Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset muuttavat miehen perässä, mutta miehet eivät naisen perässä?

Vierailija
15.07.2017 |

Onko tuttu ilmiö? Onko lähipiirissäsi pareja, joissa nainen vaihtaa paikkakuntaa miehen vuoksi mutta mies ei olisi valmis tekemään samoin?
Oma kokemukseni on, että naiset ovat valmiimpia muuttamaan miehen tarpeiden vuoksi, mutta samaa joustavuutta ei löydy miehiltä!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttu ilmiö, olen itse asiassa huomannut päinvastaista.

Vierailija
2/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on oikeastaan enemmän niin päin että miehet ovat muuttaneet naisen perässä. Omassa parisuhteessa taas molemmat on jossakin vaiheessa suhdetta muuttaneet toisen/yhteisten tarpeiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äijät perässä tulee, ehkä korvat luimussa mutisten mutta tulevat kumminkin.

Vierailija
4/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy muuttoja suuntaan ja toiseen. Joskus on muuttanut mies, joskus nainen ja joskus molemmat yhdessä vaihtaneet paikkakuntaa. Tuo on enemmän tapauskohtaista kuin sukupuolesta kiinni. Esimerkiksi meillä mies muutti "minun perässäni", koska minulla oli jo täällä työpaikka ja saman alan töitä olisi ollut vaikea löytää muualta. Miehen taas onnistui helposti vaihtaa työpaikkaa. Käytännön asiat ratkaisevat näissä, ei niinkään sukupuoli

Vierailija
5/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä tuttu ilmiö. Tunnen kyllä tapauksia molempiin suuntiin. 

Vierailija
6/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutinw miehen perässä, koska tällä oli toisella paikkakunnall vakituinen työpaikka. Olin opiskelija ja myöhemmin valmistuttuani sain myös itse tältä paikkakunnalta vakityön.

Vierailija
7/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin suuntiin mun tuttavissa. Viimeksi veljeni muutti naisen perässä 500 km. 

Vierailija
8/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet muuttavat naisen perässä. Naiset muuttavat miestä karkuun.

Vierailija
9/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain yhden tapauksen, jossa nainen on muuttanut miehen takia toiselle paikkakunnalle. Siinä tapauksessa mies on jääkiekkoilija, joten hänen oli käytännössä mahdotonta muuttaa pois sieltä, missä pelasi. Nainen taasen on opettaja ja hän sai vaihdettua työpaikan miehen asuinpaikalle.

Ei siis ole kovinkaan tuttu ilmiö tuo, että naiset muuttavat miehen perässä. Sanoisin, että muuttaja määräytyy kokonaistilanteen mukaan, ei sukupuolen perusteella.

Vierailija
10/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uhrasin urani miehen mieliksi ja miehen työn vuoksi suostumalla pikkukaupunkiin. Olen kyllä vieläkin vähän katkera ja vihainen itsellni, mutta nyt sitten on käynyt toisin päin. Päätin, että pätkätyöt saa riittää ja lähdin, mies tuli perässä. 

Vierailija
11/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan varmaan sen mukaan kumpi saa paremman työn.

Vierailija
12/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni muutti Kanadasta Suomeen, jotta saimme asua yhdessä. Asiaa mietittyämme totesimme, että hänen on helpompi tulla tänne kuin minun muuttaa sinne. Asiaan vaikuttivat työtilanne, asunto jne. 

Vierailija
13/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan molemmilla paikkakunnilla omissa asunnoissa. Ei ole pakko muuttaa nysväämään.

Vierailija
14/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmin puolin. Esim. Oma äitini muutti miehen perässä toiselle paikkakunnalle. Sitten muutti takaisin vanhaan paikkakuntaan. Parin kuukauden päästä mies seurasi perässä.

Minun mieheni on muuttanut minun perässäni kolmeen eri paikkakuntaan. Nyt ei enää ikinä muuteta mihinkään, tänne jäätiin.

Yksi pariskunta, nainen muutti miehen perässä amk:n takia. Mutta kun nainen pääsi toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, pyysi mies siirtoa tämän kaupungin amk:iin ja muuttivat tähän toiseen kaupunkiin.

Vierailija
15/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella naispuolisella ystävälläni tuli ero miehistään, kun miehet eivät muuttaneet. Kaikki naiset eivät ole lampaita! Nyt toisella on hyvä mies ja perhe muuttohaluja löytäneen miehen kanssa. Mammanpojat eivät uskalla muuttaa.

Vierailija
16/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammanpijar tarcitsee naisen, jolla ei ole omaa tahtoa.

Vierailija
17/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin, koska sain töitä samalta paikkakunnalta kun mies. Mies taas ei voi tehdä työtä, kun sillä tietyllä paikkakunnalla tai muuten joutuisi vaihtamaan alaa. Ei siinä sen ihmeelisempää syytä ollut.

Vierailija
18/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelkkää kuvitelmaa ja huhupuhetta, ei ole mitään tilastoa siitä

Vierailija
19/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin, koska sain töitä samalta paikkakunnalta kun mies. Mies taas ei voi tehdä työtä, kun sillä tietyllä paikkakunnalla tai muuten joutuisi vaihtamaan alaa. Ei siinä sen ihmeelisempää syytä ollut.

Tämä meilläkin.

Vierailija
20/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku ihme yleistys, vaikka tässäkin aiheessa totuus on siellä välimaastossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän