Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua järkyttäviin kuukautiskipuihin!

yhyy
16.07.2017 |

Minulla siis ihan kauheat krampit jotka alkaa jo hyvissä ajoin ennen menkkoja ja ja myös ovulaation aikaan kramppaa parina päivänä ainakin. Ongelma on se, että mikään särkylääke tai lihasrentouttaja ei auta edes lieventämällä. En voi käyttää e-pillereitä koska paha migreeni ja minipillereistä ei apua. Muistelen että täällä oli joku vinkannut jostain luontaistotteesta (?) tms. Öljystä...josta oli löytynyt apu mutta en löydä ketjua. Niinpä vielä kyselen josko kellään olisi antaa apuja? Krampit on niin kovat että makaan vaan sikiöasennossa tuskanhiessä. Näin on esimerkiksi tämä viikonloppu kulunut. Endometrioosista ei kuitenkaan ole kyse.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Vierailija
2/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis hormonikierukka? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa ja parasetamolia yhtä aikaa, vahvempia lääkkeitä lääkäriltä, kuuma suihku.

Vierailija
4/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonikierukka käy monesti vaikka pillerit ei, kannattaa kokeilla.

Vierailija
5/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin koviin kuukautiskramppeihin ei auta kuin joku hormonaalinen ehkäisy tai saattaisit saada esim Litalgin ( jos nyt muistan oikein ) särkylääkereseptin lääkäriltä.

Vierailija
6/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttaa burana ja panacod. Kodeiini on tehokas kipulääke. Buranaa joudun ottamaan ihan maksimiannoksen.

Vierailija
7/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaton ja sokeriton ruokavalio.

Itsellä ainakin on auttanut, enää ei kipuja ole. Ruokavalio auttaa lukuisiin muihinkin vaivoihin.

Kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
8/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne oli vähän sitä mieltä että hormonikierukka ei auta kun minipillerit epäonnistui totaalisesti.

Lääkkeistä vielä, on kokeiltu ihan kaikki, myös litalgin ja opiaatti- särkylääkkeet ja yhdistelemällä tulehduskipulääkkeet+ vahvempaa. Minulla on ollut jopa Norspan-kipulaastari (tosin eri kipuun) mutta silloinkaan ei helpottanut krampit. Ei vaan auta, ei mikään. Minusta tuntuu, että tulen kohta hulluksi! -ap

Vierailija
9/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämälle kirjoitti:

Viljaton ja sokeriton ruokavalio.

Itsellä ainakin on auttanut, enää ei kipuja ole. Ruokavalio auttaa lukuisiin muihinkin vaivoihin.

Kannattaa ainakin kokeilla.

Ok, tarkoitatko täysin sokeriton ja viljaton? Vai valkoinen sokeri? -ap

Vierailija
10/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko migreeni aurallinen? Kun söit pillereitä kuinka usein migreeni tuli? Voisitko kokeilla jotain muuta pillerimerkkiä ?

Vierailija
11/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko migreeni aurallinen? Kun söit pillereitä kuinka usein migreeni tuli? Voisitko kokeilla jotain muuta pillerimerkkiä ?

Ei ole aurallinen migreeni mutta niin paha ja krooninen että saan ainoastaan minipillerit. Gyne sanoi että voin tosiaan kokeilla niistä eri merkkejä, niistä voi joku vielä olla minulle toimiva.

Nyt olen aloittamassa uutta pilleriä, jos tämä vaikka toimii. Mutta toivoisin että löytyisi jotain muuta apua -ehkä nopeampaa. -ap

Vierailija
12/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy kirjoitti:

Gyne oli vähän sitä mieltä että hormonikierukka ei auta kun minipillerit epäonnistui totaalisesti.

Lääkkeistä vielä, on kokeiltu ihan kaikki, myös litalgin ja opiaatti- särkylääkkeet ja yhdistelemällä tulehduskipulääkkeet+ vahvempaa. Minulla on ollut jopa Norspan-kipulaastari (tosin eri kipuun) mutta silloinkaan ei helpottanut krampit. Ei vaan auta, ei mikään. Minusta tuntuu, että tulen kohta hulluksi! -ap

Oletko varma tuosta endometrioosista? Nimittäin itselläni ei ikinä mitään lyötynyt gynen tutkimuksessa mutta magneettikuvassa näkyi sitten epäilyttävä löydös. Oletko ollut magneettikuvassa? Itsekin kärsin kovista kuukautiskivuista ja ovat kyllä kamalia. Tietenkin jos saisit jollain tavalla itsesi vuodottomaksi jollakin valmisteella? Kuukautiskipuja kyllä vähätellään aika paljon, ei ymmärretä kivun kovuutta.

Vierailija
13/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhyy kirjoitti:

Oletko varma tuosta endometrioosista? Nimittäin itselläni ei ikinä mitään lyötynyt gynen tutkimuksessa mutta magneettikuvassa näkyi sitten epäilyttävä löydös. Oletko ollut magneettikuvassa? Itsekin kärsin kovista kuukautiskivuista ja ovat kyllä kamalia. Tietenkin jos saisit jollain tavalla itsesi vuodottomaksi jollakin valmisteella? Kuukautiskipuja kyllä vähätellään aika paljon, ei ymmärretä kivun kovuutta.

Ainoastaan ultrattu ns. "normivehkeet" endometrioosia ajatellen. Eli magneettikuvassa en ole käynyt. Gyne kyllä sanoi, että voi laittaa lähetteen sairalaan jossa tutkitaan sitten ilmeisesti magneettikuvauksella jos endometrioosia on jossain erikoisemmassa paikassa.

Poistettiinko sinulta tuo löydös?

-ap

Vierailija
14/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhyy kirjoitti:

Ainoastaan ultrattu ns. "normivehkeet" endometrioosia ajatellen. Eli magneettikuvassa en ole käynyt. Gyne kyllä sanoi, että voi laittaa lähetteen sairalaan jossa tutkitaan sitten ilmeisesti magneettikuvauksella jos endometrioosia on jossain erikoisemmassa paikassa.

-ap

Joo kannattaa mennä sairaalaan! Nimittäin jos kyse on endometrioosista niin se voi levitä ja aiheuttaa mm lapsettomuutta, yhdyntäkipuja jne. Ja normaalissa gynen tukimuksessa se ei välttämättä näy. Siitä se on hyvin viheliäinen tauti. Minulta ei ole vielä poistettu löydöstä, kyse on kai "vasta" epäilyksestä ja koska pärjään kipulääkkeillä niin en ole joutunut leikkaukseen.

Tässä on vielä endometrioosiyhdistyksen nettisivu:

http://www.endometrioosiyhdistys.fi/

Vierailija
15/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kramppeihin ja lämpötilan vaihteluun se, että makaan kylmällä kaakelilattialla alasti :D muistan tän aina vasta kun kivut on pahimmillaan... Mutta siinä ne katoaa suurimmiksi osiksi!

Vierailija
16/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut kuumavesipullo masun päällä, ja kunnon kulaus konjakkia. - Tosin kipusi kuulostavat niin kaapeista, että tuskin tepsii.

Oletko koettanut akupunktiota? Siitä sain itse apua jännityspäänsärkyihin, vaikken olisi uskonut. - Ja lääkärinä YTHSn johtava lääkäri, ei mikään käärmeöljykauppias.

Voimia ja Jaksamista!

Vierailija
17/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhyy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhyy kirjoitti:

-ap

Joo kannattaa mennä sairaalaan! Nimittäin jos kyse on endometrioosista niin se voi levitä ja aiheuttaa mm lapsettomuutta, yhdyntäkipuja jne. Ja normaalissa gynen tukimuksessa se ei välttämättä näy. Siitä se on hyvin viheliäinen tauti. Minulta ei ole vielä poistettu löydöstä, kyse on kai "vasta" epäilyksestä ja koska pärjään kipulääkkeillä niin en ole joutunut leikkaukseen.

Tässä on vielä endometrioosiyhdistyksen nettisivu:

http://www.endometrioosiyhdistys.fi/

Kiitokset! 👍😊

Ok, taitaa olla parempi että pyydän sen lähetteen, kannattaa tarkistaa kunnolla. Varsinkin kun minä en oikein näiden kipujen kanssa pärjää, tai vaikuttaa niin paljon elämänlaatuun kun päivätolkulla on sängyn pohjalla. Töissä on tosi hankalaa, onneksi on istumatyö niin välillä vaan heijailen siinä tuolilla jalat sylissä. -ap

Vierailija
18/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on auttanut kuumavesipullo masun päällä, ja kunnon kulaus konjakkia. - Tosin kipusi kuulostavat niin kaapeista, että tuskin tepsii.

Oletko koettanut akupunktiota? Siitä sain itse apua jännityspäänsärkyihin, vaikken olisi uskonut. - Ja lääkärinä YTHSn johtava lääkäri, ei mikään käärmeöljykauppias.

Voimia ja Jaksamista!

Siis kaameilta. Kaapit eivät kuulu tähän....

Vierailija
19/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia ja Jaksamista!

Kiitos tsempistä! 😊👍 Olin myös kuullut, että pieni shotti alkoa voisi auttaa rentouttamalla kohdun lihaksia. Konjakkia ei ollut mutta vodkaa löytyi joten vedin pienen siivun -no ei se kipuun auttanut mutta hetken kikattelin. Akupunktiota olen kokeillut migreeniin mutta en näihin kipuihin, sitä voisi toki kokeilla! -ap

Vierailija
20/42 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma käsikauppalääkkeistä nimenomaan ibuprofeiini auttaa kuukautiskipuihin, parasetamoli sun muut eivät. Tämä tuskin auttaa ap:tä, mutta ehkä jotain muita, joilla vähän lievemmät kivut.

(Nimimerkillä odotan itsekin mitä muita vinkkejä ketjussa tulee. Itselläni on lisäksi jatkuvasti munasarjakystia, joita ilmestyy ja taas katoaa itsekseen... Osa omista kivuistani saattaa selittyä niillä.)