Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni äiti haluaa antaa lapsen adoptioon, itse en. Mitä teen?

mies25
16.07.2017 |

Tilannetta voi vaikeuttaa se, ettei olla seurusteltu lainkaan, vaan "suhteemme" oli muutaman kuukauden laastarijuttu naisen (28v) pitkäaikaisen suhteen päätteeksi. Lapsi on mun, abortti ei ollut naiselle missään vaiheessa vaihtoehto ja meillä oli yhteenmuuttosuunnitelmat käynnissä, kunnes nainen yhtäkkiä päätti, ettei olekaan valmis äidiksi vaan haluaa antaa lapsen adoptioon. Katui, ettei tehnytkään aborttia kun pystyi.

Nainen ei halua lasta, on kai palannut yhteen eksänsä kanssa eikä halua olla enää missään tekemisissä mun kanssa, ja se on mulle ihan ok, ei tarvitsekaan olla. Haluan kuitenkin pitää lapsen ja olla hänelle isä vaikka yksin. Mitkä on mun oikeudet tässä, vai onko mulla mitään oikeuksia? Nainen sanoi, että tämä on hänen päätöksensä enkä mä voi tehdä asialle mitään. Hän on estänyt mut FB:ssä ja pyytänyt, etten enää ottaisi mitään yhteyttä. En halua häiriköidä, mutta oon vaan ihan sekaisin tästä tilanteesta. Ensin musta oli tulossa isä, ja yhtäkkiä nainen ilmoittaakin, etten tule koskaan edes näkemään lastani. Mitä voin tehdä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nainen missään viesteissänne myöntänyt, että lapsi on sinun?

Vierailija
2/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota alueesi lastenvalvojaan yhteyttä, siitä pääset alkuun. Toivottavasti saat huoltajuuden, tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystestiin ja lapsi sinulle. Luulisi naisen suostuvan isyystestiin ja antamaan sinulle lapsen hultajuutta siinä missä suostuu adoptioonkin.

Aina ihmetyttää kyllä minkälaisten idioottien kanssa sitä paneskellaan jos tuokin akka on noin sekaisin.

Vierailija
4/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tällaisesta tapauksesta uutisoitiin jokunen vuosi sitten. Isä voi estää adoption. Ota yhteys lastenvalvojalle tai kunnan sosiaalivirastoon, niin saat asiasi eteenpäin.

Vierailija
5/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sulla on oikeus saada lapsi itsellesi,jos olet varmasti isä.

Vierailija
6/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, onko sinut tunnustettu isäksi, maksatko elareita? 

Vierailija
7/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan lastenvalvojaan yhteys! Sieltä osaavat ainakin neuvoa eteenpäin. Kyllä sinulla on oikeus isyyteen.

Vierailija
8/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa adoptioon, niin miksei sinulle? Voi Toki olla, ettet edes ole isä.

Ota yhteyttä lastenvalvojaan, joka neuvoo.

Vierailija
9/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kun se lapsi ei ole syntynyt vielä!

Vierailija
10/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on laillinen oikeus vaatia isyyden tunnistamista verikokeella. Jos isyys tunnistetaan ja lapsi on sinun,on sinulla silloin myös laillinen oikeus lapseen. Eli jos äiti lapsesta haluaa luopua, on sinulla oikeus saada lapsi itsellesi koska olet lapsen biologinen isä. Kannattaa tosiaan ottaa lastensuojeluun/sosiaalityöntekijään yhteyttä että saat homman aluille.

Vierailija
11/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vaadit dna-testin ja jos lapsi on oikeasti sun käyt tunnustamassa isyyden ja haet yksinhuoltajuutta. Ota yhteyttä kuntasi lastenvalvojaan ja mikäli äiti ei suostu lastenvalvojan juttusille otat yhteyttä oikeusaputoimistoon ja haet yksinhuoltajuutta oikeusteitse. Jos kerta äiti on laittamassa lasta adoptioon, niin sinulla on hyvät mahdollisuudet saada biologisen lapsesi yksinhuoltajuuden. Täytyy olla todella painava syy että et sitä saisi.

Vierailija
12/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen missään viesteissänne myöntänyt, että lapsi on sinun?

Joo on, elettiin sellaisessa kuplassa pieni hetki ja oltiin innostuneita tulevasta elämästä perheenä jne, kunnes nainen katkoi välit. En enää näe hänen FB:tä, mutta siellä oli mm. päivitys jossa intoili raskaudesta ja johon oli merkinnyt mut, en siis ole varsinaisesti mikään salaisuus.

ap

Vierailija
13/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kun se lapsi ei ole syntynyt vielä!

Jaaaa, on siis palannut yhteen eksän kanssa ja on raskaana laastarille. Jännä kuvio! Ajattelin, että se lapsi on syntynyt ja nyt haluaa laastarin näköisen lapsen pois jaloista häiritsemästä parisuhdetta sen alkuperäisen miehen kanssa. No onpa harmi, ettei tehnyt sitä aborttia. Tsemppiä, toivottavasti saat lapsen itsellesi DNA-testin jälkeen. Jos se on AP:n, ehdotan nimeksi Salvequick. 

Vierailija
14/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota alueesi lastenvalvojaan yhteyttä, siitä pääset alkuun. Toivottavasti saat huoltajuuden, tsemppiä!

Kiitos, pitää soittaa heti tiistaina kun ovat seuraavan kerran auki. Kai tota perheoikeudellista neuvontaa voi pyytää, vaikka ns. perhettä ei vielä olekaan eikä sellaista ole tulossa?

Nainen ei kieltämättä ole maailman tasapainoisin, eikä mulla ollut tarkoituksena lähteä lisääntymään hänen kanssaan. Rehellisesti ei ollut suunnitelmissa alkaa isäksi vielä moneen vuoteen, mutta tässä ollaan.

ap

Vierailija
15/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, että naisen mieli vielä muuttuu adoption suhteen. Vaikuttaa olevan melko epävakaa tapaus.

Vierailija
16/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nainen ole naimisissa? Jos on, lapsi on automaattisesti virallisesti puolison lapsi. 

Vierailija
17/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos antaa adoptioon, niin miksei sinulle? Voi Toki olla, ettet edes ole isä.

Ota yhteyttä lastenvalvojaan, joka neuvoo.

En tiedä, varmaan kun hän ei halua olla mun kanssa enää missään tekemisissä. Olisi kuulemma tehnyt abortin jos olisi tajunnut tän tarpeeksi aikaisin, vaikka alussa abortti ei ollut minkäänlainen vaihtoehto.

ap

Vierailija
18/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan, jos lapsi ei ole vielä syntynyt.

Äidin on saatava apua, joku lapsuuden trauma voi aiheuttaa nämä ajatukset. Tee myös selväksi, että olet itse valmis lapsen yksinhuoltajaksi jos tilanne niin vaatii.

Vierailija
19/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt ymmärtääkseni lain näkökulmasta vaatimaan isyystestin ja saat sitä kautta tapausoikeuden, jolloin voit myöskin pyytää kyseisen tilanteen suhteen huoltajuuden itsellesi (ei äidin kautta, vaan muuten). Mahdollisesti joudut käymään oikeusprosessin asian suhteen, mutta jos haluat viedä asian eteenpäin, uskoisin tuon olevan aika läpihuutojuttu suurimmassa osassa tapauksista.

Niin kuin joku aiemmin mainitsikin, kannattaa olla yhteydessä mahd. nopeasti kuntaasi ja/tai lakimieheen, jotka sitten voivat antaa sinulle tarkempia ohjeita ja arvioita kuin kukaan täällä. Tuollainen nopea keskustelu jossa joku asiaa työkseen hoitava ei maksa kovinkaan paljoa ja ei vaadi sitä, että jatkaisit asian vientiä eteenpäin jos et halua. Tarkan tiedon saaminen ajoissa kuitenkin tulee auttamaan paljon, kun jos adoptio on ns. "lukittu", niin lapsen saaminen takaisin tulee lähes mahdottomaksi, mikäli adoptiovanhemmat vastustavat asiaa.

Hatunnosto kuitenkin siitä, että haluat pitää lapsen itselläsi ikävästä tilanteesta huolimatta.

Vierailija
20/44 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, pitää soittaa heti tiistaina kun ovat seuraavan kerran auki. Kai tota perheoikeudellista neuvontaa voi pyytää, vaikka ns. perhettä ei vielä olekaan eikä sellaista ole tulossa?

Nainen ei kieltämättä ole maailman tasapainoisin, eikä mulla ollut tarkoituksena lähteä lisääntymään hänen kanssaan. Rehellisesti ei ollut suunnitelmissa alkaa isäksi vielä moneen vuoteen, mutta tässä ollaan.

ap

Voit pyytää, he antavat kuitenkin ajan sinne sitten kun on ajankohtaista näistä asioista keskustella. Me käytiin lapseni isän kanssa (joka oli lapsen synnyttyä 25v, halusi kovasti isäksi ja onkin maailman paras isä, en voisi lapselleni parempaa toivoa) tekemässä lastenvalvojalla isyyden tunnustus lapsen ollessa pieni. Mutta koska tulevan lapsesi äiti uhkaa laittaa lapsen kiertoon, niin onhan se hyvä olla ajoissa liikkeellä. Se myös antaa sinusta kuvan että aidosti välität ja haluat olla lähivanhempi!

Tilannetta itsessään ei kannata harmitella koska "vahinko" on jo käynyt. Vahingolla tarkoitan tilannetta, en lasta. Oma lapseni on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut enkä ole koskaan nähnyt häntä vahinkona (vaikka ei suunniteltu oltukaan). Se mitä voit tehdä, on hakea oikeutta itsellesi sekä tulevalle lapsellesi. Toivon kaikkea hyvää sulle, nää kuviot voi olla sotkuisia mutta on setvimisen arvoisia!

Vaikka äiti muuttaisikin mielensä lapsen pitämisestä, on sulla silti oikeus hakea huoltajuutta, voitte olla yhteishuoltajia ja voithan sinä olla vaikka lähivanhempi. Järjestelykysymyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi