Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä tyrmistyi, kun lapsen kaverin perhe vaati lomamatkasta rahaa jälkeenpäin

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa sitten sanottiin. Lukuoikeudet ovat rajalliset.

Vierailija
2/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuo tyrmistyminen on melko yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tyrmistytään ihan lehteä myöten... Vakavasti isä on myös itse juntti. Jos pyydetään noin pitkälle reissulle, on fiksua kysyä etukäteen kustannuksia, eikä vaan pokkana sysätä lasta toisten matkaan loisimaan. Toisaalta tämä "isäntäväki" on vähän tökeröitä, kun alkavat puoli vuotta myöhemmin periä rahojaan. Luulivat kai, että normaalit vanhemmat automaattisesti kysyy hintaa.

Jos pyydän kaverini mukaan laskettelureissulle, niin eihän se sitä tarkoita, että minä sen maksan, ellen erikseen tarjoudu.

Vierailija
4/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tullut rahavaikeuksia, kun puoli vuotta jälkikäteen vaativat rahaa. Jos oikeasti halusivat maksun matkakuluista jo matkan aikaan, niin helppohan niitä olisi ollut pyytää. Ehkä vaikeudet pakottivat kerjäämään ja vaatimaan rahaa joka suunnasta.

Vierailija
5/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itse yritin selittää kerran kun tästä oli ketju ja sain hirveän määrän alanuolia. Lähes kaikki oletti että jos he kutsuvat lapsen kaverin niin tämä kaveri ja perhe tietää että heidän pitää maksaa oman lapsensa menot

Vierailija
6/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeaa vaatia jälkikäteen ilman sopimusta, joten ainoa nettotulos vaatimisesta lienee että välit on sitten pysyvästi poikki.

Vierailija
7/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa sitten sanottiin. Lukuoikeudet ovat rajalliset.

Avaa linkki incognito välilehteen ja pääset lukemaan

Vierailija
8/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että asiassa on jotain isompaa takana tämän reissun tarjonneen perheen osalta. Isän olisi pitänyt kysyä, että mitä maksaa. Tämä tarjonnut perhe on ehkä pitkin hampain niellyt tilanteen, koska eivät kehtaa karhuta rahojaan. Nyt joku asia on katkaissut kamelin selän. Esimerkiksi tämä isän lapsi on pelannut jotain peliä oman reissunsa kanssa tyyliin luvannut ottaa jonkun ja vaihtanutkin sen viime tipassa toiseen. Siitä ovat loukkaantuneet reissun tarjonneen lapsen vanhemmat, että he kyllä saivat maksaa, mutta toiseen suuntaan valitaankin joku muu.

Vierailija
9/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen olisi pitänyt sopia eikä puolen vuoden päästä karhusta. Bensarahoja en vieraalta lapselta laskuttaisi mutta jos esim. asumisesta tulee kuluja pääluvun mukaan niin toki ne maksetaan itse.

Suonperän vertaus syntymäpäiväjuhliin on ontuva, ei voi verrata parin tunnin kekkereitä ja viikon lomamatkaa etelään.

Sitten on eri asia jos rahaa on paljon mutta itse joudun pienituloisena laskemaan senkin milloin ja missä on varaa oman lapsen kanssa lomailla.

Vierailija
10/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä sitä mieltä, että on tökeröä kutsua vieras lapsi mukaan niin, että ei jo kutsuessa ilmoita, että lapsen tai tämän vanhempien oletetaan itse maksavan lapsen kustannukset. Minusta normitapoihin kuuluu, että kutsuja maksaa kutsuttavan kulut, ellei nimenomaan ole selvästi sovittu heti aluksi jotain muuta.

Vierailija
11/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai lapsen vanhemmat maksaa matkan ja sen kaikki kulut, ruuat ym. Oishan se mukava sijaishuoltosystemi muuten tuommonen lapsen antaminen pois pariksi viikoski niin vanhemmat pääsee vähemmällä.:) AIka lapsellista olettaa että lomamatka olisi ilmainen, vaikka toinen perhe kaitseekin lastasi siellä.

Vierailija
12/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä siis se sama tapaus josta oli juttu myös iltalehdessä? Ymmärrän että tämä isä olisi voinut kysyä kustannuksista jo ennen matkaa mutta mielestöni on törkeää alkaa periä maksua puoli vuotta matkan jälkeen. Tuliko äkkiä rahapula ja sitten toinen perhe peruikin kutsun jälkikäteen vaatimalla maksua? Kyllä nämä asiat hoidetaan jo ennen matkaa tai heti sen jälkeen. Turha alkaa puolen vuoden jälkeen itkemään jo tehtyä päätöstä. Olisihan tämä perhe voinut jo kutsuttaessa ilmoittaa paljonko matka maksaa tämän toisen perheen lapsen osalta.

Vierailija
13/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydetään mukaan, niin silloin maksetaan kaikki kulut, mikäli asiasta ei ole etukäteen sovittu.

Vierailija
14/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki maksetaan oman lapsen kulut, tuossa tapauksessa olisi vaan pitänyt sopia etukäteen kustannuksista. Ja olihan lapsella ollut omaa rahaa mukana.

Eikä kutsu lomamatkalle tarkoita sitä että kutsutun kaikki kulut maksetaan, en ikinä kehtaisi sellaista odottaa. Tämä siis tuohon Suonperän lausumaan.

Vierailija
15/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan inhimillistä vaatia kaikilta osallistujilta maksua retkeen, mutta se pitäisi sopia ETUKÄTEEN, eikä puoli vuotta reissun jälkeen.

Vierailija
16/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän isän tyrmistyksen, etenkin kun aikaa on kulunut noin kauan ja on luullut että kaikki on hyvin.

Tosin tässä on vain toisen osapuolen kertomus, näissä äläköissä kuulisi mielellään sen toisenkin perheen näkökulman.

Vierailija
17/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydetään mukaan, niin silloin maksetaan kaikki kulut, mikäli asiasta ei ole etukäteen sovittu.

Näin ajattelee vain köyhät ja wt:t. Normaalit ihmiset tajuavat Kysyä itse kustannuksia joko etu- tai jälkikäteen.

Vierailija
18/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ilman muuta maksetaan, jos kutsutaan oli kyseessä juhla tai matka. 

Meillä on olleet lapset puolin ja toisin vastaavissa tilanteissa. Kutsuja maksaa matka ja kohteliasta laittaa käyttörahaa jonkin verran mukaan kutsutun vanhemmilta. 

Emme itse kyllä ole koskaan kutsutun rahoja käyttäneet. Ne jätskit, pääsymaksut ja ravintolareissut kuuluvat mielestäni pakettiin. 

Vierailija
19/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etukäteen olisi pitänyt sopia eikä puolen vuoden päästä karhusta. Bensarahoja en vieraalta lapselta laskuttaisi mutta jos esim. asumisesta tulee kuluja pääluvun mukaan niin toki ne maksetaan itse.

Suonperän vertaus syntymäpäiväjuhliin on ontuva, ei voi verrata parin tunnin kekkereitä ja viikon lomamatkaa etelään.

Sitten on eri asia jos rahaa on paljon mutta itse joudun pienituloisena laskemaan senkin milloin ja missä on varaa oman lapsen kanssa lomailla.

Kyseessä oli mökkireissu lappiin keskellä kesää, jolloin mökit ovat edullisempia kuin polttoainekulut edestakaisin. - Kyllä siinä perheessä on vaan päätetty nyhtää joululahjarahat jostain keinolla millä hyvänsä... Törppöä käytöstä, joka rikkoo välit lapsia myöten. - Superkivaa huutelua koulun pihoilla... Nuo kerjuri vanhemmat ansaitsisivat kunnon läksytyksen, kun moukkia ovat.

Fiksua toki olisi ollut selvittää, että paljonko on lapsen osuus reissusta, eikä olettaa suoraan, että kaveriperhe tarjoaa kaiken. 

Itse en olisi rahaa halunnut, jos kerran olisin kutsunut. 

Vierailija
20/33 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelee vain köyhät ja wt:t. Normaalit ihmiset tajuavat Kysyä itse kustannuksia joko etu- tai jälkikäteen.

Hah, nimenomaan varakkaissa piireissä ei kysellä mitään. Itsestäänselvää, että yksi lapsi maksetaan, jos kerran aloite on täysin kutsujan puolelta. 

Loukkaavaa suorastaan olisi, jos joku kyselisi. Ihan kuin oltaisiin joitain köyhiä ja asia merkitsisi jotain. Lapselle kaveri mukaan. Se on pääasia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä