Miksi naiset muuttavat miehen perässä, mutta miehet eivät naisen perässä?
Onko tuttu ilmiö? Onko lähipiirissäsi pareja, joissa nainen vaihtaa paikkakuntaa miehen vuoksi mutta mies ei olisi valmis tekemään samoin?
Oma kokemukseni on, että naiset ovat valmiimpia muuttamaan miehen tarpeiden vuoksi, mutta samaa joustavuutta ei löydy miehiltä!
Kommentit (35)
Lähipiirissä on oikeastaan enemmän niin päin että miehet ovat muuttaneet naisen perässä. Omassa parisuhteessa taas molemmat on jossakin vaiheessa suhdetta muuttaneet toisen/yhteisten tarpeiden takia.
Kyllä ne äijät perässä tulee, ehkä korvat luimussa mutisten mutta tulevat kumminkin.
Löytyy muuttoja suuntaan ja toiseen. Joskus on muuttanut mies, joskus nainen ja joskus molemmat yhdessä vaihtaneet paikkakuntaa. Tuo on enemmän tapauskohtaista kuin sukupuolesta kiinni. Esimerkiksi meillä mies muutti "minun perässäni", koska minulla oli jo täällä työpaikka ja saman alan töitä olisi ollut vaikea löytää muualta. Miehen taas onnistui helposti vaihtaa työpaikkaa. Käytännön asiat ratkaisevat näissä, ei niinkään sukupuoli
No ei ole kyllä tuttu ilmiö. Tunnen kyllä tapauksia molempiin suuntiin.
Muutinw miehen perässä, koska tällä oli toisella paikkakunnall vakituinen työpaikka. Olin opiskelija ja myöhemmin valmistuttuani sain myös itse tältä paikkakunnalta vakityön.
Molempiin suuntiin mun tuttavissa. Viimeksi veljeni muutti naisen perässä 500 km.
Miehet muuttavat naisen perässä. Naiset muuttavat miestä karkuun.
Tiedän vain yhden tapauksen, jossa nainen on muuttanut miehen takia toiselle paikkakunnalle. Siinä tapauksessa mies on jääkiekkoilija, joten hänen oli käytännössä mahdotonta muuttaa pois sieltä, missä pelasi. Nainen taasen on opettaja ja hän sai vaihdettua työpaikan miehen asuinpaikalle.
Ei siis ole kovinkaan tuttu ilmiö tuo, että naiset muuttavat miehen perässä. Sanoisin, että muuttaja määräytyy kokonaistilanteen mukaan, ei sukupuolen perusteella.
Mä uhrasin urani miehen mieliksi ja miehen työn vuoksi suostumalla pikkukaupunkiin. Olen kyllä vieläkin vähän katkera ja vihainen itsellni, mutta nyt sitten on käynyt toisin päin. Päätin, että pätkätyöt saa riittää ja lähdin, mies tuli perässä.
Muutetaan varmaan sen mukaan kumpi saa paremman työn.
Minun mieheni muutti Kanadasta Suomeen, jotta saimme asua yhdessä. Asiaa mietittyämme totesimme, että hänen on helpompi tulla tänne kuin minun muuttaa sinne. Asiaan vaikuttivat työtilanne, asunto jne.
Asutaan molemmilla paikkakunnilla omissa asunnoissa. Ei ole pakko muuttaa nysväämään.
Molemmin puolin. Esim. Oma äitini muutti miehen perässä toiselle paikkakunnalle. Sitten muutti takaisin vanhaan paikkakuntaan. Parin kuukauden päästä mies seurasi perässä.
Minun mieheni on muuttanut minun perässäni kolmeen eri paikkakuntaan. Nyt ei enää ikinä muuteta mihinkään, tänne jäätiin.
Yksi pariskunta, nainen muutti miehen perässä amk:n takia. Mutta kun nainen pääsi toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, pyysi mies siirtoa tämän kaupungin amk:iin ja muuttivat tähän toiseen kaupunkiin.
Kahdella naispuolisella ystävälläni tuli ero miehistään, kun miehet eivät muuttaneet. Kaikki naiset eivät ole lampaita! Nyt toisella on hyvä mies ja perhe muuttohaluja löytäneen miehen kanssa. Mammanpojat eivät uskalla muuttaa.
Mammanpijar tarcitsee naisen, jolla ei ole omaa tahtoa.
Mä muutin, koska sain töitä samalta paikkakunnalta kun mies. Mies taas ei voi tehdä työtä, kun sillä tietyllä paikkakunnalla tai muuten joutuisi vaihtamaan alaa. Ei siinä sen ihmeelisempää syytä ollut.
Se on pelkkää kuvitelmaa ja huhupuhetta, ei ole mitään tilastoa siitä
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin, koska sain töitä samalta paikkakunnalta kun mies. Mies taas ei voi tehdä työtä, kun sillä tietyllä paikkakunnalla tai muuten joutuisi vaihtamaan alaa. Ei siinä sen ihmeelisempää syytä ollut.
Tämä meilläkin.
Taas joku ihme yleistys, vaikka tässäkin aiheessa totuus on siellä välimaastossa.
Ei ole tuttu ilmiö, olen itse asiassa huomannut päinvastaista.