Mitä ajattelisit tällaisesta aviomiehestä?
Kaveeraa pyynnöistäsi huolimatta sinulle räikeän töykeiden naapureiden kanssa, mm. menee istumaan iltaa näiden pihalle.
Jää lasten kanssa odottamaan kaupan pihalle autoon kun menet kauppaan. Hermostuu sillä välin jostain, lähtee mitään ilmoittamatta kotiin, ei vastaa puhelimeen ja jättää sinut pyörimään epätietoisena pakkaseen ostosten kanssa.
Suuttuu kun vanhempasi ovat tuoneet käydessään sinulle Hesarin koska "on mulla itelläkin varaa tilata Hesari jos haluan".
Vaihtaa riitojen yhteydessä yhteisen tietokoneen salasanan ettet pääse käyttämään konetta. Lopulta paljastaa että sana on tyyliin "Ap on hullu".
Haukkuu tekemääsi ruokaa paskaksi jos se on tehty vääränmerkkisestä jauhelihasta.
Siivoat illalla keittiön ja laitat tiskikoneen päälle. Mies jää alakertaan katsomaan telkkaria ja sammuttaa koneen koska se häiritsee. Ei koskaan laita sitä takaisin päälle ja aamulla astiat ovat yhä likaisia.
Saattaa nostaa jääkaapista lämpimään "sinun" ruokiasi, saadakseen tilaa omille jutuilleen.
Joudut aina erikseen pyytämään että hän heräisi viikonloppuna lasten kanssa vaikka käytte molemmat töissä.
Lomamatkalla väentungoksessa vain katoaa ja jättää sinut yksin ilman tietoa minne on mennyt ja milloin tulee.
Kommentit (46)
Onko mahdollista että minä aiheutin miehessä kuvailemani käytöksen ja hän olisi jonkun toisen ihmisen kanssa suhteessa ollessaan erilainen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että minä aiheutin miehessä kuvailemani käytöksen ja hän olisi jonkun toisen ihmisen kanssa suhteessa ollessaan erilainen?
Ap
Ei todellakaan ole mahdollista. Älä ala syyttää itseäsi. Hyvä, että olet päässyt tuosta liitosta irti. Jatka elämääsi ja katso eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tavalliselta lapsiperhemeiningiltä. Tuntuu, että lapsettomien suhteiden vaivattomuutta ei arvosteta, ennen kuin se vaivattomuus menetetään. Surullista.
No höpsis, tuo ei ole millään muotoa normaalia lapsiperhearkea. Tiedät tuon, mutta pakko oli päästä tölväisemään, eikö vaan?
On ihmisiä, jotka saavat toisistaan kaivettua kaikkein ilkeimmät puolet esille. En tosin usko, että aloituksessa kuvailtu mies (tai nainen) olisi tyytyväinen minkäänlaisen puolison kanssa. Tosi hienoa, että aloittaja sai erottua. Ero taisi olla helpotus ihan jokaiselle tuossa perheessä.
Tämä sama valittaja pyörii palstalla aina, ja joka kerta mammat on täysillä mukana jutuissa.
Ap, ex miehesi kuulostaa aivan omalta isältäni. Tuollaista äitini pompottelua ja kynnysmattona pitämistä se oli kun olin lapsi.... ja tuo kuvaamasi kuulostaa korviini vasta vain jäävuoren huipulta.
Vanhempani Ovat edelleen yhdessä, jota en ymmärrä. Ovat olleet melkein 40 vuotta. Omat välini isääni ovat etäiset, äitiin läheiset. Hyvä että olet päässyt tuollaisesta eroon.
Miten on sitten mahdollista että mies tulee hyvin toimeen kaikkien muiden kanssa, häntä pidetään aivan mahtavana tyyppinä joka saa työpaikan vuoden positiivisin -palkinnon ja niin naiset kuin miehet ovat lääpällään. Mies perusteli sillä sitä että ongelmat ovat minun syytäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tavalliselta lapsiperhemeiningiltä. Tuntuu, että lapsettomien suhteiden vaivattomuutta ei arvosteta, ennen kuin se vaivattomuus menetetään. Surullista.
No höpsis, tuo ei ole millään muotoa normaalia lapsiperhearkea.
Ei eroa mitenkään oleellisesti siitä, mitä olen kavereiden ja sukulaisten menoa seurannut.
Hirveetä luettavaa. :/ lapset kattoo tollaista touhua!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpsis, tuo ei ole millään muotoa normaalia lapsiperhearkea.
Ei eroa mitenkään oleellisesti siitä, mitä olen kavereiden ja sukulaisten menoa seurannut.
Kyse olikin siitä, onko tuo normaalia. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten on sitten mahdollista että mies tulee hyvin toimeen kaikkien muiden kanssa, häntä pidetään aivan mahtavana tyyppinä joka saa työpaikan vuoden positiivisin -palkinnon ja niin naiset kuin miehet ovat lääpällään. Mies perusteli sillä sitä että ongelmat ovat minun syytäni.
Ap[/quote
Erittäin helposti, tämänkaltaiset ovat oma ihmistyyppinsä -> pelaa omia pelejään niinkuin itselleen sopii. Voisit hyötyä tutustumalla aineistoon, mikä kertoo persoonallisuushäiriöistä.
Voimia ja mahtavaa että olet jaksanut lähteä pohjimmiltaan hyvin väkivaltaisesta suhteesta se ei ole niin helppoa kuin voisi kuvitella.
Kokemuksella.
Juu lukematta muiden vastauksia:
Ajattelisin että onpa ihanaa ku se on ex mies!
Kaamee kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on Eksyttäjä.
Tämä mies halveksii ja inhoaa kaikkia naisia, myös sinua.Kun lapset ovat kouluikäisiä, hän alkaa inhota myös heitä ja eksyttää heitä aina kun kykenee. Turvaton ja vaarallinen isä lapsille.
Häivy hyvän sään aikana.
Minullekin tuli ap:n kuvauksesta mieleen Eksyttäjä-ihmistyyppi. Lue ap tämä ketju, siellä on kertomuksia naisilta, joiden miehet (ja isät) ovat käyttäytyneet samoin kuin ex-miehesi: http://www.vauva.fi/keskustelu/2534865/exani_on_kylla_kunnon_kuspaa_har…
Onneksi olet päässyt pois tuollaisesta avioliitosta. Olet ilmeisesti kohdannut manipulaatioon taipuvaisen ihmisen, jollainen tulee yleensä vastaan vain kerran elämässä. Olet joutunut hyvin vaikeaan tilanteeseen ilman omaa syytäsi. Olisiko asian käsittelyssä avuksi, jos menisit keskustelemaan kokemuksistasi jonnekin?
Tsemppiä toipumiseen, ap! <3
Et ole ainakaan kovin nirso miesten suhteen näköjään.
Olen aina ihmetellyt apn kaltaisia ihmisiä jotka antavat toisen kävellä yli mennen-tullen. Mikä pistää hyväksymään puolisosta kaiken apn kuvaileman sonnan. Onko se tottumusta? vai toivetta muutoksesta? vai mitä se on? Ja miksi sitä pitää sietää? En parjaa, todellakaan, mietin vaan...
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainakaan kovin nirso miesten suhteen näköjään.
Kiva ilkeillä kovia kokeneelle? Häpeä! Muista suunsoittosi kun joudut vastaavaan tilanteeseen!
Ap, miehesi on sairas päästään. Sinä et ole aiheuttanut sitä. Ns. nalkutus ihan normaalia parisuhteessa ja normaalissa suhteessa toiveista pystytään keskustelemaan kehittävään sävyyn.
Aivan kuin minun exäni. Onneksi emme ehtineet hankkia lapsia ennen kuin erosimme. Hänkin saattoi kadota sanaa sanomatta. Jos kyseenalaistin hänen käytöstään, sain kuulla olevani vainoharhainen. Olin helppo alistettava, koska jo lapsena olin saanut kuulla, kuinka minusta ei ole mihinkään.
Exäni oli oppinut tapansa isältään. Hän katosi esim. 50-vuotissyntymäpäiviltään.
Onneksi olet eronnut. Koita löytää itsellesi itsetuntoa. Sinä et ollut syy miehesi käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt apn kaltaisia ihmisiä jotka antavat toisen kävellä yli mennen-tullen. Mikä pistää hyväksymään puolisosta kaiken apn kuvaileman sonnan. Onko se tottumusta? vai toivetta muutoksesta? vai mitä se on? Ja miksi sitä pitää sietää? En parjaa, todellakaan, mietin vaan...
Taitava manipuloija yhdistettynä jo valmiiksi huonon itsetunnon omaavaan uhriin. Kaikki alkaa kuitenkin aina ihanana endorfiinihumalaisena rakastumisena. Sitten alistaminen astuu kuvaan pieninä, aluksi mitättömän tuntuisina juttuina. Hän ei kannakaan kasseja autosta. Yhtäkkiä oletkin paska laiska vaimo, jos et aja 100 kilsaa hakemaan unohtamaasi miehen kassia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pikemminkin toinen saattaa mahdollistaa sen miten toinen henkilö käyttäytyy ei niinkään aiheuttaa. Kyllä mahdollista on että jossakin toisessa suhteessa henkilö käyttäytyisi erilailla, mutta mitä väliä sillä on/olisi?