Pari deittineuvoa naisille, joille on netissä paljon miehiä tarjolla
Älkää tehkö liian rajua esikarsintaa miehille, koska silloin saatatte antaa liian paljon painoarvoa sinänsä merkityksettömille ominaisuuksille tai merkityksettömän pienille eroille henkilöiden välillä. Rajatkaa ennemmin vain sellaiset miehet pois, joilla on ominaisuuksia, joita ette ehdottomasti hyväksy.
Käykää mieluummin lyhyillä treffeillä monien miesten kanssa kuin pitkillä treffeillä muutaman miehen kanssa. Kasvotusten jutellessa tulee tutustuttua ihmiseen tavalla, joka ei oikein netissä onnistu. Kaikki hyvät miehet eivät ole kirjallisesti hyviä, ja toisaalta moni epäsopiva mies saattaa olla turhankin hyvä.
Kommentit (108)
Tuo on muuten hassu juttu, mikä jälleen kerran tulee vastaan. Pk-seudulla asuvat sanovat, että siellä on niin hyvä asua, koska kaikki palvelut,aktiviteetit ja nähtävyydet ovat niin lähellä, mutta sitten kun tarkemmin miettii, niin ihan yhtä kaukana ne palvelut sielläkin ovat kuin täällä maalla. Varsinkin, jos ei ole autoa eikä halua mennä julkisilla. Ja sanotaan, että maalaisilla on pieni elinpiiri, mutta sitten kaupunkilainen voi noin vain sanoa, ettei suostu lähteä kotoaan kauemmas kuin kävelymatkan päähän. Niin, kummalla se pienempi elinpiiri sitten onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti joku ilmianto mun kommentin jossa sanoin syyt jotka karsii miehet mun listalta?
Noh. Tässä uusiks lista hylkyyn johtavista syistä:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
N26Haittaako nännikarvat? Ja jos nyt on pari turnoffia niin ei kai siinä mitään. Tämä ateria tarjoillaan niin hienosta astiasta.
T: Nännikarvainen 172 cm ja parta
Tässä malliesimerkki epätoivoisesta vonkaajamiehestä. "En täytä kriteereitä mutta kelpaisinko silti?" No et. Jos karvat on noin selkeä turn-off, on turhaa selitellä että karvat on ohuita/vaaleita/vain nänneissä tms. Parempi olisi hyväksyä että karvat = ei käy ja jatkaa elämää.
Siinä oli malliesimerkki trollista, ja sä olet malliesimerkki autistista.
Tollasia miehiä näkee jatkuvasti deittisivuilla.
Mulla on myös se ongelma etten jaksa käydä joka päivä treffeillä. Enkä ehdi vastailla kaikille. Siksi teen niin että rajaan haun ensin muutaman kilometrin päähän ja laitan tiukan ikärajan, ettei tarvi kymmeniin tutustua saman päivän aikana. Kaikki jotka tuskastuu siihen etten vastaa heti tai samana päivänä, heivaan. HIljalleen nostan kilometrimäärää sitä mukaan kun karsiutuu tyyppejä.
Käyn korkeintaan kahtena päivänä viikossa treffeillä ja jossain lähellä, en lähde kauas ajelemaan. Ja haluan tutustua kirjoittamalla mahdollisimman pitkään, että näen vähän älykkyysosamäärää ja kiinnostuksen kohteita. Pelkän ulkonäön perusteella en tietenkään lähde ketään tapaamaan, täytyy olla mielenkiintoinen, huumorintajuinen ja lämmin persoona.
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli malliesimerkki trollista, ja sä olet malliesimerkki autistista.
Ehkä. Silti mikään ei ole tylsempää kuin vänkääminen toisen asettamista henk.koht. rajoista. Itsellensäkin on helpompaa uskoa kerrasta.
Minulle treffailu ei tosiaan ole hupi. Kynnys treffeille on todella korkea. En siten voi ymmärtää miksi pitäisi treffailla tyyppejä, jotka eivät ole kohderyhmää. Onneksi ei enää tarvitse. Rajasin aikoinani niin, että sain juuri sitä mitä tilasin eli aviomiehen ensimmäisiltä treffeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi deittailla kiko ajan. On muutskin elämää. Siksi karsin.
Juuri siksi suosittelin lyhyitä treffejä, jotka on helppo toteuttaa, etenkin jos asuu kaupungissa.
Ap
Asun Vantaalla, joka ainakin oman tietämykseni mukaan on kaupunki. Eikä Suomen mittakaavassa edes mikään pikkukaupunki. Mulla kuitenkin menee Elielin aukiolla (Helsingin keskustassa) käymiseen viikonpäivästä ja vuorokaudenajasta riippuen 1,5-2 tuntia, vaikka olisin paikanpäällä vain minuutin. Sama aika menee myös Tikkurilaan (Vantaa) tai Haukilahteen (Espoo). Siksi en näe mitään järkeä lyhyissä treffeissä.
Mikä pakko on treffata Elielin aukiolla? Sovi treffit vaikka Tallinnan aukiolle tai muualle Itäkeskukseen. Samalla kätevästi karsiutuu snobit Espoolaiset. Muutenkin kannattaa olla luova ja miettiä, voisiko treffit sopia omaan arkeen sopivaksi. Aina ei tarvitse mennä pitkän kaavan mukaan "virallisille" treffeille. Voi pitää vaikka lounastreffit, tennistreffit, lentokenttätreffit...
Voiko olla typerämpää vastausta....
Vierailija kirjoitti:
Älkää tehkö liian rajua esikarsintaa miehille, koska silloin saatatte antaa liian paljon painoarvoa sinänsä merkityksettömille ominaisuuksille tai merkityksettömän pienille eroille henkilöiden välillä. Rajatkaa ennemmin vain sellaiset miehet pois, joilla on ominaisuuksia, joita ette ehdottomasti hyväksy.
Käykää mieluummin lyhyillä treffeillä monien miesten kanssa kuin pitkillä treffeillä muutaman miehen kanssa. Kasvotusten jutellessa tulee tutustuttua ihmiseen tavalla, joka ei oikein netissä onnistu. Kaikki hyvät miehet eivät ole kirjallisesti hyviä, ja toisaalta moni epäsopiva mies saattaa olla turhankin hyvä.
Ymmärrän hyvin toiveesi päästä treffeille. Annat neuvosi, jotta sinullekin tulisi useammin tilaisuuksia, kun naiset eivät olisi niin ronkeleita sen suhteen, kenen kanssa suostuvat tapaamaan.
Mutta ymmärräthän, että ohjeesi ansiosta myös lukemattomat muut miehet pääsisivät treffeille. Eli tilanne ei muuttuisi pohjimmiltaan mitenkään. Miltä tuntuisi oikeasti, jos olisi kivat treffit naisen kanssa, ja hän sanoisi, että voisi ehkä tavata sinua uudestaankin, mutta seuraavien kahden viikon aikana hänellä on kymmenet muut treffit, joilla hän on ensin luvannut käydä? Ja mitä arvelet: millä todennäköisyydellä olisit ainoa, jonka kanssa hän haluaisi treffata uudestaan? Eli naiset joutuisivat juoksemaan treffeillä, miehet odottaisivat että tulee heidän vuoronsa päästä ensin ensitreffeille ja sitten niille toisille jne.
Minusta ainoat toimivat keinot ovat nämä:
- Miehet lakkaavat yrittämästä joka ainoaa vähänkin sopivaa naista ja tekevät aloitteita vain niille, joista oikeasti kiinnostuvat ja joiden kriteereihin itse varmasti mahtuvat
- Sekä miehet että naiset pyrkivät mahdollisimman hyvin löytämään ja kuvaamaan itsestään olennaiset asiat profiiliin. Jos rakastaa/vihaa koiria, niin on ihan turha yrittää peitellä sitä profiilissa, ja sama muiden asioiden suhteen. Totta on, että jokainen tuollainen asia vähentää potentiaalisten matchien määrää, mutta mitä iloa siitä olisi, jos koiravihaaja pääsisi treffeille kahden koiran omistajan kanssa?
- Luetaan tarkkaan ne kriteerit. Ok, jotkut voivat olla naurettavia, kuten nuo sentin tarkkuudella olevat pituusvaatimukset - mutta miksi joku edes haluaisi treffeille naurettavia kriteereitä laittavan ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ongelmana, että satoja mahdollisuuksia treffeille. Miehillä ongelmana on, että yksikään nainen ei suostu tapaamaan. Ja joku vielä väittää, että sukupuolella ei ole väliä.
Kiinnostavaa; naisilla on satoja treffejä ja miehet eivät koskaan pääse treffeille. Keiden kanssa ne naiset sitten niillä treffeillä käyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi suosittelin lyhyitä treffejä, jotka on helppo toteuttaa, etenkin jos asuu kaupungissa.
Ap
Asun Vantaalla, joka ainakin oman tietämykseni mukaan on kaupunki. Eikä Suomen mittakaavassa edes mikään pikkukaupunki. Mulla kuitenkin menee Elielin aukiolla (Helsingin keskustassa) käymiseen viikonpäivästä ja vuorokaudenajasta riippuen 1,5-2 tuntia, vaikka olisin paikanpäällä vain minuutin. Sama aika menee myös Tikkurilaan (Vantaa) tai Haukilahteen (Espoo). Siksi en näe mitään järkeä lyhyissä treffeissä.
Mikä pakko on treffata Elielin aukiolla? Sovi treffit vaikka Tallinnan aukiolle tai muualle Itäkeskukseen. Samalla kätevästi karsiutuu snobit Espoolaiset. Muutenkin kannattaa olla luova ja miettiä, voisiko treffit sopia omaan arkeen sopivaksi. Aina ei tarvitse mennä pitkän kaavan mukaan "virallisille" treffeille. Voi pitää vaikka lounastreffit, tennistreffit, lentokenttätreffit...
Matka Tallinnan aukiolle tai muualle Itäkeskukseen ei pääse yhtään sen nopeammin. Elielin aukio siksi, että olipa mistä päin pääkaupunkiseutua tahansa, Helsingin keskustaan menee yleensä joka paikasta kohtuullisen hyvin kulkuneuvoja, mutta poikittaisliikenne taas toimii huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Matka Tallinnan aukiolle tai muualle Itäkeskukseen ei pääse yhtään sen nopeammin. Elielin aukio siksi, että olipa mistä päin pääkaupunkiseutua tahansa, Helsingin keskustaan menee yleensä joka paikasta kohtuullisen hyvin kulkuneuvoja, mutta poikittaisliikenne taas toimii huonommin.
Ja vielä lisään noihin ehdottamiisi treffitapoihin. Lounastreffit edellyttävät, että kummankin työpaikat ovat hyvin lähellä toisiaan. Kun lounastauko on 30 minuuttia ja siinä ajassa pitäisi sekä syödä että kulkea lounaspaikan ja työpaikan väliset matkat, niin kovin paljon kauempana työssä olevan kanssa lounastreffit ei onnistu. Tennistreffit voisi olla ihan ok, jos kumpikin harrastaisi tennistä. Ja silloinkin pitää kuitenkin kummankin ensin matkustaa paikkaan, jossa on tenniskenttä. Lentokenttätreffejä en ymmärtänyt ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti joku ilmianto mun kommentin jossa sanoin syyt jotka karsii miehet mun listalta?
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
N26Tämä on hyvä esimerkki huonosta esikarsinnasta. Mitä järkeä on karsia pois parrakas mies? Eikö miehelle saa kasvaa parta ollenkaan? Vai eikö sinulle oikeasti kelpaa elämänkumppaniksi mies, joka on sattunut jossain vaiheessa elämäänsä pitämään partaa?
Ap
Seksi on mulle tärkeää parisuhteessa ja mä en pysty pitämään parrakasta miestä seksuaalisesti haluttavana. Samoin jos mies on surkea sängyssä, niin vaihtoon menee.
N26Minusta on hassua rajata miehiä pois sellaisen ominaisuuden perusteella, joka on viidessä minuutissa muutettu. Samoin nuo tasalukuihin perustuvat rajat (180 cm, 30 v) ovat ihmeellisiä - 179 cm hyväsydäminen, luotettava ja mestaripanomies karsiutuu, mutta sentin pidempi naisvihaajanarsisti pääsee treffeille. Tärkeä sentti.
Ap
Hyvä pointti, mutta naiset taitavat miettiä näitä kriittisesti ("järjellä") aika harvoin ja vähän.
Miten lyhyet treffit on paremmat kuin se ottaa ensin siellä netissä selville kannattaako edes treffeille mennä? Kun puhuu tarpeeksi kauan netissä se kyllä selviää toisin kuin lyhyt tapaaminen voi jättää auki monia asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
N26Tämä on hyvä esimerkki huonosta esikarsinnasta. Mitä järkeä on karsia pois parrakas mies? Eikö miehelle saa kasvaa parta ollenkaan? Vai eikö sinulle oikeasti kelpaa elämänkumppaniksi mies, joka on sattunut jossain vaiheessa elämäänsä pitämään partaa?
Ap
Seksi on mulle tärkeää parisuhteessa ja mä en pysty pitämään parrakasta miestä seksuaalisesti haluttavana. Samoin jos mies on surkea sängyssä, niin vaihtoon menee.
N26Minusta on hassua rajata miehiä pois sellaisen ominaisuuden perusteella, joka on viidessä minuutissa muutettu. Samoin nuo tasalukuihin perustuvat rajat (180 cm, 30 v) ovat ihmeellisiä - 179 cm hyväsydäminen, luotettava ja mestaripanomies karsiutuu, mutta sentin pidempi naisvihaajanarsisti pääsee treffeille. Tärkeä sentti.
Ap
Hyvä pointti, mutta naiset taitavat miettiä näitä kriittisesti ("järjellä") aika harvoin ja vähän.
Miksi sinua kiinnostavat naiset, jotka eivät ajattele järjellä? Lähestyisit niitä, jotka ajattelevat. Jatkuva valitus naisten "vääristä kriteereistä", vaikka voisi yksinkertaisesti ohittaa sellaiset naiset, jotka laittavat tyhjäpäisiä kriteereitä.
(Ei, itselläni ei ole nettideitti-ilmoitusta eli ei ole oma lehmä ojassa. Silloin kun oli, ohitin ihan valittamatta miehet, joilla oli kriteereinä asioita, jotka joko eivät sopineet itseeni tai joita pidin tyhjäpäisinä.)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten hassu juttu, mikä jälleen kerran tulee vastaan. Pk-seudulla asuvat sanovat, että siellä on niin hyvä asua, koska kaikki palvelut,aktiviteetit ja nähtävyydet ovat niin lähellä, mutta sitten kun tarkemmin miettii, niin ihan yhtä kaukana ne palvelut sielläkin ovat kuin täällä maalla. Varsinkin, jos ei ole autoa eikä halua mennä julkisilla. Ja sanotaan, että maalaisilla on pieni elinpiiri, mutta sitten kaupunkilainen voi noin vain sanoa, ettei suostu lähteä kotoaan kauemmas kuin kävelymatkan päähän. Niin, kummalla se pienempi elinpiiri sitten onkaan?
Pääkaupunkiseutulaisena olen aivan samaa mieltä. Ruokakaupat, pankkiautomaatit, apteekit, postipalvelut, pizzeriat yms palvelut löytyvät kävelymatkan päästä, isommat kauppakeskukset, lääkäriasemat, leffateatterit, kirjastot, kuntosalit yms korkeintaan lyhyehkön bussimatkan päästä. Näitä palvelukeskittymiä on pääkaupunkiseudulla useita ja sen vuoksi itähelsinkiläiset eivät lähde Isoon Omenaan Espooseen vaan käyvät mieluummin lähellä olevassa Itäkeskuksessa. Länsiespoolaisia ei kiinnosta lähteä Vantaalle Jumboon vaan he asioivat lähempänä olevissa kauppakeskuksissa.
Kun sitten pitäisi sopia treffit, ne sovitaan sellaisen paikkaan, johon kummallakin on suurinpiirtein sama matka tai ainakin mahdollisimman nopea tai kulkuyhteyksiltään helppo matka. Ja mikä tämä paikka on, riippuu ihan siitä, missä kumpikin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Ap
Miksi sinua kiinnostavat naiset, jotka eivät ajattele järjellä? Lähestyisit niitä, jotka ajattelevat. Jatkuva valitus naisten "vääristä kriteereistä", vaikka voisi yksinkertaisesti ohittaa sellaiset naiset, jotka laittavat tyhjäpäisiä kriteereitä.
(Ei, itselläni ei ole nettideitti-ilmoitusta eli ei ole oma lehmä ojassa. Silloin kun oli, ohitin ihan valittamatta miehet, joilla oli kriteereinä asioita, jotka joko eivät sopineet itseeni tai joita pidin tyhjäpäisinä.)
Järkevä nainen ei ole läheskään aina kovin naisellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole koskaan kuullut, että joku lähtisi treffeille muualle kuin sinne omaan kotikaupunkiin?
Mä en lähde treffeille mihinkään, mihin en pääse kävellen tai tsygällä. Etäsuhteet ei kiinnosta.
Loistava vinkki! 100:sta deitti-ilmoitukseen vastanneesta miehestä karsiutuu 95 pois heti asuinpaikkansa perusteella. 3-5 muuta muista syistä. Treffattavaksi jää siis 0-2 miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseutulaisena olen aivan samaa mieltä. Ruokakaupat, pankkiautomaatit, apteekit, postipalvelut, pizzeriat yms palvelut löytyvät kävelymatkan päästä, isommat kauppakeskukset, lääkäriasemat, leffateatterit, kirjastot, kuntosalit yms korkeintaan lyhyehkön bussimatkan päästä. Näitä palvelukeskittymiä on pääkaupunkiseudulla useita ja sen vuoksi itähelsinkiläiset eivät lähde Isoon Omenaan Espooseen vaan käyvät mieluummin lähellä olevassa Itäkeskuksessa. Länsiespoolaisia ei kiinnosta lähteä Vantaalle Jumboon vaan he asioivat lähempänä olevissa kauppakeskuksissa.
Kun sitten pitäisi sopia treffit, ne sovitaan sellaisen paikkaan, johon kummallakin on suurinpiirtein sama matka tai ainakin mahdollisimman nopea tai kulkuyhteyksiltään helppo matka. Ja mikä tämä paikka on, riippuu ihan siitä, missä kumpikin asuu.
Näin. Ja vielä kun ottaa huomioon julkisen liikenteen haasteet (aikataulut, reitit), niin voi olla, että minulla maalaisena menee omalla autolla suunnilleen sama aika lähteä treffeille naapurikaupunkiin kuin kaupunkilaisella julkisilla.
Mutta näköjään joillekin se pk-seutukin on liian laaja deittailusäde, kun kävelymatkaa kauemmat kumppaniehdokkaat tarkoittavat etäsuhdetta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Ap
Järkevä nainen ei ole läheskään aina kovin naisellinen.
Noinhan se taitaa miesten mielestä mennä. Mutta silloin ei kannata ulista naisten järjesttömistä kriteereistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Ap
Ja sitten kun nainen haluaa miehen joka häntä viehättää (pitkä, karvaton, karvainen, milloin mitäkin) se julistetaan nirsoiluksi. Mieskö lähtee treffeille naisen kanssa jota kohtaan ei tunne mitään vetoa?
Minulla ei ikinä ole ollut ulkoisesti mitään miesmakua mutta en ymmärrä miksi se että tietää millaisista pitää olisi jotenkin huono asia.