Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkojen iho niin ruma, että melkein itkettää

Vierailija
16.07.2017 |

Olisi kiva näinä muutamina kesän hellepäivinä kulkea ulkona shortseissa tai mekossa sääret paljaana, mutta en kehtaa. Tuntuu, että kaikkien muiden jalat ovat sileät ja ruskeat, tai ainakin edes sileät.

Omat jalkani ovat vitivalkoiset, ja eivät rusketu millään. Lisäksi omistan tummat ihokarvat. Aloitin teininä sheivaamisen, ja sänki ilmestyi aina jo seuraavana päivänä, eli jalkoja joutui raastamaan jatkuvasti. Vuosien sheivaus jätti jälkensä.

Tuntuu, että jalat ovat täynnä pysyviä punaisia pilkkuja. Ne eivät lähde mihinkään, ja ovat varmaan seuraus vuosien sheivaamisesta. Sheivaaminen tuo lisää pilkkuja, käytti mitä tuotteita ja menetelmiä tahansa. Lisäksi karvatupet jäävät tummiksi, koska sheivaamalla karva vain katkeaa. Lopputulos = punaisia pilkkuja ja mustia karvatuppeja kauttaaltaan valkoisella pohjalla.

Olen kokeillut vahaliuskoja ja menettänyt järkeni niiden kanssa. Ihoni on tosi ohut ja herkkä. Vahaaminen sattuu älyttömästi, ja vain osa karvoista irtoaa. Lopputuloksena jalat täynnä ärtyneitä, kirkuvanpunaisia pilkkuja.

Mitä voin enää tehdä? Epilaattori tuskin yhtään parempi ohuelle ja herkälle iholle? Kannattaako sokerointia kokeilla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Sukkahousut kesät talvet.

Vierailija
2/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana laittaa sävytettyä aurinkovoidetta sääriin, tai aurinkovoidetta miksattuna johonkin värilliseen. :) Pitää vain olla sellainen, ettei tahraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä,ei tää jokakesänen atooppinen ihottumakaan varsinaisesti kaunista ja kipuakin siihen liittyy.

Vierailija
4/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma. Lisäksi paksut pohkeet ja suonikohjuja vaikka olen muuten hoikka. Molemmilla vanhemmilla suonikohjuja.

Vierailija
5/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on rumat jalat... ihan vitivalkoiset kalkkunankoivet, joissa punaista pientä pilkkua kauttaaltaan. Miten joillakin on niin kaunis ja tasainen iho jaloissa. Olenkin nyt käyttänyt jaloissa itseruskettavaa.

Vierailija
6/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan mieltäs pahoitat... Sokerointi kehiin ja itseruskettavaa...

Vierailija
7/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama ongelma. Lisäksi paksut pohkeet ja suonikohjuja vaikka olen muuten hoikka. Molemmilla vanhemmilla suonikohjuja.

Multa löytyy muuten nämäkin, unohtui vain aloituksessa mainita. Luulin, ettei suonikohjuja voi edes tulla vielä näin nuorena, mutta näköjään voi kun niitä minulla on. Eli karseat jalat kaikin puolin. Mutta paksut pohkeet ja muutamat suonikohjut kestäisin jos vaan saisin sileät sääret!

ap

Vierailija
8/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseruskettava voide, käytä ajeluun aina uutta terää, herkälle iholle tarkoitettua vaahtoa ja kosteusvoide heti ajelun jälkeen.

Vierailija
9/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse sokerivaha:

Tuosta ohjeesta puuttuu vain se kohta, että kun vaha on jäähtynyt niin että siitä voi tehdä pallon, sitä palloa kannattaa venytellä kädessä kunnes se muuttuu hunajan väriseksi ja alkaa paukkumaan. Tunnet myös kun se on valmis, se selvästi tarttuu ihoon kiinni. Sitten levität sen iholle ja reippaalla otteella nykäisy.

Vierailija
10/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse sokerivaha:

Tuosta ohjeesta puuttuu vain se kohta, että kun vaha on jäähtynyt niin että siitä voi tehdä pallon, sitä palloa kannattaa venytellä kädessä kunnes se muuttuu hunajan väriseksi ja alkaa paukkumaan. Tunnet myös kun se on valmis, se selvästi tarttuu ihoon kiinni. Sitten levität sen iholle ja reippaalla otteella nykäisy.

Jatkan, tässä kaksi videota jossa näytetään se vahan venytys ja karvojen poisto:

Varoitus, jos lisäät vettä niin vain 1 tippa kerrallaan ja jatka vahan käsittelyä. Yksikin tippa liikaa niin vahasta tulee liian pehmeä ja sitä ei voi käyttää.

Noissa videoissa käytetään valmista vahaa mutta kannattaa tehdä itse, on puoli-ilmaista.

Vierailija
11/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vähän vanhempi liittyä ketjuun?

Tänä kesänä en ole iljennyt shortseja laittaa. Ikää 53 vuotta!

Muuten ei varsinaista vikaa, mutta polvien yläpuolella oleva iho on alkanut roikkua. Tiedätte varmaan nuoremmatkin, mitä se tarkoittaa. 

Ihan olen normaalipainossa ja urheilullinenkin. Näin nyt vain on. Tämän lisäksi toiseen sisäreiteen on ilmaantunut verenpurkauma. 

Että se siitä.... Niin kauan, kun on nuori niin jaloissa ei ole mitään vikaa, vaikka niin luulette :) Eli rohkeasti vain minihame tai muuta paljastavaa. Niissä sukkahousuissa ehtii olla kyllä myöhemmin. 

Vierailija
12/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseruskettava voide, käytä ajeluun aina uutta terää, herkälle iholle tarkoitettua vaahtoa ja kosteusvoide heti ajelun jälkeen.

Nämä kokeiltu, mutta punaiset pilkut tulevat silti. Ja niitä vanhoja pysyviä ei tietenkään enää saa pois. Tämä ei myöskään poista sitä ongelmaa, että höylä vain katkaisee karvat, jolloin karvatupet jäävät mustiksi vaikka mitä tekisi :/

ap

Vierailija
13/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mustia sukkahousuja. Pysy poissa rannoilta.

Vierailija
14/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mustia sukkahousuja. Pysy poissa rannoilta.

Vierailija
15/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri täälläkin ❤

Vierailija
16/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy kans punaisia pilkkuja valkoisella pohjalla (lähinnä tuolla nilkan lähellä, tosi ärsyttävää). Auttaa tosin jonkun verran jos kuorin jalat tosi hyvin ennen sheivaamista, siis sellaisella karkearakeisella kuorinta-aineella ihan apinan raivolla hieron :D Sitten näkyy vaan tosia haaleat pilkut.

Tykkäänkin tosin käyttää lähinnä löysiä nilkkapituisia kangashousuja kesällä niin ei tarvi esitellä sääriä. 

Vierailija
17/17 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi samaan ongelmaan laserointi. Kallista on mutta tulehtuneet karvatupet parani ja karvankasvu hidastu huomattavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi