Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vääräkätisyys" arkisissa asioissa

Vierailija
17.07.2017 |

Oikeakätiset: Missä asioissa käytät enemmän vasenta kättä? Ja sama toisinpäin vasenkätisille.
Itse huomasin käyttäväni oikeakätisenä useimmiten vasenta kättä mm. hiustenharjaukseen, suikussa vartalon pesuun, puhelimeen pitämiseen puhelun aikana ja takapuolen pyyhkimiseen 😄 Mites muut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörää ajaessa osaan ohjata paremmin vasemmalla kuin oikealla kädellä, jos toinen käsi on irroitettava pylränsarvesta.

Vierailija
2/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan, pesen hampaat ja leikkaan/voitelen leipää vasemmalla kädellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätisenä olen joutunut opettelemaan osan asioista "vääräkätisesti" kun ei ole ollut mahdollisuuksia tehdä itselle luonnollisella tavalla. Esim purkinavaajan käyttäminen.

Osa asioista taas tulee luonnollisesti vääräkätisesti, en osaa esimerkiksi käyttää vasenkätisten saksia. Osan asioita teen yhtä hyvin (tai huonosti) molemmilla käsillä, kuten osa pallopeleistä tai tikan heitto.

Vierailija
4/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätisenä suoritan lähes kaikki askareet, paitsi kirjoittamisen molempikätisesti.

Vierailija
5/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaukosäädintä ja kännykkää enemmän vasemmalla kädellä. Ja olen siis oikeakätinen.

Vierailija
6/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyökö ja heittääkö oikeakätiset vasemmalla ja vasurit oikealla paremmin?

Vierailija
7/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyllä kaiken vasemmalla paremmin ja mieluummin. Hiirtä olen opetellut käyttämään oikealla ja purkinavaajaa.

Vierailija
8/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi vasenkätinen :) Suurimmaksi osin yhdyn muiden vasenkätisten kommentteihin, joitain juttuja on "pakosta" opetellut tekemään oikealla. Käytän esimerkiksi hiirtä ja soitan kitaraa oikealla.  Mutta miksi ihmeessä purkinavaajaa pitäisi opetella käyttämään oikeakätisesti? Perus purkinavaaja toimii ihan hyvin vasurillakin.

Vierailija
9/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeakätinen. Vasenta käytän mm. nenän kaivamiseen. Haluan muuten tietää miten tämä muilla menee, joten esitän kyselyn:

Kummalla kädellä kaivat nenää?

"pääkädellä" (oikea, jos olet oikeakätinen) = nuoli ylös ↑

"kakkoskädellä" = nuoli alas↓

Kiitos vastaajille, autatte mua saamaan selville maailman tärkeimmän asian, kyllä.

Vierailija
10/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oikeakätisenä olen kiinnostunut kun vaivaan taikinan vasemmalla ja oikealla pidän kulhosta, tekeekö kaikki oikeakätiset näin?

*lähtee pitsantekoon*

Vierailija
11/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin oikeakätisenä olen kiinnostunut kun vaivaan taikinan vasemmalla ja oikealla pidän kulhosta, tekeekö kaikki oikeakätiset näin?

*lähtee pitsantekoon*

Teen ainakin aluksi noin, mutta jos tarviin lisää voimia, niin sitten käsi vaihtuu. Oikealla kädellä en aloita siksi, koska on jotenkin epämukava ajatus sotkea se pääkäsi ja menettää sen "kontrolli".

Vierailija
12/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeakätinen. Vasenta käytän mm. nenän kaivamiseen. Haluan muuten tietää miten tämä muilla menee, joten esitän kyselyn:

Kiitos vastaajille, autatte mua saamaan selville maailman tärkeimmän asian, kyllä.

En voi vastata nuolilla, koska kaivan sen puolen sormilla, missä räkä on.

Vierailija
13/13 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi vastata nuolilla, koska kaivan sen puolen sormilla, missä räkä on.

Ahaa, tuota en tullut ajatelleeksi. Eli vasenta sierainta vasemmalla ja oikeaa oikealla. Okei! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän