Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi tehdä ylitöitä?

Vierailija
14.07.2017 |

Olen töissä ravintola-alalla ja monesti ihmetellyt, miksi monet on ainakin jotain puoli tuntia ylimääräistä töissä. Itse en kyllä ole sekuntiakaan kauempaa, kuin mitä työaika on. Ei ne hommat sillä lopu, että tekee vielä jonkun jutun, ja vielä ja vielä. Ihan ihme ilmapiiri tämän asian suhteen. Ihan kuin pitäisi tuntea jotain huonoa omatuntoa siitä, että ei halua jäädä töihin vapaa-ajallaan. Ainakin minulla on muutakin tekemistä kuin töissä oleminen.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa olen aina ihmetellyt. Itse olen sitä mieltä että työt tehdään työajalla tai sitten palkataan lisää väkeä. Mutta valitettavasti aina joka työpaikalta löytyy se vähän vietävissä oleva joka ei uskalla sanoa pomolle ei.

Vierailija
2/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne, jotka painaa duunia enemmän, ylennetään. Tarjoilijoiden motiiveista en tiiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten taas mielummin vietän aikaa työpaikan hälinässä kuin yksin kodin hiljaisuudessa. 

Vierailija
4/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en tekisi? Kyllä mulle tuplapalkka kelpaa. Tyhmä niitä ilmaiseksi tekee..

Vierailija
5/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ylitöitä sen takia kun siitä maksetaan niinhyvin.

Työ viikon päälle kun tekee la ja su 12h päivät niin rahaa tulee kin mukavasti.

Vierailija
6/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä eron jälkeen lapsettomilla viikoilla painoin ylitöitä ihan mielelläni ja tein keikkaa muuallekin kun omaan työpaikkaan kun hoitoalalla on sekin mahdollisuus. Lisää rahaa ja mitäs sitä kotona yksin? Sitten kun uusi puoliso löytyi niin löysäsin tietysti taas tahtia. 

Vierailija
7/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jään ihan itseni takia tekemään seuraavaksi päiväksi jotakin asioita kun olen vauhtiin päässyt. :D  Hidas syttymään työntekoon aamuisin. Ja mitäpä muutakaan minulla.  Ystävät vuorotöissä, harrastus on joukkuelaji joka sidottu tiettyyn aikaan.

Vierailija
8/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mitään ylityötä. Ylitöistä saa palkkaa. 2 ensimmäistä tuntia 50% ja sen jälkeen 100%.

Ryhdistäytyäkää lampaat. Tuolla menolla teillä kohta lyhennetään työaikaa ja teette edelleen saman pituista päivää.

Vierailija
9/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei oikeastaan ole kuin työ. Olisi kiva kuulla mitä kaikkea teillä oikein. Sitä kuule paljon hoettavan, mutta mitään ihmeellisistä ei kuitenkaan kerrota olevan.

Vierailija
10/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä enemmän tunteja saa enemmän rahaa. Ylityöt vielä jollakin kertoimella, työpaikasta riippuen.

Vierailija
11/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takiakiahan tässä töissä ollaan ja ylityöt on oikein oivallinen tapa sitä rahaa tehdä.

Vierailija
12/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa mennä taas sekaisin ylityö, lisätyö ja ilmainen työ. Nämä kaikki tarkoittavat ihan eri asioita. Aloituksessa puhuttiin ilmaisesta työstä. 

Vierailija
13/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni teen ylitöitä, kun ei mulla ole muutakaan tekemistä. Masentavaa möllöttää yksin kotona hiljaisuudessa. Mieluummin oon töissä ja teen jotain tarpeellista

Vierailija
14/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa mennä taas sekaisin ylityö, lisätyö ja ilmainen työ. Nämä kaikki tarkoittavat ihan eri asioita. Aloituksessa puhuttiin ilmaisesta työstä. 

Mik-si ku-kaan ha-lu-ai-si teh-dä y-li-töi-tä?

Vierailija
15/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saataan jäädä ihan niiden työkavereiden takia tekemään, jonkun kesken jääneen asian loppuun. Ei minun elämäni minuuteista ole kiinni.

Vierailija
16/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on niin hauskaa! Työ on elämän suola.

Vierailija
17/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa puhutaan ihan vaan ylityöstä. En minäkään tajua miksi sitä kukaan ilmaiseksi tekisi. Paitsi ehkä jos on kutsumustyö ja rakastaa sitä. Tuplapalkalla olen kyllä tehnyt mielellään ylitöitä ja ylimääräisiä päiviäkin.

Vierailija
18/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole mahdollista lähteä sekunnilleen silloin kun työaika päättyy. Vai sanotko sinä asiakkaalle, että "en tuokaan teille jälkiruokaa, jonka tilasitte, koska minun työaikani loppuu nyt"

On vähintään huono asiakaspalvelua, osalla aloista jopa vaarallista lopettaa työt aina sekunnilleen työajan päättyessä. Vai mitäs sanoisit, jos kirurgi jättäisi vatsasi auki ja lähtisi kotiin "koska työaika päättyy kello 16"?

Vierailija
19/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä paskamyrskyn aloittaja nostaisikaan itse, kun joku jättäisi asiakaspalvelu tilanteen minutilleen siihen, kun hänen työaikansa päättyisi.

Vierailija
20/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään ylimääräistä rahaa saa ylitöistä, yötöistäkin sen päälle euron enemmän tunnilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme