Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaaniuteni on joillekin niin suuri ongelma?

Vierailija
14.07.2017 |

En ole kailottanut ruokavaliotani missään, en saarnaa tai vaadi erikoiskohtelua. Silti minua nälvitään tästä jatkuvasti mm. työpaikalla. Olen hyvässä kunnossa ja virkeä, onnellinen ihminen. Sekö tässä nyt rassaa muita vai mikä ihme on? Haluaisin syödä ja elää rauhassa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kysymys kirjoitti:

Voiko vegaani niellä spermaa?

No voi tietenkin jos haluaa niellä.

-Ap

Vierailija
2/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen kysymys kirjoitti:

Voiko vegaani niellä spermaa?

No voi tietenkin jos haluaa niellä.

-Ap

No sitten en näe vegaaniudessa mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan kailotat ja saarnaat! Siksi.

Vierailija
4/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit ovat idiootteja jokainen

Tämäntyyppisiä kommentteja saan, vaikka en ole tehnyt mitään pahaa kellekään näistä kommentoineista. Ei tulisi mieleenkään haukkua jotain ihmistä niin yhdentekevän asian kuin ruokavalion takia.

-Ap

Vierailija
5/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vegaani pitää lihansyöjää lemmikkinä, esim. kissa tai koira? + perustelut

Vierailija
6/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono omatunto ja häpeä

Vierailija
7/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi hylätty rescue-kissa lemmikkinä, joka olisi tapettu jos en olisi ottanut sitä itselleni. Lihapitoista ja kissalle sopivaa ruokaa saa ja onnelliselta vaikuttaa. Tämä on minulle tietenkin ok, en sitten tiedä, mitä muut ihmiset tästä ajattelevat.

-Ap

Vierailija
8/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin on. Tosin peta ajaa jenkeissä tätä kanssa-eläjä termiä joka on rantautumassa suomeenkin. Koira ja kissa nyt sopivat luonteensa puolesta lemmikeiksi, eivät pärjää ilman ihmistä etenkään täällä pohjantähden alla.

Vierailija
9/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että vegaanin tiukka linjanveto omiin syömisiinsä saa monet pelkäämään, että heidän syömistapojaan tullaan syyllistämään. Saman ilmiön kohtaa myös absolutisti.

Vierailija
10/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ärsyttää, kun vegaanit puhuvat ruokavalionsa terveellisyydestä, mitä se ei kuitenkaan ole. Toki kasvikset ovat terveellisiä, mutta vegaaneilta jää saamatta eläinruuassa olevat ravinteet. Kasviksista niitä ei saa. Toinen asia tuosta terveellisyydestä, vegaanit syövät teollisia korviketuotteita oikean ravinnon sijaan.  Eivätkä ne edes ymmärrä, mitä vikaa on keinoruuassa.

Vierailija
11/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi hylätty rescue-kissa lemmikkinä, joka olisi tapettu jos en olisi ottanut sitä itselleni. Lihapitoista ja kissalle sopivaa ruokaa saa ja onnelliselta vaikuttaa. Tämä on minulle tietenkin ok, en sitten tiedä, mitä muut ihmiset tästä ajattelevat.

-Ap

Kissanruoassa käytetty liha on peräisin tehotuotetuista eläimistä. Olet ihan yhtä paha riistäjä kuin sekaravinnonsyöjät! Ellet jopa pahempi. Kaikki sekaravinnonsyöjät eivät edes syö lihaa joka päivä toisin kuin lemmikkisi.

Vierailija
12/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että ainoastaan kuvittelet, että se on muille ongelma.

Vierailija
13/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan vegaaneista semmoinen käsitys, että me tuomme vegaaniuttamme vahvasti esille ja pakotamme muutkin vegaaneiksi. Itse en kommentoi mistään kenellekään elleivät he itse aloita keskustelua esim eläimistä. Silti saan kuulla kuinka olen ituhippi jne.

Vierailija
14/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniutesi ei ole minulle mikään ongelma. Enhän ollenkaan  tunne sinua tai edes tiedä sinusta yhtään mitään. Miten se siis voisikaan olla ongelma minulle.

Vierailija
15/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinua nälvitään? Jos et itse tee mitään numeroa ruokavaliosta niin miten sinun ruokasi voi jatkuvasti olla puheenaiheena? En itse edes tiedä onko duunikavereiden ruoassa eläinkunnan tuotteita vai ei.

Vierailija
16/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska keinotekoiset ruokarajoitukset ovat sairaita. Sinuun suhtaudutaan kuin muihinkin mielenterveysongelmaisiin.

Vierailija
17/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kissanruoassa käytetty liha on peräisin tehotuotetuista eläimistä. Olet ihan yhtä paha riistäjä kuin sekaravinnonsyöjät! Ellet jopa pahempi. Kaikki sekaravinnonsyöjät eivät edes syö lihaa joka päivä toisin kuin lemmikkisi.

Kyllästyttää joutua perustelemaan joka ikinen elämäntapaan liittyvä ratkaisunsa sekasyöjille. Ymmärrän kyllä, että kissanruoka on väkisinkin epäeettistä, vaikka pyrin siinäkin mahdollisimman eettisiin ratkaisuihin ostamalla useimmiten luomuruokaa kissalle. Sitä en ymmärrä, miksi minun virheitäni saa tulla tikun kanssa sörkkimään, vaikka en muiden "vääriin" tapoihin puutu?

-Ap

Vierailija
18/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska keinotekoiset ruokarajoitukset ovat sairaita. Sinuun suhtaudutaan kuin muihinkin mielenterveysongelmaisiin.

Eikös mielenterveysongelman määritelmä ole, ettei pysty luomaan terveitä ihmissuhteita, voimaan hyvin ja toimimaan yhteiskunnassa? En ole tuon määritemän mukaan mielenterveysongelmainen, minulla ei ole vaikeuksia ajatella, toimia tai tuntea terveeksi määritellyllä tavalla.

-Ap

Vierailija
19/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut muutamia raamatullisen tiukkoja vegaaneja, joille oikein syöminen on tuntunut olevan kuin uskonto. Se ei varsinaisesti haittaa, mutta ihmetyttää tietysti, että miten jotkut jaksavat nähdä niin suuren vaivan.

Ärsyttävää on ollut termi "sekasyöjä" niille, jotka syövät kaikkea. Toinen kielteinen asia ovat olleet propaganda-lehtiset, joissa liharuokaa parjataan ja halutaan näyttää lihantuotanto rumana asiana. Propaganda toimii vegaaneille, kasvissyöjille ja asiasta kiinnostuneille, mutta sille, joka ei halua lihasta luopua, ko. viestintä on melkeinpä loukkaavaa.

Löytyykökään järkevää, toista kunnioittavaa tapaa vegaanin ja kaikkiruokaisen keskustella asiasta?

Vierailija
20/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne suu vaahdossa meuhkaavat sekopäisimmät vegaanit on kaikkein äänekkäimpiä ja pilaavat kaikkien vegaanien maineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä