Alkoi mietityttää tuo sektio-ketju...
Kun moni siellä totesi, että sektio oli aivan kamala. Myös mun miehen siskon kaverille tehtiin sektio (vauva perätilassa), ja hän sanoi olleensa kipeänä monta viikkoa.
Itselleni tehtiin myös sektio (vauva perätilassa + mulla paha raskausmyrkytys) ja mä olisin jo seuraavana päivän ollut valmis lähtemään kotiin. Kipulääkettä en ottanut enää kolmantena päivänä sairaalassa.
Haava oli vain pikkuisen kiristävä, mutta ei edes kosketusarka eikä kipeä.
Onko muita tapauksia, joilla oli helppo sektio? Olisikohan tuolla haavan suunnalla (pysty tai vaaka) jotain merkitystä? Nimittäin itselläni oli pysty ja tällä tuttavallani vaaka.
Kommentit (3)
Olin tosi kipeä ja lisäksi vielä haava tulehtui. Jouduttiin avaamaan 3 kertaa että mädät tuli ulos ja se vasta sattui. Toipumiseen meni monta viikkoa. Tosin olin heikosa kunnossa kun menetin paljon verta ym.
Saa nähdä jääkö lapsiluku yhteen kun tavallinenkin synnytys pelottaa.
ensimmäinen oli 20 h synnytyksen yrityksen jälkeen kiireinen. oltiin sairaalassa 5 päivää, kun oli esikoinen kyseessä. ihan hyvin parannuin, ei ollut kotona mitään ongelmia ja pääsi kaupassa tms. heit käymään.
toinen oli suunniteltu (isokokoisia lapsia kummatkin) ja leikattiin aaamulla ja iltapäivällä jo kävelin ja kävin vessassa. kaksi yötä oltiin sairaalassa ja sitten kotiin (eipä oltais kauemmin haluttu ollakkaan, ne olis ehkä halunut vielä yhden yön pitää)
silti en haluasisi leikkausta koskaan kokea, mutta kai se on pakko jos lapsia vielä haluaa tehdä. itse leikkaus on mun mielestä kaamea ja ällö operaatio, mutta kummastakin olen tosi nopeasti parantunut. vieraatkin on tullut parin tunnin kuluttua sektioista.
Kummalakin kertaa otin tujumpaa kipulääkettä aprin vuorokauden ajan, sitten jo pärjäsi normaalilla panadol-satsilla.
Minulla pahinta oli ilma, jota alkoi kertyä ja osasyynä vahva kipulääke. Sekin oli syy jättää piikit pois.
Arpi vaakaan.
Kuulemma toiset lääkärit on tunnettuja siitä, että tekevät pienet ja sievät viillot ja osaavat ujuttaa vauvan ulos siitä sievästi.