Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BBC ilmoitti juuri äsken, että 13. Tohtori on nainen

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seuraa Doctor Whota, mutta ihmettelen aina näitä. Olen itse nainen, suurimmassa osassa lukemistani kirjoista yms. on naispäähenkilö, pidän itseäni feministinä, mutta en ikinä ymmärrä, miksi asenne on nykyään sellainen, että "vihdoinkin" saadaan jokin fiktiivinen mieshenkilö muutettua naiseksi? "Jo oli aikakin"? Miksi kukaan on ylipäätään seurannut  tai tykännyt siitä sarjasta, jos se alkuperäisessä miespäähenkilömuodossaan ei ollut tarpeeksi hyvä naiskatsojille?

Ehkä siksikään en tätä ymmärrä, että kirjoitan itse, ja minusta olisi paljon suurempi kunnia luoda uusi ikoninen naishenkilöhahmo kuin muuttaa perinteinen mieshahmo naiseksi, ikään kuin se olisi suurikin voitto.

Eihän tuossa mikään henkilö tai hahmo muutu naiseksi, vaan samaan tehtävään tulee nyt vaihteeksi naispuolinen hahmo. Ihan ok. Ei Suomen presidenttiä muutettu naiseksi, kun Halonen valittiin, vaan meille valittiin uusi presidentti, joka oli nainen. Ihan hyvä juttu, kuten tämäkin.

Okei, kiitoksia. En ole tosiaan katsellut sarjaa, joten en tiennyt, että kyseessä on siis tehtävä eikä varsinaisesti henkilöhahmo. Nyt ymmärrän.

Luulin, että tämä oli samanlainen juttu kuin että halutaan nainen James Bondiksi, mikä on mielestäni kummallista.

Vierailija
22/34 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä naisten selkääntaputtelu menee jo ihan naurettavaksi. Pitääkö jokaisessa mahdollisessa asiassa olla nostamassa naisia jalustalle, tai muuten he menevät rikki? Ei sinänsä yllättävää, että brittien Yle sortuu tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tätä edes aiemmin miettinyt, mutta tosiaan Doctorhan on sukupuoleton.

Vierailija
24/34 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei joku transventtiili.

En ole jaksanut seurata enää nykyistäkään käppänää.

Vierailija
25/34 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tätä edes aiemmin miettinyt, mutta tosiaan Doctorhan on sukupuoleton.

Mistä niin päättelet. Kyllähän timelordeilla selkeät sukupuolet on. Naispuoliset ovat timeladyjä.

Vierailija
26/34 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei joku transventtiili.

En ole jaksanut seurata enää nykyistäkään käppänää.

Tiedän ihmisiä joiden mielestä tohtorin pitäisi aina olla nuorehko kivannäköinen mies, koska 3 "ekaa" eli tohtorit 9-11 olivat sellaisia.

Vierailija
27/34 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen ajan herra joka hyppää sarjassa sukupuolesta toiseen. Hehän eivät ole ihmisiä eikä heillä siinä mielessä rajoituksia. Eräs sarjassa ollut hahmo tosin oli tyytyväinen muuttuessaan taas naiseksi uudistuessaan. 

Vierailija
28/34 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkä jäkä.

Meillä on Doctor Who:ta seurattu vuosia, sekä minä, että lapset ja nautittu sarjan nokkelasta huumorista ja hauskasta sekopäisyydestä täysin siemauksin.

Lapset ovat olleet ala-asteikäisiä kun ovat sarjaa alkaneet seuraamaan ja itse olen ollut tyytyväinen, että sarjassa on kaiken aikaa vilahdellut homoja ja lesboja, ja River Song on muuten aiemmin ollut naimisissa naisen kanssa.

Varmasti sarjassa on puutteensa, kuten kaikessa taivaan alla, mutta se on myös ollut hauska ja viaton tapa tutustuttaa lapsia ja nuoria ennakkoluulottomaan asenteeseen, mitä tulee seksuaaliseen suuntautumiseen jne.

On se enemmän, kuin mitä minulla 70-luvun lapsena oli tarjolla asian tiimoilta.

Vierailija
29/34 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten selkääntaputtelu menee jo ihan naurettavaksi. Pitääkö jokaisessa mahdollisessa asiassa olla nostamassa naisia jalustalle, tai muuten he menevät rikki? Ei sinänsä yllättävää, että brittien Yle sortuu tuohon.

Ennemminkin jotkut tuntuvat menevän rikki siitä, kun joku hahmo kerrankin ei ole mies, voi sitä ulinan määrää. :D Aivan kuin mieshahmo olisi normaali asia, ja naishahmo jokin valtava poikkeama, kuin ihmishahmo olisi muutettu avaruusolennoksi, niinhän moni tuntuu ajattelevan.

Vierailija
30/34 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäkä jäkä.

Meillä on Doctor Who:ta seurattu vuosia, sekä minä, että lapset ja nautittu sarjan nokkelasta huumorista ja hauskasta sekopäisyydestä täysin siemauksin.

Lapset ovat olleet ala-asteikäisiä kun ovat sarjaa alkaneet seuraamaan ja itse olen ollut tyytyväinen, että sarjassa on kaiken aikaa vilahdellut homoja ja lesboja, ja River Song on muuten aiemmin ollut naimisissa naisen kanssa.

Varmasti sarjassa on puutteensa, kuten kaikessa taivaan alla, mutta se on myös ollut hauska ja viaton tapa tutustuttaa lapsia ja nuoria ennakkoluulottomaan asenteeseen, mitä tulee seksuaaliseen suuntautumiseen jne.

On se enemmän, kuin mitä minulla 70-luvun lapsena oli tarjolla asian tiimoilta.

Eihän minulla homoja tai lesboja mitään vastaan ole ja onhan se hyvä että heitä enemmän näkyy, arvostelen vaan sitä että miksi hänen täytyy koko ajan tuoda se esille sarjassa. Myös tässä mies haukunnassa ei mitään suurempia ongelmia, mutta ne ongelmat alkavat kun aletaan ampumaan pelkästään yhteen suuntaan.

Vierailija
31/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin jotkut tuntuvat menevän rikki siitä, kun joku hahmo kerrankin ei ole mies, voi sitä ulinan määrää. :D Aivan kuin mieshahmo olisi normaali asia, ja naishahmo jokin valtava poikkeama, kuin ihmishahmo olisi muutettu avaruusolennoksi, niinhän moni tuntuu ajattelevan.

Just näin, miesten pitäminen jalustalla on ok, mutta edes yhden naisen nostaminen samalle tasolle ei. :D

Vierailija
32/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorihan itse yhdessä jaksossa kertoi, että oli ollut aikaisemmin myös nainen. Sitä ei vaan ikäänkuin oltu näytetty meille, emmehän ole kaikkia hänen inkarnaatioitaan nähneet. Eli ihan normaali kuvio tuolle hahmolle, siis.

Ihmeellistä ulinaa asiasta, joka kuitenkin sopii täysin koko hahmon ideaan ja tarinaan.

Vierailija
33/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään nyt heti selväksi ettei ole Tennantin voittanutta.

Nainen jonka pelastaa marsista kuolemalta ampuu itsensä maassa... Tai Rosen tarina... You gonna catch feels.

Vierailija
34/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

What ever you do... Don't blink!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä