Miksi naiset muuttavat miehen perässä, mutta miehet eivät naisen perässä?
Onko tuttu ilmiö? Onko lähipiirissäsi pareja, joissa nainen vaihtaa paikkakuntaa miehen vuoksi mutta mies ei olisi valmis tekemään samoin?
Oma kokemukseni on, että naiset ovat valmiimpia muuttamaan miehen tarpeiden vuoksi, mutta samaa joustavuutta ei löydy miehiltä!
Kommentit (35)
Oma kokemukseni (lehdistä luin) on, että naiset tappavat lapsiaan. Miksi te naiset tapatte vauvanne??
Yleensä pariskunta asuu naisen tarpeiden mukaan.
Pitää löytyä naisen mielestä hyvä tarha ja koulut lähistöltä. Jos naisella ei ole ajokorttia, halukkuutta ajamiseen, tai autoa, työmatkan pitää olla julkisilla kuljettavissa (mies ajakoon 1.5h suuntaansa).
Samalla nainen voi tietysti uhriutua kun mies ei hae ja vie lasta tarhaan vaan se jää naisen hommaksi, onhan se työmatkan varrella.
Kummallinen yleistys. - Itse kyllä huomaan taas, että kuinka tavallaan on juuri nyt mukavaa kun olen sinkku, niin ei tarvitse ajatella kuin lähinnä itseään. Vaikka mielelläni vaihtaisin tämän loputtomalta tuntuvan pätkätyöläisen elämän seesteisempään eloon jonkun yhden ja eritysien kanssa.., Vaikka sitten asuisimmekin välillä eri paikoissa. Olen taas työttömänä ja mietin, että mihinkähän sitä seuraavaksi mahdollsiesti joudun muuttamaan työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää löytyä naisen mielestä hyvä tarha ja koulut lähistöltä. Jos naisella ei ole ajokorttia, halukkuutta ajamiseen, tai autoa, työmatkan pitää olla julkisilla kuljettavissa (mies ajakoon 1.5h suuntaansa).
Samalla nainen voi tietysti uhriutua kun mies ei hae ja vie lasta tarhaan vaan se jää naisen hommaksi, onhan se työmatkan varrella.
Millainen vanhempi haluaa tieten tahtoen lapsille hankalan, pitkän ja ehkä vaarallisen koulumatkan? Päiväkoti-ikäisen lapsen kohdalla vanhemmille tulee lapsen kuskauksia kesken työpäivän, joten sen takia päiväkodin pitää olla lähellä, että minkään hammaslääkärireissun takia ei tarvitse ottaa koko päivää vapaaksi. Hyvin harvalla työmatkat kestää 1,5 tuntia suuntaansa, joten ihan turhaan uhriudut. Lapsiperheellä sujuva arkin on kaiken a ja o ja valinnat pitää tehdä lasten etu edellä.
Huokaus. Onhan sitä tutkimuksissa jo vuosia sitten osoitettu ns. kohtaanto ongelma. Kärjistäen koulutetummat sinkku naiset asuvayt ja elelevät kaupungeissa kun taas vähemmän koulutetut miehet maaseutumaisemaassa ympäristöissä. Mikä heidät saisi muuttaamaan yhteen on kysymysm johon tuksin on yhtä oikeaa mutta tuskin yhtä väärääkään vastausta, - Miski parisuhteessa olevien edes aina pitäsi asua ja elää saman katon alla?
Mutta aika moni meistä haluaa työllistyä sillä alueella/ paikassa jossa asuu ja elää, Suomi on kuitenkin maa, joka on paljossa rakentunut kahden tulonsaajan malliiin silloin jos tai kun elettälee toivetta tai halua saada lapsia .
Ja on se työnteko merkityksellistä ja arvokasta parisuhdestatuksesta huolimatta, joka varmasti monella on merkittävä seikka sen suhteen mihin haluaa tai on valmis asettumaan ja elämään. - Onneksi etätyö on nykyään mahdollista yhä useamman kohdalla.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan tuo siitä, että nainen tai naiset -kärjistäen- osaavata paremmin aatella paremmin muiden tarpeitam eivätkä vain omaansa. - Vai eikö sinulla ole mitään merkitystä sillä millainen välimatka on mahdollisella lapsellasi tarhaan tai kouluun, eikä varmaan silläkään, minkölaista työmatkaa mahd. kumppanisi joutuisi kulkemaan
Uskovainen mies
Mies muutti minun perässä vaikka lapsensa jäivät toiselle paikakunnalle. En pyytänyt muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies muutti minun perässä vaikka lapsensa jäivät toiselle paikakunnalle. En pyytänyt muuttamaan.
Mutta olisitko itse ollut valmis ja halukas muuttamaan miehen perässä, paikkakunnalle, jolla mies asui?
Mieheni muutti Suomeen minun vuokseni. Tuttvapiirissä ehk 60 % miehistä on muuttajia, 40 % naisia. Veljenikin muutti vaimonsa kotimaahan.
Olen huomannut. Miehet on ylipäätään joustamattomampia. Asuvat todennäköisemmin samassa paikassa koko ikänsä ja ovat katkeria kun lähimmän neliökilometrin alueelta ei löydy naista.
Minun mieheni muutti minun perässä. Minulla oli lapsia, joten en voinut muuttaa heidän olojaan.
Nuorena minä muutin miehen perässä. Ei ollut mitään, mikä olisi pidätellyt.
Taas joku bessewisser-ap, joka heittelee täällä omia luulojaan totuuksina.
Itse muutin ekan miehen perässä hänen asuinpaikkakunnalleen, sitten erottiin, löysin uuden ja uusi mies muutti minun perässäni minun paikkakunnalleni.
Itselläni sama tilanne. Kuukausien väännön jälkeen mies alkoi taipumaan siihenkin, että alkoi miettimään vaihtoehtoja. On ostanut kihlat ja menee naimisiin milloin minä haluan. Pahin vaihtoehto ok, että ollaan naimisissa ja asumme 150 välimatkan päässä. Paras on se että muuttaa minun tykö