HELP! Uskaltaako ottaa buranan???
Ei oo panadolia ja migreeni pukkaa päälle...uskaltaako ottaa buranan, kuinka ehoton ei se on raskausaikana? Vai onko vaan suositus...
Kommentit (15)
että silloin tällöin otettuna buranasta EI ole haittaa.
Esim. hammalääkäri sanoi juurihoidon jälkeen että kannattaa ottaa burana ennen ku puudutus lakkaa ettei rupee särkemään.
Buranaa ei suositella alkuraskaudesta eikä loppuraskaudesta , mutta jos olet n 15-34 viikoilla niin hirveää haitaa ei pitäisi olla, jos et nyt ala niitä popsimaan urakalla. Itse sain rv 26 a selkäkipuun synnytyslääkäriltä Burana 600 reseptin sekä niinkin hirveää tavaraa kuin Tramalia. Siinä kyllä kulki mun raja enkä uskaltanut sitä yhtä tablettia enempää syödä....
rv:t on 9+3. En mä tietty ottas ku yhen buranan..no, pittää tässä vähän funtsia. Enkä tosiaan muuten buranaa syö, tai muitakaa särkylääkkeitä. Oli vaan ma jo migreeni ja toista kertaa samal vkol ei kiinnosta maata iltaa sängys:(
Näin mulle lääkäri sanoi, kun kolmannenkin kerran kärsin alkuraskaudessa todella pahoista kohtauksista
Heidi ja Manu(maanantaina tulee 3kk)
->>>
Ibuprofeeni ja indometasiini voivat suurina säännöllisinä annoksina aiheuttaa muutoksia myös sikiön sydämen verenkiertoon. Niinpä raskausaikana kannattaa välttää muun muassa seuraavaa lääkkettä:
* Burana
Tällaisen lauseen löysin kun googletin raskaudesta ja buranasta
...yhdestä buranasta on haittaa tuossakaan vaiheessa. Itse migreeni-ihmisenä jo etukäteen kauhistelin lääkärille, että mitäs voin ottaa kohtauksen iskiessä, niin sanoi, että panadolin lisäks voi ottaa panacodia, mikä on vahvempaa. Toki se ei auta sua nyt, jos sulla ei ole reseptiä. Mutta jos pahaksi kohtaus äityy ja pitkittyy, niin käy lääkärissä hakemassa resepti.
Parempaa oloa toivottelee, amy rv 9+3
Eli kyllä saa. Myös ketoprofeenia. En nyt löydä ko. lehteä, mutta käy ostamassa, jos epäilyttää.
Minä olen kyllä syönyt edellisessäkin raskaudessa silloin tällöin eikä siitä ollut mitään haittaa. Lääkärin määräyksestä näin tein. Mutta nyt se on kyllä ihan ' sallittuakin' .
Migreeni on sen verran inhottava juttu, että ei siihen parasetamolit auta tippaakaan. Ota siis rohkeasti Burana vaan.
sitruska rv 25+5
niin soittaisin apteekkiin ja kysyisin sieltä. Saat varmasti vastauksen eikä tarvitse miettiä uskaltaako vai ei.
Minulla pitkin raskautta ollut päänsärkyjä. Panadolit ei auta, joten lääkäri sanoi, että täysin turvallista on ottaa burana silloin tällöin, kun han käytöstä ei tule säännöllistä. Itselläni myös Panacodia, mutta se väsyttää niin pirusti, että mielummin otan buranan..
Aina ei Panadol auta. Kävin kerran lääkärillä flunssan takia raskauden aikana ja kysyin, että onko haittaa jos ottaa yhden Buranan jos ei tuo Panadol auta. Lääkäri sanoi, että ei kannata ottaa.
Mut kannattaa ottaa kaks Panadolia kerralla. Itselläni se auttaa. Eikä kannata ajatella, että kokeilen ensin tuota yhtä, vaan heti pitää ottaa kaks kerrallaan. Jos ottaa vasta tunnin päästä toisen, niin teho ei ole niin hyvä.
Tytteli-83 rv 29+2
ja välillä sitä on ollut joka päivä. Mulle lääkäri sanoi, että buranaa saa ottaa, mutta viimeisen raskauskuukauden aikana ei enää, koska silloin se voi edesauttaa istukan repeämistä. Mulla on raskaus jo niin lopuillaan, että en voi enää buranaa ottaa, joten aika kärsimistä tämä on. Ja eihän tuo buranakaan migreeniin kunnolla tehoa.
Kannattaa miettiä, mulla buranasta ei hyötyä migreeniin, ei kyllä panadolistakaan. Eli jos tiedät että siitä sinulle varmasti hyötyä niin ota, mutta jos varmaa apua ei ole, niin jätä ottamatta ja tilaa aika terveysasemalta ja lääkäriltä. Mulla taas migreeni on helpottunut huomattavasti raskauden aikana, alussa kyllä, mutta sitten ei sen jälkeen ole ollutkaan kuin pieniä päänsärkyjä (tai migreeniin verrattuna pieniä) kaikki olen ikävä kyllä vaan yrittänyt kärsiä ilman lääkkeitä, vaikka tosin sekään ei vauvalle hyväksi että kärsii kovista kivuista.
itse kävin tänään lääkärissa ja se sanoi etta Burana saa ottaa lopussa muutta ei synnytyksessä(?)
Venskis rv 33+0
itse kävin tänään lääkärissa ja se sanoi etta Burana saa ottaa lopussa muutta ei synnytyksessä(?)
Venskis rv 33+0
..mutta just naapurin kanssa puhuttiin migreenistä raskauden aikana(hänellä oli ollut pahana) ja kysyin, mitä siihen sai ottaa, niin vastasi, että panadolia, ei muuta.
En tiedä ehdottomista kielloista ja varsinkaan syistä niihin sen enempää.
Toivottavasti helpottaa pian!!!!