Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat miten jaksatte kaikki asiakkaiden ilkeydet?

Vierailija
17.07.2017 |

Olen nyt kesätyössä asiakaspalvelussa ja meinaa aina itku päästä töiden jälkeen. Itse tilanteessa olen kuitenkin aina tyyni ja asiallinen eli en ole itku kurkussa.

Melkein joka päivä kohtaan jotain nöyryyttämistä varsinkin kun olen "vain" kesätyöntekijä. Aikuiset ihmiset kuittailevat, osoittelevat ja kaikkien edessä huokailevat. Olempa kuullut monet haukutkin ja uhkaukset.

Teen välillä virheitä kun opettelen ja pahoittelrn ja myöskin korjaan ne. Ymmärrän siis jos asiakas on esim. Pettynyt mutta rajansa kaikella.

Miten käsittelette nämä jutut vai ette mitenkään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Rakentavasta palautteesta yritän kuitenkin ottaa opikseni :)

Vierailija
2/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pankin puhelin(palvelu)neuvoja, ja todella harvoin asiakkaat ilkeilevät. Joskus ovat tosin kiukkuisia, mutta usein sitten kuitenkin sanovat  "eihän se sinun vikasi ole, mutta...". 

On niitä ilkeitäkin tullut vastaan, mutta ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Itse haluan siksi asiantuntija työhön ja olen oikeasti aika kyllästynyt kassana toimimiseen(olen nyt äitiyslomalla). Toivon ettei työhön tarvitse enää palata. Aika usein sai kyyneliä nieleskellä ja yhtä asiakasta pelkäsin, sillä hän käyttäytyi väkivaltaisesti muita asiakkaita kohtaan ja huusi meille myyjille. Aina kun hän astui myymälän sijoitin liikkeeni niin, että pääsen pakenemaan, varsinkin raskausaikana.

Mutta siis jossain vaiheessa siihen jatkuvaan vittuiluun vaan kyllästyy.

Vierailija
4/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pankin puhelin(palvelu)neuvoja, ja todella harvoin asiakkaat ilkeilevät. Joskus ovat tosin kiukkuisia, mutta usein sitten kuitenkin sanovat  "eihän se sinun vikasi ole, mutta...". 

On niitä ilkeitäkin tullut vastaan, mutta ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.

Hienoa että et joudu kauhean usein kohtaamaan ilkeilyä!

Omaa tilannetta ei helpota että työkaveri, muistaa myös mainita asiakkaille jos kesätyöntekijö on virheen tehnyt. Varmaam asiakkaille tulee siitä jo mielikuva että minua sa höykyttää.

Ap

Vierailija
5/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut yllätyksenä että vanhemmat ihmiset erityisesti on näitä laukojia.. nuoret ovat omalla kohdalla olleet tähän asti mukavia.

Ap

Vierailija
6/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut yllätyksenä että vanhemmat ihmiset erityisesti on näitä laukojia.. nuoret ovat omalla kohdalla olleet tähän asti mukavia.

Ap

40-50 vuotiaat naiset ja 35v. -> miehet, joille ei myydä alkoholia on pahimpia. Valitettavasti.

Vierailija
7/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla työkaveria, jonka kanssa voisit purkaa päivääsi? Itsellä ainakin auttoi kun meitä oli monta aspaa ja tauolla juteltiin mitä paskaa oli niskaansa saanut. Huumori auttaa myös. Ja kyllä, niille huutaville, haukkuville ja turhan valittaja asiakkaille todellakin nauretaan myöhemmin. Ja kehutaan niitä, joilla on ollut oikeasti jotain valitettavaa mutta hoitaneet valituksensa asiallisesti ja rauhallisesti.

Vierailija
8/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus karaisee, ikää kun tulee lisää ei ota itseensä eikä provosoidu joka sanasta. Nauramalla ja huumorilla saa monet asiat ratkaistua, empaattisella kuuntelulla ja myötäelämisellä rauhoitettua. Voi sanoa että olen samaa mieltä vaikka ei olisikaan, siis jos asiakas valittaa tuotteesta tai yrityksen tavoista eikä henk.koht minusta itsestäni. Anteeksi-sanallakin pärjää jo pitkään mutta se pitää sanoa niin että sitä myös tarkoittaa. 

Pitkän tauon jälkeen olen taas asiakaspalvelutyössä ja 9,9/10 asiakkaasta ymmärtää jos en heti osaa jotain ja käyttäytyy muutenkin hyvin. Hymyä vaan huulille.

Vierailija
9/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet vielä huomaamaan että joka ikäluokassa on näitä sukupuoleen katsomatta. Vanhemmat ihmiset töksäyttelevät ehkä eniten suoraan ja nuoremmat taas teeskentelevät mukavaa. Mun puolestani saat tehdä jatkossakin virheitä koska ilman virheitä ei voi niistä oppiakaan.

Tsemppiä. Niillä jotka räksöttää on päässä vialla. Asiat voi hoitaa asiallisestikin ja kaikki on korjattavissa.

Vierailija
10/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin koko opiskeluaikani kaupan kassalla, ja noiden vuosien aikana tein sellaisen havainnon, että erityisesti vanhemmat rouvashenkilöt olivat välillä silkkaa pahuutta parikymppiselle tytölle. Eivät tietenkään kaikki, suurin osa kaikista asiakkaista kuten myös vanhemmista naisista oli erittäin mukavia, mutta jos työpäivän jälkeen itketti, syynä oli hyvin todennäköisesti joku mummeli. Jäi alitajuiset, vieläkin kavahdan nähdessäni vanhan muorin valitusilme naamalla :D Tsemppiä, älä ota itseesi, vika ei ole sinussa. Täytyy olla kusipää ja idiootti ihminen, jos huutaa asiakaspalvelijalle joka aidosti pahoittelee hitautta/virheitä/ilman syytä koska aasiakas vaatii.

Vierailija
11/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin koko opiskeluaikani kaupan kassalla, ja noiden vuosien aikana tein sellaisen havainnon, että erityisesti vanhemmat rouvashenkilöt olivat välillä silkkaa pahuutta parikymppiselle tytölle. Eivät tietenkään kaikki, suurin osa kaikista asiakkaista kuten myös vanhemmista naisista oli erittäin mukavia, mutta jos työpäivän jälkeen itketti, syynä oli hyvin todennäköisesti joku mummeli. Jäi alitajuiset, vieläkin kavahdan nähdessäni vanhan muorin valitusilme naamalla :D Tsemppiä, älä ota itseesi, vika ei ole sinussa. Täytyy olla kusipää ja idiootti ihminen, jos huutaa asiakaspalvelijalle joka aidosti pahoittelee hitautta/virheitä/ilman syytä koska aasiakas vaatii.

*alitajuiset traumat siis :D

Vierailija
12/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihen turtuu ja ajan myötä kyynistyy. Lopulta joku voi huutaa "huorasaatanaa!" kuola roiskuen päin naamaasi ja sulla ei ilme värähdäkään. Mutta onko se sitten hyvä juttu ettei välitä enää tippaakaan? Ei.

Siksi älä hae enää jatkossa asiakaspalveluun, koska sinusta ei ole siihen. Ja se on siis hyvä asia, koska se tarkoittaa että sinä olet hyvä ihminen.

Asiakaspalvelutyössä suurin osa aspoista menee hiukan "rikki" ajansaatossa tuon paskapalautteen takia ja moni alkaa suorastaan vihaamaan ihmisiä. Ei se ole ihmisen työtä, se on sellaisen työtä joka on kylmä, laskelmoiva, jolla on tosi kova feikkikuori ja muurit ylhäällä aina.

Joten siksi neuvonkin, että älä tee töitä asiakaspalvelussa, koska se mitä siinä menetät on paljon arvokkaampaa, mitä pieni rahallinen hyöty mitä siitä saa.

Vierailija
13/22 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijat koulutetaan olemaan välittämättä asiakkaan käytöksestä, ohjenuorana on "asiakas on aina oikeassa". Tästä syystä kannattaakin olla hieman töykeä asiakaspalvelutilanteessa, koska silloin aspa yrittää kaikkensa saadakseen asiakkaan tyytyväisesksi. Asiakkaan viimeinen virhe on kehua/kiittää asiakaspalvelua koska silloin on riskinä että aspa "gonahtaa" eikä enää yritä olla aina vain parempi.

Vierailija
14/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijat koulutetaan olemaan välittämättä asiakkaan käytöksestä, ohjenuorana on "asiakas on aina oikeassa". Tästä syystä kannattaakin olla hieman töykeä asiakaspalvelutilanteessa, koska silloin aspa yrittää kaikkensa saadakseen asiakkaan tyytyväisesksi. Asiakkaan viimeinen virhe on kehua/kiittää asiakaspalvelua koska silloin on riskinä että aspa "gonahtaa" eikä enää yritä olla aina vain parempi.

No nyt kyllä meni pahasti ohi. Itse en positiivisesta palautteesta ylpisty vaan se motivoi jatkossakin tekemään hommat  hyvin ja jatkuvasti kehittämään itseään. Jos taas saa jatkuvasti negatiivista palautetta aiheetta ammattivalittajilta niin itsestä ainakin tulee ajan mittaa välinpitämätön, kyyninen asiakaspalvelija. 

Vierailija
15/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut jo niin kauan alalla, että potkujakin pelkäämättä, mä v.ittuilen takaisin, jos mulle päätä auotaan!

Jään kohta eläkkeelle, eikä kukaan tule mulle asiattomia huutamaan saamatta samalla mitalla takaisin.

On jo muutama "taistelu" käytykin.

Ihme kyllä, pomo ei ole maininnut mulle sanaakaan niistä.

Vierailija
16/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tiedän että olen tilanteen yläpuolella ja oikeassa. Joskus sattuu inhimillisiä virheitä, olemmehan me kuitenkin kaikki ihmisiä ja virheet korjataan aina eikä sen pitäisi oikeuttaa vittuiluun ja raivoamiseen. Usein aspoille huutajilla on omassa elämässään itsensä kanssa isoja ongelmia.

Minua aina auttaa työpäivän/tilanteen jälkeen avautua työkaverille tai miehelleni tilanteesta. Jos pitää sisällään nii alkaa helposti ajattelemaan että olikohan vika sittenkin minussa. Vaikka ei tietenkään ole.

Tässä ammatissa kasvaa kyllä itsetunto väkisinkin, ainakin itselleni tämä on ollut mahtavaa kun muutama vuosi sitten olin ujo ja hiljainen nuori aikuinen. Pääasia on että itse pysyy tilanteen yläpuolella ja on tarpeeksi jämäkkä.

Vierailija
17/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella aspalla lienee oma henkilökohtainen tekniikkansa selviytyä asiattomuuksista. Itse yritän aina ajatella, mikä mahtaa olla se oikea syy käytökseen. Väsymys, sairaus, pelko tms? Toki osa ihmisistä on vain luontaisesti veemäisiä. Ajattelen kuitenkin, että jokaiset haukut ja tiuskimiset tekevät minusta aina vaan enemmän sen ammattilaisen, joka olen. Täysin törkeään käytökseen vastaan etäisyydellä ja lopettamalla puhumisen kokonaan. Annan raivoajan raivota pahimmat höyryt pois, ennen kuin jatketaan. Jos paikalla on muita ihmisiä, kannattaa vedota siihen, että törkeilijä häiritsee ja viivyttää muittenkin palvelua. Otan asiat henkilökohtaisesti niin, että yritän olla työssäni niin hyvä kuin mahdollista ja jos homma ei toimi sittenkään, se on työnantajan vika, ei minun. Käytäntö on silloin huono.

Vierailija
18/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän erikoinen vanha täti, kierrän asiakaspalvelijat kaukaa, tuote-esittelijätkin ottaa niin pattiin. Itsepalvelukassoillakin ärsyttää että siinä seisoo se yksi myyjä.

Vierailija
19/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin siitä nykyään, että saan päättää miten palkitsen asiakkaita tai ainnan hyvityksiä. Huutaville ja ilkeille asiakkaille minimit, mukaville asiakkaille teen mieluusti vähän ekstraa! :) 

Vierailija
20/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestänytkään. Lopetin silloin muutama vuosi sitten työt ekan vuoron jälkeen kun sain niin paljon paskaa niskaan.. olin silloin kyllä 19.. nuori ja arka