Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko gradusta mahdollista saada arvosanaksi E-L (tai 4-5)?

Vierailija
14.07.2017 |

Tuntuu ihan mahdottomalta suoritukselta.
Sain omani esitarkastuksesta juuri ja oli puhetta kolmosesta. Oon työstänyt gradua jo 1.5 vuotta ja tehnyt sen eteen paljon. Professorin mukaan työ on muuten hyvä mutta oma ajattelu saisi näkyä siinä enemmän.

Onko gradusta siis oikeasti mahdollista saada todella hyvä arvosana ja millaisia tällaiset gradut ovat?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen on vielä helppo juttu, vitoseen tarvitaan, että on keksitty/löydetty jotain 'uutta' - siis tuloksissa jotain, mitä ei ole aiemmin tutkittu. Näin mulle ohjeistettiin aloittaessani gradua. Tyydyin tuohon neloseen, koska aihe oli jo päätetty ja nelosellakin pääsee tarvittaessa tekemään väikkäriä/tohtorikoulutukseen.

Vierailija
42/42 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain biotieteellisen alan gradustani E:n ja leijuin epäuskoisena jonkin aikaa arvosanan selviämisen jälkeen :D Olin ajatellut, että M on realistinen tavoite, C:hen olen myös tyytyväinen, mutta jos sen alle putoaa, niin sitten alkaa jo harmittaa. Kirjoitin tarkasti, pyöritin asioita mielessäni paljon ja panostin tulosten realistiseen tulkintaan. Myöhemmin kirjoitin väikkärin ja siitä sain M:n. Se olikin paljon löperömpi teelmä, vaikka julkaisut oli toki ihan asianmukaisesti suht korkeatasoisiin lehtiin hyväksytty. Vähän aikaa sitten ihan huvikseni aloin lueskella graduani ja ihan hämmästyin, miten hyvää tykitystä se on :D Tuntuu kuin joka lauseen muotoilu olisi ihan vimpan päälle :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän