Mies ja turvonnut vatsa, ohjeita
Kuinka voisi pukeutua mies, jonka vatsa on turvonnut niin, että oikein mitkään housut eivät ole mukavat. Collegehousuissa ei viitsisi lähteä joka paikkaan. Tilanne alkaa olla äärettömän stressaava.
Kommentit (26)
Jospa kiinnittäisit huomiota syömisiisi, niin ei tulisi sitä turvotusta.
Turvotusta, johon lääkäri osasi neuvoa vain ruokavalioita, mutta kaikki on kokeiltu, ei apua.
Vierailija kirjoitti:
Turvotusta, johon lääkäri osasi neuvoa vain ruokavalioita, mutta kaikki on kokeiltu, ei apua.
Mitä sitten olet kokeillut?
Jos elämäntyliisi sen sallii, niin koeta pitää pikkutakkia aina housujen kanssa. Se hoikentaa ihan uskomattoman paljon. puvuntakki vai bleiseriksikö sitä pitäisi sanoa on ihanan näköinen eikä liian pönöttävä esim, kun yhdistää farkkuihin ja vaikka valkoisiin lenkkareihin. toimii lähes missä ikäryhmässä vain. Jos puvuntakki ei nappaa, mieti jotain toista takkityyppiä.
Pois sipulit, palkokasvit, viini, muut viljat kuin kaura. Ruokalistaa olen pyrkinyt tekemään fodmap-suositusten mukaan, en täysin, mutta voimieni mukaan.
koeta, auttaisko 100 mikrog D-vitamiinia päivässä. itse olen huomannut, että D auttaa. Ei paljon mutta jonkun verran. Itselläni siis sellainen turpoileva maha, johon ei selvää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Pois sipulit, palkokasvit, viini, muut viljat kuin kaura. Ruokalistaa olen pyrkinyt tekemään fodmap-suositusten mukaan, en täysin, mutta voimieni mukaan.
Sun pitää syömiset hoitaa oman kropan mukaan, ei jonkun listan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämäntyliisi sen sallii, niin koeta pitää pikkutakkia aina housujen kanssa. Se hoikentaa ihan uskomattoman paljon. puvuntakki vai bleiseriksikö sitä pitäisi sanoa on ihanan näköinen eikä liian pönöttävä esim, kun yhdistää farkkuihin ja vaikka valkoisiin lenkkareihin. toimii lähes missä ikäryhmässä vain. Jos puvuntakki ei nappaa, mieti jotain toista takkityyppiä.
Ongelma ei ole niinkään tyyli vaan se että kaikissa muissa housuissa kuin jossain olohousuissa olo on tuon vatsan takia äärettömän tukala. Tulee vessahätä, jotenkin ne housut, kun en saa vyötärölle mukavasti, painavat sitten etumusta.
Onko muita vatsavaivoja? Ettei olisi ärtynyt suoli? Minulla nimittäin on ja näytän joskus ihan viimeisillään raskaana olevalta, kun turvottaa todella paljon. Onneksi noita päiviä ei ihan hirveästi enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää syömiset hoitaa oman kropan mukaan, ei jonkun listan mukaan.
Tietysti, mutta kun omin päin olen kaikkea jo kokeillut, eikä mikään vain tunnu auttavan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkän ajan nuo kokeilut ovat kestäneet?
Vierailija kirjoitti:
koeta, auttaisko 100 mikrog D-vitamiinia päivässä. itse olen huomannut, että D auttaa. Ei paljon mutta jonkun verran. Itselläni siis sellainen turpoileva maha, johon ei selvää syytä.
Kiitos, kokeilen tuota. Jostain sain myös ohjeen sitruunaveden juomisesta. Pitää hörpätä huomenna aamulla tyhjään mahaan ja toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tyypillisesti vain pari päivää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelevasti. Kahvista olen luopunut kokonaan ja ruisleivästä. Pakkohan jotain vain syödäkin. Kauraa pyrin syömään vähemmän. Mutta puhdasta monen viikon fodmapkuuria en kyllä ole kokeillut.
Kun olin lihavampi, minulla maha painoi virtsarakkoa ja välillä tuli aivan hirveitä oloja sen takia, suoranainen klaustrofobia, kun yritti mennä nukkumaankin ja maha painoi rakkoa ja se inhottavasti vihloili ja tuntui ettei tyhjene kunnolla edes. Kun sain mahaa pienemmäksi laihtumalla, ongelma on pysynyt poissa. Vaikka vatsasi turpoaa, niin osa ongelmasta on taatusti ihan sitä kaikilta löytyvää vatsarasvaa. Koeta laihtua vähän mahasta. älä aseta liian kovaa tavoitetta. pyri muutamaan kiloon ja kokeile, josko se riittäisi
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lihavampi, minulla maha painoi virtsarakkoa ja välillä tuli aivan hirveitä oloja sen takia, suoranainen klaustrofobia, kun yritti mennä nukkumaankin ja maha painoi rakkoa ja se inhottavasti vihloili ja tuntui ettei tyhjene kunnolla edes. Kun sain mahaa pienemmäksi laihtumalla, ongelma on pysynyt poissa. Vaikka vatsasi turpoaa, niin osa ongelmasta on taatusti ihan sitä kaikilta löytyvää vatsarasvaa. Koeta laihtua vähän mahasta. älä aseta liian kovaa tavoitetta. pyri muutamaan kiloon ja kokeile, josko se riittäisi
Muuten hyvä, mutta olen aina ollut todella laiha tuota nykyvatsaa lukuunottamatta. Olen 180cm ja painan alle 60 kiloa. Ei olisi varaa laihtua.
Oletko kokeillut laktoositonta tai maidotonta ruokavaliota?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut laktoositonta tai maidotonta ruokavaliota?
Aika vähän syön maitotuotteita. Lähinnä juustoa, voita. Voi ei kyllä ole laktoositonta, mutta vähänpä sitä kuluu. Ai niin, turkkilaista jugurttia kuluu välillä. Pitäisikiöhän sekin jättää?
Turvotusta vai läskiä? Jos turvotusta, niin kannattaa nyt selvittää se syy. Läskin taas voi laihduttaa pois ja sitten kaikki housut on taas mukavat.