Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tumpelo lähtee matkalle! Finnair ja bag drop Helsinki-Vantaalla

Ummikko
15.07.2017 |

Ummikot ulkomailla lähtee liikenteeseen. Lento lähtee siis Helsinki-Vantaalta ja lähtöselvityksen nyt kai voi tehdä kätevästi netissä, mutta entäs matkatavarat? Finnairin sivuilta lukiessani ymmärsin, että voi mennä oikealle palvelutiskille tai vaihtoehtoisesti automaatilla tsekata ne itse. Jostakin muualta netistä luin kuitenkin, että vaikka menisin palvelutiskille pitää minun silti sitä ennen tulostella tarroja ja lippuja automaatista itse laukkuuni? Voisiko joku viisaampi selvittää minulle miten toimia. Kauhee stressi iskee tyhmälle. :D

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kyllä lähtöselvityksen netissä heti kun se aukeaa, koska silloin voi valita istumapaikan. Etenkin jos kahdestaan tai porukalla menee, niin noin voi varmistaa että pääsee vierekkäin. Laukkuun sitten tulostan kentällä tarran. Monilla Euroopan kentillä ei voi itse tulostaa tarraa laukkuun,vaan teet lähöselvityksen netissä ja jonotat laukun kanssa tiskille.

Vierailija
22/35 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 21 jatkaa. Kerran teimme vasta kentällä lähtöselvityksen ja istuimme sitten miehen kanssa eri riveillä kun ei ollut tilaa muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tukitaan muilta jonot". Olipas itsekeskeinen lausunto epävarmuudessaan apua pyytäville.

Vierailija
24/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 5 vuotta vanhalle ketjulle.

Olen lähdössä huomenna toiseen EU-maahan.

Osaatteko kertoa, onko pakko käyttää bag drop -itsepalvelua vai saako käyttää bag drop -tiskiä?

Vierailija
25/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki-Vantaalla on T2:n/Finnairin aulassa kymmenittäin automaatteja josta saat tarrat tulostettua omalla varaustunnuksella (check-in voit tehdä etukäteen netissä tai samalla automaatilla) Ja siellä on nyt kesällä neuvojia lähes joka automaatille ja tyyppejä, joilta kysyä. Sitten bag drop jonoon laukkujen kanssa jonottamaan ja seuraavaksi turvajonoon. Onnistuu kyllä

Kuka käyttää Finnairia sillä palvelu on yleensä töykeää ja huonoa.

Vierailija
27/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärtääkseni edelleen on myös bag drop -tiskit, mutta niissä voi olla useamman lähtevän lennon laukut samassa. Eli voi olla paljon jonoa. Itsepalvelu bag drop on kuitenkin ihan helppo, ja siellä koneiden ympärillä on henkilökuntaa avustamassa tarvittaessa.

Vierailija
28/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin kesäkuussa Kroatiaan ja oon kans reissannu vähän ja sit just jännitän eniten lähtöselvityksiä. Nyt tulostin kotona lähtöselvityslaput. panikoin automaattikoneiden luona, kun ei näkynyt henkilökuntaa (juu, olin tosi hyvissä ajoin paikalla).  Siinä kun pällisteltiin laukkujen kanssa, niin yks virkailija kysäisi "oletteko tehneet lähtöselvityksen?" -Juu, ollaan. -No sitten voitte mennä myös tuonne reunimmaiselle tiskille. PELASTUS! Virkailija kiinnitti laukkuihime tarrat ja pistri ruumaan menevät hihnalle. HYVIN ONNISTUI NÄINKIN! Ja emme olleet edes ainoita tässä jonossa:)

Nykyään vaikein ja jännittävin  vaihe matkailussa on nimenomaan nämä itsepalvelu toimenpiteet ennenkuin pääsee koneeseen.

Vierailija
29/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki-Vantaalla on T2:n/Finnairin aulassa kymmenittäin automaatteja josta saat tarrat tulostettua omalla varaustunnuksella (check-in voit tehdä etukäteen netissä tai samalla automaatilla) Ja siellä on nyt kesällä neuvojia lähes joka automaatille ja tyyppejä, joilta kysyä. Sitten bag drop jonoon laukkujen kanssa jonottamaan ja seuraavaksi turvajonoon. Onnistuu kyllä

Kuka käyttää Finnairia sillä palvelu on yleensä töykeää ja huonoa.

No minä.

Vierailija
30/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärtääkseni edelleen on myös bag drop -tiskit, mutta niissä voi olla useamman lähtevän lennon laukut samassa. Eli voi olla paljon jonoa. Itsepalvelu bag drop on kuitenkin ihan helppo, ja siellä koneiden ympärillä on henkilökuntaa avustamassa tarvittaessa.

Kiitos vastauksesta.

Vierailija
31/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on juurikin niinpäin, että lähtöselvitykseen on lyhyempi jono kuin niille itse lähtöselvityksensä tehneille oleva jono baggage dropiin.

Vierailija
32/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin kesäkuussa Kroatiaan ja oon kans reissannu vähän ja sit just jännitän eniten lähtöselvityksiä. Nyt tulostin kotona lähtöselvityslaput. panikoin automaattikoneiden luona, kun ei näkynyt henkilökuntaa (juu, olin tosi hyvissä ajoin paikalla).  Siinä kun pällisteltiin laukkujen kanssa, niin yks virkailija kysäisi "oletteko tehneet lähtöselvityksen?" -Juu, ollaan. -No sitten voitte mennä myös tuonne reunimmaiselle tiskille. PELASTUS! Virkailija kiinnitti laukkuihime tarrat ja pistri ruumaan menevät hihnalle. HYVIN ONNISTUI NÄINKIN! Ja emme olleet edes ainoita tässä jonossa:)

Nykyään vaikein ja jännittävin  vaihe matkailussa on nimenomaan nämä itsepalvelu toimenpiteet ennenkuin pääsee koneeseen.

Totta. Ja itsepalvelussa seisoo vieressä Finnair-täti valvomassa asiakkaiden hikoilua.

Samalla palkalla ja asiakasystävällisemmin hoituisi, jos Finnair hoitaisi laukut suoraan.

Vierailija
33/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa.

Vierailija
34/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida enää monella tiskillä olla palvelua. Suosiolla vaan automaatista tarkastuskortit ja laukkutarrat (vaikka olisi tehnyt lähtöselvityksen etukäteen). Vaikeinta taitaa olla liimata se tarra suoraan :D. Muuten selviää lukutaidolla.

Vierailija
35/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet lähtöselvityksen netissä. Kentällä menet automaatille ja toimit ohjeiden mukaan. Kone tulostaa matkalaukun tarrat ja liimaat ne laukkuusi. Sitten viet matkalaukun hihnalle ja luet viivakoodin tarrasta ja homma hoidettu. Finnairilla onHelsingissä myös palvelutiski, mutta paluumatkalla ei välttämättä ole, joten kannattaa harjoitella jo menomatkalla, jos ei ole ennen käyttänyt.

Tuohan muistuttaa Speden kärpäsentappoautomaattia: Ensin otetaan kiinni kärpänen ja laitetaan se koneesen. Siellä sitä kohdellaan eri tavoin kaltoin ja lopuksi, kun kärpänen tulee koneesta, tarvitsee vain litistää se kämnentä vasten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan