Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina tulee punaisia näppylöitä, jopa tulehdusta ja pieniä paiseita, kun poistan ihokarvoja intiimialueelta. Ärsyttää!

Vierailija
16.07.2017 |

Kävin rannalla ja poistin edellisenä iltana ihokarvoja bikinirajoilta ihokarvanpoistovoiteella. Nyt on punaista näppylät sisäreidet täynnä. Desinfioin niitä, mutta taas tietää, että kestää pari viikkoa parantuminen. Kerran ajelin höylällä kaikki pois ja jouduin hakemaan ab-kuurin, kun moni näppy tulehtui. Olen kokeillut sokerointia, jonka seurauksena koko iho helotti punaisena pari viikkoa. En tahdo olla nainen! Miksi on niin kivuliasta poistaa niitä karvoja ja miksi toisille ei tule mitään näppylää tai tulehdusta? Minulla oli jopa paise seurauksena vahauksesta. Sitä hoidettiin monta viikkoa. Keskitalvet olen luonnon tilassa, vähän vain saksilla lyhentelen.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä selviydyn intiimialueen sheivauksesta näillä nikseillä:

- huolellinen pesu lämpimällä vedellä ennen karvojen ajelua, jotta karvat pehmenevät

- käytössä vain hyperlaadukas terä, joka on suunniteltu miesten parranajamiseen

- aina uusi terä käyttöön jokaiselle ajelukerralle! On kallista juu, mutta mieluummin maksan kuin kärsin näppylöistä

- ajeluun käytän kosteuttavaa hiustenhoitoainetta, en mitään vaahtoavaa tai kemikaalihajultaan tukahduttavaa ajelugeeliä

- ajelen ensin myötäkarvaan, ja jos lopputulos häiritsee, otan lopuksi varoen vastakarvaan

- ihoa kannattaa venyttää samalla, niin ei tarvitse painaa yhtään (painaminen on myrkkyä iholle!)

- ajelun jälkeen huolellinen pesu alapään pesuun tarkoitetulla pesuaineella (esim. rfsu)

- huolellinen kuivaus pyyhkeellä hellästi painellen, ei saa hangata!

- bikinirajalle tarkoitetun after shaven levitys koko ajellulle kohdalle (esim. rfsu)

- Bepanthenin levitys koko ajellulle alueelle

- vähintään 15 min alapää paljaana, jotta Bepanthen ehtii imeytyä

- hengittävät pöksyt jalkaan

- seuraavalla pesukerralla hellävarainen mekaaninen kuorinta (EI kemikaaleilla!)

- seuraavien muutaman päivän ajan jokaisen pesun jälkeen Bepanthenin levitys ajellulle alueelle.

.

Toivottavasti vinkeistäni on jollekulle apua.

Jouduin itse opettelemaan koko tuon systeemin, koska minun on pakko ajella karvat ajoittain kokonaan pois hienhajun vuoksi. Hienhaju siis pinttyy karvoihin. Kaikki muu on kokeiltu ja lääkäreitäkin konsultoitu – tuo ajoittainen ajelu on ainoa apu. Kaikilla ei tätä samaa ongelmaa ole, joten suosittelenkin harkitsemaan karvojen ajelua kahdesti. Se, että karvat olisivat rumat tai vastenmieliset, on median meille syöttämää puppua ja ihan suoranaista aivopesua.

Ihanaa. Sata viisikymmentä vaihetta jotta saa toosan karvattomaksi? Ei ihme, että naiset eivät pärjää johtajina ja työelämässä muutenkaan.

Minä taas luulisin, että noin monimutkaisen prosessin hallinta kertoo taidosta, jolla pärjää myös työelämässä. Näin olen vertauksesi on kertakaikkisen ihmeellinen.

Asiasta sivuun, miten kehtaat? Joku tarjoaa ystävällisesti apua muille, käyttää aikaa kertoakseen kaiken oleellisen, jotta vältytään epäselvyyksiltä, ja loppuun vielä kannustaa. Ja sinä tulet paikalle Erinomaisuuttasi Uhkuen ja jätät vähättelevän ja solvaavan kommentin, joka totta puhuen kertoo vain sinusta itsestäsi. Häpeäisit.

Vierailija
42/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee noita näppylöitä napaan. Hyvin vaalea iho + hyvin tumma karvoitus = ihan hirveät napakarvat. Sitten kun nypin tai höylään niitä, lopputulos on musta sänki ja kymmeniä näppylöitä. Sama sisäreisissä, mutta vähemmillä näpyillä. En ole käynyt uimassa 13 vuoteen, vaikka se oli rakkain nuoruuteni harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- huolellinen pesu lämpimällä vedellä ennen karvojen ajelua, jotta karvat pehmenevät

- aina uusi terä käyttöön jokaiselle ajelukerralle! On kallista juu, mutta mieluummin maksan kuin kärsin näppylöistä

- ajeluun käytän kosteuttavaa hiustenhoitoainetta, en mitään vaahtoavaa tai kemikaalihajultaan tukahduttavaa ajelugeeliä

- ajelen ensin myötäkarvaan, ja jos lopputulos häiritsee, otan lopuksi varoen vastakarvaan

- ihoa kannattaa venyttää samalla, niin ei tarvitse painaa yhtään (painaminen on myrkkyä iholle!)

- ajelun jälkeen huolellinen pesu alapään pesuun tarkoitetulla pesuaineella (esim. rfsu)

- bikinirajalle tarkoitetun after shaven levitys koko ajellulle kohdalle (esim. rfsu)

- seuraavalla pesukerralla hellävarainen mekaaninen kuorinta (EI kemikaaleilla!)

- seuraavien muutaman päivän ajan jokaisen pesun jälkeen Bepanthenin levitys ajellulle alueelle.

.

Jouduin itse opettelemaan koko tuon systeemin, koska minun on pakko ajella karvat ajoittain kokonaan pois hienhajun vuoksi. Hienhaju siis pinttyy karvoihin. Kaikki muu on kokeiltu ja lääkäreitäkin konsultoitu – tuo ajoittainen ajelu on ainoa apu. Kaikilla ei tätä samaa ongelmaa ole, joten suosittelenkin harkitsemaan karvojen ajelua kahdesti. Se, että karvat olisivat rumat tai vastenmieliset, on median meille syöttämää puppua ja ihan suoranaista aivopesua.

Hajuhaittoihin auttaa sekin että ajaa karvat trimmerillä lyhyeksi. Minulla ainakin. Vaivattomampaa kuin tuo kuvailemasi prosessi.

Käyttämäsi aineet on muuten järjestään sellaisia että ainakaan minun ihoni ei kestäisi niitä. Bepanthen kasvoilla saa aikaan perioraalidermatiitin, luoja tietää mitä se tekisi alapäässä. Alapääni ei kestä muita pesuaineita kuin vettä tai omatekoista oliiviöljyäsaippuaa. Ilmeisesti olen herkistynyt säilöntäaineille.

Itse olen huomannut että parasta on kun ajelee pelkän veden kanssa ja iskemättömällä terällä. Kaikki aineet vain pahentaa asioita. Terä kestää maks. 2 sheivauskertaa.

Juu, ja lahkeelliset bikinit on käytössä. Tykkään niistä muutenin enemmän, eivät mene uidessa persvakoon.

Vierailija
44/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina uusi, miesten parranajoon tarkoitettu kertakäyttöinen sheiveri käytössä. Ajelen karvat lämpimän suihkun alla, jonka jälkeen pesusienellä kevyesti hankaan kaikki ajelemani kohdat. Teen sen iltaisin, koska laitan suihkun jälkeen perusrasvaa vähintään sheivatulle alueelle ja nukun yön yli ilman alushousuja.

Jos tästä poikkean, tulee näppyjä. Mikäli teen juuri kuin yllä mainitsin, ei näpyn näppyä. 😊

Vierailija
45/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ihanaa. Sata viisikymmentä vaihetta jotta saa toosan karvattomaksi? Ei ihme, että naiset eivät pärjää johtajina ja työelämässä muutenkaan.

Minä taas luulisin, että noin monimutkaisen prosessin hallinta kertoo taidosta, jolla pärjää myös työelämässä. Näin olen vertauksesi on kertakaikkisen ihmeellinen.

Asiasta sivuun, miten kehtaat? Joku tarjoaa ystävällisesti apua muille, käyttää aikaa kertoakseen kaiken oleellisen, jotta vältytään epäselvyyksiltä, ja loppuun vielä kannustaa. Ja sinä tulet paikalle Erinomaisuuttasi Uhkuen ja jätät vähättelevän ja solvaavan kommentin, joka totta puhuen kertoo vain sinusta itsestäsi. Häpeäisit.

Höpö höpö. Kertoo juuri siitä miksi naiset eivät pärjää, keskittyvät toosan ajeluun enemmän kuin mihinkään muuhun.

Vierailija
46/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut kaiken karvoituksen keholtani jo 12 vuoden ajan. Ainoat vinkit jotka osaan antaa: 1) Älä poista höylällä karvoja, joita et aio jatkuvasti poistaa. Kultakin ihoalueelta kestää viikkoja tottua höyläämiseen, sen jälkeen ei näppyjä pahemmin tule. 2) Hyvä suihkugeeli toimii paremmin kuin mikään partageeli. 3) Jos nykyisin on olemassa ladyshaver-koneita, niin ne ovat huomattavasti höylää hellempiä. Kunhan niillä ei yritä jynssäämällä saada mitään priimatulosta, sitä ei iho kestä. Yksi hellä veto per kohta, että näkyvimmät karvat saa pois. 4) Ainakin minulla sheivattu alapään iho vihaa hikoilua ja kosteusvoiteita, pieni sipaus ihoystävällistä antiperspiranttia ainakin kesäkuumalla voi helpottaa oloa.

Vierailija
47/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta tämmöinen:

https://www.google.fi/search?client=ms-android-huawei&biw=360&bih=266&t…:

Mun vastaavat ongelmat katosivat tämän laitteen myötä.

Samaa olin tulossa sanomaan. Minulla oli juuri aloittajan kuvailema ongelma  joka ratkesi kun ostin tuollaisen "naisten parranajokoneen" kuten laitettani kutsun. Merkki ei ollut sama vaan joku marketin edullisin versio mutta saman näköinen laite ja toimii todella hyvin. Karvat saa yhtä lyhyeksi kuin höylällä eikä iho ärsyynny.

Vierailija
48/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vauvojen pesuainetta, ei tule näppyjä

Vierailija
49/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee noita näppylöitä napaan. Hyvin vaalea iho + hyvin tumma karvoitus = ihan hirveät napakarvat. Sitten kun nypin tai höylään niitä, lopputulos on musta sänki ja kymmeniä näppylöitä. Sama sisäreisissä, mutta vähemmillä näpyillä. En ole käynyt uimassa 13 vuoteen, vaikka se oli rakkain nuoruuteni harrastus.

Miten napakarvat estää uimisen?

Vierailija
50/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Höpö höpö. Kertoo juuri siitä miksi naiset eivät pärjää, keskittyvät toosan ajeluun enemmän kuin mihinkään muuhun.

Tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja (minä) on esimiesasemassa. On pyydetty vaativampiinkin hommiin, mutta ei ole innostusta muuttaa ulkomaille. Että kiitos vain syvällisestä analyysistäsi :)

Vierailija
51/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a, en voi muuta sanoa, kuin ehkä tapasi on väärä? Itse olen poistanut varmaan viimeiset 10 vuotta jokaisen karvan alapäästä sheivaamalla, eikä ikinä ole tullut näpyn näppyä. Terävä terä, hyvä voide ja nopea poisto - eli ei montaa kertaa sheivata yhtä kohtaa. 

No huh huh. Ehkä voisit mennä itseesi. En minäkään pala helposti, mutta en silti väitä, että toiset ottaa väärällä tavalla aurinkoa. Sen sijaan kun olen aika tummapigmenttinen, kaikki ihokarvanpoistot ovat tuskaa. Kulmakarvoja nyppiessä tulee pieniä veripisaroita. Kainalokarvat voin poistaa vain saksilla leikkaamalla. Höylät ja vahat tulehduttaa heti, koska on niin paksut karvat ja isot karvatupet.

Vierailija
52/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Venus Swirl. Itsekin sain helposti näppyjä halpojen terien takia mutta eipä ole enää ollut ongelmia.

Jos aloittajalle ei ole sopinut sokerointi, vahaus, ihokarvanpoistovoiteet, niin tuskin ongelma ratkeaa jollain marketin höylällä. Höyläys on minun kokemukseni mukaan kaikkein rajuin tapa poistaa karvoja, jos on herkkä iho ja paksut karvat.

Vierailija
53/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina uusi, miesten parranajoon tarkoitettu kertakäyttöinen sheiveri käytössä. Ajelen karvat lämpimän suihkun alla, jonka jälkeen pesusienellä kevyesti hankaan kaikki ajelemani kohdat. Teen sen iltaisin, koska laitan suihkun jälkeen perusrasvaa vähintään sheivatulle alueelle ja nukun yön yli ilman alushousuja.

Jos tästä poikkean, tulee näppyjä. Mikäli teen juuri kuin yllä mainitsin, ei näpyn näppyä. 😊

Herkkäihoisena joskus kokeilin noita kuorintaa ja pesusienellä hieromista ajelun jälkeen. Iho muuttui punaiseksi ja turposi. Sen jälkeen jouduin viikon laittamaan Bepanthenia aamuisin ja Bacibactia iltaisin. Kun se ihon pinta kärsii höylästa, ei kannata mekaanista ärsytystä enää lisätä. Joskus minulla jopa hilseilee iho, kun ajan säärikarvat pois. Ruman näköistä, mutta ei vaarallista. Kunnon kosteusvoiteella hilseilyä loppuu muutamassa päivässä. Bikinirajasta en ole uskaltanut vuosiin enää höylätä. Leikkaan tarkasti kynsisaksilla parin viikon välein.

Vierailija
54/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi konsti, jota yksi ystäväni käytti opiskeluaikaan. Hän levitti liukuvoidetta ja ajoi sitten höylällä. Jos ei kestä partavaahtoja ja vastaavia, iho kestää liukuvoiteen kuitenkin.

Vierailija
55/64 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parhaiten rauhoittanut ihoa sheivauksen tai vahauksen jälkeen kylmäpuristettu kookosöljy. Ei sekään varmaan ihmeitä tee, jos on tosi herkkä iho, mutta itselläni ainakin toiminut paljon paremmin kuin mikään muu voide tai aine, paremmin kuin edes varsinaiset after shave -voiteet.

Vierailija
56/64 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna karvojen olla!

Vierailija
57/64 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho kannattaa desinfioida sheivauksen jälkeen. Siihen käy vaikka käsidesi.

Vierailija
58/64 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä poistaa karvoituksia toope.

Vierailija
59/64 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänään kansallinen "nosta ikivanhoja aloituksia"- päivä?

Ja kaikki ne aloitukset koskee tavalla tai toisella alapäätä. Onko joku puutteessa?

Vierailija
60/64 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä minulla toimii on sheivaus joka päivä terävällä miesten partahöylällä ja partageelillä.

Heti jos pidän välipäiviä niin näppyjä ilmaantuu.

En tiedä miksi näin - ehkä huokoset pysyvät paremmin auki.