Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea odotat tarjoilijan pahoittelevan sinulle ravintolassa?

Vierailija
13.07.2017 |

Saa myös perustella.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarjoilija siis kämmäri?

Vierailija
2/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarjoilija siis kämmäri?

Ei, mutta ilmeisesti ihmiset olettaa, että tarjoilijan tulee ottaa vastaan kaikki valitukset ja rutkutukset myös silloin, kun syy ei mitenkään ole hänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ravintolassa olisin tilannut tietyn annoksen, mutta se oli loppu. Tarjoilija vain tokaisi, että "Se on loppu." Mielestäni sana "valitettavasti" olisi kuulunut tuohon mukaan, vaikka ei se tarjoilijan vika toki ollutkaan, että annos oli päässyt loppumaan.

Vierailija
4/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pahoitella sitä, että minua peloteltiin (ei hänen toimestaan) lapsena Biafralla, kun en tullut syöneeksi lautaselta aivan kaikkea ruokaa...

Vierailija
5/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruuassa kestää ihan hirveän kauan. Vaikka se olisikin keittiön eikä tarjoilijan syy, niin tarjoilija edustaa raflaa kokonaisuutena.

Vierailija
6/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa, että kun Rossossa porsaanleike, vuosia sitten, osoittautui syömäkelvottomaksi kengänpohjaksi, tarjoilija vain totesi, että asialle ei voi mitään, koska tämä oli päivän tarjous. Hyvä tietysti, jos etukäteen kerrottaisiin, että vain ns.normaalihintaisista annoksista voi saada tarjoilijan osanotot, päivän erikoisista vain pöytäkavereiden. Hieman siis odotin, että tarjoilija olisi pahoitellut sitä, että jäimme nälkäisiksi, mutta höyläsi kortin ilman tunnontuskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota, että tarjoilijan tulisi pahoitella minulle yhtään mitään. - On aina hieman  harmillista, jos hän joutuu, niin tekemään, koska usein se on merkki siitä, että ravintola ei ole tominut niinkuin sen olisi pitänyt.

Vierailija
8/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eilen ravintolassa pastaa ja leipäannoksen siihen kylkeen. Sain pastan ja jäin odottelemaan että muut seurueesta saavat pitsansa, josko leipäni tuotaisiin siinä samalla. Ei tuotu ja sanoin tarjoilijalle ystävällisesti tästä, mutta ei mitenkään pahoitellut toi vaan hetken päästä leivän. Tämä ei ollut iso asia, mutta olisi ollut mielestäni asiallisempaa jos olisi pahoiteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en mitään. Toisaalta en myöskään odota, että joudun väittelemään oliko pihvi tilaamani well done vai saamani medium.

Vierailija
10/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tarjoilija tiputtaa asiakkaan lautaselta leivän. Odotan pahoittelua enkä kommenttia "koita pitää paremmin ruoka lautasella"

- ruoassa on kestänyt jo tunti ja 3 pöytää meidän jälkeen tulleista on saanut ruoan. Kun asiasta kysytään niin odotan pahoittelua että kestää enkö kommenttia "nyt on kiire ja jotku nyt vaan joutuu odottamaan"

- jos tarjoilija/kokki/ravintolan työntekijä tekee virheen

- ruoassa kestää kauan

- jokin ruoka-aine on loppunut

- asiakas valittaa annoksesta

Tarkoittaa pahoittelua tai ei niin se yleensä sanotaan jos on mitään poikeavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
11/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan tarjoilijan pahoittelevan ja pyytävän minulta anteeksi jo ihan olemassa oloaan.  Olenhan asiakas, joten odotan häneltä anteeksipyyntöä.

Vierailija
12/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää ettei vittuilla ilman syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska useinkaan se kokki ei taida ehtiä/vaivautua sieltä keittiöstä esittämään pahoitteluja esim väärästä tai huonolaatuisesta annoksesta, pitkään kestäneistä ruuista jne, on se valitettavasti tarjoilijan tehtävä pahoitella näitä.

Vierailija
14/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ateria on eri kuin mitä on tilattu tai jos perunat ovat jääneet raaoiksi. Ensimmäisestä sain pahoittelujen lisäksi ilmaisen jälkiruuan, kun huomautin nätisti asiasta, joten eipä se oikeastaan haittaa. Toinen ateria vietiin kokille takaisin maisteltavasi, koska kokki ei ollut uskonut asiaa sanottuani sen tarjoilijalle, mutta maistettuaan oli todennut, että perunat tosiaan kirskuivat hampaissa. Odottelin sitten (tyhjässä ravintolassa) puoli tuntia uutta annosta, mies oli jo hyvän aikaa sitten ehtinyt omansa lappaa suuhun (eri ruokalaji). Tätä ei pahoitellut missään vaiheessa tarjoilija eikä kokki. Emme menneet toiste siihen ravintolaan.

Jos ravintolassa on ollut ruuhkaa, aina on pahoiteltu, jos on joutunut kauan odottamaan. Tosin jos menee täpötäyteen ravintolaan, sitähän sopii odottaakin. Minusta moni kohtaamistilanne on kahden kauppa, ja vaikka toinen olisikin palveluammatissa, kyllä sen asiakkaankin täytyy olla muutoin kuin naama norsunveellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jos mediumina tilattu filee onkin kypsä, odotan pahoitteluja vaikka vika ei tarjoilijan olekaan. Toki myös silloin, jos pöytään on tuotu väärää ruokaa, siinä on kestänyt tavallista pidempään, saman lajin (alkuruoka, pääruoka jne) annokset on tuotu huomattavan eri aikaisesti, yms.

Halutkoon sitä tai ei, tarjoilija on asiakkaan ensimmäinen kontakti ravintolaan, ja hänen pitää pystyä ottamaan vastaan kaikki kokemuksesta johtuvat valitukset. Saman soisi toki koskevan myös kehuja, mutta niitä ei tupata antamaan ilman toooooooodella hyvää syytä.

Vierailija
16/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pahoittele mitään, mihin en itse ole syyllinen. Ei minun tarvitse. Naamaperseiset saa märistä yksinään. Ei kiinnosta, nauran.

Vierailija
17/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ainakin ollut aina kiva, kun on pahoiteltu, jos olen joutunut odottamaan ruokaa kauan aikaa. Tulee asiakkaana arvostettu olo, kun huomioidaan se, että olen joutunut odottamaan. Ei siis ole tarkoitus olla oikeasti pahoillaan eikä odottaa asiakkaalta armollista anteeksiantoa, vaan olla kunnioittava, koska silloin asiakkaalle jää kokemuksesta todennäköisesti hyvä mieli siitä huolimatta, että joutui odottamaan.

Vierailija
18/41 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Haluan että kaikki toimii.

Vierailija
19/41 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemassaoloaan.

Vierailija
20/41 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijan tulee pahoitella hidasta ja huonoa palvelua, josta hän on itse vastuussa. Jos tarjoilija ei tunne listan ruokia tai viinejä, ei osaa avata viinipulloa, unohtaa, jos iso seurue on jo tullessaan pyytänyt laskut erikseen ja tarjoilija tuo ne yhdessä ja ärtyy kun asiakkaat pyytävät erittelemään laskun … kaikkea tätä on pahoiteltava. Tarjoilija on ravintolassa joka päivä, mutta asiakkaille tilanne on poikkeus arjesta. Ei siis kannata olla tympeä. 

Tarjoilijan tulee myös ottaa vastaan ja välittää eteenpäin asiakkaan valitukset huonosta ruuasta. Hän ei ole sitä tehnyt, mutta hän on asiakkaan yhteyshenkilö keittiöön. On kohteliasta pahoitella ruuan epäonnistumista ja sopia keittiön kanssa uudesta annoksesta. Se vaikuttaa asiakkaan kokemukseen. Itseensä siitä ei kannata ottaa, koska tarjoilija ei ole annosta tehnyt. 

Suomessa asiakkaat saattavat käyttäytyä todella huonosti ravintolassa: napsauttelevat sormiaan tarjoilijalle, humaltuvat liikaa, ovat äänekkäitä ja mellastavat. Se on tarjoilijan vain kestettävä. Jos toisista pöydistä valitetaan tarjoilijalle jonkun seurueen käytöksestä, niin pitää vain löytää oikeat keinot moukkien rauhoittamiseksi. Auttaa, jos on jo selkäytimessä lapsuudenkodista opitut hyvät käytöstavat ja hienotunteisuus.