Paino vain nousee dietillä!! Apua!!
Paino alkoi nousta 3v sitten abortin jälkeen, ilman, että mikään ruokavaliossani tai liikuntatottumuksissani olisi muuttunut. Olen siis syönyt erittäin terveellisesti hyväkarpisti jo monta monta vuotta ja olen koko elämäni harrastanut liikuntaa useita kertoja viikossa.
Viimeisen parin vuoden aikana olen kokeillut jo neljää erilaista diettiä (salaattikuuri, karppaus, cellreset, perus kaloreiden laskenta) + lisännyt liikuntaa, mutta mikään muutos ei ole edes lopettanut painonnousua, päin vastoin, diettien aikana nousu on jopa kiihtynyt, jopa selkeästi miinuskaloreilla mennessä!
Itkettää!
Sanokaa joku viisas, missä voi olla vika......
Kilpirauhaskokeet on normaalit, jos joku sitä ehdottaa.
Kommentit (46)
Itse olen noudattanut jo kauan tällaista ruokavaliota:
Aamulla kahvi ja jälkiuunileipää, juustoa päällä.
Päivällä kotiruokaa (joka päivä vähän eri, mutta perunoista, täysjyvämakaronista, ohrasta, hernari tai ylipäätään ihan normi kotiruoka)
Iltapäivällä toinen annos samaa kun olen valmistanut päivän ruuan.
Illalla jälkiuunileipää, sama kun aamulla.
Ja paino pysyy samana. Kustannukset myös kurissa, ei paljoakaan mene ruokaan rahaa.
Kortisoli? Mulla ittellä meni hormonitoiminta sekasin, siihen liittyy kuolemantapaus.
Tuli lopulta n 10 kg plussaa.
Nro 19 antoi hyviä ohjeita. Ensin piti saada elimistö parempaan kuntoon. Sitten lisäsin syödyn ruoan määrää huomattavasti, toki tästä myös aktiivisuus lisääntyi. Otin myös rasvaa ruokavalioon. Nyt on n. 13 kiloa lähteny ja bmi n. 20.
Ikä 45+
Vierailija kirjoitti:
Päivällä kotiruokaa (joka päivä vähän eri, mutta perunoista, täysjyvämakaronista, ohrasta, hernari tai ylipäätään ihan normi kotiruoka)
Ja paino pysyy samana. Kustannukset myös kurissa, ei paljoakaan mene ruokaan rahaa.
Kotiruoka: perunaa, makaronia, ohraa, hernettä ja iltapäivällä toinen samanlainen annos??
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa yksipuoliselta ja vitamiiniköyhältä ruokavaliolta. Paino kenties pysyy samana, mutta kestääkö terveys puutostiloja.
Vierailija kirjoitti:
Mun keho ei ikimaailmassa kykenis elää tommosella määrällä hiilaria! Mulle normi kotiruoka on ihan jotain muuta kuin leipä-peruna-makaroni..... Mutta äitini toki syö juurikin tuohon malliin, plus lisänä herkkuja, ja on todella lihava.....
Onkohan sulla proteiinia vähän liikaa? Vaikuttaisi vähän siltä.