Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei olisi rahasta kiinni, kuinka usein tekisit itse ruokaa?

Vierailija
17.07.2017 |

Itse minimoisin ruuan tekemisen itse. Aamupala olisi ehkä usein syötävä, mutta muutoin söisin aina ulkona tai hakisin/tilaisin kotiin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ruuanlaitto ole rahasta kiinni, vaan halusta syödä maukasta ja ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
2/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä usein kuin nytkin, eli joka päivä, koska tykkään siitä. En ehkä kiinnittäisi raaka-aineiden hintoihin niin paljon huomiota, jos olisi enemmän rahaa. Viisihenkisen perheen roudaaminen ravintolaan kerran päivässä, lomilla kaksi krt/ pvä, tuntuu paljon isommalta vaivalta kuin kokkaaminen.

Mies tekee aamupalan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään se raha vaan aika. Jos molempia löytyisi niin lähestulkoon joka päivä tekisin ruokaa.

Vierailija
4/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla eioikeastaan ole rahasta kiinni, mutta kyllä mä käytännössä teen ruokaa useimpina päivinä viikossa. Kotona syödessä saa olla rennommin kuin ravintolassa, villasukat jalassa ja pehmovaatteet päällä. Takeaway valikoima on pitkänpäälle aika rasvaista ja suolaista. Saa myös useammin juuri sellaista ruokaa, mistä tykkää. Keskivertoravintoloissa ruoka on usein vähän "jokamakuunsopivaa" ja fine dining paikoissa taas ruokailu vaatii liikaa keskittymistä siihen nähden, että mun päivässäni on muutakin keskittymistävaativaa ja syödessä haluaisin rentoutua.

Vierailija
5/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi rahasta kiinni niin todennäköisesti tekisin vielä nykyistä enemmän itse ruokaa panostaen siihen enemmän. Kokkailu on hauskaa.

M

Vierailija
6/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi ateriaa päivässä. T. Perheenäiti

Vierailija
7/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaikka olisin miljonääri, tekisin ruoan itse.

Vierailija
8/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin nyt sanoa, että joo kävisin paljon ravintoloissa, mutta jos se mahdollisuus konrektisoituisi, voisi käydäkin niin, ettei kovin usein jaksaisikaan.

Ehkä jos tähän voisi yhdistää myös rajattoman matkustelun, niin sitten asia olisi toinen. Ei kotoaan jaksa koko ajan muualle lähteä syömään.

Vierailija
9/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tekis kotona varmaan kuin joskus harvoin fiilistelyn vuoksi. Lihomisvaara tossa kyllä ainakin alkuun piilisi. En tykkää brunsseillakaan käydä kun tulee näin köyhänä niistä ähky.

Vierailija
10/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, toki varmaan viikonloppuisin tulisi useammin käytyä syömässä hyvissä ravintoloissa.

En usko että joka viikonloppu kuitenkaan, tykätään laittaa itse ruokaa monipuolisesti.

Varmaan tulisi ostettua kalliimpia raaka-aineita jos ei tarttis lainkaan miettiä rahaa.

Vierailija
11/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin varmaan tosi usein ravintolassa.Kyllä ravintola sitäkin saa ihan terveellistä ruokaa kun valitsee ja vähän sen mukaan.

Vierailija
12/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksin kun asun niin samaa ruokaa syön useamman päivän. Hyvin riittää aikaa laittaa ruokaa nykyäänkin, joten todennäköisesti tekisin ihan yhtä usein.

Vierailija
13/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei todellakaan olisi rahasta kiinni, olisi minulla kokki. En tekisi yhden yhtä ruokaa itse, ikinä :D.

Vierailija
14/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan hakisin kyllä aina jostain muualta, salaattia tms. Samoin kyllä arkisin voisin käydä jossain viihtyisässä ravintolassa syömässä jotain "tavallista ruokaa" työpäivän päätteeksi. Näin saisi syötyä kunnolla eikä tarvitsisi napostella.

Terveisin työssäkäyvä dinkku

Vierailija
15/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään ehkä puolet ulkona jo nyt. Siis me aikuiset, lapset saavat kotiruokaa, tai pizzaa tai kiinalaista.

Jos ei olisi rahasta kiinni, niin sitten lapsetkin saisivat pihviä ravintolassa useammin, eikä vain me aikuiset.

Vierailija
16/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan tapaan - lähimpään ruokapaikkaan on suuntaansa 35 kilometriä...

Vierailija
17/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tekisin kuin nyt: aamupalan teen itse, työpäivinä syön lounaan ulkona ja viikonloppuisin tykkään itse kokata.

Vierailija
18/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä, jossa kuljen usein pitkin Suomea ja syön usein ravintolassa ja kyllä myös huoltoasemilla.

Ja söisin kyllä paljon mielummin itse tehtyä.

Vierailija
19/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi rahasta kiinni niin todennäköisesti tekisin vielä nykyistä enemmän itse ruokaa panostaen siihen enemmän. Kokkailu on hauskaa.

M

Sama. Joka päivä tehdään kaikki ruoka itse ja sama jatkuisi. Ehkä vähän toisenlaisia raaka-aineita käyttäisin kuin nyt vaikka esim ruhon halvimmista osista tuleekin paras pataruoka! Sitä en vaihtaisi mihinkään:)

Mutta enemmän salaatteja, juustoja, vasikkaa, karitsaa, oikeaa kanaa, kalaa (nyt vain tarjouksesta lohta).... ah!

Vierailija
20/55 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kokkaamisesta, ja vaikka voin rahan puolesta milloin vain halutessani syödä ulkona, teen lähes aina ruoan itse. Tilaan pizzaa ehkä kerran kahdessa kuussa ja käyn jossain hyvässä ravintolassa suunnilleen kerran kuussa. Toisaalta matkustan sekä vapaa-ajalla että töiden vuoksi melko paljon, jolloin väistämättä tulee syötyä ulkona. Lounaaksi töihin vien tyypillisesti edellisen päivän tähteitä kotoa, sillä laittamani ruoka on parempaa kuin se, mitä läheisissä lounasravintoloissa on tarjolla.

Tilaan ruokalehtiä ja seuraan ruokablogeja, järjestän mielelläni päivälliskutsuja ja grillijuhlia kavereilleni. Rehellisesti sanoen minulla ei ole koskaan sitä "mitä hittoa tänään syödään" -fiilistä, josta usein kuulee, ja käyn mielelläni kaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi