Aina tulee punaisia näppylöitä, jopa tulehdusta ja pieniä paiseita, kun poistan ihokarvoja intiimialueelta. Ärsyttää!
Kävin rannalla ja poistin edellisenä iltana ihokarvoja bikinirajoilta ihokarvanpoistovoiteella. Nyt on punaista näppylät sisäreidet täynnä. Desinfioin niitä, mutta taas tietää, että kestää pari viikkoa parantuminen. Kerran ajelin höylällä kaikki pois ja jouduin hakemaan ab-kuurin, kun moni näppy tulehtui. Olen kokeillut sokerointia, jonka seurauksena koko iho helotti punaisena pari viikkoa. En tahdo olla nainen! Miksi on niin kivuliasta poistaa niitä karvoja ja miksi toisille ei tule mitään näppylää tai tulehdusta? Minulla oli jopa paise seurauksena vahauksesta. Sitä hoidettiin monta viikkoa. Keskitalvet olen luonnon tilassa, vähän vain saksilla lyhentelen.
Kommentit (64)
Osta tämmöinen:
https://www.google.fi/search?client=ms-android-huawei&biw=360&bih=266&t…:
Mun vastaavat ongelmat katosivat tämän laitteen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, voisikohan laseroinnista olla apua? Laseroinnilla pyritään tuhoamaan koko karvatuppi niin, ettei se enää kasva lainkaan.
Kallista, kivuliasta ja lopputulos ei läheskään aina ole toivotunlainen. Karvat kasvavat silti.
Älä aja muualta kuin bikinrajalta (jos sieltäkään, harkitse lahkeellisia uikkareita) ja kokeile seuraavaa: älä käytä sheivaamisessa mitään sheivausvaahtoja, ovat usein herkkäihoiselle ärsyttäviä, vaan tavallista perusvoidetta, ja älä paina höylää ihoon juurikaan vaan vedä vaikka hyvin kevyesti useamman kerran. voit myös kokeilla kevyesti höylätä myötäkarvaan vastakarvan sijaan, karvat ei lyhenny ihan täydellisesti mutta riittävästi bikinirajaan etteivät näy kauas, eikä iho ärry niin helposti.
Jos itse sheivaan liialla voimalla, tulee näppylöitä ja tulehdusta, ihon pinta rikkoontuu liikaa. Eli kevyesti, kevyesti... luomuna kyllä onneksi yleensä viihdyn ja mieskin tykkää tuherosta, joten olen sikäli onnekas :)
Kokeilkaapa huvikseen ostaa laadukas miesten partahöylä ja partavaahtoa ajelemiseen. Suurin osa mainituista ongelmista johtuu a) tylsästä tai huonosta höylästä b) heikkotasoisesta ajoaineesta. Ei kannata uskoa niitä naisille suunnattuja mainoksia silkkisääristä ja venuksista vaaleanpunaisessa paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä, kaikki mahdolliset niksit kokeillut mitä netistä löytyy (after shave geelit, erilaisilla rasvoilla rasvaus, ilman alushousuja oleskelu, kylmällä vedellä huuhtelu, kuorinta ensin tai saunassa oleminen jne jne) mutta mikään ei toimi, aina sama lopputulos eli kutiavat ja punoittavat näppylät. :/Poikaystävä tykkäis että sheivaisin enemmän mutta minkäs teet kun ei pysty.
Eipä ole kummoinen ystävä tuollainen poikaystävä.
Miksi naiset kiduttavat itseään näyttääkseen luonnottomilta karvattomine alapäineen? Ostat lahkeelliset
uikkarit,niitä kyllä löytyy. Opettele hyväksymään vartalosi karvoineen,elämä helpottuu. Jos joku mies
asiasta pöyristyy niin omapa on asiansa.
Tämä on se syy, miksi minä en ole vuosiin edes yrittänyt poistaa karvoja alakerrasta. Sääristäkin ajelen lähinnä vain tosi helteillä, jolloin tulee käytettyä shortseja tai hametta. Ja juhlatilaisuuksia varten sheivaan sääret kyllä, mutta aika harvoin mulla mitään juhlia on. Kainaloita on pakko ajella jo hajuhaittoja välttääkseni, tosin talvisin siinäkin riittää kerran viikossa ajelu. Näin kesäaikaan pitäisi olla joka toinen päivä sheivaamassa vähintään, että näyttäisi siistiltä ja iho ei tykkää ollenkaan. Onneksi Suomen kesä on lyhyt ja vilpoisiakin päiviä riittää, että välillä voi jättää sheivaamatta ja käyttää pitkähihaista paitaa.
Stafylokokki tuota tekee. Tuo sheivaamattomuuskaan ei ratkaise kaikkea, sillä se viihtyy kovin hyvin myös karvaisilla ja rasvaisilla ihoalueilla. Itsellä se tekee helposti paiseita juuri karvaisille alueille esim. hikoamisen yhteydessä vaikkapa vaelluksella.
Itsellä auttoi höylän tarkka desinfiointi joka ajoalueen vaihdon yhteydessä. Ajon, pesun ja jälkihoidon jälkeen huolellinen kuivatus - ainakin itsellä alueen kosteana pysyminen tarkoittaa näppyjen tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin rannalla ja poistin edellisenä iltana ihokarvoja bikinirajoilta ihokarvanpoistovoiteella. Nyt on punaista näppylät sisäreidet täynnä. Desinfioin niitä, mutta taas tietää, että kestää pari viikkoa parantuminen. Kerran ajelin höylällä kaikki pois ja jouduin hakemaan ab-kuurin, kun moni näppy tulehtui. Olen kokeillut sokerointia, jonka seurauksena koko iho helotti punaisena pari viikkoa. En tahdo olla nainen! Miksi on niin kivuliasta poistaa niitä karvoja ja miksi toisille ei tule mitään näppylää tai tulehdusta? Minulla oli jopa paise seurauksena vahauksesta. Sitä hoidettiin monta viikkoa. Keskitalvet olen luonnon tilassa, vähän vain saksilla lyhentelen.
Mikset voi pitää luonnonon tilassa ympäri vuoden ja sheivailla vain bikini rajat höylällä jos et halua karvojen rehottavan sieltä. Eihän tuossa touhussa ole järkeä jos tuommoista aiheuttaa.
T. Mies joka ei inhoa naisen karvallista alapäätä
Bikinirajojen sheivailu höylällä aiheuttaa aina ihan järkyttävän määrän punaista näppylää sinne bikinirajaan, siksi. Mikään höyläily ei taida sopia minun ihotyypilleni.
-ap
Minulla sama! Eli reidet ja pakaran näkyvät osat sheivasin. Nyt paise ja punainen näppyläröpelöiho joka on kivulias. Kävin ammattilaisella sojeroimassa. Ei auta mikään. Vihaan kanssa tätä karvojen nyppimistä. Ylähuuleb haivenet vahasin ja tulos oli ruvet viikon verran. Sääret ovat punasia pilkkuja täynnä vaikka ihan uudelka terällä ja geelillä sheivasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voisikohan laseroinnista olla apua? Laseroinnilla pyritään tuhoamaan koko karvatuppi niin, ettei se enää kasva lainkaan.
Kallista, kivuliasta ja lopputulos ei läheskään aina ole toivotunlainen. Karvat kasvavat silti.
Juu, se on totta, että kallista se on. Tuhottoman kallista suorastaan. Joissain tapauksissa se kuitenkin auttaa ja karvat saattaisivat ainakin olla hennompia, jolloin ne eivät enää näkyisi niin hyvin tai ne voisi ajella helpommin ja välttää näpyt.
Intiimikarvoitusta ei ole tarkoitettu poistettavaksi.
Minä selviydyn intiimialueen sheivauksesta näillä nikseillä:
- huolellinen pesu lämpimällä vedellä ennen karvojen ajelua, jotta karvat pehmenevät
- käytössä vain hyperlaadukas terä, joka on suunniteltu miesten parranajamiseen
- aina uusi terä käyttöön jokaiselle ajelukerralle! On kallista juu, mutta mieluummin maksan kuin kärsin näppylöistä
- ajeluun käytän kosteuttavaa hiustenhoitoainetta, en mitään vaahtoavaa tai kemikaalihajultaan tukahduttavaa ajelugeeliä
- ajelen ensin myötäkarvaan, ja jos lopputulos häiritsee, otan lopuksi varoen vastakarvaan
- ihoa kannattaa venyttää samalla, niin ei tarvitse painaa yhtään (painaminen on myrkkyä iholle!)
- ajelun jälkeen huolellinen pesu alapään pesuun tarkoitetulla pesuaineella (esim. rfsu)
- huolellinen kuivaus pyyhkeellä hellästi painellen, ei saa hangata!
- bikinirajalle tarkoitetun after shaven levitys koko ajellulle kohdalle (esim. rfsu)
- Bepanthenin levitys koko ajellulle alueelle
- vähintään 15 min alapää paljaana, jotta Bepanthen ehtii imeytyä
- hengittävät pöksyt jalkaan
- seuraavalla pesukerralla hellävarainen mekaaninen kuorinta (EI kemikaaleilla!)
- seuraavien muutaman päivän ajan jokaisen pesun jälkeen Bepanthenin levitys ajellulle alueelle.
.
Toivottavasti vinkeistäni on jollekulle apua.
Jouduin itse opettelemaan koko tuon systeemin, koska minun on pakko ajella karvat ajoittain kokonaan pois hienhajun vuoksi. Hienhaju siis pinttyy karvoihin. Kaikki muu on kokeiltu ja lääkäreitäkin konsultoitu – tuo ajoittainen ajelu on ainoa apu. Kaikilla ei tätä samaa ongelmaa ole, joten suosittelenkin harkitsemaan karvojen ajelua kahdesti. Se, että karvat olisivat rumat tai vastenmieliset, on median meille syöttämää puppua ja ihan suoranaista aivopesua.
Mulla sama, mutta weetin kulma/bikinikoneella kun vetää lyhyeksi, tulee siisti, mutta kaikki karvat ei ole pois. Loppui noi ongelmat.
Teepuuöljy ja ihon kuorinta karvojen poiston yhteydessä auttaa myös.
Alapään paiseet voi johtua myös ruokavaliosta sekä kauttaaltaan jostain muusta elämäntavasta. Enkä sano että olet lihava tms vaan kuten finnit, on myös paiseita ja muuta olemassa eikä välttämättä tule siitä että ajelee karvoja.
Itse ajan karvat usein. Eikä ole ongelmaa.
Nuorempana sheivasin harvakseltaan, vähän kuten ap että annoin talvella kasvaa pitkäksi ja leikkasin saksilla hiukan ja kun lähdin veistelemään niin liian pitkää karvaa ja vastakarvaan. En kiinnittänyt huomiota missä leikkuria säilytin ja milloin sen vaihdoin uuteen terään. Eli bakteeritkin saattoi joutua iholle täysin omasta toiminnastani.
Ihoa kannattaa ennen leikkausta pehmittää lämpimällä vedellä ja joko miedolla pesuaineella tai ajeluun tarkotetuilla aineilla. Ei liian pitkää karvaa höylällä ja ajele karvan kasvun suuntaan, ei alhaalta ylöspäin. Kainalotkin pitää kun karvoja leikkaa ensin karvojen suuntaan ja sitten vasta toiseen suuntaan.
Kiinnitä huomio miten siisti kylppäri on, lojuuko leikkuri "jossain hyllyllä" muiden tavaroiden keskellä tai jos sillä on oma paikka, niin pidäthän sen paikan myös siistinä bakteereista.
Pidä nakuhyppyjä tai nuku ilman alusvaatteita (puhdas sänky) ja vaihda alusvaatteet usein, mieti kuljetko aina puristavissa vaatteissa. Näin pöpöt ei muhi iholla.
Suosittelen testaamaan myös miesten leikkuria. Tuntuu että naisten sheivauksessa oleellista on estetiikka, se että on nätti väri kun taas miesten välineessä se terän liikkuminen on oleellista. Mutta älä lainaa miehen terää, osta oma.
Jaa'a, en voi muuta sanoa, kuin ehkä tapasi on väärä? Itse olen poistanut varmaan viimeiset 10 vuotta jokaisen karvan alapäästä sheivaamalla, eikä ikinä ole tullut näpyn näppyä. Terävä terä, hyvä voide ja nopea poisto - eli ei montaa kertaa sheivata yhtä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä selviydyn intiimialueen sheivauksesta näillä nikseillä:
- huolellinen pesu lämpimällä vedellä ennen karvojen ajelua, jotta karvat pehmenevät
- käytössä vain hyperlaadukas terä, joka on suunniteltu miesten parranajamiseen
- aina uusi terä käyttöön jokaiselle ajelukerralle! On kallista juu, mutta mieluummin maksan kuin kärsin näppylöistä
- ajeluun käytän kosteuttavaa hiustenhoitoainetta, en mitään vaahtoavaa tai kemikaalihajultaan tukahduttavaa ajelugeeliä
- ajelen ensin myötäkarvaan, ja jos lopputulos häiritsee, otan lopuksi varoen vastakarvaan
- ihoa kannattaa venyttää samalla, niin ei tarvitse painaa yhtään (painaminen on myrkkyä iholle!)
- ajelun jälkeen huolellinen pesu alapään pesuun tarkoitetulla pesuaineella (esim. rfsu)
- huolellinen kuivaus pyyhkeellä hellästi painellen, ei saa hangata!
- bikinirajalle tarkoitetun after shaven levitys koko ajellulle kohdalle (esim. rfsu)
- Bepanthenin levitys koko ajellulle alueelle
- vähintään 15 min alapää paljaana, jotta Bepanthen ehtii imeytyä
- hengittävät pöksyt jalkaan
- seuraavalla pesukerralla hellävarainen mekaaninen kuorinta (EI kemikaaleilla!)
- seuraavien muutaman päivän ajan jokaisen pesun jälkeen Bepanthenin levitys ajellulle alueelle.
.
Toivottavasti vinkeistäni on jollekulle apua.
Jouduin itse opettelemaan koko tuon systeemin, koska minun on pakko ajella karvat ajoittain kokonaan pois hienhajun vuoksi. Hienhaju siis pinttyy karvoihin. Kaikki muu on kokeiltu ja lääkäreitäkin konsultoitu – tuo ajoittainen ajelu on ainoa apu. Kaikilla ei tätä samaa ongelmaa ole, joten suosittelenkin harkitsemaan karvojen ajelua kahdesti. Se, että karvat olisivat rumat tai vastenmieliset, on median meille syöttämää puppua ja ihan suoranaista aivopesua.
Ihanaa. Sata viisikymmentä vaihetta jotta saa toosan karvattomaksi? Ei ihme, että naiset eivät pärjää johtajina ja työelämässä muutenkaan.
Mikä teitä karvallisia ihmisiä oikein vaivaa!??!!
Uimahallissa näkee nuoria naisia pesulla, kun heillä on sänkeä alapäässä. Mietin, että eikö se kutita ja ärsytä melkoisesti sen lisäksi, ettei se sänkikään kovin kivalta näytä. Minua häiritsisi myös jatkuva ajaminen ja sänkeily.
Ihmemuotivillityksiin nuoret suostuvatkin kuten alapääkarvoituksen ajeluun!
Osta Venus Swirl. Itsekin sain helposti näppyjä halpojen terien takia mutta eipä ole enää ollut ongelmia.