Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino vain nousee dietillä!! Apua!!

itku
14.07.2017 |

Paino alkoi nousta 3v sitten abortin jälkeen, ilman, että mikään ruokavaliossani tai liikuntatottumuksissani olisi muuttunut. Olen siis syönyt erittäin terveellisesti hyväkarpisti jo monta monta vuotta ja olen koko elämäni harrastanut liikuntaa useita kertoja viikossa.

Viimeisen parin vuoden aikana olen kokeillut jo neljää erilaista diettiä (salaattikuuri, karppaus, cellreset, perus kaloreiden laskenta) + lisännyt liikuntaa, mutta mikään muutos ei ole edes lopettanut painonnousua, päin vastoin, diettien aikana nousu on jopa kiihtynyt, jopa selkeästi miinuskaloreilla mennessä!
Itkettää!
Sanokaa joku viisas, missä voi olla vika......

Kilpirauhaskokeet on normaalit, jos joku sitä ehdottaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt, ap, se "perusruokavaliosi"

Okei perus hyväkarppini: 

Kananmunia 2-3kpl/pv 

kanaa tai kalaa tai kovaa juustoa tai vuohenjuustoa (punaisen lihan olen noin kuukausi sitten jättäny kokeeksi pois) yht 200-300g / pv

Vihanneksia (salaatti, broccoli, kesäkurpitsa, lehtikaali, porkkana, paprika, tomaatti, kurkku, vihreät pavut, sipuli, etc..) noin 500g / pv

Lisukkeena käytän usein valkoisia papuja, joskus todella harvoin riisiä.

Paistan runsaassa gheessä tai voissa + kookosöljyssä, salaatteihin loraus oliiviöljyä (n. 2rkl / pv)

Yksi pieni omena tai päärynä tai pala mangoa päivässä

Viimeisen kuukauden aikana olen ottanut rasvaisen maidon ja rasvaisen jugurtin ruokavalioon takaisin pitkän tauon jälkeen. Maitoa käytän lähinnä kahviin, partajugun kanssa marjoja.

Pähkinät olen jättänyt kokonaan pois kuukausi sitten, sitä ennen söin 6 parapähkinää, 6 mantelia, 2 aivopähkinää ja 10 pistaasia / pv

Luomu heraproteiinijuoma treenien jälkeen veteen, maitoon tai siihen jugurttiin sekoitettuna.

Syön 5krt / pv

Vettä juon parisen litraa. Kahvia 2 kuppia.

Viljatuotteita käytän harvoin, joskus joku spelttileipäpalanen. Ennen söin pieniä määriä kaurapuuroa aamuisin, mutta lopetin sen vuosi sitten.

Mitään limuja ei ollenkaan, sipsejä, karkkia, keksejä yms saatan joskus maistaa yhden, ehkä kerran kuukaudessa, mutta muuten en ole varsinaisesti syönyt sellaisia noin 15 vuoteen.

No miltä tämä nyt vaikuttaa?

Onkohan sulla proteiinia vähän liikaa?  Vaikuttaisi vähän siltä.

Vierailija
42/46 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen noudattanut jo kauan tällaista ruokavaliota:

Aamulla kahvi ja jälkiuunileipää, juustoa päällä.

Päivällä kotiruokaa (joka päivä vähän eri, mutta perunoista, täysjyvämakaronista, ohrasta, hernari tai ylipäätään ihan normi kotiruoka)

Iltapäivällä toinen annos samaa kun olen valmistanut päivän ruuan.

Illalla jälkiuunileipää, sama kun aamulla.

Ja paino pysyy samana. Kustannukset myös kurissa, ei paljoakaan mene ruokaan rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoli? Mulla ittellä meni hormonitoiminta sekasin, siihen liittyy kuolemantapaus.

Tuli lopulta n 10 kg plussaa.

Nro 19 antoi hyviä ohjeita. Ensin piti saada elimistö parempaan kuntoon. Sitten lisäsin syödyn ruoan määrää huomattavasti, toki tästä myös aktiivisuus lisääntyi. Otin myös rasvaa ruokavalioon. Nyt on n. 13 kiloa lähteny ja bmi n. 20.

Ikä 45+

Vierailija
44/46 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivällä kotiruokaa (joka päivä vähän eri, mutta perunoista, täysjyvämakaronista, ohrasta, hernari tai ylipäätään ihan normi kotiruoka)

Ja paino pysyy samana. Kustannukset myös kurissa, ei paljoakaan mene ruokaan rahaa.

Kotiruoka: perunaa, makaronia, ohraa, hernettä  ja iltapäivällä toinen samanlainen annos??

Vierailija
45/46 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa yksipuoliselta ja vitamiiniköyhältä ruokavaliolta. Paino kenties pysyy samana, mutta kestääkö terveys puutostiloja.

Vierailija
46/46 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun keho ei ikimaailmassa kykenis elää tommosella määrällä hiilaria! Mulle normi kotiruoka on ihan jotain muuta kuin leipä-peruna-makaroni..... Mutta äitini toki syö juurikin tuohon malliin, plus lisänä herkkuja, ja on todella lihava.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi