Jos ei olisi rahasta kiinni, kuinka usein tekisit itse ruokaa?
Itse minimoisin ruuan tekemisen itse. Aamupala olisi ehkä usein syötävä, mutta muutoin söisin aina ulkona tai hakisin/tilaisin kotiin.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Palkattua kokkia ei tähän ollut tarkoitus sotkea. Ainoastaan keskustella siitä, mikä on rahan merkitys kotona kokkaamisen ja ulkona syömisen suhteeseen.
Ap
Vastaus on edelleen: palkkaisin kokin. Kaikista vaivattominta.
En koskaan enkä teekään.
Ei ole rahasta kiinni.
En pidä ravintolaruuasta, on liian suolaista ja käytetään thaiaalaista kanaa. Varmaan tekisin edelleen kotona enemmäkseen. Teen isoja annoksia ja pakastan, tai syödään samaa vähän muuntelemalla parikolme päivää. Raaka-aineita ostaisin ehkä toisella lailla, jos ei olisi rahasta kiinni yhtään. Ja kalaa, hyvä kala on aika kallista nykyisin.
Todennäköisesti useammin koska olisi ystäviäkin sitten, nyt köyhänä kokkaan kaksi kertaa kk.
No ei olisi järkeä tuhlata varakkaanakaan.
Riippuu kuinka paljon sitä täpäkkää olisi.
Miljonäärinä varmaan sama meno jatkuisi kuin nykyään, kokkailisin pääasiassa itse, toki vähän kalliimmista aineista.
Multimiljonäärinä varmaan söisin useammin ravintolassa.
Miljardöörinä palkkaisin oman kokin.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön töissä 6,20€ lounaan. Kotona en tee ruokaa. Viikonloppuna on pakko tehdä jotakin ruokaa.
Sori, vastaus jäi laittamatta. Jos ei olisi rahasta kiinni niin söisin melkein aina ulkona.
No ehkä voisin joskus hakea pitsan, porilaisen, tai maistaa kerrankin sitä kebabia, muitahan ei meidän paikkakunnalla kai saakaan. Mutta se tarkoittaisi että pitäisi olla autoonkin rahaa, ja varaa ajella vain yhden aterian vuoksi.
Ehkä myös ostaisin niitä kalliimpia eineksiä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei todellakaan olisi rahasta kiinni, olisi minulla kokki. En tekisi yhden yhtä ruokaa itse, ikinä :D.
Sama täällä :). Olisi ihanaa vain suunnitella viikon ruokalista ja henkilökunta toteuttaisi sen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei todellakaan olisi rahasta kiinni, olisi minulla kokki. En tekisi yhden yhtä ruokaa itse, ikinä :D.
näin tekisin minäkin. Sanoisin kokille mitä ruokaa haluan ja sitten tulisin valmiiseen pöytään. Turha varmaan mainita että inhoan ruuanlaittoa.
Luulen, että tekisin enemmän itse. Sittenhän olisi vara ostella parempia raaka-aineita, eikä iänikuista makaronilaatikko ja kaalisoppa aineksia.
Mahdollisimman harvoin. Inhoan ruuanlaittoa.
Enpä tee nykyisellänikään juuri koskaan ruokaa kun mies tekee joka päivä ruuat :) Mulla on siis kokki kotona, heh.
Ikinä en tekisi ruokaa itse, jos olisi rahaa palkata joku muu tekemään tai käydä aina ravintolassa.
Olen maailman surkein kokki, ja se ärsyttää. En saa mistään ruoasta hyvää. Suolaa joko ei ole yhtään tai sitten mikään muu ei edes maistu. Perunoista, pastasta,riisistä ei koskaan tule sellaisia, kuin yritän. Kastikkeet palavat pohjaan tai ovat vetisiä litkuja. Tämä yltää jo naurettavuuteen koska olen vuosia opetellut ja saanut opetustakin. Jos teen ruoan tismalleen samalla tavalla kuin joku muu tekee sen saman ruoan, minun ruokani on ihan hirveää kun taas sen toisen vie kielen mennessään. Ja en ole siis ainoa joka ajattelee näin. Perheessäni ruoanlaittotaitoni on yleinen vitsi.
Palkattua kokkia ei tähän ollut tarkoitus sotkea. Ainoastaan keskustella siitä, mikä on rahan merkitys kotona kokkaamisen ja ulkona syömisen suhteeseen.
Ap