Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus, verinen vuoto, imetys ja vatsan "nippailu"?

Vierailija
17.07.2017 |

Olen alkuraskaudessa viikolla 6. Imetän taaperoa. Nyt on tullut veristä vuotoa muutamana päivänä ja vatsaa "nippailee" vasemmalta. Voiko tuo nippailu olla supistuksia tai jotain imetyksestä johtuvaa? Neuvolasta sanottiin aluksi, että nykyohjeen mukaan imetystä voi jatkaa vaikka huomaa olevansa raskaana. Millaisia kokemuksia teillä on? Olen yrittänyt lopettaa imetystä, mutta lapsi ei halua (ikää alle 2v). Onko muilla tullut veristä vuotoa alkuraskaudessa kun on imettänyt taaperoa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystä ei tarvitse lopettaa raskauden aikana, mutta jos keskenmenoriski on kohonnut, niin se on syy lopettaa imetys. Sinuna tarkistaisin tilanteen, jos vuotoja esiintyy ja etenkin jos sulla on alavatsassa tuntemuksia. Itsekin imetän vielä ja raskausviikkoja nyt 17, mutta mitään vuotoja tai alavatsakipuja mulla ei ole ollut. Suhtautuisin vakavasti, jos vuotoja esiintyy raskauden aikana samalla kun imettää. Ole yhteydessä neuvolaan.

Vierailija
2/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun ulkoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettäisi raskauden aikana, oli nykyneuvolan ohjeet mitä vaan.

T: kätilö

Vierailija
4/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näitä "vanhankoulukunnan ammattilaisten" mielipiteistä ei tarvitse välittää. Nykysuositukset ovat oikein hyviä.

Vierailija
5/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet nykysuosituksia vastaan, niin kertoisitko myös perustelut? Tuollainen "en mä ainaskaan"-kommentit ilman perusteluita ovat yhtä tyhjän kanssa. Suositukset muuttuvat, mutta niitä muutetaankin juuri siksi, että asiaa on tutkittu ja tultu johonkin johtopäätökseen eli ei ne nykysuositukset mistään tuulesta temmattuja ole.

Vierailija
6/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2v tartte imettää enää. Tuota tahtia imetät sitä vielä 5v.

Vierailija
7/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v pois rinnalta. Hyvänen aika sentään!

Vierailija
8/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta teetkö kaikki muutkin asiat lapsen mielen mukaan, ihan vain koska "lapsi ei halua"? Peiliin katsomisen paikka. 

Vierailija
9/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikähän jokainen äiti ja lapsi saa itse päättää kauanko imetys kestää. Mitä muut ihmiset ovat sanomaan, että kuinka kauan joku saa imettää lastaan?

Vierailija
10/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2v pois rinnalta. Hyvänen aika sentään!

Voi hyvänen aika sentään, etkö ole kuullut WHO:n suosituksista? Ja hetkinen, mikäs se ihmisen luonnollinen vierottumisikä imetyksestä olikaan?

Vierailija
11/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän edelleen ja mulla meni raskaus kesken RV 10. Juurikin tuli muutamana päivänä vähän veristä vuotoa ja oli vähän vatsan nippailuja ja alaselkä kipeä. Tyhjentyi sitten kokonaan kun vuotoa oli tullut n. 4pv. Yritetään uudestaan enkä aio lopettaa imetystä, koska en usko sen olleen mikään ratkaiseva tekijä.

Vierailija
12/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikähän jokainen äiti ja lapsi saa itse päättää kauanko imetys kestää. Mitä muut ihmiset ovat sanomaan, että kuinka kauan joku saa imettää lastaan?

2v ei imetetä enää..

Vierailija
13/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta teetkö kaikki muutkin asiat lapsen mielen mukaan, ihan vain koska "lapsi ei halua"? Peiliin katsomisen paikka. 

Samaa mieltä! 2v ei imetetä enää. Lapsi vaan pois. Jos huutaa niin huutakoot. Sittenhän oppii ettei maitoa enää anneta.

Vierailija
14/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! 2v ei imetetä enää. Lapsi vaan pois. Jos huutaa niin huutakoot. Sittenhän oppii ettei maitoa enää anneta.

Oi voi, eikö äitisi antanut sulle tarpeeksi tissiä vauvana vai mistä moinen mielipaha.

Vai 2-vuotiasta ei saisi imettää? Mikä läppä! Joissain kulttuureissa on hyvinkin tavallista imettää taaperoita. Täällä Suomessa on vain jotenkin ihan sairas suhtautuminen yli 1-vuotiaan imetykseen.

Vierailija
15/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, eikö äitisi antanut sulle tarpeeksi tissiä vauvana vai mistä moinen mielipaha.

Vai 2-vuotiasta ei saisi imettää? Mikä läppä! Joissain kulttuureissa on hyvinkin tavallista imettää taaperoita. Täällä Suomessa on vain jotenkin ihan sairas suhtautuminen yli 1-vuotiaan imetykseen.

Vain huonot äidit tekevät sitä. Minulla on uudet silikonirinnat enkä tuhlaa niitä imetyksen. Mielipiteesi ovat täysin vääriä. Lasta imetetään 4kk ja sitten lopetetaan. Niin kun minäkin tein.

Vierailija
16/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain huonot äidit tekevät sitä. Minulla on uudet silikonirinnat enkä tuhlaa niitä imetyksen. Mielipiteesi ovat täysin vääriä. Lasta imetetään 4kk ja sitten lopetetaan. Niin kun minäkin tein.

Ai silikonirinnat. No sitten se imetys pitää lopettaa ajoissa ettei tisut mee pilalle. Parempi ettei aloita ollenkaan imetystä.

Vierailija
17/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt toista lasta hommaa ennen kuin asiat sujuu ekan kanssa. Jos haluat imetyksen lopettaa, niin lopeta! Kyllä tuon ikäisellä on hyvä jo olla enemmän kiinnostusta ympäristöön kuin tissiin.

Vierailija
18/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai silikonirinnat. No sitten se imetys pitää lopettaa ajoissa ettei tisut mee pilalle. Parempi ettei aloita ollenkaan imetystä.

Pakosta imetin miehen mieliksi. Nyt vauva menee anopille hoitoon,että pääsen laittamaan rakennekynsiä.

Vierailija
19/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt toista lasta hommaa ennen kuin asiat sujuu ekan kanssa. Jos haluat imetyksen lopettaa, niin lopeta! Kyllä tuon ikäisellä on hyvä jo olla enemmän kiinnostusta ympäristöön kuin tissiin.

Niinpä. Samaa mieltä. Tosi ällöttävää näytellä isoja tissejä . Olin eilen ravintolassa syömässä ja joku nainen imetti E-kupin rinnoillaan. No, siinä meni 23 euron ruoka-annos ,kun jouduin mennä oksentamaan vessaan.

Vierailija
20/25 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkuraskaudessa viikolla 6. Imetän taaperoa. Nyt on tullut veristä vuotoa muutamana päivänä ja vatsaa "nippailee" vasemmalta. Voiko tuo nippailu olla supistuksia tai jotain imetyksestä johtuvaa? Neuvolasta sanottiin aluksi, että nykyohjeen mukaan imetystä voi jatkaa vaikka huomaa olevansa raskaana. Millaisia kokemuksia teillä on? Olen yrittänyt lopettaa imetystä, mutta lapsi ei halua (ikää alle 2v). Onko muilla tullut veristä vuotoa alkuraskaudessa kun on imettänyt taaperoa?

Mitä ihmettä tarkoitat "nippailu"-sanalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi