Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu

Vierailija
15.07.2017 |

Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!

Kommentit (2641)

Vierailija
622/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Euron on jotenkin vastenmielinen hahmo, ei vaan jaksaisi noita vallanhimoisia mielipuolia enää :D En tiedä, vaikuttaako sekin siihen, etten välttämättä ole kovinkaan ihastunut näyttelijäänkään.

Tiesittekö muuten, että Theonin näyttelijä Alfie Allen on laulaja Lily Allenin veli? Lily tehnyt veljestään biisinkin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnäyttelijöistä Game of Thronesin maailmaan voisi sopia mm. Tommi Korpela, Jarno Mäkinen, Anu Sinisalo, Tommi Taurula, Jussi Lampi, Ulla Tapaninen, Antti Reini, Vesa-Matti Loiri, Krista Kosonen, Ilkka Villi, Malla Malmivaara, Kai Vaine, Vesa Vierikko, Samuli Edelmann, Tiina Lymi, Kai Lehtinen, Irina Björklund, Antti Litja, Esko Kovero ja Maija-Liisa Peuhu :D Siis johonkin pieneen sivurooliin.

En voi lakata nauramasta :´´´´D Nauroin jo sille Roope Salmiselle ihan kippurassa, mutta nämä lisäksi! Ulla Tapaninen esim. hihihi. Ulla on kyllä ihana, mutta silti.

Ulla Tapanisen ja Maija-Liisa Peuhun (Salkkareiden Ullan näyttelijän) GoT-hahmoista tulisi takuulla fan favoriteja!

Vierailija
624/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Hadrianuksen valli (muuri) oli mulle uusi juttu, kiitos siitä :)

Vierailija
625/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko ajan ollut vakaasti siinä uskossa, että Dany kuuluu Iron Thronelle, sopii sinne ja on kaikkien kannalta paras valinta sinne.

-Hänellä on istuimeen "claim", hullun kunkun jäljiltä, jos sitä nyt haluaa pitää tärkeänä.

-Hän on ainakin tähän asti osoittanut mielenkiintoa myös niitä alamaisia kohtaan, ei yksin siihen, että kuuluu mielestään narsistisesti siihen penkkiin. (Vaikka sellaistakin piirrettä hänessä kieltämättä on.)

-Hänellä on 3 lohikäärmettä. Ne ovat taistelussa ylivoimaisia ja auttavat turvaamaan valtakunnan jatkossa, ettei taas hetken päästä olla uudessa sodassa.

-Daenerys ON yksiulotteinen, mutta huikea hahmo. Ajatuskin, että hän lopulta loistavan GoT-musiikin siivittämänä nousisi Iron Thronelle, voi että

Jon hallitsee sitten pohjoista, se voi olla niiden kunkku! Dany antaa sinne ehkä yhden loharin muurille, jos ne Walkerit ajetaan sinne takas, voiko niitä kokonaan tuhota?

Jotenkin näin se menis! :)

Vierailija
626/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melisandere on vahvasti kuvioissa mukana tulevaisuudessakin koska hän sai Jonin (omaksikin yllätyksekseen) herätettyä henkiin, ja koska saman lahkon muut papittaret on Dornessakin Danyyn uskovia.

Veikkaisin että Shireenin uhrauskuvio tulee jossakin muodossa toistumaan. Uhri saattoi olla Jonin pelastumisen taustalla se asia, jolla Melisandren taikaan tuli kerrankin potkua. Vielä tulee niin tiukka paikka, että ollaan valmiita kokeilemaan mitä vaan ja siksi tarvitaan sen 'valitun prinssin tai prinsessan' mahdollisimman korkea-arvoinen verisukulainen joka uhrataan. Danya ei taida saada polttamalla hengiltä?

Vierailija
627/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, joutuuko Brienne tappamaan Houndin uudestaan? Vai antaisiko armoa ja jos, niin mistä syystä?

Ei Hound ole kodkaan kuollut, loukkaantui vaan vakavasti. Mountain on zombi tietääkseni vaikka minulla ei ole mitään mielikuvaa miksi ja miten.

En muuten usko että Houndia kiinnostaa zombia vastaan taistelu ainakaan vihan tai koston vuoksi, se mies jota hän vihasi on jo kuollut.

Vierailija
628/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö white walkerit ole metsän lapsien luomia vuosituhansia sitten. Lapset loivat walkerit iskemällä lohikäärmelasin niiden sydämeen. Walkereiden tarkasta määrästä ei oo kai tietoa, mutta Night King oli eka walkeri ja johtaja.

Sitten taas kuolleiden armeija on eri juttu, niillä ei oo samanlaisia kykyjä kun walkereilla. Siitä en sitten tiedä mitä käy niille Crasterin poikavauvoille, jotka annetaan walkereille? Tuleeko niistä sitten uusia walkereita? Ite oon ymmärtänyt niin, että walkereita on ne joilla on se lohikäärmelasi isketty sydämeen. Korjatkaa joku jos oon väärässä

Täytyy se niin olla että niistä tulee walkereita, koska se teki sille vauvalle jotain ja sille tuli "jäiset" silmät, eihän ne vauvat kuolleiden armeijaankaan joudu kun ovat eläviä (ja vauvoja) joten jossain ne pitää kasvaa joksikin, en kyllä osaa kuvitella kuka niitä kasvattaa... naiswalkerit?

Nämä vauvat olivat todellakin pudonneet muististani! Muistan kun silloin mietin mitä ihmettä tapahtuu kun lapsi ei kuollut ja muuttunut arktiseksi zombiksi vaan oli jotain muuta. Silloin ei vielä tiedetty mitä metsänlapset olivat tehneet.

Kuinka paljon näitä vauvoja sitten on ollut? Vain se muutama jotka nyt ovat niillä ratsuilla vai enemmän?

Ja ne oli muuten poikavauvoja kun se ukko halusi pelkkiä tyttöjä sinne pyörimään.

Vierailija
629/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koko ajan ollut vakaasti siinä uskossa, että Dany kuuluu Iron Thronelle, sopii sinne ja on kaikkien kannalta paras valinta sinne.

-Hänellä on istuimeen "claim", hullun kunkun jäljiltä, jos sitä nyt haluaa pitää tärkeänä.

-Hän on ainakin tähän asti osoittanut mielenkiintoa myös niitä alamaisia kohtaan, ei yksin siihen, että kuuluu mielestään narsistisesti siihen penkkiin. (Vaikka sellaistakin piirrettä hänessä kieltämättä on.)

-Hänellä on 3 lohikäärmettä. Ne ovat taistelussa ylivoimaisia ja auttavat turvaamaan valtakunnan jatkossa, ettei taas hetken päästä olla uudessa sodassa.

-Daenerys ON yksiulotteinen, mutta huikea hahmo. Ajatuskin, että hän lopulta loistavan GoT-musiikin siivittämänä nousisi Iron Thronelle, voi että

Jon hallitsee sitten pohjoista, se voi olla niiden kunkku! Dany antaa sinne ehkä yhden loharin muurille, jos ne Walkerit ajetaan sinne takas, voiko niitä kokonaan tuhota?

Mun mielestä taas Dany ei enää sovi Iron Thronelle. Hänestä on tullut ylimielinen, kovettunut ja itsekeskeinen. Muusta ei puhukkaan kun että minä olen syntynyt hallitsemaan, "bend the knee" jne. Päinvastoin kun kirjoitit, minusta tuntuu että häntä ei voisi vähempää kiinnostaa hänen alamaiset ja kansa. Häntä kiinnostaa vain se että hänestä ja VAIN hänestä pitäisi tulla kuningatar koska hänen mielestään on ansainnut tämän?  Verrataan Danya Joniin, joka on kanssa kokenut kaikenlaista, kuitenkin on reilu, empaattinen, kuuntelee muita ja on kykeneväinen kompromissiin. Ainoa hahmo joka aidosti olisi hyvä hallitsija Game of Thrones maailmassa on Jon, mutta häntä taas ei voisi vähempää kiinnostaa Iron Throne. Ehkä se tekee hänestä 

Vierailija
630/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskalaisia on kelpuutettu ainakin kolme tuohon sarjaan, Jaime, se villinainen ja nyt Euron. Voi olla muitakin. Puhuvat kyllä ihan hyvää englantia, Jaimen näyttelijä on tosin tainnut kasvaa jossain ulkomailla. Onneksi ei ole ruotsalaisia, sitä en kestäisi.

Miksi et kestäisi, jos mukana olisi ruotsalaisnäyttelijä? Minusta olisi ihan mielenkiintoista. Ei kai se kansallisuus vaikuta näyttelijäntaitoihin. Mielummin näkisin GoT:ssa jonkun taitavan ruotsalaisnäyttelijän kuin vaikkapa Mikko Leppilammen tai Roope Salmisen (apua:D).

Muistelin, että Tormundin näyttelijä Kristofer Hivju on myös tanskalainen, mutta olikin tosiaan norjalainen. Hänhän on mukana myös uusimmissa Beck-leffoissa, Gunvaldin tilalle tulleena poliisina. Ohis.

Naurahdin ääneen ajatukselle Roope Salmisesta sarjassa :D

Vierailija
631/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas Dany ei enää sovi Iron Thronelle. Hänestä on tullut ylimielinen, kovettunut ja itsekeskeinen. Muusta ei puhukkaan kun että minä olen syntynyt hallitsemaan, "bend the knee" jne. Päinvastoin kun kirjoitit, minusta tuntuu että häntä ei voisi vähempää kiinnostaa hänen alamaiset ja kansa. Häntä kiinnostaa vain se että hänestä ja VAIN hänestä pitäisi tulla kuningatar koska hänen mielestään on ansainnut tämän?  Verrataan Danya Joniin, joka on kanssa kokenut kaikenlaista, kuitenkin on reilu, empaattinen, kuuntelee muita ja on kykeneväinen kompromissiin. Ainoa hahmo joka aidosti olisi hyvä hallitsija Game of Thrones maailmassa on Jon, mutta häntä taas ei voisi vähempää kiinnostaa Iron Throne. Ehkä se tekee hänestä 

Ja eikö se ollut tuossa viimeisessä jaksossa laittamassa Jonille samaa kirjettä kuin Cersei eli tule povistumaan eteeni?

Minuakin menettänyt sen että välittäisi kansasta ja sehän ei edes kaikista välittänyt vaan taisteli orjuutta vastaan. Pieni pilkahdus saatiin siitä välittämisestä kun puhui Varysin kanssa mutta en usko että oikeasti halua muuta kuin päästä itse sinne istuimella.

Vierailija
632/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukset tälle kaudelle:

- Littlefinger kuolee

- Greyworm kuolee

- Jokin taistelu syntyy Winterfellissa jossa Nymeria ja susilauma tulevat Aryan apuun

- Casterlykallion taistelun voittaakin Lannisterit, tuhoavat samalla Martellit ja Tyrellit

- Yksi lohikäärmeistä kuolee (Casterlykallion taistelussa?)

- Toinen lohikäärmeistä muuttuu "jääksi" ja taistelee suuren taistelun White Walkersien puolella

- Jaime kääntää selkänsä Cerseille

- Finaalissa muuri murtuu ja White Walkersit tulevat läpi.

- Merkittävämpi hahmo kuolee; veikkaan että Cersei

- Jon saa selville olevansa Targaeryan Danyn lohikäärmeitten kautta; joko kokevat hänet tuttuna ja päästävät lähelle tai sitten syöksevät tulta ja hän ei pala.

Okei mun on pakko hankkia elämä :) Koskaan en ole ollut näin kiinnostunut mistään sarjasta kuin tästä!

Vierailija
633/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Daeneryhän pärjäsi loistavasti hallitsijana siellä meren toisella puolella Tyrionin hyviä neuvoja kuunnellen. Hän vapautti kansan orjuudesta ja teki ties mitä suurtekoja.

Tuo linkki joka joku ystävällisesti antoi antropologin artikkeliin Daenerysistä mielestäni valaisi hyvin sitä, että Daenerys on jonkunlainen puolijumalhahmo. Sellainen henkilö ei voi muuta kuin olla hiukan etäinen tavallisten ihmisten mielestä, häntä eivät motivoi eikä kiinnosta samanlaiset asiat kuin tavallisia ihmisiä. Hän kokee syväksi velvollisuudekseen hallitsijaksi ryhtymisen. Se ei pohjimmiltaan ole vallanhimoa vaan pakko.

Vierailija
634/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta Euron on jotenkin vastenmielinen hahmo, ei vaan jaksaisi noita vallanhimoisia mielipuolia enää :D En tiedä, vaikuttaako sekin siihen, etten välttämättä ole kovinkaan ihastunut näyttelijäänkään.

Tiesittekö muuten, että Theonin näyttelijä Alfie Allen on laulaja Lily Allenin veli? Lily tehnyt veljestään biisinkin :D

Minä en ainakaan tiennyt. Oli pakko googlea laulattaa ja aikamoiset sanathan tossa biisissä kyllä on x) https://www.youtube.com/watch?v=-RgOm_WJKpE

Vierailija
635/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalla on suurempi oikeus Iron throneen, Danylla vai Gendryllä?

Vierailija
636/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jäljellä enää vain 5 jaksoa ja sitten taas vuoden (vai pidempikin?) odotus...?

Vierailija
637/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun mielestä taas Dany ei enää sovi Iron Thronelle. Hänestä on tullut ylimielinen, kovettunut ja itsekeskeinen. Muusta ei puhukkaan kun että minä olen syntynyt hallitsemaan, "bend the knee" jne. Päinvastoin kun kirjoitit, minusta tuntuu että häntä ei voisi vähempää kiinnostaa hänen alamaiset ja kansa. Häntä kiinnostaa vain se että hänestä ja VAIN hänestä pitäisi tulla kuningatar koska hänen mielestään on ansainnut tämän?  Verrataan Danya Joniin, joka on kanssa kokenut kaikenlaista, kuitenkin on reilu, empaattinen, kuuntelee muita ja on kykeneväinen kompromissiin. Ainoa hahmo joka aidosti olisi hyvä hallitsija Game of Thrones maailmassa on Jon, mutta häntä taas ei voisi vähempää kiinnostaa Iron Throne. Ehkä se tekee hänestä [/quote]

Ja eikö se ollut tuossa viimeisessä jaksossa laittamassa Jonille samaa kirjettä kuin Cersei eli tule povistumaan eteeni?Minuakin menettänyt sen että välittäisi kansasta ja sehän ei edes kaikista välittänyt vaan taisteli orjuutta vastaan. Pieni pilkahdus saatiin siitä välittämisestä kun puhui Varysin kanssa mutta en usko että oikeasti halua muuta kuin päästä itse sinne istuimella.[/quote]

Oli laittamassa joo Jonille että tule polvistumaan eteeni, Tyrion oli tarpeeksi fiksu tajutakseen olla laittamatta tuota Jonille lähettämään kirjeeseen. Jokin tarkoitus oli sillä puheella minkä Dany piti Varysille. Veikkaan että Dany tulee hulluksi vallasta, niin kuin isänsä, alkaa käyttämään brutaaleja keinoja päästääkseen valtaisuimelle ja Varys kääntää kelkkansa? 

Vierailija
638/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaukset tälle kaudelle:

- Littlefinger kuolee

- Greyworm kuolee

- Jokin taistelu syntyy Winterfellissa jossa Nymeria ja susilauma tulevat Aryan apuun

- Casterlykallion taistelun voittaakin Lannisterit, tuhoavat samalla Martellit ja Tyrellit

- Yksi lohikäärmeistä kuolee (Casterlykallion taistelussa?)

- Toinen lohikäärmeistä muuttuu "jääksi" ja taistelee suuren taistelun White Walkersien puolella

- Jaime kääntää selkänsä Cerseille

- Finaalissa muuri murtuu ja White Walkersit tulevat läpi.

- Merkittävämpi hahmo kuolee; veikkaan että Cersei

- Jon saa selville olevansa Targaeryan Danyn lohikäärmeitten kautta; joko kokevat hänet tuttuna ja päästävät lähelle tai sitten syöksevät tulta ja hän ei pala.

Okei mun on pakko hankkia elämä :) Koskaan en ole ollut näin kiinnostunut mistään sarjasta kuin tästä!

Tässähän oli hyvä arvauksia! :)

Tässä minun arvaukset ensikaudelle, ja sarjan viimeiselle kaudelle. Veikkaan että sarjalle tulee katkeransuloinen loppu.

- Daenarys kuolee

- Jon päihittää ja tappaa White Walker kuninkaan mutta muuttuu itse White Walker kuninkaaksi

- Lohikäärmeet kuolevat (tapetaan suuressa taistelussa)

- Sansasta tulee Queen of the North

- Gendry pääsee valtaistuimelle Arya kuningattarenaan TAI kukaan ei pääse valtaistuimelle

Vierailija
639/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pieni vihje viime jaksossa, siitä miten tämä sarja tulee päättymään, tuli siinä kun Sam jutteli sen mentorinsa kanssa, ja Sam kommentoi että kirjan nimen tulisi olla runollisempi? Vähän niin kuin Jään ja tulen laulu? Veikkaan että sarja loppuu siihen että vanha Sam, jota esittää GRR Martin, kirjoittaa tätä historiaa ylös. 

Vierailija
640/2641 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euron olisi voinut olla parempi, jos näyttelijävalinta olisi osunut kohdalleen. Nyt € tuli vain mieleen partajaska.

Samaa mietin. Toki on raaka ja brutaali, mutta jossain osin silti jotenkin jopa koominen ja epäuskottava.

Tästä päästäänkin siihen, että sekä Ramsay että Theon sen sijaan olivat/ovat todella hyviä näyttelijöitä.

Euronin puolustukseksi on sanottava, että hänen roolihahmonsa on saanut paljon vähemmän taustoitusta kuin muut hahmot. Euronin hahmoa ei ole yhtään rakennettu, ei ainakaan niin että minä muistaisin. Hän on lähinnä pilvistä tapahtumien keskelle pudonnut sketsihahmo.

Niinhän se kävi Ramsayllekin. Kesken neliskauden piti alkaa riehumaan, eikä mutään kaikuja mistään boltonien äpärästä ennen sitä.

Hoiti muutes työnsä erinomaisen uskottavasti.

Ketju on lukittu.