutta ja eräänlaista laiskuutta ottaa muita huomioon. Mies siis haluaa reissata, minun pitää etukäteen etsiä hänelle nähtävyyksiä ja ravintoloita jne., koska "yhdessähän tätä tehdään". Matkalla mikään etukäteen katsottu ei toimi, mies on kuin tuuliviiri. Jos on ajateltu, että yhtenä päivänä tehdään retki paikkaan X, niin yhtenäkään päivänä se ei käy. Sen sijaan voidaan istua kolme päivää rantakahvilassa miettimässä, miten hienoja kokemuksia saadaan, kunhan huomenna mennään jonnekin. No se huominen ei koskaan tule. Jos ehdotan, että minä menen aamuksi shoppailemaan ja mies vaikka rannalle, niin se ei käy, nyt ollaan ulkomailla ja ollaan yhdessä. Lopulta päädytään taas siihen samaan tuttuun rantakahvilaan eli minä en pääse shoppailemaan enkä rannalle...

Eikä mies edes juo reissuissa, kahvia tai teetä tai pullollinen paikallista olutta, ei sen enempää. Hänelle vain riittää se, että ollaan muualla kuin kotona. Minä taas olen sitä mieltä, että saman kokee vaikka omalla parvekkeella tai ABC:lla, reissussa voisi vaikka kiivetä vuorelle tai tutustua luolastoihin, mutta ei minun mies.

Siksi en matkusta kanssaan.

Vierailija
40/52 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Paras tapa sanoa miehelle mielipiteesi on nimenomaan sanoa se eikä piilotella sitä. Jessus, aikuiset ihmiset.

Lopeta se kiertely ja kaartelu, miehesi ei osaa lukea ajatuksia.

"Hei rakas, en pidä matkustamisesta enkä halua lähteä koska se stressaa minua enkä nauti siitä. Vietän mielummin lomani täällä Suomessa. Lähtisikö Jonne-Liisa sulle kaveriksi?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi