Lahjoitan muutaman säkillisen tyhjiä pulloja (Helsinki)
Haluan auttaa jotakuta vähävaraista helsinkiläistä, joka tarvitsee rahaa vaikkapa pieneen kesäretkeen lapsen kanssa. Valitettavasti en voi antaa käteistä, mutta minulla on monta jätesäkillistä tyhjiä muovipulloja, jotka voisi hakea esimerkiksi tänään tai huomenna. En osaa sanoa ihan tarkasti, kuinka paljon niistä saa rahaa, mutta viimeksi kun palautin suunnilleen saman määrän pulloja, sain yli 80 euroa.
Jos kiinnostaa, ilmoita sähköpostiosoite, jotta voin kertoa tarkemmat tiedot. (Kannattaa ehkä hankkia tätä varten uusi sp-osoite, jos varsinaisessa osoitteessa on tunnistetietoja.)
Kommentit (12)
Tässä on kyse siis eräänlaisesta vaihtokaupasta: minä pääsen pullojen palauttamisen vaivasta ja joku saa panttirahat. Tarjolla ei ole kuljetusta minnekään. Pullot ovat enimmäkseen limu- ja kivennäisvesipulloja. Joukossa voi olla jokunen oluttölkki, mutta ei mitään hävettäviä määriä ja kyse taitaa sitä paitsi olla alkoholittomasta oluesta :) Tiedän toki, että säkit katoavat hetkessä, jos vien ne vaikka taloyhtiön jätekatokseen, mutta tuli nyt mieleen, että ehkä joku juuri nyt tarvitsisi tällaista pientä apua.
Ap.
Kaunis ajatus. Jos täällä ei tule fiksuja kommentteja, kokeile Facebookissa mainostaa ennenkuin luovutat. Uskon että iso apu jollekin.
Tällainen näemmä herättää epäluuloja. Mutta lupaan kantaa säkit valmiiksi talon ulkopuolelle, josta ne voi käydä hakemassa sovittuna aikana vaikkapa tapaamatta minua ollenkaan. Paikka ei ole mikään hämäräkuja :)
Ap.
Missä päin (noin suunnilleen) Helsinkiä?
En ole Facebookissa.
Tästä voi tietysti tulla tyypillinen av-ketju, jossa keksitään kaikkia mahdollisia ja mahdottomia teorioita ja esitetään vaikka mitä pyyntöjä ja ehdotuksia, mutta olisi tosi kiva, jos pullot kelpaisivat ilman kauheaa venkoilua. Voin toki niitä säilytellä edelleenkin tai palautella pari pulloa kerrallaan seuraavat n vuotta.
Olen ihan kiltti, yksin asuva nainen enkä mikään rikollinen tms.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaan menisi...vähävarainen olen... tammimamma@yahoo.com
Laitoin viestiä :)
Ap.
Enpä tiedä, onko tästä eleestä nyt mitään iloa, koska asia ei ole edennyt. Tietysti voi olla kiinnostuneita, jotka eivät pystyisi liikuttelemaan isoja säkkejä.
Ap.
Oma viestini on jo kaksi kertaa kadonnut, vaikka muiden saa jäädä.
Olen se 22v opiskelija.
Numeroinninkin perusteella on tosiaan kadonnut viestejä, mutta en mahda sille mitään. Täällähän on hieman tempoileva moderointipolitiikka.
Ap.
Av pystytkö tuomaan Mikkeliin ne pullot??