Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kiusaamisen vaikutuksia ei hyväksytä?

Vierailija
13.07.2017 |

Koulun ulkopuolinen elämä:

Lyöminen -> Pahoinpitelysyyte
Halveeraaminen -> Syyte kunnianloukkauksesta
Perättömien juorujen levittely suurelle joukolle -> Syyte törkeästä kunnianloukkauksesta

Koulussa:

Lyöminen. halveeraaminen ja perättömien juorujen levittely suurelle joukolle -> Kiusaamista = ei toimenpiteitä, korkeintaan kiusaajan opiskelupaineiden helpottamista

Eikö koulun tehtävä ole juuri kasvattaa lapset pärjäämään yhteiskunnassa, joten miksi joillekin opetetaan, että heille saa tehdä mitä tahansa ja joillekin, että he saavat tehdä mitä tahansa.

Miksi kiusaamista väheksytään, vaikka siihen sisältyvät toimet voitaisiin liittää rikoksen tunnuspiirteisiin tai suoraan rikolliseen toimintaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi. 

Vierailija
2/3 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi kiusaamista väheksytään, vaikka siihen sisältyvät toimet voitaisiin liittää rikoksen tunnuspiirteisiin tai suoraan rikolliseen toimintaan?"

Yleensä lasten pariin (eritoten opettajiksi) hakeutuu erityisen ilkeitä ja mieleltään sairaita ihmisiä. Takana on ajatus, että pääsee sortamaan heikoimpia. Monet opet saa nautintoa kun sitä luokan herkintä ja taiteellisinta lasta kiusataan. Mulla on ollut tuollainen opo, nauroi kun minua solvattiin tunneilla ja solvasi siihen perään vielä itsekin. 

Seurauksena loppuelämän kestävä paniikkihäiriö ja masennus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi kiusaamista väheksytään, vaikka siihen sisältyvät toimet voitaisiin liittää rikoksen tunnuspiirteisiin tai suoraan rikolliseen toimintaan?"

Yleensä lasten pariin (eritoten opettajiksi) hakeutuu erityisen ilkeitä ja mieleltään sairaita ihmisiä. Takana on ajatus, että pääsee sortamaan heikoimpia. Monet opet saa nautintoa kun sitä luokan herkintä ja taiteellisinta lasta kiusataan. Mulla on ollut tuollainen opo, nauroi kun minua solvattiin tunneilla ja solvasi siihen perään vielä itsekin. 

Seurauksena loppuelämän kestävä paniikkihäiriö ja masennus. 

Lisään vielä että oppilaskuntiin hakeutuu ne kiusaajat ja sama pätee OAJ:n ja MLL:n johtopaikkoihin. Siksi lapsia ei puolusta kukaan.