Kätilö vastaa kysymyksiisi
Kommentit (41)
Mitä mieltä olet yleensä teiniäideistä?
Synnytystapa ratkaistaan lähempänä laskettua aikaa, jolloin tehdään vauvastasi painoarvio ja sen mukaan ja parantumisesi mukaan neuvotellaan synnytystapa. Molemmat tavat ovat mahdollisia tilanteesta riippuen.
klö
ja onko siitä apua? rv36 nyt joko aloitan?
15 nuorin synnytyksessä, 14 osastolla.
Teiniäideissä on yhtä monenlaisia kuin minkä ikäisissä tahansa. Ei voi yleistää. Tavallisesti hoitavat osastolla vauvansa hyvin ja osaavat ja ovat näppärämpiä kuin vanhemmat ensisynnyttäjät. Tietysti taas poikkeuksia on molemmissa ryhmissä.
klö
minulla riittäisi rasvattavaksi asti siinä ihoa.
Synnyttäjät ovat kehuneet Ceridal-öljyä ja uskon,että jonkin verran voi ollakin apua. Viikon-parin päästä aloittele.
klö
miten se siis tehdään, terkka sanoi että pyörittele ja venyttele. eikä mitään rasvaa erityiseti nimennyt..
Häpyliitos alkaa hormonaalisesti löystyä ja aiheuttaa vaivoja jo nyt.
klö
Vierailija:
minulla riittäisi rasvattavaksi asti siinä ihoa.
Sillon puhutaan ns. matalasta välilihasta. Tilanteen mukaan antaa periksi tai leikataan oikealle alaviistoon.
klö
Missään tapauksessa ei saa venytellä!!! Vain öljytä kevyesti.
klö
Vierailija:
Vierailija:
minulla riittäisi rasvattavaksi asti siinä ihoa.Sillon puhutaan ns. matalasta välilihasta. Tilanteen mukaan antaa periksi tai leikataan oikealle alaviistoon.
klö
Hyvin ehtivät vielä perheen perustaa.
klö
Se on perinteinen episiotomian paikka Suomessa. Poikkeustapauksissa voidaan tehdä vasemmalle.
klö
Vierailija:
Se on perinteinen episiotomian paikka Suomessa. Poikkeustapauksissa voidaan tehdä vasemmalle.
klö
Englannissa tehdään suoraan alaspäin kohti peräaukkoa, mutta mielestäni Suomen ym tapa on parempi.
klö
Onko nykyään 30 ja 40 -vuotiaita esikoisen saajia miehissä ja naisissa enemmän kuin ennen? Varmaan ovat kuitenkin vielä vähemmistönä 20-vuotiaiden vanhempien seassa, vai?
En osaa sanoa. Eiköhän sekin ole yksilöllistä ja jossain murkkuiässä kai suurin osa häpeää vanhempiaan jostain syystä, ellei iästä niin muuten. Tyttäremme häpesi silloin autoamme. Ohimenevä juttu moinen häpeä, uskoisin.
klö
Ei, ellei komplikaationa aiheudu esim. kohtutulehdusta ja se aiheuta munatorvien tukkeutumista tms. Normaalisti ei aiheuta.
klö
sain sulkijalihaksen poikki joka ommeltiin leikkaussalissa. Miten on nyt olen raskaana ja la syyskuussa, leikataanko minut vai voinko synnyttää alakautta???