Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys koirasta...

Vierailija
31.03.2006 |

Kun koirilla on ne pitkät nimet (joissa siis kennelin ja koiran nimi), antaako tämän nimen kenneli vai koiran omistaja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rekisteröi pentueen... tietysti jos tuleva omistaja on tiedossa, niin voi asiaan vaikuttaa... itse olen päässyt vaikuttamaan ostamani koiran nimeen. Kasvattaja ei kyllä omistanut kennelnimeä

t. Kennelnimen omistaja

Vierailija
2/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saa päättää kennelinomistaja itse

Toiset valitsevat koko pentueelle saman alkukirjaimen, toiset menee aakkosten mukaan ja toiset ihan mitä sattuu.... meitä on aika moneksi

Lehmillä on aina tietty vuosi ja tietty alkukirjain

t. kennelnimen omistaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden nimien kanssa, onko kennelliiton taholta tuo nimijuttu vaiko muuten yleinen käytäntö?

Vierailija
4/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kennelliitto ei määrää mitää

Ainoastaan kun anoo kennelnimeä on tiettyjä ehtoja ja nimessä saa olla vain tietty määrä kirjaimia.... jota nyt en äkkiseltään enään muista montako ja välimerkkikin on sit kirjain

Vierailija
5/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kyllä törmännyt myös pentueisiin, joista yhden nimi alkaa A:lla toisen B:llä jne.

Tosin kasvattajat itse yleensä suosivat samaa alkukirjainta koko pentueella. Äitini kennelnimen pennut alkoivat C:stä tai D:stä ja jatkuivat siitä eteenpäin aakkosjärjestyksessä.

Vierailija
6/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen alkukirjaimen. Kennelin pitäjä on keksinyt kennelinsä nimen itse esim. jos koiran nimi on Jänisvuoren Heikkolenkki, Jänisvuoren on mukana jokaisen koiran nimen mukana, jonka kennelin omistaja on siis itse keksinyt ja rekisteröinyt. Heikkolenkki taas on, muuten kennelin omistajan keksimä, mutta tuo alkukirjain siis tulee kennelliitolta, menevät aakkosjärjestyksessä.

Tuo nimi on keksitty.

Vierailija
7/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun piti suu vaahdossa selittää..

2

Vierailija
8/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen nimen kuitenkin päättää kennelin omistaja. Kiitos vastauksista. Ap

Vierailija
9/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pentueen kaikki pennut vaan laitetaan alkamaan samalla kirjaimella, koiran ensimmäinen nimi on siis kennelin nimi ja toinen nimi taas " oikea nimi" . Mutta uusi omistajahan voi keksiä koiralleen minkä kutsumanimen vaan.

Vierailija
10/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pennut ole nimetty 1. A-pentue

2. B-pentue

3. C-pentue

4. D-pentue

Sitten uskon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän