Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Mä en jaksa uskoo että Baelish olis enää kauan mukana. Onhan se älykäs mies, mutta luulen että sortuu omaan nokkeluuteensa. Yliarvioi itsensä ja aliarvioi muut. Luulen, että just kun luulee saavansa haluamansa kaikki sortuukin niskaan, Sansa pettää ja pelaa Pikkusormen ulos tms.
Game of Thrones päättyy ensi kauden jälkeen, niin kuin kaikki varmasti tietää.
Kuitenkin kuulemma jopa 4 eri spin offia on suunnitteilla, mihinkähän hahmoihin mahtaisivat keskittyä?
Vierailija kirjoitti:
Game of Thrones päättyy ensi kauden jälkeen, niin kuin kaikki varmasti tietää.
Kuitenkin kuulemma jopa 4 eri spin offia on suunnitteilla, mihinkähän hahmoihin mahtaisivat keskittyä?
Jossain oli otsikoita, Robertin kapina, Lohikäärmetanssi. Kahta muuta en muista. Mutta siis keskittyisivät aikaan ennen tätä nyky Westerosia.
Mä just en haluaisi, että ne ois jotain prequel-juttuja, ne on aina tylsiä, kun lopputuloksen tietää jo!
Mieluummin jotain, joka jatkuu nykyisestä ajanjaksosta!
Mun mielestä nykyiselle sarjalle ois aika väkevä loppu, mikäli kaikki nykyiset pelurit tuhoaisivat taistelussa toisensa ja lopussa Iron Thronelle nousisi joku tähän asti aivan tuntematon nobody, joka on vaan odottanut vuoroaan varjoissa, kun isommat kalistelee sapeleitaan :)
Ihan mun omaa keksintöä kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä Aryan hehkutusta. Oon aina inhonnut tollaista neitinokkavatyyppistä pimuhahmoa, joka pikkunokkelasti ratkoo pulmat tuosta vaan ja on niin topakkaa ja erinomaista että. Tyhmää ja ärsyttävää! Aryassa on lisäksi patologisen sarjamurhaajan piirteitä: sehän tappaa tosta vaan puoliviattomat joukonmukanakulkijatkin omaan kostonhimoonsa hukkuneena. Musta oisi virkistävää, jos Aryan hahmo tapettaisiin pois. Taidan olla toiveineni ainoa, joten kivittäkää vaan :)
Aryalle tulee käymään vielä erittäin huonosti. Kuten kaikille jotka tappavat jonkun joka on tarjonnut sinulle vieraanvaraisuutta
Kuka on tarjonnut aryalle vieraanvaraisuutta? Mennyt ihan ohi.
Walder Frey, sekä viime jaksossa Ed Sheeran. Suosittelen kaikkia epäilyjöitä katsomaan koko sarja uudestaa. Bran kertoo joskus 3-4 seasonilla mitä Aryalle tulee tapahtumaa. Se ei ole hyvö asia
Walder frey? Sehän tappoi starkit punaisissa häissä mitä brutaalimmin! Olisiko Aryan pitänyt unohtaa se? Ja se sheeran, sehän tarjosi jotain jänistä. Eihän arya sitä tappanut, vai menikö jotain ohi?
Hohoijaa ei ole pakko uskoa. Katso sarja uudestaan niin tulet tietämään mitä Aryalle käy ja mitä käy ledengan mukaan kaikille jotka ottavat vieraanvaraisuuden vastaan vain murhatakseen vieraanvaraisuuden tarjoajan
Ei Freyt edelleenkään vieraanvaraisuuttaan Aryalle tarjonneet. Arya meni sinne naamailemaan valepuvussa. Enkä muutenkaan tajua mitä horiset.
Itse pidin Aryasta paljon, ennen, nyt en niinkään. Käyttäytyy kuin olisi kuolematon.
Rat cook, googleta tuo tarina. Siinä on Aryan kohtalo vertauskuvallisesti. THE END
Jaahas, joku assi taas asialla. Sarjassa on varmasti vaikutteita erilaisista legendoista, mutta tuskin nyt noudattavat mitään valmista kaavaa.
Kaikki on auki, etkä sinä voi tietää Aryan, tai kenenkään muunkaan kohtaloa sarjassa.Kyllä voin. Jokainen leffa/sarja kertoo loppuratkaisun jo alussa jos lukee rivien välistä.
Eihän sitä ole edes kirjoitettu vielä! Ei kirjaa eikä käsikirjoitusta. Oot sä vaan melkoinen.
Sinulla on paljon yllätyksiä sitten vielä edessä. Tuskin uskot sitäkään että Cersei tulee tappamaan Jaimen tällä kaudella
Haluan vielä lisätä että tämö ei ole spoilaus vain veikkaus
Mitä jos esittäisit veikkauksesi vähemmän provosoivaan sävyyn? Yritettäisikö pelastaa tämä keskustelu?
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa uskoo että Baelish olis enää kauan mukana. Onhan se älykäs mies, mutta luulen että sortuu omaan nokkeluuteensa. Yliarvioi itsensä ja aliarvioi muut. Luulen, että just kun luulee saavansa haluamansa kaikki sortuukin niskaan, Sansa pettää ja pelaa Pikkusormen ulos tms.
Ehkä Baelish - Varys vastakkainasettelu olisi kuitenkin mielenkiintoinen vielä nähdä. Varysistähän on nyt tullut symppishahmo ja ennen nämä kaksi olivat muistaakseni jonkunlainen Kuninkaansataman pahan akseli yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Baelish - Varys vastakkainasettelu olisi kuitenkin mielenkiintoinen vielä nähdä. Varysistähän on nyt tullut symppishahmo ja ennen nämä kaksi olivat muistaakseni jonkunlainen Kuninkaansataman pahan akseli yhdessä.
Eikö Varys ole myös ollut koko sarjan ajan "hyvis" sillä että perustelee tekonsa ja juonittelut koska pyrkii jatkuvasti kuningaskunnan etuun eikä itsensä tai yksittäisen ihmisen?
Ensin yritti tappaa Danyn koska tämä uhkasi rauhaa mutta uudessa tilanteessa näki tämän mahdollisuutena päästä eroon muista riehuvista hallitsijoista jotka nyt uhkaavat sitä rauhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Varys ole myös ollut koko sarjan ajan "hyvis" sillä että perustelee tekonsa ja juonittelut koska pyrkii jatkuvasti kuningaskunnan etuun eikä itsensä tai yksittäisen ihmisen?
Ensin yritti tappaa Danyn koska tämä uhkasi rauhaa mutta uudessa tilanteessa näki tämän mahdollisuutena päästä eroon muista riehuvista hallitsijoista jotka nyt uhkaavat sitä rauhaa?
Eli siis tavallaan Littlefingerin vastakohta joka koko ajan horjuttaa tasapainoa ja yrittää sillä kaaoksella kivuta niitä tikkaita itse kuninkaaksi. Vai kuinka se meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei Varys samalla tavalla pahis ole ikinä ollut kuin Baelish on mutta ei ehkä mikään puhdas hyviskään. Baelish tekee kaiken kuitenkin saavuttaakseen etua itselleen, Varys ei.
Minun spekulaatiot tälle kaudelle:
- joku Starkeista kuolee (Arya tai Sansa, eivät ole sarjan lopulle niin merkittäviä kuin Jon tai Bran)
- Cersei ja/tai Jaime kuolee (uskon myös Mad Queen-teoriaan)
- Littlefinger joko kuolee tai ainakin kokee kovan kolauksen
- Euron tappaa sen hietakyyäidin lahjana Cerseille
- joku symppishahmoista (Brienne, Tormund) kuolee
- Dany hitaasti valloittaa Westerosia (Casterly rock, kauden lopussa saavuttaa Kuninkaansataman)
- Night's Watch kuolee sukupuuttoon
- kausi loppuu kohtaukseen, jossa muuri sortuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Red weddingistä asti olen odottanut lady Stoneheartia, ei varmaan tule ikinä tapahtumaan :(
En ole lukenut kirjoja joten en tuota LSH-asiaa juuri tunne. Voisiko kuitenkin ajatella että Arya olisi jonkunlainen kivisydän tätä nykyä?
Jos lady Stoneheartin ainoa päämäärä oli kostaa suvulle Frey, mielestäni Aryan toimet täyttivät kriteerit.
Minä ajattelen, että LS idea on saada selville Jonin oikeat vanhemmat ja tajuta, ettei Ned pettänytkään häntä. Sen jälkeen katuu vihdoin sitä, miten kamalasti on Jonia kohdellut ja tekee kaikkensa häntä auttaakseen eli yrittää saada anteeksi ja siten rauhan.
Hmm, kiva ajatus mutta en usko että Stoneheart kykenee minkäänlaiseen "parannukseen", hän tuntee kostonhimoa ja raivoa mutta ei oikeastaan mitään muuta. En myöskään keksi miten järkevällä tavalla juuri hän kirjoissa saisi selville totuuden Jonin vanhemmista. Musta on selvää että kirjoissakin se verho alkaa raottua kunnolla juuri Branin näkyjen kautta.
Itse oon ajatellut että Stoneheart on mukana esimerkkinä siitä miten henkiinherääminen voi mennä väärin. Siis pohjustuksena Jonin kohtalolle ja kontrastina Jonin henkiinheräämiselle. Ja tietysti korjaamassa kirjojen suurta ajoitusongelmaa eli täytteenä siihen asti että saadaan lapset sopivaan ikään ja kaikkien kasvutarinat siihen vaiheeseen että voidaan siirtyä tarinan viimeseen kolmannekseen ja kohti suurta taistelua. Sama kuin Aegon ja Tyrionin seikkailut matkalla Meereeniin. Ajankulua.
LS oli tosi tylsä hahmo ja sai vain tuntumaan, että kaikki heräs henkiin, jos sekin heräisi. Ihan tylsää täytettä. Hyvä että siitä luovuttiin
Vierailija kirjoitti:
Sophie Turner on tavattoman kaunis nainen mutta miksi se Sansaa näytellessään on semmoinen puunaama? Siis se koittaa varmaan välittää jotain ylhäisyyttä, mystisyyttä, viisautta yms mutta sillä on koko ajan sellanen ilme niinkun joku olis pierassut vieressä. Isoista hahmoista yks huonoimmista näyttelijöistä kyllä, samanlainen puunaama oli X men elokuvassa ja pilas Jean Greyn.
Sama. Luulen, että moni pitäisi hahmosta enemmän, jos näyttelijällä olisi useampi ilme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja milloinkohan Jon ja Sansa tajuaa, että Arya on elossa? Aryanhan on pakko jo tietää Jonista ja Sansasta, koska on joka paikassa kuuntelemassa juttuja. Luulisi, että menisi ensin tapaamaan siskoa ja veljeä, mutta kostoretki kohti Cerseitä meni arvojärjestyksessä korkeammalle.
Ei ole jonikaan juuri siskonsa perään huudellut.
Ei kai ne tiedä Aryan olevan elossa? Eihän sitä ole nähnyt melkein kukaan ykköskauden jälkeen, olettavat kuolleeksi? Vai onko mulla mennyt jotain ohi?
Winterfelliä taas pyörittävät Starkit, yhdistynyt Pohjoinen ja uusi King in the North ei sen sijaan varmaan ole jäänyt keneltäkään huomaamatta.
Brienne näki Aryan ja kertoi Sansalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä just en haluaisi, että ne ois jotain prequel-juttuja, ne on aina tylsiä, kun lopputuloksen tietää jo!
Mun mielestä nykyiselle sarjalle ois aika väkevä loppu, mikäli kaikki nykyiset pelurit tuhoaisivat taistelussa toisensa ja lopussa Iron Thronelle nousisi joku tähän asti aivan tuntematon nobody, joka on vaan odottanut vuoroaan varjoissa, kun isommat kalistelee sapeleitaan :)
Houndi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sillä ollut se velho arkussa?
Vierailija kirjoitti:
Euron Greyjoy, miten rasittava tyyppi.
Viime kaudella oli vielä jotenkin hyvä hahmo, ihan omissa sfääreissä itsevarmana kulkeva sekopää. Nyt valtaistuinsalissa vaikutti hermoille käyvältä koheltajalta, juuri siltä bileiden tyypiltä jolle pitää sanoa että oo nyt jo jumalauta hiljaa ja istu paikalles. Rasittavalla tavalla epämiellyttävä hahmo.
Tämä oli ainoa asia, mikä tökkäsi minuakin pahasti viime jaksossa. Ihan kuin eri leffasta olisi siirretty sarjaan sellainen ärsyttävä hahmo, joka aina kuolee ekaksi. Koko kohtaus oli muutenkin jotenkin kökkö.
Vierailija kirjoitti:
Gendry soutaa rantaan hirveän rehuparran kanssa ja armottomat käsilihakset kasvattaneena, että "Huh, mikä reissu ... mitäs täällä tapahtuu?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sophie Turner on tavattoman kaunis nainen mutta miksi se Sansaa näytellessään on semmoinen puunaama? Siis se koittaa varmaan välittää jotain ylhäisyyttä, mystisyyttä, viisautta yms mutta sillä on koko ajan sellanen ilme niinkun joku olis pierassut vieressä. Isoista hahmoista yks huonoimmista näyttelijöistä kyllä, samanlainen puunaama oli X men elokuvassa ja pilas Jean Greyn.
Sama. Luulen, että moni pitäisi hahmosta enemmän, jos näyttelijällä olisi useampi ilme.
Jep, jos vertaa vaikka Aryan näyttelijään niin ero on huima. Oletteko muuten nähneet sen netflixissä olevan elokuvan jossa Arya on? Siis "Arya" koska en nyt muista sitä oikeaa nimeä.. Maisie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin yritti tappaa Danyn koska tämä uhkasi rauhaa mutta uudessa tilanteessa näki tämän mahdollisuutena päästä eroon muista riehuvista hallitsijoista jotka nyt uhkaavat sitä rauhaa?Eikös sillä ollut se velho arkussa?
Oli.. se joka oli tehnyt siitä eunukin. Kidutti sitä siellä. Tosi hyvis..
Lukeminen kannattaa aina ja elokuva ei koskaan " tee oikeutta" alkuperäiselle kirjalle.
Kaikkein hengettömiä elokuvia on ne, jotka tyytyvät kuvittamaan jonkun kirjan. Oikeassa, toimivassa elokuvassa pätee eri lait kuin kirjoissa. On täydellisen ja totaalisen hedelmätöntä ( ja muille, vain sarjasta kiinnostuneille myös kiusallista) kiistellä tai edes keskustella tällaisista asioista. Varmaan kirjakeakusteluillekin löytyy ketjunsa ja fooruminsa.