Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu

Vierailija
15.07.2017 |

Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!

Kommentit (2641)

Vierailija
221/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä just en haluaisi, että ne ois jotain prequel-juttuja, ne on aina tylsiä, kun lopputuloksen tietää jo!

Mieluummin jotain, joka jatkuu nykyisestä ajanjaksosta!

Mun mielestä nykyiselle sarjalle ois aika väkevä loppu, mikäli kaikki nykyiset pelurit tuhoaisivat taistelussa toisensa ja lopussa Iron Thronelle nousisi joku tähän asti aivan tuntematon nobody, joka on vaan odottanut vuoroaan varjoissa, kun isommat kalistelee sapeleitaan :)

Ihan mun omaa keksintöä kyllä!

Gendry soutaa rantaan hirveän rehuparran kanssa ja armottomat käsilihakset kasvattaneena, että "Huh, mikä reissu ... mitäs täällä tapahtuu?"

Ja sit Arya heittää tikarit ja miekat suohon ja sanoo, että joo mä alan sittenkin rinsessaksi ja teen 12 lasta. Mennään yhes tonne valtaistuimen taakse.

Vierailija
222/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoo että Baelish olis enää kauan mukana. Onhan se älykäs mies, mutta luulen että sortuu omaan nokkeluuteensa. Yliarvioi itsensä ja aliarvioi muut. Luulen, että just kun luulee saavansa haluamansa kaikki sortuukin niskaan, Sansa pettää ja pelaa Pikkusormen ulos tms.

Ehkä Baelish - Varys vastakkainasettelu olisi kuitenkin mielenkiintoinen vielä nähdä. Varysistähän on nyt tullut symppishahmo ja ennen nämä kaksi olivat muistaakseni jonkunlainen Kuninkaansataman pahan akseli yhdessä.

Eikö Varys ole myös ollut koko sarjan ajan "hyvis" sillä että perustelee tekonsa ja juonittelut koska pyrkii jatkuvasti kuningaskunnan etuun eikä itsensä tai yksittäisen ihmisen?

Ensin yritti tappaa Danyn koska tämä uhkasi rauhaa mutta uudessa tilanteessa näki tämän mahdollisuutena päästä eroon muista riehuvista hallitsijoista jotka nyt uhkaavat sitä rauhaa?

Eikös sillä ollut se velho arkussa?

Oli.. se joka oli tehnyt siitä eunukin. Kidutti sitä siellä. Tosi hyvis..

Ja usutti lapset Kevan Lannisterin kimppuun puukkoineen. No se oli vaan Lannister :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Game of Thrones päättyy ensi kauden jälkeen, niin kuin kaikki varmasti tietää.

Kuitenkin kuulemma jopa 4 eri spin offia on suunnitteilla, mihinkähän hahmoihin mahtaisivat keskittyä?

Toivottavasti johonkin actionia sisältävään eikä tuollaiseen "prinsessat puunaamana mekkosillaan ja lapsia tekemään" feodoraaliyhteiskuntasatuiluun.

Vierailija
224/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoo että Baelish olis enää kauan mukana. Onhan se älykäs mies, mutta luulen että sortuu omaan nokkeluuteensa. Yliarvioi itsensä ja aliarvioi muut. Luulen, että just kun luulee saavansa haluamansa kaikki sortuukin niskaan, Sansa pettää ja pelaa Pikkusormen ulos tms.

Ehkä Baelish - Varys vastakkainasettelu olisi kuitenkin mielenkiintoinen vielä nähdä. Varysistähän on nyt tullut symppishahmo ja ennen nämä kaksi olivat muistaakseni jonkunlainen Kuninkaansataman pahan akseli yhdessä.

Eikö Varys ole myös ollut koko sarjan ajan "hyvis" sillä että perustelee tekonsa ja juonittelut koska pyrkii jatkuvasti kuningaskunnan etuun eikä itsensä tai yksittäisen ihmisen?

Ensin yritti tappaa Danyn koska tämä uhkasi rauhaa mutta uudessa tilanteessa näki tämän mahdollisuutena päästä eroon muista riehuvista hallitsijoista jotka nyt uhkaavat sitä rauhaa?

Pidän Varysista (Varyksesta?), mutta en silti ole ihan varma uskonko kaiken mitä hän sanoo. Ja kenen etuja hän ajaa.

Vierailija
225/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan houndin ja sansan rakkaustarinan puhkeamista. Mutta valitettavasti ei taida käydä niin sarjassa. :( No ehkä sitten kirjassa. Kukaan ei usko tähän mun rakkaustarinaan, mutta kirjassa kaikki sansan alkupään kohtaukset pyörivät houndin ympärillä.

Vierailija
226/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sophie Turner on tavattoman kaunis nainen mutta miksi se Sansaa näytellessään on semmoinen puunaama? Siis se koittaa varmaan välittää jotain ylhäisyyttä, mystisyyttä, viisautta yms mutta sillä on koko ajan sellanen ilme niinkun joku olis pierassut vieressä. Isoista hahmoista yks huonoimmista näyttelijöistä kyllä, samanlainen puunaama oli X men elokuvassa ja pilas Jean Greyn. 

Sama. Luulen, että moni pitäisi hahmosta enemmän, jos näyttelijällä olisi useampi ilme. 

Jep, jos vertaa vaikka Aryan näyttelijään niin ero on huima. Oletteko muuten nähneet sen netflixissä olevan elokuvan jossa Arya on? Siis "Arya" koska en nyt muista sitä oikeaa nimeä.. Maisie?

Aryallakin oli minusta huonot hetkensä viime kaudella, mutta on nyt taas parempi. Maisie Williams, en tiedä netflixistä, mutta olen nähnyt sen cyberbully-leffan sekä Secret of Crickley Hall, loistaa kuitenkin enemmän Aryajana.

Vierailija
227/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan täpinöissäni.

Cercei on mahtava hahmo, omahyväisesti luuli että Euron tarkoittaa häntä kun puhuu maailman kauneimmasta naisesta. 

Sansastakin kuoriutui oikea härkä, tai siis susi. Aah että oli hieno kohtaus kun sen bastardin naama valahti. Myös kirjaimellisesti :D

Vieläkin harmittaa Hodor-parka. Starkin jälkikasvu kohtaa pian toisensa - peukut pydeen! Jos eivät ehdi kupsahtamaan sitä ennen. 

Katsoin GoT ekaa kautta ja jäin samantien koukkuun. Paitsi hyvin tehty ja hyvät näyttelijät ja hahmot niin ikinä ei tiedä kuka kuolee ja mitä tapahtuu.  Kuka on hyvis ja kuka pahis! Vaikka on upeaa spekuloida on turha ennustella, senkuin nauttii vaan!

Vierailija
228/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti avausjaksossa se kun Arya vaan pamautti siellä nuotiolla että on menossa tappamaan Kuningattaren. Hirveä riski, mitä se oikein odotti? Jos niillä ei olisi huumori riittänyt, olisko Arya ruvennut lahtaamaan niitä? Enpä usko, koska ei mitään mahdollisuuksia yksin monta sotilasta vastaan ilman mitään yllätysetua/naamiota tms. Arya vaikuttaa hieman epätasapainoiselta, ei kovin järkevää touhua aina.

Toinen juttu mitä olen miettinyt, että Aryasta on puhuttu aika vähän muiden toimesta, häntä ei koskaan muistella, tai pohdita mitä sille kuuluu. En tarkalleen muista sitä kun Brienne kertoi Sansalle Aryasta, mikä oli Sansan reaktio?

Vierailija
229/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetytti avausjaksossa se kun Arya vaan pamautti siellä nuotiolla että on menossa tappamaan Kuningattaren. Hirveä riski, mitä se oikein odotti? Jos niillä ei olisi huumori riittänyt, olisko Arya ruvennut lahtaamaan niitä? Enpä usko, koska ei mitään mahdollisuuksia yksin monta sotilasta vastaan ilman mitään yllätysetua/naamiota tms. Arya vaikuttaa hieman epätasapainoiselta, ei kovin järkevää touhua aina.

Toinen juttu mitä olen miettinyt, että Aryasta on puhuttu aika vähän muiden toimesta, häntä ei koskaan muistella, tai pohdita mitä sille kuuluu. En tarkalleen muista sitä kun Brienne kertoi Sansalle Aryasta, mikä oli Sansan reaktio?

Minulle tuli fiilis, että Aryalle oli tuli tarve puhua totta, seurauksia ajattelematta. Sotilaat kun olivat yksinkertaista väkeä, jolla ei ollut mitään salattavaa, toisin kuin hänellä.

Muistaakseni Brienne kertoi vähän kummissaan, että Arya oli pukeutunut kuin poika ja Sansa siihen, että kuulostaa Aryalta. Ei tainnut olla paljon muuta?

Vierailija
230/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli fiilis, että Aryalle oli tuli tarve puhua totta, seurauksia ajattelematta. Sotilaat kun olivat yksinkertaista väkeä, jolla ei ollut mitään salattavaa, toisin kuin hänellä.

Muistaakseni Brienne kertoi vähän kummissaan, että Arya oli pukeutunut kuin poika ja Sansa siihen, että kuulostaa Aryalta. Ei tainnut olla paljon muuta?

Bran ja Rickon on ollut Sansan mielessä ainakin kun koitti vedota Theoniin ja sai tietää että ovat elossa. No ei ole enää kuin Bran mutta ei kukaan tunnu senkään perään kyselevän.

Vierailija
231/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sotilaskohtaus oli tehty vain Ed Sheerania varten ja Aryan "tunnustus" oli vaan korostusta sille yleiselle bad ass-asenteelle, joka Aryan hahmosta halutaan saada esiin.

Eli tuskin syvempiä merkityksiä/riskinottoa tällä(kään) kertaa.

Vierailija
232/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi "hyvis". Viittasin muutama sivu sitten puhuttiin aiheeseen kuinka osa sarjan hahmoista oikeuttaa tekonsa hyvillä tarkoitusperillä. Ei sarjassa ole yhtään puhtaan valkeaa hyvistä jolle voisi sädekehän laittaa päähän.

Vierailija
233/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko mitään mahdollisuutta päästä vielä juoneen kiinni jos skippaa kaudet 3-6 ja siirtyy suoraan kauteen 7? Aloitin sarjan katsomisen joskus viime vuonna, pääsin muistaakseni kauden 2 loppuun asti (siihen kun Sam kohtaa white walkerit) mutta kiireiden takia se sitten jäi. Haluaisin aloittaa katsomisen taas mutta aikaisempien kausien katsomiseen ei oikein olisi aikaa.

Vierailija
234/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ned lives kirjoitti:

Hei, onko mitään mahdollisuutta päästä vielä juoneen kiinni jos skippaa kaudet 3-6 ja siirtyy suoraan kauteen 7? Aloitin sarjan katsomisen joskus viime vuonna, pääsin muistaakseni kauden 2 loppuun asti (siihen kun Sam kohtaa white walkerit) mutta kiireiden takia se sitten jäi. Haluaisin aloittaa katsomisen taas mutta aikaisempien kausien katsomiseen ei oikein olisi aikaa.

Mikä kiire sinulla on katsoa? Katsoisin itse järjestyksessä ja välttelisin tällaisia ketjuja, joissa on spoilereita. Uusia hahmoja on kuitenkin tullut, että voi olla vähän sekavaa.

Vierailija
235/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Jon Snow ja Sansa rakastuu. Niillähän ei ole samaa isää tai äiteetä, joten lempi leiskukoon.

He ovat silti molemmat Starkeja, koska Lyanna Stark on Jon Snow:n äiti ja Ned Starkin sisko. Eli ovat kyllä niin geneettisesti lähellä sisaruksia kuin voi olla, olematta kuitenkaan sisaruksia.

Vierailija
236/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ned lives kirjoitti:

Mahdollista se varmasti on mutta kyllä siinä aika monta vivahdetta, call backia aiempiin tapahtumiin ja yksityiskohtaa jää tajuamatta jos ei tiedä yhtään mitä neljän edellisen kauden aikana on tapahtunut. Sarjan toistaiseksi isoimmat ja merkittävimmät tapahtumat ajoittuvat noihin kausiin joita et ole nähnyt. Miksi ei ole aikaa muiden kausien katseluun? Ehtiihän tän viimesimmän katsoa sitten niiden perään.. Mutta oma valinta se toki on, saahan sitä katsella vaikka ei tapahtumista niin perillä olekaan. 

Vierailija
237/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi "hyvis". Viittasin muutama sivu sitten puhuttiin aiheeseen kuinka osa sarjan hahmoista oikeuttaa tekonsa hyvillä tarkoitusperillä. Ei sarjassa ole yhtään puhtaan valkeaa hyvistä jolle voisi sädekehän laittaa päähän.

Paitsi Brienne <3 Lojaali, uskollinen, moraalinen, sinisilmäinen, aito, rehti ihana Brienne.

Vierailija
238/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että Jon Snow ja Sansa rakastuu. Niillähän ei ole samaa isää tai äiteetä, joten lempi leiskukoon.

He ovat silti molemmat Starkeja, koska Lyanna Stark on Jon Snow:n äiti ja Ned Starkin sisko. Eli ovat kyllä niin geneettisesti lähellä sisaruksia kuin voi olla, olematta kuitenkaan sisaruksia.

Isompana tekijänä pidän sitä että heidät on kasvatettu sisaruksina. Jonissa on niin iskostettuna Nedin suojelunhalu lapsiaan kohtaan että en usko tämän pystyvän mihinkään muuhun kuin sisarilliseen rakkauteen näitä kohtaan. Edes Aryaa kohtaan ja heillä kahdella oli kuitenkin hyvin läheinen ja erikoislaatuinen suhde lapsina. Sansa oli heidän lapsuudessaan nirppanokkainen leidi joka katsoi Jonia alas ja sellaisena Jon taitaa pitää häntä vieläkin. Eikä ihan syyttä :D 

Vierailija
239/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi Brienne <3 Lojaali, uskollinen, moraalinen, sinisilmäinen, aito, rehti ihana Brienne.

Yksi lempihahmoistani. <3 Monesti hyvät hyvikset ovat kaikkein ärsyttävimpiä, mutta Brienne on jotenkin niin inhimillinen.

Vierailija
240/2641 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Briennestä on tehty hiukan huumorihahmo nyt kun Tormund luo niitä katseitaan ja Brienne punastelee ja nakkelee niskoja kuin alakoululainen.

Ketju on lukittu.