Mitäköhän tapahtuisi, jos maailmasta katoaisi ihan yllättäen kaikki yli 15-vuotiaat ihmiset?
Jäljelle jäisi vain 15-vuotiaita ja sitä nuorempia lapsia ja nuoria.
Kommentit (24)
Selviytyjätyyppi ov kirjoitti:
Minä olisin selviytynyt siinä maailmassa varmasti melko hyvin, koska minusta ei paljon välitetty lapsena niin että minä opin monia keinoja selvitä itsenäisesti arjessa jo alle kouluikäisenä ja olin käytännössä katsoen itsenäinen jo joskus 12-vuotiaana. Osasin ostaa itse ruoka-aineita kaupasta, tehdä ruokaa, pestä pyykkejä, hoidin koulunkäynnin täysin itse jne. Tosin maailmassa ilman aikuisia ei varmasti olisi aluksi kouluja, mutta minä olisin silti opiskellut. Olisin lukenut koulukirjoja ja tehnyt niissä olevia tehtäviä edeten aina vain vaikeampiin ylempien luokkien kirjoihin.
Niin, niin. Että ruokaahan saa kaupasta, vettä hanasta ja sähköä pistokkeesta. Kyllä, hyvin olisit pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tästä aiheesta kertonut 90-luvun lopun vai oliko 2000-luvun teinisarja Klaani (the tribe)? Tuli ainakin kesällä Summeri-ohjelmassa aikoinaan.
Vähän isommalla budjetilla tehty sarja Jeremiah. Tapahtuu 15 vuotta sen jälkeen kun kaikki yli 13 vuotiaat olivat kuolleet.
Aikalailla Mad Max tyylistä anarkiaa oli.
Siitä on aika kauan kun katsoin, muistaakseni oli ihan ok.
Kukaan ei enää pesisi hampaitaan 🙁
"Kevät uhrit " kirjassa on vähän samantapainen aihe, siinä tosin aikuiset ja suurin osa lapsista sekä nuorista kuolee yhtäkkiä ja muutama teini jää ihmettelemään tilannetta.