Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten määrittelet edullisen ruuan?

Vierailija
17.07.2017 |

Menoja pitäisi saada vähän pienemmäksi ja ruokalaskustakin ajattelin vähän napsaista.
Lueskelin netistä vinkkejä mutta ihmisillä näytti olevan tosi vaihtelevia käsityksiä siitä mikä on edullista.
Miten sinä määrittelet sen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se, mitä syödään, kun on 10 euroa päivässä ruokaan.

Joo, ja tiedän, että on pienempiäkin päiväbudjetteja. Itselläni tuo on pieni.

Vierailija
2/3 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, mihin on tottunut...

Jos sun pitää säästää, niin millaisia ruokaostoksia nyt teet? Jos ostat paljon valmista ja puolivalmista, niin itse tekemällä säästää. Jos syötte jo nyt itse tehtyä perusruokaa ei niin kalliista raaka-aineista, niin säästäminen on huomattavasti vaikeampaa.

Minusta edullisia aineita ovat juurekset, perunat, kananmunat, riisit, pastat, jauheliha, lohi tarjouksessa, possu, kotimaiset kasvikset kesällä ja tarjoushedelmät ja nakit. Kalliita ovat muut kalat kuin lohi, lihafileet, juustot, mädit, monet vihannekset, avokadot, tuoreet yrtit, kotimaiset kasvikset talvella, gluteenittoman tuotteet (joita itse joudun ostamaan), irtosämpylät ja pullat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään aika perusruokaa ja todella harvoin mitään eineksiä.

Tiedän, että saisin helposti ruokalaskusta paljon pois, mutta en halua mihinkään halpis makarooneihin siirtyä, ollaan jo monta vuotta käytetty täysjyvä pastaa yms. terveellisempää.

On jotenkin hankala alkaa tähän, pitäisi määritellä jonkinlainen budjetti. Olisko se sitten päivä vai viikko kohtainen, vai ehkä hinta per annos?

Meillä ei kuitenkaan ole sellainen tilanne että olisi vaikka 20€ rahaa ajaksi x

T:ap