Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ovat niin noloja,että asuvat vuokralla?-Varsinkaan,kun eivät ole mitään kelan opintotuella eläviä opiskelijoita,vaan ihan työssäkäyviä ihmisiä.

Vierailija
14.07.2017 |

Oon miettinyt monta kertaa, että millainen aikuinen työssäkäyvä ihminen asuu vuokralla? Miten työssäkäyvällä ihmisellä ei ole muka varaa omistusasuntoon ?
Täytyy kyllä olla todellinen rahantörsääjä , joka ei sen vertaa pysty säästämään, että pystyisi tehdä hieman isompiakin hankintoja.
Eihän se nyt mitään kovin "rikkaita oloja" vaadi,että saisi hommattua ihka oman kämpän jostain.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuminen ei vaadi samaa vaivaa ja siinä ei ole samoja riskejä kuin omistusasumisessa. Voi myös helposti irtisanoutua vuokralta ja muuttaa muualle, tuosta vain. Ymmärrän hyvin.

Vierailija
2/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuminen on köyhän valinta. En halua palloa jalkaan

Vierailija
4/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua ostaa omaa. Siinä on katsos vastuu ja vaiva. Nytkin olen asunut lasten kanssa vuokralla 10 vuotta, rauhallinen rivari, iso takapiha. Muutamme kuitenkin muualle kunhan lähtevät opiskelemaan, onneksi ei ole omistusasuntoa riesana.

Vierailija
5/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mitenkään käsittää, että joku ei HALUA omistusasuntoa? Esimerkiksi minä. Haluan olla vapaa siirtymään kaupungista tai vaikka maasta toiseen ilman monimutkaisia asunnonmyyntikuvioita. En halua omistaa mitään, en halua jumiutua yhteen paikkaan. Haluan helpon asunnon, josta joku toinen on vastuussa. 

Ja ikää on 53, varallisuutta reilusti.

Vierailija
6/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä. :D

Itse en aio koskaan ostaa asuntoa sillä se rajoittaa elämääni liikaa ja on varsinainen aikasyöppö remontteineen päivineen. Rahaa mulla on kuin roskaa eli ei ole siitä kiinni.

Vierailija
7/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh. Kiinnostaa. NOT.

Vierailija
8/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sitoutua, vaan haluan olla vapaa kuukauden varoitusajalla vaihtamaan asuntoa ja asuinpaikkaa. Sijoitan pörssiin, ja se tuottaa minulle paremmin kuin mahdollinen omistusasunnon arvonnousu, joka on epävarma remonttikulut ym huomioiden. 

N40, hyväpalkkaisessa työssä

Vierailija
9/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän liian ilmeinen provo, mutta onhan tähänkin jotkut tarttuneet.

Vierailija
10/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivanka Trump ja miehensä asuvat vuokralla luksusasunnossaan, vuokra 15 000 dollaria kuussa. Ei ainakaan rahan puutteesta johdu kun eivät omistusasuntoa osta.

Vierailija
11/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Kaikki eivät välitä omistamisesta.

B) Kaikki eivät halua ottaa isoa lainaa. Pääkaupunkiseudulla pitäisi aika kauan säästää, että olisi varaa ostaa oma ilman lainaa. Ja sen säästämisen ajan he ainakin ovat niitä työssäkäyviä vuokralla-asujia.

Vierailija
12/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppaa vielä menemään niin, että kun joku tyyppi on asunut vuokralla samassa kerrostaloluukussa vuosikymmenet, niin aletaan esittää jotain talon omistajaa. 

Uusille asukkaille käydään "tekemässä selväksi" talon sääntöjä (siis niitä omakeksimiä, kuten älä vedä vessaa öisin, lapset eivät saa päästää pihaustakaan, talossa pitää kulkea huopatossut jalassa jne.) ja parhaimmillaan pistetään solvaavia lappuja postilaatikosta. 

Itse juuri otin isännöitsijään yhteyttä tällaisesta kirjeen rustailijasta, toivottavasti saanee varoituksen.

Se, että asut vuosikymmenet jossain vuokralla, ei tee sinusta talon omistajaa, joka päättää kaikki talon säännöt. Elät kunnioittaen naapureiden kotirauhaa tai painut muualle asumaan.

Vierailija
13/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli ihanaa soittaa eilen huoltoyhtiölle, että pihassani on ampiaispesä, tehkää sille jotain. Tänään kävi tuholaisfirma sen hävittämässä. Eikä tarvitse miettiä millä laskun maksaa.

Vierailija
14/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran pieni palkka etten mitään lainaa edes saisi. Pienituloisiakin on olemassa!

Vierailija
15/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan elää vaivatonta elämää ja maksaa siitä. Jos jääkaappi hajoaa, en halua mennä giganttiin ostamaan uutta jääkaappia ja miettiä kotiinkuljetuksia ja asennuksia jne vaan soitan vuokranantajalle, ja hän hoitaa asian puolestani kuntoon. En halua miettiä talon salaojien kuntoa ja mahdollista kustannusseuraamusta siitä, että heikot salaojat tuhoaa talon alapohjaa. Jos talossa on kosteutta haluan voida häipyä sieltä heti ilman että se maksaa minulle mitään.

Vierailija
16/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkös täällä Uudellamaalla ei esim irtoa yksiö 40 000 eurolla toisin kuin vaikka itärajan tuntumassa olevasta kuolevasta taajamasta.

Vierailija
17/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua omistaa asuntoa.

Vierailija
18/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla sen verran kalliissa asunnossa, että tällä hetkellä minulla ei olisi tätä varaa ostaa.

Sen sijaan omistan sijoitusasunnon, jossa minulla on vuokralainen.

Vierailija
19/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain helppouden takia. Olin vuosikymmeniä töissä firmassa jossa oli yt-neuvottelut joka vuosi. Nyt kun napsahti kohdalle, saan asumistukea yli 600 euroa ja ei tarvitse muuttaa. On minulla toki myös talo maalla ja ostan toisen kun pääsen eläkkeelle.

Vierailija
20/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun on paska palkka ja ei takaajiin mahdollisuutta, on pakko asua vuokralla ja säästää lainaa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän