Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-iän ylittäneet ja heidän lyttäävät "kehunsa" somessa ja tosielämässä.

Vierailija
13.07.2017 |

Ihan aluksi kerron, että ei, tämä ei ole suurin tai ainut "ongelmani". Haluan nyt vain keskustella tästä aiheesta.

Minulla ei ole kovin hyvä itsetunto ulkonäköni suhteen. Olen ottanut ensimmäisen selfieni vähän alle kolmikymppisenä. En käytä filttereitä, mutta otan useamman kuvan, joista valitsen semmoisen, johon olen tyytyväinen. Olen oppinut siinä aika hyväksi ja vaihdan profiilikuvia facessa ehkä kahden, kolmen kuukauden välein. Viimeisin aiheutti paljon spontaaneja kehuja, ympäristö oli kauniin kesäinen ja itse olin iloisena teatteriin lähdössä. Tuli hyvä mieli.

Mutta sitten tuli kommentoimaan tämä keski-iän ylittänyt nainen. Meidän välit ovat erityisen hyvät, pidämme toisistamme, joten kyse ei liene ilkeydestä.

Kommentti kuului näin "Onpa upea kuva! En meinannut tunnistaa sinua."

Ei kuulosta pahalta, mutta itse tulkkaan sen näin: "Et ole oikeasti noin hyvännäköinen, joten ihmettelen tuota kuvaa".

Anoppini (siis toinen henkilö) on myös tosielämässä kommentoinut kuvaa, josta itse kerroin pitäväni, että "eihän tuo edes näytä sinulta".

Miksei näitä voi pitää omana tietonaan? Makustella hetki ennen lähettämistä?
En ota mistään ufokulmasta näitä kuvia ja esinnyn niissä ihan itse. Miksi pitää lytätä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis 30+?

Ja ottaa selfie-kuvia? Minusta tuo koko touhu on ihan järjetöntä . Ja vielä itketään muiden kommenteillle. Voi huokaus. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
22/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpäytä hänelle jotain takaisin. Esim hänen profiilikuvastaan että "Onpa nuorekas kuva!".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis 30+?

Ja ottaa selfie-kuvia? Minusta tuo koko touhu on ihan järjetöntä . Ja vielä itketään muiden kommenteillle. Voi huokaus. Kasvakaa aikuisiksi.

Jospa sinä siirtyisit nykypäivään. Mene vaikka instagramiin niin löydät sieltä monia +30 vuotiaita, jotka tienaavat satojatuhansia "selfieillään".

Vierailija
24/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sekä profiilikuvan muokkaamista tunnistamattomaksi että täysin epäedustavan otoksen käyttämistä "rehellisyyden nimissä". Moni nuori tuttavani harrastaa ensimmäistä, ja moni keski-ikäinen jälkimmäistä. Nykyään, kun kuvien kevyt tai näkyvä muokkaaminen on arkipäivää, täysin muokkaamattomat huonossa valossa otetut lähikuvat näyttävät usein inhorealistisilta. Jos ei halua profiilikuvakseen edustavaa kasvokuvaa eikä osaa sellaista ottaa, on parempi vaihtoehto jokin kauempaa otettu tilanne- tai tunnelmakuva. Joidenkin profiilikuvat näyttävät siltä, että puhelimen etukamera on mennyt itsestään päälle ja räppäissyt vahingossa kuvan hölmistyneestä puhelimen omistajasta. Tämä ei mielestäni ole yhtään sen parempi kuin nuorison ylimuokatut kuvat.

Olen 35-vuotias nainen ja käytän puhelimeni etukameran oletusasetuksissa olevaa ihon silotustoimintoa maltillisesti lähikuvissa. Minulla on huono iho, eikä jokaisen finnin ja rypyn mielestäni tarvitse loistaa kuvassa, mutta en yritä myöskään epätoivoisesti häivyttää kaikkia iän merkkejä. Mikäli kuvaani kehutaan, kommentoin, että onnistuneesta otoksesta saa kiittää nykyisiä edistyneitä kameroita ja sovelluksia.

Vierailija
25/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näpäytä hänelle jotain takaisin. Esim hänen profiilikuvastaan että "Onpa nuorekas kuva!".

Se ymmärtäisi sen pelkästään kehuksi. "Näytät kuvassa nuorelta ja kauniilta naiselta, et ollenkaan itseltäsi", voisi ehkä mennä jakeluun. Mutta en tee niin. Miksi? Tunneäly, empatia ja hyvät käytöstavat estävät.

Ap

Vierailija
26/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaisesta "en meinannut tunnistaa!" kommentista välittyy sellainen, että ilmeisesti ei normaalisti näytä lainkaan siltä ja jos kovasti kehutaan silloin nätiksi, eikä muuten, niin on pääteltävissä, että yleensä ei ole niin kaunis. Itselle tulee ainakin mieleen vaikka kaikki kirjat, elokuvat sun muut, joissa on vaikkapa joku vähän harmaa lintunen tai miesten vaatteiden näköisiin pukeutuva poikatyttö, joka sitten joskus kerran repäisee ja tansseihin vihdoin ekaa kertaa uskaltautuessaan pukeutuu johonkin kukkamekkoon ja on laittanut hiuksensa nätisti leteille ja laskeutuu huoneestaan alakertaan. Isä ja veljet kommentoi hämmästyneinä, että "ohhoh, ei meinaa tunnistaa!". Kehuhan tämä on sen hetkiselle ulkonäölle, mutta viittaa todellakin siihen, että aiemmassa/normaalissa ulkonäössä on parantamisen varaa.