IL: Riina-Maija Palander oli työhaastattelussa - syyttää "haastattelijatyttöä" idiooteista kysymyksistä: "Olin ylipätevä"
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201707172200269353_vd.shtml
Apua mitä kielenkäyttöä ja typerää avautumista. Se, että olet joskus valmistunut jostain koulusta ja olet sitten ollut monta vuotta vain kotona, ei tee sinusta automaattisesti pätevää työntekijää. Ei ainakaan tuolla asenteella. Jos Riinis ole niin pätevä, niin mikset sitten ole jo jossain töissä? Pikkasen kuvittelee rouva nyt itsestään liikoja.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vähän vanhempi ihminen, joka on hakenut viime vuosina töitä tietää miltä tuo tuntuu. Pahimmillaan kyselevät ihan päättömiä, ovat kovin tärkeitä ja katselevat nenän vartta pitkin. Moni hyvä työntekijä jää palkkaamatta haastattelijan asenteen vuoksi. Ihan oikeassa rva Palander tässä on. Niinhän tälläkin palstalla on usein kerrottu, mutta nyt sattui kertoja vain olemaan vääränlainen.
Haastattelijan "päättömät kysymykset" olivat, onko alan opintoja suoritettu ja osaako rouva työkieltä. Suomessakin on itsestäänselvyys, että ilman loppuun suoritettuja opintoja ja maan kielen perustaitoa ei pääse edes siivoojaksi.
Vika on joko kolmen maan kaikissa työhaastattelijoissa tai rouvasyksilössä itsessään. Occamin partaveitsi kertoo vastauksen.
Kuulin juuri, että Riinis olis saanut telkkarijuontopestin. Kenelläkään tietoa, että mikä ohjelma kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
On se työnantajaehdokas mahtanut nauraa makeasti kun tuo huuhkaja on pölähtänyt ylimielisenä haastatteluun asenteella "Gimme da job bitch!" :D
Toivottavasti ko. työnantaja ei pidä kaikkia suomalaisia naisia yhtä hulluina tämän jälkeen.
Kadehdin hieman Riinaan itseluottamusta. Menen nöyristellen haastatteluun enkä tule koskaan valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Ryynäri hyökkäsi espanjalaisten jälkeen virolaisten kimppuun avoimella fb-seinällään. Voi voi kun virolaisetkaan eivät tajunneet tämän rouvan erinomaisuutta:
I tried to apply support from our local PRIA which is supposed to support companies to grow and to create jobs for this God forgotten part of the world and they denied my application. Of course. I have promoted years this part of Estonia for FREE and through that there has been more than 60% growth of Finnish tourists in this area. I will not help these people anymore as they won't help me. Sorry but I'm done with you Estonia. We have a saying in Finland: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Mamman itsetunto tuntuisi olevan jotakuinkin kohdillaan. Valitettavasti kukaan ei tunnu erityisemmin tarvitsevan häntä tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se työnantajaehdokas mahtanut nauraa makeasti kun tuo huuhkaja on pölähtänyt ylimielisenä haastatteluun asenteella "Gimme da job bitch!" :D
Toivottavasti ko. työnantaja ei pidä kaikkia suomalaisia naisia yhtä hulluina tämän jälkeen.
Kadehdin hieman Riinaan itseluottamusta. Menen nöyristellen haastatteluun enkä tule koskaan valituksi.
No eipä Riinakaan "itseluottamuksellaan" tullut valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän oikeasti puhuu kahdeksaa kieltä niin luulisi, että espanja isona maailman kielenä kuuluisi niihin. Outoa. Mitkä ne kahdeksan kieltä sitten ovat?
Kyllähän tuo kielitaito nyt on aivan huttua. Ellei sitten ole joku erityislahjakkuus, mistä ei ole mitään viitteitä, pikemminkin päinvastoin.
Tavalliselle tallaajalle kielitaidon hankkiminen on kiven takana. Oma äidinkieleni on suomi. Tämän lisäksi olen hankkinut itselleni varsin sujuvan taidon sekä englanninkielessä että ruotsissa. Ranskaa taidan auttavasti.
Tuossa on oman äidinkielen lisäksi vasta kolme kieltä, joista ranska on pahasti ruosteessa. Mutta ettäkö tämä kotirouva olisi hankkinut äidinkielensä ohessa taidon peräti seitsemässä kielessä. P*skapuhetta, sanon minä.
Jos sinä olet lahjaton kielissä, niin kaikki eivät ole... Omassa tuttavapiirissä monet puhuvat viittä kieltä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, kun jo peruskoulussa kaikkien on pakko lukea kahta vierasta kieltä. Riina on asunut ja työskennellytkin ainakin kolmessa eri maassa.
Huippusuosittu leidi! Fanisivullaan facebookissa oon peräti neljä tykkäystä ja seuraajaa! Ihme ettei työtarjouksia satele!
Vähän ihmetyttää tuo bisneskuvio. Riina kehuu olevansa vice president ja omistavansa hotelli bisneksen.
Toisaalta kertoo kuinka Kalle on hänet elättänyt 12-vuotta, ja hänen pitää pyytää Kallelta taskurahaa vaatteisiin ja ruokaan, eikö hän olekaan työskennellyt perheyrityksessä?
Myös Kalle kertoo kuinka on huonosti hoitanut firmansa raha-asiat, ihan kuin Riina ei olisi ollutkaan apuna:
Kalle Palander valotti rahatilannettaan myös Ilta-Sanomien haastattelussa.
Kalle Palander kertoi Ilta-Sanomille, että hän suunnittelee kiinteän omaisuuden myymistä talousahdingon vuoksi.
Palander kertoi viime viikolla Iltalehdelle taloushuolistaan. Maksamattomat ylinopeussakot ja yrityksen puuttuvat tilinpäätöstiedot ovat aiheuttaneet murheita.
Palander omistaa kiinteistöjä niin Suomessa, Virossa kuin Ranskassakin, mutta hänen mukaansa kiinteistöjen ostaminen sinällään ei ole aiheuttanut pahinta ahdinkoa.
- Se on kuitenkin kiinteää omaisuutta. Olen hölmöillyt rahan kanssa enemmän toisaalla, tehnyt vähän huonoja sijoituksia ja investointeja.
Palander kertoo, että hänen ystävänsä ja entinen maajoukkuekaverinsa Sami Uotila on "himpun verran pätevämpänä talousmiehenä" huomauttanut tyhmistä sijoituksista monta kertaa.
Ex-alppitähden maksamattomat ylinopeussakot ovat aiheuttaneet pahennusta Virossa. Palanderin mukaan maan hankala byrokratia on hankaloittanut asian hoitamista.
- Minun olisi pitänyt hoitaa sakot alun pitäen, mutta minulla nyt on sakkoja ympäri maailmaa. Ei se nyt ole ihmeellinen asia, että niitä on täällä. Itävallassa ajoin tutkaan 200 kilometriä tunnissa. Olen yleensä kaikki hoitanut. Vaikka olen konkurssissa muuten ja taloudellisesti menee päin vit***, pystyn juuri ja juuri vielä maksamaan 500 euron sakot, Palander lausui Iltalehdelle.
Huolia liittyi myös Palanderien Viron kartanoon. Viron vero- ja tullivirasto on uhannut sulkea Ontikan kartanon taustafirman Manor Propertiesin, jos se ei toimita tilinpäätöstietojaan.
- Kirjanpitäjää ei voi syyttää, vaan kyseessä on oma saamattomuuteni. Sain kuitit vuodelta 2013 lähtien liikenteeseen vasta viime vuoden heinäkuussa. Ne olivat nätisti niputettuna. Entisenä urheilijana en ole maailman pätevin pyörittämään omaa yritystä, Palander myönsi.
Palanderit ostivat kartanon vuonna 2011 - tilalla pyörii sekä hotelli että hevostalli.
- Hotelli pyörii jo hyvin, vaikka ei se kultakaivos ole. Sieltä menee kuitenkin kaikki suoraan hevosen perseeseen, mikä näyttää pahalta yrityksen kannalta. Tämä oli vähän tuuliajolla puolitoista vuotta, kun emme itse olleet täällä koko ajan, Palander kertoi.
- En ole lypsänyt firmaani tyhjäksi, vaan olen investoinut siihen ja syytänyt siihen koko ajan rahaa. Meillä ei ole yhtään lainaa pankista, ja firma on minulle velkaa. Jos laittaisin firman konkurssiin, paikka jäisi minulle automaattisesti. Hoidan paperihommat sitten, niin ei jää kellekään mitään sanomista, Palander suunnitteli.
http://m.iltalehti.fi/talviurheilu/201701052200049786_tl.shtml
Eikö Kalle ole saanut Riinalta, talousalan ammattilaiselta apua paperihommissa ja firman pyörittämisessä? Mistä Riina on saanut kokemusta jolla olisi kevyesti osannut pyörittää espanjalaista firmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee itseinho ja alan syyttelemään itseäni kun en tule valituksi. Olisi kiva miettiä että olen ylipätevä tuollaiseen paskafirmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän oikeasti puhuu kahdeksaa kieltä niin luulisi, että espanja isona maailman kielenä kuuluisi niihin. Outoa. Mitkä ne kahdeksan kieltä sitten ovat?
Kyllähän tuo kielitaito nyt on aivan huttua. Ellei sitten ole joku erityislahjakkuus, mistä ei ole mitään viitteitä, pikemminkin päinvastoin.
Tavalliselle tallaajalle kielitaidon hankkiminen on kiven takana. Oma äidinkieleni on suomi. Tämän lisäksi olen hankkinut itselleni varsin sujuvan taidon sekä englanninkielessä että ruotsissa. Ranskaa taidan auttavasti.
Tuossa on oman äidinkielen lisäksi vasta kolme kieltä, joista ranska on pahasti ruosteessa. Mutta ettäkö tämä kotirouva olisi hankkinut äidinkielensä ohessa taidon peräti seitsemässä kielessä. P*skapuhetta, sanon minä.
Jos sinä olet lahjaton kielissä, niin kaikki eivät ole... Omassa tuttavapiirissä monet puhuvat viittä kieltä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, kun jo peruskoulussa kaikkien on pakko lukea kahta vierasta kieltä. Riina on asunut ja työskennellytkin ainakin kolmessa eri maassa.
Jos haastattelussa pitäisi osata puhua espanjaa ja hakija ei kykene puhumaan espanjaa, hakijalla ei ole riittävää espanjan kielitaitoa. Ihan sama, mitä CV:ssa on satuiltu. Simppeliä kuin mikä.
On mahdollista osata monia kieliä, jos opiskelu on elämäntapa. Jos lukupää ei riitä edes tradenomiin, opiskelu ei ole elämäntapa.
Täytyy muistaa et Riina on rovaniemeltä. Sen puheissa on aina lapinlisää. Ei ois ensimmäinen lappilainen nainen, jonka puheet on suuremmat kuin todellisuus
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa et Riina on rovaniemeltä. Sen puheissa on aina lapinlisää. Ei ois ensimmäinen lappilainen nainen, jonka puheet on suuremmat kuin todellisuus
Yleensä pääkaupunkiseudulla status ja kulissit ovat tärkeitä, mieti Tukiaista, Martinaa ja kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee itseinho ja alan syyttelemään itseäni kun en tule valituksi. Olisi kiva miettiä että olen ylipätevä tuollaiseen paskafirmaan.
Kiva tosiaan. Itsesyyttelijällä on kykyjä suureen henkiseen kasvuun ja kehitykseen. Ylimielinen junnaa ikuisesti paikallaan älyämättä, missä mättää.
Alkakaa kaikki muutki työttömät avautua joka kerran iltiksessä kun ette saa työpaikkaa. Koska työtönhän Riinis on,( vaikka hänellä rikas mies onkin), hän on ollut tosi pitkään työttömänä, kun pitkäaikaistyötön on jo 2v työttömänä.
Vinkki Riinikselle, jos et muista yliopistoajoista mitään, olisko pikkusen kertauksen paikka. Ja oisko ne pitäneet sen haastttelun myös espanjaksi siksi, että näkevät mitä se "basics" tarkoittaa.
Ja Riinis, tiskarin hommaan ei voi olla ylikoulutettu, kun siihen ei ole edes koulutusta.
Tuollaista se on työnhaku, ei aina tärppää vaikka tietäisi olevansa pätevä, haastattelija kysyy kysymyksiä, haastatteluhan se on nimeltäänkin. Tuo on pahin mahdollinen asenne, "sinä olit vaipoissa kun minä kuule tein sitä ja tätä". Ihan oikea ratkaisu, paikkaan lienee ollut tulossa ihmisiä paremmalla asenteella ja jotka ei ole viimeiseen vuosikymmeneen edes yrittäneet saada töitä, vaan on esim opiskelleet lisää, tai mitä vaan.
Luulitko Riinis, että "töihin vaan mennään". Tai että haet yhtä paikkaa ja sillä selvä? Sori, mut maailma ei toimi niin. Noh, nytpähän tiedät.
Sillävälin kun Riinis vaihtoi vaippoja tyttö hankki koulutuksen ja paljon työkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun hävetti lukea tuota uutista. Niin huono asenne ja mikä ylimielisyys. Mitä väliä haastattelijan iällä esimerkiksi on? Tuollainen tytöttely on ihan perseestä ja haastattelija saa kyllä kysyä juuri ne kysymykset, joilla haluaa selvittää kandidaatin pätevyyden. Ei varmaan vie Riinistä tai kyllä ketään muutakaan eteenpäin tuollainen silmille hyppiminen. Ja Riinahan ei työpaikkaa saanut. Miksi edes haki, jos oli ylikoulutettu?
On se toki varmasti kova paikka henkisesti myöntää, että vaikka koulutusta olisikin ja kokemusta (ajalta x ennen kotiäitiyttä), ettei toivomaansa työtä enää vaan saa useista yrityksistä huolimatta. Pitkä työelämästä poissaolo on vienyt mahdollisuudet. Täytyy sitten kompensoida tuota alemmuutta tuollaisella törkeän ylimielisellä asenteella ja kommenteilla.
En ikinä palkkaisi tuollaista ihmistä mihinkään.
ja huom! se tyttönen oli kuitenkin TÖISSÄ ja haastattelemassa siellä tätä Riinistäkin. Tuon vuodatuksen jälkeen on turha kuvitella työllistyvänsä enää tässä maassa.
Itse olen ottanut vastaan kaikkia töitä mitä olen saanut sen oman alan ulkopuoleltakin ja töitä on riittänyt. Kolme lasta olen siinä ohella kasvattanut ja vähän opiskellutkin lisää. Tänä aikana ei ole todellakaan varaa tuollaiseen haistapaska-asenteeseen, ihmisiä on työttömänä paljon paremmillakin koulutuksilla ja työkokemuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmetyttää tuo bisneskuvio. Riina kehuu olevansa vice president ja omistavansa hotelli bisneksen.
Toisaalta kertoo kuinka Kalle on hänet elättänyt 12-vuotta, ja hänen pitää pyytää Kallelta taskurahaa vaatteisiin ja ruokaan, eikö hän olekaan työskennellyt perheyrityksessä?
Myös Kalle kertoo kuinka on huonosti hoitanut firmansa raha-asiat, ihan kuin Riina ei olisi ollutkaan apuna:
Kalle Palander valotti rahatilannettaan myös Ilta-Sanomien haastattelussa.
Kalle Palander kertoi Ilta-Sanomille, että hän suunnittelee kiinteän omaisuuden myymistä talousahdingon vuoksi.
Palander kertoi viime viikolla Iltalehdelle taloushuolistaan. Maksamattomat ylinopeussakot ja yrityksen puuttuvat tilinpäätöstiedot ovat aiheuttaneet murheita.Palander omistaa kiinteistöjä niin Suomessa, Virossa kuin Ranskassakin, mutta hänen mukaansa kiinteistöjen ostaminen sinällään ei ole aiheuttanut pahinta ahdinkoa.
- Se on kuitenkin kiinteää omaisuutta. Olen hölmöillyt rahan kanssa enemmän toisaalla, tehnyt vähän huonoja sijoituksia ja investointeja.
Palander kertoo, että hänen ystävänsä ja entinen maajoukkuekaverinsa Sami Uotila on "himpun verran pätevämpänä talousmiehenä" huomauttanut tyhmistä sijoituksista monta kertaa.Ex-alppitähden maksamattomat ylinopeussakot ovat aiheuttaneet pahennusta Virossa. Palanderin mukaan maan hankala byrokratia on hankaloittanut asian hoitamista.
- Minun olisi pitänyt hoitaa sakot alun pitäen, mutta minulla nyt on sakkoja ympäri maailmaa. Ei se nyt ole ihmeellinen asia, että niitä on täällä. Itävallassa ajoin tutkaan 200 kilometriä tunnissa. Olen yleensä kaikki hoitanut. Vaikka olen konkurssissa muuten ja taloudellisesti menee päin vit***, pystyn juuri ja juuri vielä maksamaan 500 euron sakot, Palander lausui Iltalehdelle.
Huolia liittyi myös Palanderien Viron kartanoon. Viron vero- ja tullivirasto on uhannut sulkea Ontikan kartanon taustafirman Manor Propertiesin, jos se ei toimita tilinpäätöstietojaan.
- Kirjanpitäjää ei voi syyttää, vaan kyseessä on oma saamattomuuteni. Sain kuitit vuodelta 2013 lähtien liikenteeseen vasta viime vuoden heinäkuussa. Ne olivat nätisti niputettuna. Entisenä urheilijana en ole maailman pätevin pyörittämään omaa yritystä, Palander myönsi.
Palanderit ostivat kartanon vuonna 2011 - tilalla pyörii sekä hotelli että hevostalli.
- Hotelli pyörii jo hyvin, vaikka ei se kultakaivos ole. Sieltä menee kuitenkin kaikki suoraan hevosen perseeseen, mikä näyttää pahalta yrityksen kannalta. Tämä oli vähän tuuliajolla puolitoista vuotta, kun emme itse olleet täällä koko ajan, Palander kertoi.
- En ole lypsänyt firmaani tyhjäksi, vaan olen investoinut siihen ja syytänyt siihen koko ajan rahaa. Meillä ei ole yhtään lainaa pankista, ja firma on minulle velkaa. Jos laittaisin firman konkurssiin, paikka jäisi minulle automaattisesti. Hoidan paperihommat sitten, niin ei jää kellekään mitään sanomista, Palander suunnitteli.http://m.iltalehti.fi/talviurheilu/201701052200049786_tl.shtml
Eikö Kalle ole saanut Riinalta, talousalan ammattilaiselta apua paperihommissa ja firman pyörittämisessä? Mistä Riina on saanut kokemusta jolla olisi kevyesti osannut pyörittää espanjalaista firmaa?
No osaisinhan minäkin! Ja espanjaakin osaan ihan "basic" hyvin kun oon Setranon perhettä telkkarista katsellut. En kyllä haastattelua ihan periaatteessa antais espanjaksi, vaikka osaisin kyllä oikeesti ihan hyvin. Ja hitostako mä muistan milloin valmistuin, niissä papereissahan se lukee! Ei ole mun asia muista, vaan tee haastattelija kotiläksysi. Haastatellakin osaisin minä paremmin.
Nimimerkillä: pikkusen sarkasmia.
Lueskelin rouvan blogeja. Kovin pientä kuviota tuntuu pyörittävän, päätöntä seilaamista sinne tänne. Alkoholi näyttäisi liittyvän melkein kaikkeen tekemiseen. Ei anna kovin mairittelevaa kuvaa itsestään - ilmeisesti ei myöskään työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä panettelun määrä on järkyttävää. Kymmenen sivua aivan muutamaa järkevää kommenttia lukuunottamatta pelkää ihmisen dissaamista!!!
Tajuatteko te taavit. Ihmiset tulevat lukuisista eri lähtökohdista. Perhe, suku, naapurit, kylä, kaupunki. Elämän aikana tapahtuu ikäviäkin asioita, johon kukin vastaa vain sen hetkisten resurssien rajoissa.
En ole lukenut kyseisiä Riinan kirjoituksia, mutta kukaan ihminen (joka on tehnyt teille mitä???!!!) ei ansaitse tällaista paskaa. Yök.
Jos tämä ketju yököttää sinua, niin olet kyllä aivan väärällä foorumilla. Tämä ketju ei edes ole mikään paha. Kannattaisi sinunkin tutustua hieman aiheeseen ennen kommentointia.
Mun ei tarvitse tutustua "aiheeseen". Mitä tämä Riina olikaan teille tehnyt???
Tällä foorumilla on kyllä paljon hyvää. Olen satunnaisesti täällä käynyt jo 15 vuotta.
Ei ihme, että Suomi on pieni paska maa kun täällä on ihmisiä, jotka jaksaa keskenään heittää tällaista paskaa.
Onko hyvä olo?
Moi Ryynis! Miltä tuntuu nolata itsensä koko kansan edessä?
Jatkakaa vaan. Tämä teidän sakki täällä on kuin kyläpahasen pissisjoukko, joka jää samalle kylälle hoitamaan työkseen kylän mummojen paskavaippoja. Nai sen rinnakkaisluokan autonasentajan tai parhaassa tapauksessa kylän yrittäjän (sen jolla oli se maansiirtokone).
Ja tuo oli vertauskuva. Nille, jotka ei hoksanneet.
Niin, onhan se nyt hienompaa olla kartanonrouva ja kouluratsastaja kuin vaihtaa mummojen paskavaippoja tai tiskata, nehän eivät hänen ylhäisyydelleen kelpaa uraksi.
Se paskavaippojen vaihtaja tai tiskari on sentään töissä. Riinis on työtön kaikesta huolimatta. Se, että on naimisissa "jonkun" kanssa ja on hienoja harrastuksia, ei poista sitä faktaa että Riinis on työtön.
Olisko jotain päihteitä näiden kirjoitusten takana...? Kuulostaa ihan kännissä tehdyiltä tilityksiltä.